A tanulók osztályba, csoportba sorolásának általános szabályai
A KRÉTA rendszer működését jelentősen befolyásolja, hogy a tanulók mely csoportba tartoznak, ezért kiemelten fontos, hogy az adatok pontosak és megbízhatóak legyenek. Az iskolákban a tanulók csoportokba történő beosztása általában az iskolavezetés és a tantestület közös felelőssége.
Az iskolavezetés elsődleges feladata a csoportosítás alapelveinek és szabályainak meghatározása, valamint a besorolási döntések jóváhagyása. Az igazgató vagy helyettese irányítja az osztályok és csoportok kialakításának folyamatát, figyelembe véve az érvényes jogszabályokat és az iskola pedagógiai programját.
A tanulók csoportosításánál az alábbi szempontokat kell figyelembe venni:
- Tantárgyi szint (kezdő, haladó, emelt szint)
- Az osztálylétszám egyenletes elosztása
- Speciális igényű tanulók támogatása (pl. SNI, BTMN)
- Nyelvi csoportok kialakítása
- Szociális szempontok (pl. baráti kapcsolatok, magatartási tényezők)
A KRÉTA rendszerben a csoportokba sorolás szabályait az igazgató és az iskolavezetés (adminisztrátori szerepkör) határozza meg, míg az osztályfőnökök és a szaktanárok (tanári szerepkör) javaslatokat tehetnek a beosztásra. Az adminisztráció feladata az adatok rögzítése, biztosítva, hogy minden felhasználó a saját felelősségi körének megfelelő jogosultságokkal rendelkezzen.