Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

Általános információk

A KRÉTA rendszerben az adminisztrátorok, intézményvezetők, pedagógusok és egyéb oktatók hozzáférési jogosultságai szabályozottak, azaz olyan funkciókat és eljárásokat jelentenek, amelyek célja, hogy korlátozzák az adatbázisokhoz, fájlokhoz és egyéb érzékeny információkhoz való jogosulatlan hozzáférést. A jogosultsági rendszer biztosítja, hogy csak azonosított és engedélyezett személyek, rendszerek vagy szervezetek férhessenek hozzá a fentiekben megjelölt forrásokhoz, miközben megakadályozzák a jogosulatlan hozzáférési kísérleteket.

A KRÉTA rendszerben a hozzáférések attól függenek, hogy az adott felhasználó milyen szerepkörrel rendelkezik a rendszerben. A felhasználói szerepkörök beállítását minden esetben az intézmény erre kijelölt vezetője, munkatársa határozza meg. Alapvetően minden felhasználó hozzáfér a saját tanügyi adataihoz és - a tanügyi jogszabályok előírásai alapján - kezelheti azokat, továbbá a rendszer testreszabási beállításaiban adható meg, hogy az alapvető feladatok ellátásán túl, milyen további funkciókat engedélyezünk a felhasználóknak. 

Jogosultságok beállítása

A KRÉTA rendszerben a felhasználói jogosultságokat a NYILVÁNTARTÁS főmenü Alkalmazottak menüpontjában az alkalmazott szerkesztési felületén a Belépési adatok lapfülön lehet szabályozni. 

Alkalmazottak és jogosultságok

A KRÉTA rendszerbe - az alapértelmezett admin felhasználónév kivételével - csak olyan felhasználóval lehet belépni, aki szerepel az alkalmazottak listájában. Az alkalmazottak belépési adatainál lehet azt a felhasználónevet és jelszót beállítani, amely segítségével a felhasználó be tud lépni a KRÉTA rendszerbe.

A Jogosultsági mezőbe kattintva a legördülő menüből lehet kiválasztani a szükséges jogosultságokat. Kiválasztott jogosultságot törölni a jogosultság végén található 'X' ikonra kattintva lehet.

Jogosultságok

A jogosultsági szint beállításával lehet szabályozni, hogy a felhasználó a KRÉTA rendszerben milyen modulokhoz férhet hozzá.

A KRÉTA rendszer az alábbi jogosultságokat kezeli:

Jogosultsági szintJelentés

a Kréta rendszerben jelenleg használható jogosultsági szerepkörök a következők:

A felhasználó beléphet az Adminisztrációs rendszerben és teljes körűen kezelheti a KRÉTA adatait, továbbá előállíthatja és kezelheti az intézményi dokumentumokat. Az ADMINISZTRÁTORI jogosultságú felhasználók kizárólag kétfaktoros azonosítással léphetnek be a rendszerbe!

A felhasználó pedagógusként beléphet az Elektronikus naplóba.

A felhasználó - szülőként vagy gondviselőként - beléphet az elektronikus ellenőrzőbe. 

Általános e-ügyintézőként kezeli a köznevelési e-ügyintézési folyamatokat 

Az e-ügyintézésben létrejövő dokumentumok (határozatok, hivatalos értesítések) aláírója

Az e-ügyintézés pénzügyi moduljában elvégzi a házipénztárral kapcsolatos műveleteket.

Az e-ügyintézésben beállítja a pénzügyi folyamatokhoz szükséges paramétereket, felügyeli a pénzügyi folyamatokat.

A közétkeztetési modulban beállítja a közétkeztetéshez szükséges paramétereket, kezeli a közétkeztetés folyamatait.

A közétkeztetési modulban felügyeli a modul működését, kapcsolatot tart a külső szereplőkkel.

Az ESL-modulban teljes körűen kezeli az adatokat, riportokat generál, kapcsolatot tart az ESL-ben érintettekkel.

A terembérlet modulban kezeli az intézmény helyiségeinek bérbeadásával kapcsolatos folyamatokat.

Az SAP-rendszer felé biztosítja az egyéb modulok működését.

A KRÉTA FÓKUSZ Monitoring Rendszermodul eléréséhez kiosztható jogosultság.

A Távollétbejelentő modul elérését biztosítja minden egyéb jogosultság nélkül.
BeosztásJogosultságLeírás
Iskolaigazgató, intézményvezető, igazgatóhelyettesNAPLÓ, ADMINISZTRÁTOR

A felhasználó beléphet az Adminisztrációs ill Dokumentációs rendszerbe és az elektronikus naplóba is. Az elektronikus naplóban ilyen esetben ún. szuperosztályfőnöki jogosultsággal rendelkezik, tehát az összes osztálynál hozzáférhet az osztályfőnöki feladatokhoz (pl. igazolások, mulasztások kezelése). 

