Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

A tanulók, tanárok és eszközök összerendelésekor kapott hibaüzenetek és a problémák megoldása

Ezen az oldalon a tanulók, pedagógusok és eszközök összerendelésekor megjelenő hibaüzeneteket okát és a probléma megoldására vonatkozó javaslatot írjuk le részletesen. 

Fontos tudni!

KRÉTA Tárgyi Eszköz Ellátási és Karbantartási (TESZEK) Modul helyes működéséhez a KRÉTA rendszerben fontos beállítani ill. ellenőrizni, hogy a tanulókra, osztályokra, gondviselőkre vonatkozólag helyesen vannak-e beállítva az adatok. A TESZEK Modul a KRÉTA rendszer adatai alapján ellenőrzi a tanulók ill. pedagógusok jogosultságát az eszközökre, továbbá a szülők, gondviselők jogosultságát a regisztrációra és nyilatkozattételre. 

Mi a teendő ha az összerendeléskor a személyek listájában nem látható egy tanuló vagy pedagógus? 

A tanulók és tanárok listájában azok a diákok és pedagógusok jelennek meg, akik a - KRÉTA rendszerbe felvett adatok alapján - jogosultak a "Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára" című projektben eszközökre. A jogosultságok megállapításának szabályait ide kattintva olvashatja el, ill. megtalálhatja azokat a beállításokat, amelyeket ellenőrizni kell a KRÉTA rendszerben!

Milyen hibaüzenetek jelenhetnek meg a tanulók és eszközök összerendelésekor és hogyan kell ezeket a problémákat megoldani? 


ÜZENET SZÖVEGEHIBAÜZENET OKAPROBLÉMA MEGOLDÁSAVIDEÓ

NINCS GONDVISELŐ

A tanulónál nincs rögzítve szülő, gondviselő a KRÉTA rendszerben!

Az eszközök átadásához a törvényes képviselőnek (szülő, gondviselő) kell a a személyes adatait megadnia és az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával a regisztrációs folyamatot elindítani. Abban az esetben ha a tanulóhoz nincs rögzítve a KRÉTA rendszerben gondviselő, akkor nincs lehetősége az eszközigénylési folyamat elindítására!

Lépjen be a KRÉTA Adminisztrációs rendszerbe és a NYILVÁNTARTÁS-TANULÓK funkcióba, a tanuló adatainak szerkesztésére kattintva vegye fel a gondviselő adatait. Ne felejtse el beállítani a gondviselő felhasználónevét és jelszavát is, valamint a törvényes képviselő jelölését! 

BELÉPÉSI ADATOK HIÁNYA

A tanuló szülőjének, gondviselőjének nincs megadva a felhasználóneve vagy jelszava a KRÉTA rendszerben!

Az eszközök átadásához a törvényes képviselőnek (szülő, gondviselő) kell a regisztrációs folyamatot elindítani és az Általános Szerződési Feltételeket elfogadnia. Abban az esetben ha a tanuló szülőjének, gondviselőjének nincs megadva a felhasználóneve vagy jelszava, akkor nem tud belépni a KRÉTA Elektronikus ellenőrzőjébe a regisztrációs folyamat elindításához!

Lépjen be a KRÉTA Adminisztrációs rendszerbe és a NYILVÁNTARTÁS-TANULÓK funkcióba, a tanuló adatainak szerkesztésére és a GONDVISELŐK lapon adja meg a szülő, gondviselő felhasználónevét és jelszavát is, valamint ne felejstse el a törvényes képviselő jelölését is! 

NEM TÖRVÉNYES KÉPVISELŐ

A tanuló egyetlen szülőjénél, gondviselőjénél sincs beállítva a törvényes képviselő a KRÉTA rendszerben!

Az eszközök átadásához a törvényes képviselőnek (szülő, gondviselő) kell a regisztrációs folyamatot elindítani és az Általános Szerződési Feltételeket elfogadnia. Abban az esetben ha a KRÉTA rendszerben a tanulónál nincs legalább egy gondviselő törvényes képviselőnek jelölve, akkor nincs lehetősége a szülőnek az eszközigénylési folyamat elindítására!

Lépjen be a KRÉTA Adminisztrációs rendszerbe és a NYILVÁNTARTÁS-TANULÓK funkcióba, a tanuló adatainak szerkesztésére kattintva állítsa be a gondviselőnél a törvényes képviselő jelölését! A tanulónak több törvényes képviselőt is beállíthat (pl. anya, apa), ebben az esetben bármelyik törvényes képviselőnek jelölt szülő elindíthatja az eszközigénylési folyamatot. 

REGISZTRÁCIÓ HIÁNYA

A tanuló törvényes képviselője a KRÉTA rendszerben még nem adta meg az adatait és nem indította el - az ÁSZF elfogadásával  - a regisztrációs folyamatot!

