Az Orientációs fejlesztés csempe a napló jogosultságú felhasználó felületén megjelenik, ha Orientációs csoportvezetőnek és Csoportvezetőnek van állítva. Ez a beállítás egyenértékű az intézményi osztályfőnök és csoportvezető beállítással.
A napló jogosultságú Orientációs csoportvezető és Csoportvezető felhasználó számára a Feljegyzések, Orientációs csoportvezető, Mentori feladatok és Egyéni Fejlődési Terv menüpont lesz elérhető.
Feljegyzések
A napló jogosultságú Orientációs csoportvezető és Csoportvezető felhasználó a Feljegyzések/Elektronikus üzenetek menüpontban a felugró ablakban a hozzá rendelt Orientációs csoportok és csoportok közül is választhat.
Az Orientációs csoport/Csoport kiválasztása után az elektronikus üzenetet rögzítheti az oktató az intézményi felületen megszokott módon akár az összes tanulónak, vagy csak a kijelölteknek.
Orientációs csoportvezető
Az Orientációs csoportvezető menüpontban az Orientációs fejlesztés tanulóinak igazolásokat rögzíthet, mulasztásokat kezelhet. Az oktató szerkesztheti és/vagy megtekintheti az Orientációs csoport tanulóinak adatait.
Orientációs csoportvezető helyettes
Ha egy felhasználó az Orientációs csoport adatlapján Orientációs csoportvezető helyettesnek lett rögzítve.
Orientációs csoportvezető helyettesnek csak olyan személyt lehet választani, aki szerepel már az alkalmazottak között. Az Orientációs csoportvezető helyettes az elektronikus naplóban automatikusan megkapja az összes osztályfőnöki jogosultságot az Orientációs csoporthoz. Ezt a mezőt olyan esetben célszerű használni, ha egy Orientációs csoporthoz több osztályfőnöki jogosultsággal rendelkező személyt szeretnénk hozzárendelni.
Orientációs csoportvezető/Igazolások
Az Igazolások menüpontban azok az Orientációs csoportok választhatók ki a felhasználó számára, ahol Orientációs csoportvezetőként lett rögzítve. Az Igazolások rögzítésének folyamata megegyezik az osztályfőnöki feladatok menüpontban alkalmazottal.
Orientációs csoportvezető/Mulasztások kezelése
Az orientációs csoportvezető kezelheti az Orientációs csoportok tanulóinak rögzített mulasztásokat. A mulasztások kezelésének folyamata megegyezik az osztályfőnöki feladatok felületen alkalmazottakkal. A mulasztásokat Dátum-, Tanuló- és Napló nézetben kezelheti az Orientációs csoportvezető.
Orientációs csoportvezető/Orientációs csoport tanulói
A menüpontban az Orientációs csoportvezető az Orientációs csoport tanulói adatlapját szerkesztheti, illetve ha a szerkesztési jogosultság nincsen engedélyezve, akkor megtekintheti.
A ikonra kattintva az Orientációs csoportvezető az Orientációs program tanulóinak következő adatait szerkesztheti: alapadatok, elérhetőségek, igazolványok, belépési adatok, jogviszony, szülők, törvényes képviselők, tanügy, felmentések, közösségi szolgálat, záradékok, fegyelmi határozat(Juttatások).
A ikonra kattintva a következő tanulói adatokat tekintheti meg az Orientációs csoportvezető: alapadatok, elérhetőségek, szülők, törvényes képviselők, jogviszony, tanügy, szociális, SNI/BTMN, értékelések, mulasztások, igazolások, felmentések, előzmények, órarendi órái, tanult tantárgyak, közösségi szolgálat, záradékok, fegyelmi határozatok (juttatások).
Az Orientációs csoport tanulói felületen az Orientációs csoportvezető az alábbi szempontok alapján végezhet szűréseket: ellátott köznevelési feladat típus, Orientációs csoport, név, anyja születési neve, születési hely, születési idő, oktatási azonosító, tankötelezett, feladatellátási hely.
Orientációs csoportvezető/Orientációs csoport tanulói adatok
Az Orientációs csoportvezető a hozzá rendelt Orientációs csoportok tanulóinak részletes tanulói adatait tekintheti meg. Az egyes, vagy az összes panel kinyitásával megtekintheti a tanulói adatok, hiányzások, késések, igazolások, feljegyzések, üzenetek és feljegyzések havi bontásban szekciók adatait az egyes tanulókra vonatkozóan. Az Orientációs csoport kiválasztása utána nyilak segítségével, vagy a legördülő listában választhatja ki, mely Orientációs fejlesztés modulos tanuló adatait szeretné megtekinteni.
Mentori feladatok/Csoport tanulói
Amennyiben egy Orientációs csoportvezető Csoportvezetőnek is van jelölve az Orientációs fejlesztés modul/Tanulói adatok/Csoportok menüpontban létrehozott csoportnál, akkor számára az Orientációs fejlesztés csempén belül megjelenik a Mentori feladatok menüpont is. Ebben a menüpontban az Orientációs fejlesztés csoportjainak tanulói adatait szerkesztheti/megtekintheti, mulasztásokat kezelhet és megtekintheti a csoport órarendjét.
A csoport tanulói menüpontban a kiválasztott csoport tanulóinak adatait tekintheti meg a csoportvezető. A listázó felületen a következő adatok láthatók: név, anyja születési neve, születési hely, születési idő, oktatási azonosító, tankötelezett.
