Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

A Műhelyiskola csempe a napló jogosultságú felhasználó felületén megjelenik, ha a Műhelyiskola modulban csoportvezetőnek van állítva. Ez a beállítás egyenértékű az intézményi csoportvezető beállítással.

A napló jogosultságú csoportvezető felhasználó számára a Feljegyzések, Mentori feladatok és Egyéni Fejlődési Terv menüpont lesz elérhető.

Feljegyzések/Beírások

A napló jogosultságú csoportvezető  felhasználó a Feljegyzések/Beírások menüpontban a felugró ablakban a hozzá rendelt  csoportok  közül választhat.

A  csoport kiválasztása után a beírást rögzítheti az oktató az intézményi felületen megszokott módon akár az összes tanulónak, vagy csak a kijelölteknek.

Feljegyzések/Elektronikus üzenetek

A napló jogosultságú csoportvezető  felhasználó a Feljegyzések/Elektronikus üzenetek menüpontban a felugró ablakban a hozzá rendelt  csoportok  közül választhat.

A  csoport kiválasztása után az elektronikus üzenetet rögzítheti az oktató az intézményi felületen megszokott módon akár az összes tanulónak, vagy csak a kijelölteknek.

Mentori feladatok/Csoport tanulói

Amennyiben egy felhasználó csoportvezetőnek van jelölve a Műhelyiskola/Tanulói adatok/Csoportok menüpontban létrehozott csoportnál, akkor számára a Műhelyiskola csempén belül megjelenik a Mentori feladatok menüpont is. Ebben a menüpontban a Műhelyiskola csoportjainak tanulói adatait szerkesztheti/megtekintheti, mulasztásokat kezelhet és megtekintheti a csoport órarendjét.

Fontos tudni!

A Műhelyiskola modulban csak azok az alkalmazottak választhatók ki csoportvezetőnek, akiknek a belépési adatok adatlapján a Rugalmas tanulási utaknál a Műhelyiskola kiválasztásra került.

A csoport tanulói menüpontban a kiválasztott csoport tanulóinak adatait tekintheti meg a csoportvezető. A listázó felületen a következő adatok láthatók: név, anyja születési neve, születési hely, születési idő, oktatási azonosító, tankötelezett, Dobbantó programot végzett.

A sor végén a  ikon segítségével a tanulói adatokat, a ikonnal a tanulónak rögzített szöveges értékeléseket tekintheti meg a csoportvezető. 

A csoportvezető a csoport tanulói listázó felületen az alábbi szempontok alapján végezhet szűréseket: csoport, név, anyja születési neve, születési hely, születési idő, oktatási azonosító, tankötelezett, Dobbantó programot végzett.

Mentori feladatok/Csoport tanulói adatok

A csoportvezető a részletes tanulói adatokat tekintheti meg a felületen. A csoport és a tanuló kiválasztása után a következő paneleket tekintheti meg: tanulói adatok, hiányzások, késések, igazolások, feljegyzések, üzenetek, feljegyzések havi bontásban.

Mentori feladatok/Mulasztások kezelése

A csoportvezető kezelheti a csoportok tanulóinak rögzített mulasztásokat. A mulasztások kezelésének folyamata megegyezik az osztályfőnöki feladatok felületen alkalmazottakkal. A mulasztásokat Dátum-, Tanuló- és Napló nézetben kezelheti a csoportvezető.

Mentori feladatok/Csoport órarend

A csoportvezető megtekintheti a csoport órarendjét a felületen. 

Egyéni Fejlődési Terv

Az Egyéni Fejlődési Terv (továbbiakban: EFT) a tanulók fejlődési folyamatának tervezését és nyomon követését segítő dokumentum, amely a fejlesztő értékelés elveinek érvényesítésén alapul és gyakorlati megvalósulását jelenti.

Az Egyéni Fejlődési Tervet a mentor vezeti, de elkészítése olyan megbeszélések során történik, amelyeken részt vesz minden olyan személy, aki érintett az adott tanuló fejlesztésének folyamatában és/vagy az aktuálisan felmerült, tanulóval kapcsolatos problémában.

A listázó felületen a következő adatok láthatók: név, oktatási azonosító, Műhelyiskola csoport/Csoport, Szakmai vizsgára bocsátható, Műhelyiskola követelményeit teljesítette. 

 ikon segítségével a tanuló Egyéni Fejlődési Terv rögzítését lehet megkezdeni. Az Általános információk felületen a tanuló alapadatait és elérhetőségeit tekintheti meg a mentor.

 lapfülre kattintva van mód az egyes fejlesztési szakaszokhoz tartozó adminisztrációs tevékenységek elvégzésére.