Az eszközök átadásához a törvényes képviselőnek (szülő, gondviselő) kell a regisztrációs folyamatot elindítani és az Általános Szerződési Feltételeket (ÁSZF)  elfogadnia. Abban az esetben ha a KRÉTA elektronikus ellenőrzőjében a törvényes képviselő az ÁSZF elfogadásával és adatainak megadásával nem indította még el a regsztrációs folyamatot, akkor nem lehet a gyermeke számára még eszközt kiosztani!

Tájékoztassa a tanuló törvényes képviselőjét (szülő, gondviselő), hogy az eszköz igényléshez lépjen be a KRÉTA Elektronikus ellenőrzőbe vagy a KRÉTA Mobil applikációba, adja meg személyes adatait, majd az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) elfogadásával indítsa el a regisztrációt!


REGISZTRÁCIÓ BENYÚJTOTTA

A tanuló törvényes képviselője a KRÉTA rendszerben benyújtotta a regisztrációját.A tanuló törvényes képviselője a KRÉTA rendszerben benyújtotta a regisztrációját, így az eszköz kiosztható számára.Rendelje a tanulóhoz az eszközt! 

Milyen hibaüzenetek jelenhetnek meg a pedagógusok és eszközök összerendelésekor és hogyan kell ezeket a problémákat megoldani? 


HIBAÜZENET SZÖVEGEHIBAÜZENET OKAPROBLÉMA MEGOLDÁSAVIDEÓ

NEM JOGOSULT ALKALMAZOTT

Az alkalmazott nem pedagógus munkaköre van beállítva, ezért a projektben nem jogosult eszközre!

A "Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára" című projektben csak a tanár munkakörben foglalkoztatott pedagógusok számára érhetők el az eszközök. Abban az esetben ha a pedagógusnak nincs jól beállítva a munkaköre, akkor nem kerül a jogosultak listájába, így nem igényelhet eszközt!

Lépjen be a KRÉTA Adminisztrációs rendszerbe és a NYILVÁNTARTÁS-ALKALMAZOTTAK funkcióba, a pedagógus adatainak szerkesztésére és az ELSŐDLEGES MUNKAÜGYI ADATOK lapon a MUNKAKÖR mezőben állítsa be az alkalmazott intézményben betöltött, jogszabályilag előírt munkakörét a helyes (pl. tanár) értékre. A jogosult munkakörök leírását ezen az oldalon nézheti meg!

BELÉPÉSI ADATOK HIÁNYA

A pedagógusnak nincs megadva a felhasználóneve és jelszava vagy nincs beállítva a NAPLÓ jogosultsága a KRÉTA rendszerben!

Az eszközök átadásához a jogosult pedagógusnak kell a regisztrációs folyamatot elindítani és az Általános Szerződési Feltételeket elfogadnia a KRÉTA Elektronikus naplójában. Ha a pedagógusnak nincs megadva felhasználóneve és jelszava, valamint nincs megadva a NAPLÓ jogosultsága,  akkor nem tud belépni az e-Naplóba ennek a műveletnek az elvégzéséhez!

Lépjen be a KRÉTA Adminisztrációs rendszerbe és a NYILVÁNTARTÁS-ALKALMAZOTTAK funkcióba, a pedagógus adatainak szerkesztésére és a BELÉPÉSI ADATOK lapon adja meg a felhasználónevét és az alapértelmezett jelszavát, valamint ellenőrizze hogy a JOGOSULTSÁGI SZINT mezőben a NAPLÓ jogosultság van beállítva. 

REGISZTRÁCIÓ HIÁNYA

A pedagógus KRÉTA Elektronikus naplójában még nem indította el - az ÁSZF elfogadásával  - a regisztrációs folyamatot!

Az eszközök átadásához a jogosult pedagógusnak kell a regisztrációs folyamatot elindítani és az Általános Szerződési Feltételeket elfogadnia a KRÉTA Elektronikus naplójában. Abban az esetben ha a KRÉTA Elektronikus naplójában a pedagógus nem indította még el a regsztrációs folyamatot, akkor nem lehet számára még eszközt kiosztani!

Tájékoztassa a jogosult pedagógusokat, hogy az eszköz igényléshez lépjen be a KRÉTA Elektronikus naplójába majd az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) elfogadásával indítsa el a regisztrációt!


REGISZTRÁCIÓ BENYÚJTOTTA

A pedagógus a KRÉTA rendszerben benyújtotta a regisztrációját.A pedagógus a KRÉTA rendszerben benyújtotta a regisztrációját, így az eszköz kiosztható számára.Rendelje a pedagógushoz az eszközt! 

Kiosztáshoz kapcsolódó kérdések és válaszok

A szállítmány kevesebb eszközt tartalmaz, mint amennyit vártam. Mi a teendő?

