Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

SZMK Képviselő

Osztálypénz kezelésére a KRÉTA-rendszerben annak a szülőnek (gondviselőnek) van lehetősége, akit az adott intézményi adminisztrátor egy adott osztálynál az osztályok alapadatainál Szülői munkaközösség képviselőnek (vagy képviselő helyettesnek) az adott osztály gondviselőit tartalmazó listából beállít képviselőnek (képviselő helyettesnek). Amennyiben a szülői közösség igénybe kívánja venni az e-Ügyintézési felület elektronikus fizetési felületeit, az intézményi adminisztrátor számára az osztálypénz bankszámlaszámát és az osztálypénz bankszámlaszám kedvezményezettjét is az adminisztrátornak rögzíteni szükséges a funkció aktiválásához.

A szülői SZMK képviselő számára az e-Ügyintézési modulba történő belépést követően a bal oldali kapcsolattartási panelon jelenik meg az Osztálypénz kezelés - menüpont:

A nyitófelületen az SZMK előírások kezelésére van lehetőség az előírások kilistázásával a  - gombra kattintva vagy új előírás létrehozására az  - gombra kattintva:

Az új előírás létrehozása vonatkozhat bármilyen olyan nem iskolai eseményre vagy befizetési címre, amelyet a szülői közösség meghatározott vagy amelyet a szülői közösség tagjai felvállalnak. Az előírásnál az osztály kiválasztását követően listázhatók ki, majd a listában jelölhetők ki azok a tanulók, akikre az előírás vonatkozik (amennyiben az adott osztály összes tanulójára vonatkozóan készítünk előírást, akkor a táblázat bal felső sarkában lévő összes kijelölőnégyzet bepipálásával egyszerre kijelölhető egy osztály összes tanulója).

Az előírás(ok)nál kötelezően kitöltendő / kiválasztandó mezők (tanév, megnevezés, összeg, fizetési határidő) kitöltése után az új előírás a  - gombra kattintva menthető el. Az elmentett előírások azonnal megjelennek a kiválasztott tanulók szüleinek (gondviselőinek) e-Ügyintézési felületén:

Az SZMK előírások kezelését csoportokra bontva is elvégezhetjük, ha a listázás előtt az Előírás státusza legördülő menüben beállítjuk, hogy milyen előírásokon szeretnénk műveletet elvégezni (minden jelölőnégyzet bepipálása esetén az összes előírás kilistázásra kerül):

A különböző státuszú előírások a kilistázott tételeket tartalmazó táblázatban a tétel sorára rákattintva nyithatók meg. Befizetésre vár-státuszú tétel esetén az adatlap alján található  - gombra kattintva az előírás törölhető ( a törölt státuszú előírások később, szükség szerint külön is kilistázhatók a Törölt-jelölőnégyzet bepipálásával).

A befizetéshez a program automatikusan generál befizetési azonosítót, amely a befizetés közlemény rovatában adható meg.

A befizetett tételeket (a befizetés módjától <készpénzes, csekkes, átutalásos, VPOS> függetlenül) a program nem könyveli le automatikusan. A befizetett tételeket a befizetéshez tartozó bizonylat (pénztári befizetési bizonylat, banki számlatörténet, stb) alapján az SZMK képviselő manuálisan tudja elvégezni az SZMK előírások felületen a tétel(ek) kijelölését követően a  - gombra kattintva:

A befizetés rendezettre állításakor a program megerősítést kér a státusz beállításához. A megerősítés mellett itt egy szabad szöveges mezőben megjegyzést írhatunk a tételhez, amely az előírás adatlapján található befizetés adatai - táblázat utolsó oszlopában jelenik meg (a kiexportált tételeknél a megjegyzés-mező nem jelenik meg).

Az előírás-tételek a nyitóoldalon a lista-táblázat felett található  - gombbal Excel-táblába kiexportálhatók. Az exportálás a befizetett tételekre is vonatkozik, ha a listázandó tételeknél bepipáltuk ezt a tételcsoportot is.