A sor végén a ikon segítségével a tanulói adatokat, a ikonnal a tanulónak rögzített szöveges értékeléseket tekintheti meg a csoportvezető.
A csoportvezető a csoport tanulói listázó felületen az alábbi szempontok alapján végezhet szűréseket: csoport, név, anyja születési neve, születési hely, születési idő, oktatási azonosító, tankötelezett.
Mentori feladatok/Csoport tanulói adatok
A csoportvezető a részletes tanulói adatokat tekintheti meg a felületen. A csoport és a tanuló kiválasztása után a következő paneleket tekintheti meg: tanulói adatok, hiányzások, késések, igazolások, feljegyzések, üzenetek, feljegyzések havi bontásban.
Mentori feladatok/Mulasztások kezelése
A csoportvezető kezelheti a csoportok tanulóinak rögzített mulasztásokat. A mulasztások kezelésének folyamata megegyezik az osztályfőnöki feladatok felületen alkalmazottakkal. A mulasztásokat Dátum-, Tanuló- és Napló nézetben kezelheti a csoportvezető.
Mentori feladatok/Csoport órarend
A csoportvezető megtekintheti a csoport órarendjét a felületen.
Egyéni Fejlődési Terv
Az Egyéni Fejlődési Terv (továbbiakban: EFT) a tanulók fejlődési folyamatának tervezését és nyomon követését segítő dokumentum, amely a fejlesztő értékelés elveinek érvényesítésén alapul és gyakorlati megvalósulását jelenti.
Az Egyéni Fejlődési Tervet a mentor vezeti, de elkészítése olyan megbeszélések során történik, amelyeken részt vesz minden olyan személy, aki érintett az adott tanuló fejlesztésének folyamatában és/vagy az aktuálisan felmerült, tanulóval kapcsolatos problémában.
A listázó felületen a következő adatok láthatók: név, oktatási azonosító, Orientációs csoport/Csoport.
A ikon segítségével a tanuló Egyéni Fejlődési Terv rögzítését lehet megkezdeni. Az Általános információk felületen a tanuló alapadatait és elérhetőségeit tekintheti meg a mentor.
A lapfülre kattintva van mód az egyes fejlesztési szakaszokhoz tartozó adminisztrációs tevékenységek elvégzésére.
Az EFT szakaszai: megismerést szolgáló szakasz, fejlesztési szakaszok (I., II., III.)
A megismerést szolgáló szakasz az első néhány hetet öleli fel, míg a fejlesztési szakaszok célkitűzései kb. 2,5-3 hónapos időszakra szólnak. Az Orientációs fejlesztés programban a tanulók nagy része egy teljes tanéven keresztül vesz részt, három fejlesztési szakaszban történik a fejlődés nyomon követése.
A megismerést szolgáló szakasz sor végén található ikonnal lehetséges a tanuló EFT-jét kitölteni.
A felugró ablakban a mentor összegző leírása rögzíthető a következő szempontok szerint:
- A megfigyelések alapján a tanuló erősségei, amelyekre alapozni lehet a következő időszakban
- A megfigyelések, mérések alapján sikeres területek, meglévő kompetenciák
- A megfigyelések, mérések alapján a kevésbé sikeres területek, fejleszthető kompetenciák.
Az értékelés a gombbal rögzíthető, a gombbal a folyamat megszakítható. A mentést követően a fejlődési terv kezelése felületen megjelenik a módosítás időpontja.
Minden egyes fejlesztési szakasz az előző szakasz értékelésével záródik, és ugyanekkor történik – az előző szakasz tapasztalatainak függvényében – a következő szakasz céljainak tervezése is.
A fejlesztési szakaszokban 33 elérendő eredmény került meghatározásra, ezek értékelésére van itt lehetőség. Az Egyéni Fejlődési Terv egyes fejlesztési szakaszainál az értékelő-tervező megbeszélés résztvevőit és státuszukat is rögzíteni kell.
Az egyes fejlesztési szakasz tapasztalatainak összegzését a mentor rögzítheti, majd az elérendő eredmények státuszát és változásait is beírhatja. Az EFT egyes szakaszainak tervezésekor a tanulóval kapcsolatos megfigyelések, tapasztalatok alapján közösen határozzák meg az időszak végére elérendő célt, a cél eléréséhez vezető feladatokat.
Az értékelés a gombbal rögzíthető, a gombbal a folyamat megszakítható. A mentést követően a fejlődési terv kezelése felületen megjelenik a módosítás időpontja.
A tanuló Egyéni Fejlődési Tervének ikonnal való megnyitása során lehetőség van az előtöltött dokumentum generálására. A gombra kattintva, word formátumban letölthető a tanuló Egyéni Fejlődési Terve a mentor által rögzített adatokkal.
Az Egyéni Fejlődési Terv dokumentum a listázó felületen található ikonnal is legenerálható.
Az Egyéni Fejlődési Terv vezetéséhez a -ra kattintva kaphatnak az orientációs csoportvezetők segítséget.
Az Egyéni Fejlődési Terv menüpontban az Orientációs csoportvezető az alábbi adatok alapján végezhet szűréseket: név, oktatási azonosító, Orientációs csoport/Csoport.
Az Egyéni Fejlődési Terv menüpontban az Orientációs csoportvezető az alábbi adatok alapján végezhet szűréseket: név, oktatási azonosító, Orientációs csoport/Csoport.