IskolatitkárADMINISZTRÁTOR, EÜGYINTÉZŐA felhasználó csak az Adminisztrációs rendszerbe tud belépni, továbbá az intézményi dokumentumokat előállíthatja és kezelheti (pl. iktathatja)
SzaktanárNAPLÓ

A felhasználó csak az elektronikus naplóba tud belépni és csak a saját adatait láthatja és kezelheti.

Abban az esetben ha valamelyik osztálynál be van állítva osztályfőnöknek vagy osztályfőnök-helyettesnek akkor az e-naplóban hozzáférhet az adott osztály osztályfőnöki feladataihoz is.

RendszergazdaADMINISZTRÁTORA felhasználó csak az Adminisztrációs rendszerbe tud belépni, pl. a felhasználónevek és jelszavak kezeléséhez.
Korlátozott jogosultságú oktató munkakör alapjánNAPLOA felhasználó csak az elektronikus naplóba tud belépni és kizárólag a hozzá tartozó diákok alapadatait láthatja. A korlátozott munkaköröket a Testreszabás funkcióban lehet beállítani. Az ilyen oktató nem lehet egy osztály osztályfőnöke sem.
Nevelési, szakmai igazgatóhelyettesADMINISZTRATOR, NAPLO, ESL, FOKUSZMONITORING, ALÁÍRÓA vezetői jogosultságok mellett a lemorzsolódási és monitoring adatokat tartalmazó jogosultságokat is éredemes megadni.
Pénzügyi vezető, pénzügyi munkatársPÉNZTÁROS, PÉNZÜGYI ADMIN, GAZDASÁGI ÜGYINTÉZŐAmennyiben az intézménynek saját pénzügyi munkatársai vannak, akkor a pénzügyi modulok jogosultságait is célszerű megadni az e-Ügyintézéshez.
Étkezést kezelő munkatársÉTKEZÉS ADMIN, ÉTKEZÉS ELLENŐRZŐAmennyiben az intézményben működik az étkezési modul., akkor az azt kezelő munkatársaknak kisztható jogosultságokat érdemes beállítan

Az egyes jogosultságokkal elérhető programfunkciók a KRÉTA rendszer ill. a vonatkozó modulok leírásában olvashatók!

Tanévek kezelése

Figyelem! A KRÉTA rendszerben a belépési adatok tanévenként kezelhetők! Abban az esetben, ha a felhasználónevet és jelszót nem az aktív tanévben változtatják meg, akkor a megadott bejelentkezési adatokkal csak a kiválasztott tanévbe lehet belépni.

Abban az esetben, ha a tanároknak a felhasználónevet ill. jelszót a következő tanévben változtattuk meg, akkor a megadott felhasználónévvel ill. jelszóval csak arra a tanévre lehet bejelentkezni. Ha pl. a 2020/2021-es az aktív tanévünk a rendszerben, de szeretnénk módosítani a tanárok felhasználónevét vagy jelszavát a 2021/2022-es tanévre, akkor a módosított felhasználónévvel és jelszóval csak a KRÉTA rendszerben végrehajtott tanévváltás után lehet bejelentkezni!

Belépési adatok

A belépési adatokat a KRÉTA rendszerben csak az aktív tanévben lehet megváltoztatni!

Diákolimpiai jogosultság:

A jogosultság beállításával a felhasználónak elérhetővé válik az intézmény minden tanulójával kapcsolatban a Diákolimpiai jelentkezések kezelése, a többi jogosultságától függetlenül.

Kezelheti a közösségi szolgálatokat jogosultság:

A jogosultság beállításával a felhasználónak elérhetővé válik az intézmény minden tanulójával kapcsolatban a Közösségi szolgálat kezelése, a többi jogosultságától függetlenül.

Kezelheti a Lázár Ervin Program modult jogosultság:

A jogosultság beállításával a felhasználónak elérhetővé válik az intézmény minden tanulójával kapcsolatban a Lázár Ervin Program modul használata, a többi jogosultságától függetlenül.

Kezelheti a Távollét bejelentő (HR) modult jogosultság:

A jogosultság beállításával a felhasználónak elérhetővé válik a Távollét bejelentő (HR) modul használata, a többi jogosultságától függetlenül.

Gyorsan meg szeretne ismerkedni az osztályfőnöki jogosultsággal?

Nézze meg alábbi oktatóvideónkat!

Osztályfőnöki jogosultság

Az alábbi videóban az osztályfőnöki/szuperosztályfőnöki jogosultságról kaphat információt.