Mi a funkciója a KRÉTA Adminisztrációs rendszerenek?
A KRÉTA rendszer, teljes nevén az Elektronikus Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer, Magyarországon a köznevelési intézmények által használt elektronikus napló és intézményi menedzsment rendszer. A rendszer célja, hogy egységesítse az oktatási intézmények adminisztrációs folyamatait, lehetővé téve a tanárok, diákok és szülők számára az oktatási információk könnyű elérését és kezelését.
A KRÉTA rendszer főbb funkciói közé tartozik:
- Tanulók jelenlétének és teljesítményének nyilvántartása,
- Osztályzatok, feljegyzések és értékelések kezelése,
- Órarendek létrehozása és kezelése,
- Kommunikációs csatorna biztosítása a tanárok, diákok és szülők között,
- Dokumentumok, mint igazolások és bizonyítványok elektronikus kezelése.
A rendszerhez hozzáférés mobilalkalmazáson keresztül vagy webes felületen történik, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy bárhol és bármikor hozzáférjenek a szükséges információkhoz, feltéve, hogy rendelkeznek internetkapcsolattal. A KRÉTA rendszer jelentősen hozzájárul az oktatási folyamatok digitalizálásához és modernizálásához.
Gyorsan meg szeretne ismerkedni a KRÉTA Adminisztrációs rendszerrel?
Látogasson el a KRÉTA Videótárba, ahol számos oktatóvideóval segítjük a rendszer használatának elsajátítását vagy tekintse meg a KRÉTA Adminisztrációs felületének bemutatóját!
Milyen funkciókat és rendszermodulokat tartalmaz a Adminisztrációs rendszer?
A KRÉTA rendszer számos funkciót kínál a felhasználói körének - tanároknak, diákoknak, szülőknek és az oktatási intézmények adminisztrátorainak. Az alábbiakban bemutatjuk, hogy a KRÉTA Adminisztrációs rendszeréből milyen programfunkciókat és kiegészítő modulokat érhetnek el a program felhasználói.
Nyilvántartás
A modul tartalmazza mindazon adatokat, amelyeket egy köznevelési intézménynek tárolnia kell önmagáról, alkalmazottairól, diákjairól valamint tanügyi folyamatairól. Az adatok kezelését a NYILVÁNTARTÁS menüből érheti!
Importálások
Az IMPORTÁLÁSOK menüben lehet különböző külső adatforrásokból (Excel táblázatok, KIR rendszer) adatokat betölteni a szoftverbe, továbbá lehetőség van a rendszerben tárolt adatokat különböző formátumokban exportálni.
Tanulók besorolása
A TANULÓK BESOROLÁSA menüben lehet a felvett tanulókat besorolni vagy áthelyezni az osztályaikba, csoportjaikba, kiíratni a végzős tanulókat, továbbá a tanévek közötti átsorolásokat, léptetéseket elvégezni.
Dokumentumok
A DOKUMENTUMOK menüpontból az iskolai dokumentumokat lehet elektronikus formátumban előállítani, valamint innen érhetők el az iktatott dokumentumok és a POSZEIDON iktatórendszer is.
Adatszolgáltatások
A KRÉTA ADASZOLGÁLTATÁSOK menüpontja az intézmények fenntartói által meghatározott rendszeres (pl. tantárgyfelosztás, beiratkozás, OSAP) és eseti adatszolgáltatásokat is tartalmazza.
Kollégiumi modul
A KOLLÉGIUM MODUL menüpontban kezelhetjük a kollégiumi jogviszonnyal rendelkező tanulókat, az osztályokat és csoportokat, valamint elvégezhetjük a szükséges be/kisorolásokat és kollégiumi jogviszonnyal kapcsolatos teendőket.
EGYMI modul
Az EGYMI MODUL menüpontban kezelhetjük az EGYMI-hez tartozó, utazó gyógypedagógiai hálózat keretében ellátott tanulókat, osztályokat és csoportokat, valamint elvégezhetjük az EGYMI jogviszonnyal kapcsolatos teendőket.
Gazdálkodási modul
A KRÉTA Gazdálkodási (GR) modul elemeolyan funkciókat (pl. tárgyi eszközök) tartalmaznak, amelyek egy köznevelési vagy szakképzési intézmény fenntartói számára gazdálkodási tevékenységükben szükséges lehet.
Duális modul
A KRÉTA Duális Modul a Köznevelési Regisztrációs És Tanügyi Alaprendszer duális szakképzési programmodulja, amely segíti a vállalkozások, intézmények és duális oktatók oktatásszervezési és adminisztrációs feladatait.
Szakképző intézmények funkciói
A KRÉTA rendszerben a szakképzési intézmények speciális funkcióiról - szakképzési juttatások, e-Jelentkezés, SZIR-STAT, Apáczai Ösztöndíj - valamint rájuk vonatkozó egyedi szabályokról a szakképző intézmények specialításai oldalunkon olvashatnak.