Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

Dokumentumsablonok kezelése

Ezen az oldalon listázva láthatjuk a központilag betöltött, illetve az intézmény saját sablonjait is. 

A központi adminisztrátor által feltöltött dokumentumsablonokat tudják az intézmények megnézni, letölteni, a letöltött dokumentumot szerkeszteni, majd szerkesztés után visszatölteni.

A rendszerben elérhető sablontípusok:

  • Anamnézis
  • Felvételi döntés
  • Felvételi előjegyzési napló
  • Határozat

A központilag rendszerbe betöltött sablonok Aktív státuszban láthatók, és mindaddig használatban vannak, amíg saját intézményi aktív sablont nem hoz létre az intézmény.

A listafelületen látható, hogy éppen melyik aktív sablon van használatban.

A Központi sablonok mindvégig Aktív státuszban láthatók, így bármikor archiválásra vagy törlésre kerül az intézmény saját sablonja, automatikusan a központi sablon kerül újra használatba.

A Központi sablonok nem törölhetők, nem szerkeszthetők, kizárólag megtekinthetők illetve letölthetők.

A sor végi ceruza ikonra kattintva tudjuk szerkeszteni saját sablonunkat.

A megjelenő listafelületen a sablonok mellett látható sor végi ikonok:

  •  A megtekintés ikonra kattintva meg lehet nézni a központi admin által létrehozott sablont.

  •  A letöltés ikonra kattintva le lehet tölteni a dokumentum sablont.

  •  A szerkesztés ikonra kattintva lehet módosítani a sablon beállításait,

  • A törlés ikonra kattintva lehet törölni a sablont.


Törlés után a sablon nem visszaállítható, és törölt státuszban sem érhető el a későbbiekben, még megtekintésre sem!


Új sablon létrehozása

A létrehozás lépései:

  1. Töltsük le a módosítani kívánt központi sablont saját eszközünkre.
  2. A letöltött sablon egyedi testreszabása után, mentsük el saját eszközünkre az elkészült dokumentumot. 
  3. +Új sablon hozzáadása gombra kattintva megnyílik a létrehozási felület.
  4. Sablon neve: adjuk meg a sablon egyedi nevét.
  5. Sablon típusa: válasszuk ki, hogy milyen jellegű dokumentumot szeretnénk létrehozni, az előzetesen letöltött központi sablonnal megegyezően.
  6. Csatolmányként válasszuk ki a megfelelő fájlt, amit az egyedi testreszabás után elmentettünk.
  7. Jelöljük, hogy milyen formátumban szeretnék használni a sablon dokumentumot (pdf/.docx). A jelölőnégyzetet üresen hagyva PDF formátumban készülnek el a sablonnal generált dokumentumok.
  8. Válasszuk ki a dokumentum státuszát (Tervezet/Aktív/Archív).  Kizárólag az Aktív státuszban elmentett sablon lehet használatban.

2. lépés: töltsük le a módosítani kívánt központi sablont saját eszközünkre

Letöltést követően nyissuk meg a dokumentumot. Egyedileg módosíthatjuk, és testreszabhatjuk az intézmény egyedi sajátosságait figyelembe véve.

Az úgynevezett "Helyőrzők"  az automatikusan betöltésre kerülő tartalom részére fenntartott helyek, kapcsos zárójelben jelennek meg a dokumentumban. 

A Helyőrzőket (kapcsos zárójellel együtt) dokumentumon belül is át lehet helyezni, ezen kívül lehetőség van még a megfelelő sablon típus megtekintése, vagy új létrehozása esetén kimásolni a megfelelőt.



A "Helyőrző másolása"  ikonra kattintva üzenetben látható, hogy a másolás vágólapra helyezése megtörtént. 

Másolást követően be lehet illeszteni a dokumentum megfelelő részébe a CTRL+V billentyűparanccsal, illetve jobb egér gomb - beillesztés funkcióval is.

A dokumentum változáskövetővel jeleníti meg a módosításokat, így könnyen nyomon követhető, hogy milyen módosításokat végeztünk a dokumentumon. A változáskövető kikapcsolható a "Változások követése" részben.

Amennyiben elkészültünk minden kívánt változtatással, a módosításokat az Elfogadás részben fogadjuk el, majd mentsük el az elkészült dokumentumot.


A módosítások elfogadása előtt érdemes elmenteni a változáskövetővel jelölt dokumentumot is más néven, hogy később nyomon tudjuk követni mely részeken módosítottunk.


FONTOS!

A végleges dokumentum már ne tartalmazzon olyan módosítást, mely nem került elfogadásra!


A +Új sablon hozzáadása gombra kattintva hozhatjuk létre saját intézményi sablonjainkat.



lépés: válasszuk ki a Sablon típusát!

Az elérhető sablon típusok esetében mindig a dokumentumnak megfelelő fontos és kötelezően megjelenítendő elemek látható a képernyő jobb oldalán.

Felvételi döntés

A felvételi döntés sablon típus kiválasztása esetén a jobb oldalon láthatók a kötelezően használandó helyőrzők.

Helyőrzők: az automatikusan betöltésre kerülő tartalom részére fenntartott hely




  • Címkék nélkül