Amennyiben az eszközök adatai helyesek, a típusszám egyezik a szállítólevélen találhatóval, nem sérült sem a csomagolás, sem az eszköz, viszont kevesebb eszköz vehető át fizikailag, mint amennyi a szállítólevélen szerepel, legyen szíves

  • átvenni a szállítmányt,
  • feltüntetni a szállítólevélen a hiányt, és azzal együtt aláírni a szállítólevelet,
  • jelezni a Fenntartó számára az eltérést, a Fenntartó legyen szíves egyeztetni a Klebelsberg Központtal.


A szállítmány több eszközt tartalmaz, mint amennyit vártam, mint amennyi a szállítólevélen szerepel. Mi a teendő?

Csak az eredetileg várt mennyiséget legyen szíves átvenni. A szállítólevélen nem szereplő, illetve a várt mennyiséghez képest többletet legyen szíves nem átvenni. Ezen mennyiségek kapcsán nincs tennivalója, kérjük küldje vissza a többlet eszközöket.


Nem azok az eszközök vannak a szállítmányban, mint a szállítólevélen. Mi a teendő?

Jelezze az eltéréseket a szállítólevélen, csak a helyes tételeket vegye át. Legyen szíves jelezni a Fenntartó számára is az eltérést, a Fenntartó legyen szíves egyeztetni a Klebelsberg Központtal.


Nem jók a szállítólevélen szereplő működési hely adatok. Mi a teendő?

Szállítmányt a Logisztikai céggel egyeztetve vegye át, a megfelelő adatok szerepeltetésé


Sérült a csomagolás. Mi a teendő?

Nézze meg az eszközt és annak épségének függvényében döntsön az átvételről. Átvétel esetén is rögzítse a sérülés tényét a szállítólevélen. Legyen szíves jelezni a Fenntartó számára az eltérést, a Fenntartó legyen szíves egyeztetni a Klebelsberg Központtal.


Sérült az eszköz. Mi a teendő?

Ne vegye át az adott eszközt. Ezt a szállítólevél megfelelő sorában rögzítse. Legyen szíves jelezni a Fenntartó számára az eltérést, a Fenntartó legyen szíves egyeztetni a Klebelsberg Központtal.


Mi a teendő, ha hiányzik matrica a dobozról?

Kérjük legyen szíves a Fenntartó részére jelezni a problémát: mely matrica hiányzik, mely matricák vannak felragasztva az eszközre, a meglévő matricák azonosító adatait is legyen szíves megküldeni a Fenntartó számára. Kérjük, a Fenntartó vegye fel a kapcsolatot a Klebelsberg Központtal.


Mit kell csinálni ha félig van kitöltve az átadás-átvételi jegyzőkönyv?

Amennyiben hiányoznak a személyes adatok az átadás-átvételi jegyzőkönyv második (átvevő adatai) szakaszából az azt jelenti, hogy ezt az eszközt oktatástámogatási célra lett kiszállítva az intézmény számára. Ez az eszköz személyes használatra kiadható. Eszközkiosztás igény alapján menüpont alatt az adatok megadása után új Átadás-átvételi nyomtatványt letölteni.  


Hibás adatok szerepelnek gondviselőnél. Mi a teendő?

A TESZEK regisztrációs felületen szükséges az regisztrációs mezőkbe felvinni a helyes adatokat, majd a mentés gombra kattintva elmenteni. Csak a pontos egyezés esetén szabad az eszközt kiadni!

 

Dobozban lévő eszközön és a papíron lévő azonosító adatok nem egyeznek. Mi a teendő?

Az eszközön lévő azonosítók alapján a megfelelő igénylő kiválasztása után új jegyzőkönyvet lehet letölteni a „Átadás-átvételi nyomtatvány letöltése” nyomógomb megnyomásával. Az eszköz és a rajta szereplő azonosítók az elsődlegesen figyelembe veendő.

 

Dobozon nem szerepel név, kiadható másnak?

Igen, akinek érvényes regisztrációja van benyújtva, az ő számára kiadható az eszköz, a megfelelő dokumentálás esetén.


Csak a dobozon szereplő átvevőnek adható ki az adott eszköz?

Nem, a felületen az eszköz és az igénylő szabadon összerendelhető adathalmazok. Az Átadás-átvételi jegyzőkönyvet ebben az esetben a felületről kell kinyomtatni 2 példányba.


Gondviselő adatai megváltoztak az igénylés óta. Mi a teendő?

A gondviselő a TESZEK regisztrációs felületre a helyes adatait begépelve, majd a mentés gombra kattintva tudja módosítani a személyes adatait.


Gondviselő nem akarja átvenni az eszközt. Mi a teendő?

Az eszközt más igénylőnek ki lehet adni, amennyiben érvényes regisztrációja van. Amennyiben nincs más olyan átvevő, aki számára ilyen formában kiadható az eszköz, kérjük jelezze az esetet a Fenntartója számára.