Az általános iskolában, illetve alapfokú művészetoktatási intézményben tanulók szülei, törvényes képviselői a 2024/2025. tanévtől kezdődően minden tanévben értékelést készíthetnek a gyermeküket tanító pedagógusokról. A kérdőívek elérésnek feltétele, hogy az értékelni kívánt pedagógus a kitöltő tanulónak legalább 1 tanórát megtartott a tanévben a KRÉTA naplózási adatai alapján.
Az értékelést a TÉR\Kérdőívek menüpontban végezhetik el. A kérdőívek kitöltése kapcsán "Szülő" elnevezés alatt a tanulókhoz kapcsolódó, bővített jogú, törvényes képviselőnek jelölte(ke)t értjük a rendszerben.
A kérdőívek listája a tanulói kérdőíveknél ismertetett módon (kattintson IDE) jelenik meg a szülők számára is. Valamely pedagógus sorában a ceruza ikonra kattintva kezdhető meg egy kérdőív kitöltése.
A Szülői kérdőívek szempontjai a tanulói kérdőívben szereplőktől eltérők és adott intézménytípushoz illeszkednek (általános iskola vagy alapfokú művészetoktatási intézmény). A szülői kérdőívekben szabad szöveggel megválaszolható kérdés nem szerepel.
Hasonlóan a tanulói kérdőívekhez, az űrlap alján a beküldés gombbal fejezhető be az űrlap kitöltése. Legalább 4 kérdés megválaszolása a szülők esetén is szükséges a kérdőív beküldéséhez. A „Beküldés” gombra kattintáskor itt is felugró ablakban való megerősítés szükséges. Beküldést követőn a kérdőív nem módosítható.
A szülők számára a kérdőív űrlap az alábbi módon jelenik meg.
Szülői kérdőív szempontjai (általános iskola / alapfokú művészeti iskola):
- A pedagógus időben tájékoztatja a szülőket és a tanulókat a programokról, tudnivalókról.
- Gyermekem otthoni tanulását tanácsaival segíti. / Gyermekem otthoni tanulását, gyakorlását tanácsaival segíti.
- A házi feladatokat, gyermekem munkáit rendszeresen ellenőrzi.
- A szülőkkel való kommunikációját az együttműködésre való törekvés jellemzi.
- Értékelése, visszajelzései rendszeresek, a szülő számára is követhetőek.
- Fogadóórán informatív és gyermekem fejlődése szempontjából hasznos tanácsokat ad.
- Szülői kérdésre időben és pontosan reagál.
- Segítségért fordulhatok hozzá a gyermekemet érintő problémákkal kapcsolatban.
- Felismeri a tanuló problémáit, tanulási nehézségeit és képes segítséget nyújtani.
- A rábízott tanulókat versenyekre, iskolán kívüli programokra viszi.
- Úgy érzem, gyermekem folyamatosan, megfelelő ütemben fejlődik (az adott tantárgyból) a pedagógus irányítása mellett.
- Úgy tapasztalom, a pedagógus nem csak a tantárgyi képességek fejlesztésére törekszik, hanem neveli is a gyerekemet.