Az EFT szakaszai: megismerést szolgáló szakasz, fejlesztési szakaszok (I., II., III.)

A megismerést szolgáló szakasz az első néhány hetet öleli fel, míg a fejlesztési szakaszok célkitűzései kb. 2,5-3 hónapos időszakra szólnak. A Műhelyiskolában a képzés 6-24 hónap is lehet, így a három fejlesztési szakaszban történik a fejlődés nyomon követése. 

A megismerést szolgáló szakasz sor végén található ikonnal lehetséges a tanuló EFT-jét kitölteni. 

A felugró ablakban a mentor összegző leírása rögzíthető a következő szempontok szerint:

  • A megfigyelések alapján a tanuló erősségei, amelyekre alapozni lehet a következő időszakban
  • A megfigyelések, mérések alapján sikeres területek, meglévő kompetenciák
  • A megfigyelések, mérések alapján a kevésbé sikeres területek, fejleszthető kompetenciák.

Az értékelés a  gombbal rögzíthető, a gombbal a folyamat megszakítható. A mentést követően a fejlődési terv kezelése felületen megjelenik a módosítás időpontja.

Minden egyes fejlesztési szakasz az előző szakasz értékelésével záródik, és ugyanekkor történik – az előző szakasz tapasztalatainak függvényében – a következő szakasz céljainak tervezése is.

A fejlesztési szakaszokban elérendő eredmények kerültek meghatározásra, ezek értékelésére van itt lehetőség. Az Egyéni Fejlődési Terv egyes fejlesztési szakaszainál az értékelő-tervező megbeszélés résztvevőit és státuszukat is rögzíteni kell.

A szövegdoboz lehetőséget ad arra, hogy a különböző részszakmák elérendő mérföldköveit, az azokhoz kapcsolódó értékeléseket, megfigyeléseket rögzíteni tudjuk. 

Fontos tudni!

Már az első fejlesztési szakasztól lehetőség van a műhelyiskola lezárására, a vizsgára bocsátásra.

Az egyes fejlesztési szakasz tapasztalatainak összegzését a mentor rögzítheti, majd az elérendő eredmények státuszát és változásait is beírhatja. Az EFT egyes szakaszainak tervezésekor a tanulóval kapcsolatos megfigyelések, tapasztalatok alapján közösen határozzák meg az időszak végére elérendő célt, a cél eléréséhez vezető feladatokat. 

Az oldal alján beállítható: Teljesítette a Műhelyiskola program követelményeit. A jelölő beállítása és a  gomb megnyomása után a tanuló vizsgára jelentkezhet.

Az értékelés a  gombbal rögzíthető, a gombbal a folyamat megszakítható. A mentést követően a fejlődési terv kezelése felületen megjelenik a módosítás időpontja.

A jelölő beállítása és annak elmentése után az adminisztrátori felületen a Dokumentumok/Értesítők, törzslap, bizonyítvány/Igazolás Műhelyiskola követelményeinek teljesítéséről szekcióban a tanuló kiválasztható és az igazolása letölthető.

Amennyiben egy intézmény szeretné a tanuló részszakma és törzslapszám adatát az igazoláson megjeleníteni, ez esetben az igazolást word formátumban célszerű letölteni.

Amennyiben az oldal alján beállítható, Teljesítette a Műhelyiskola program követelményeit jelölőt a   gomb megnyomása előtt beállítjuk, akkor a listázó felületen is megjelenik, hogy szakmai vizsgára bocsátható.

A tanuló Egyéni Fejlődési Tervének  ikonnal való megnyitása során lehetőség van az előtöltött dokumentum generálására. A gombra kattintva, word formátumban letölthető a tanuló Egyéni Fejlődési Terve a mentor által rögzített adatokkal. 

Az Egyéni Fejlődési Terv dokumentum a listázó felületen található  ikonnal is legenerálható.

Az Egyéni Fejlődési Terv vezetéséhez a -ra kattintva kaphatnak a műhelyiskola csoportvezetők segítséget.

Az Egyéni Fejlődési Terv menüpontban a csoportvezető az alábbi adatok alapján végezhet szűréseket: név, oktatási azonosító, Műhelyiskola csoport/Csoport, Szakmai vizsgára bocsátható, Műhelyiskola követelményeit teljesítette.