Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata


Az alkalmazottak belépési adatait, a felhasználónév-jelszó párost, a Nyilvántartás/Alkalmazottak menüpontban lehet megadni, a választott alkalmazott adatai között, a 'Belépési adatok' fülön. A rendszer elindításakor, vagy ha több pedagógus adatát szeretnénk megváltoztatni, nyújthat segítséget a belépési adatok importja.

EXPORTÁLÁSI FOLYAMAT INDÍTÁSA:


Első lépésként exportálni kell a rendszerben levő alkalmazottak aktuális adatait, amely egy Excel-táblázat formájában töltődik le a gépünkre.

Az alkalmazottak aktuális adatainak a módosításához vagy új alkalmazotti adatok megadásához letölthetünk egy

  • üres sablon fájlt is a  gomb segítségével, amelyet később importálunk a KRÉTA rendszerbe,
  • vagy a jelenleg a renszerben lévő Alkalmazottak listáját tartalmazó sablon fájlt az 'Importálások - Alkalmazottak belépési adatainak importálása' menüpontban található  gombra kattintva.

majd mentsük el vagy nyissuk meg a megjelenő táblázatot. Az aktuális adatok exportjának táblázatában nem jelennek meg a kollégák által megadott egyedi, titkos jelszavak.



A táblázat szerkezete

A táblázat szerkezetén nem szabad változtatni pl. új oszlopokat beszúrni, különben nem fogjuk tudni importálni a módosított fájlt! Ne vegyen fel új sorokba, új alkalmazottakat sem!


Ha elvégeztük a szükséges adatok megadását, módosítását az Excel táblázatban, akkor mentsük el egy megfelelő helyre, megfelelő néven. Térjünk vissza a KRÉTA rendszerbe, és a  gombra kattintva válasszuk ki az előbb elmentett táblázatot. Kattintsunk az IMPORTÁLÁS funkcióra.


Az import során több lépést kell beállítani a kívánt eredmény eléréséhez.


IMPORTÁLÁSI MÓD KIVÁLASZTÁSA felületen jelenleg 1 választási lehetőség van a kívánt funkciót bejelölni:

IMPORTÁLÁSI FOLYAMAT INDÍTÁSA:

  • A FÁJL KIVÁLASZTÁSA gomb megnyomása után kijelölheti azt a - számítógépén tárolt - Excel állományt, amelyből az adatok importálásra kerülnek. Ügyeljen arra, hogy mindig a megfelelő sablonban készült Excel (XLSX) állományt importálja a rendszerben. A mintatáblázatokat a sablonok letöltése gomb megnyomásával töltheti le számítógépére.



  • Az IMPORT ELŐNÉZET KÉSZÍTÉSE gomb megnyomása után lehetősége lesz az importálási adatok előnézetének megtekintésére és ellenőrzésére, valamint - probléma esetén - az importálás megszakítására vagy folytatására!



  • Az IMPORT ELŐNÉZET felugró ablakban megjelenik, hogy a folyamat során milyen változások lesznek a rendszerben. 
  • Az ablakban a baloldali füleken kiválasztható elemek bármelyikét kiválasztva tételesen is megtekinthető az, hogy az importálás során milyen változás történik a tartalomban.
    A 'Nem importálható sorok'-fülön megjelenő sorok tájékoztatnak arról, hogy az Excel-táblában milyen nem importálható sorok találhatók. Ezeket kijavítva ha az 'Összefoglalás'-fülön a 'Nem importálható' oszlopban nem találunk pozitív értékeket, akkor az  gombra kattintva véglegesíthetjük az adatok importálását.
  • A "Nem importálható sorok exportálása" funkció segítségével a nem importálható adatsorokat tartalmazó táblázatot tölt le gépünkre a rendszer.


  • Ha a feltöltés sikeres volt, akkor a program a megfelelő menü felület oldalra navigál minket.
  • Ha a feltöltés során hiba lépett fel, akkor erről hibaüzenetet kapunk, amely alapján módosíthatjuk az importálandó órarendet vagy a rendszerünk adatait.


Jelszómódosítás

Az importálással megadott jelszavakat a felhasználók gyorsan, lehetőleg az első belépésük alkalmával, változtassák meg a Profilbeállítások között, ezzel is biztosítva az adatok biztonságát, hitelességét.


Hiba az importálás közben

Ha a rendszer nem tudja importálni a fájl, mert valamilyen hibát talált benne a feldolgozása során, akkor hibaüzenetet kapunk, amely alapján javíthatjuk a táblázatunkat, és újra megpróbálhatjuk importálni.

Alkalmazottak belépési adatainak importálása

Az alábbi videóban megtekinthetjük, hogy az adminisztrációs felületen lehetőségünk van az alkalmazottaink belépési adatait importálással felvinni a rendszerbe.