A Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszer (PED TÉR) bemutatása alkalmazottaknak
A 18/2024. (IV. 4.) BM rendelet alapján a pedagógusok értékelésének adminisztrációját a KRÉTA rendszer PED TÉR moduljában szükséges végezni.
Mely alkalmazottak érintettek a teljesítményértékelésben?
Az alábbi alkalmazottak érintettek:
1) az a köznevelési foglalkoztatási jogviszonyban álló pedagógus, akinek az Adminisztrációs rendszerben a Nyilvántartás/Alkalmazottak menüpontban az Elsődleges munkaügyi adatok lapján pedagógus típusú munkakört állítottak be. Például: általános iskolai tanár, tanító, gimnáziumi tanár, stb. Kivéve gyakornok.
2) az a pedagógus végzettségű nevelés-oktatást közvetlenül segítő (NOKS) alkalmazott, akinek az Adminisztrációs rendszerben a Nyilvántartás/Alkalmazottak menüpontban az Elsődleges munkaügyi adatok lapján NOKS típusú munkakört állítottak be. Például.: gyógypedagógiai asszisztens, könyvtáros stb.
Ki rögzíti az alkalmazottak egyéni teljesítménycéljait?
Az alkalmazottak egyéni teljesítménycéljait a TÉR modulban a vezetők és maguk az alkalmazottak is rögzíthetik. Az utóbbi esetben a vezetőnek jóvá kell hagynia azt.
Az alkalmazottak az alábbi módon rögzíthetik saját egyéni teljesítménycéljaikat:
Hogy tudom megnézni milyen értékelési szempont vonatkozik rám?
Az értékelő vezető határozza meg, hogy az alkalmazottakra milyen értékelési szempontok vonatkoznak. Az alábbiakat rögzíti a TÉR felületén:
1) Egyedi intézményi értékelési szempontokat (ezek vonatkoznak a pedagógusokra és az érintett NOKS alkalmazottakra)
2) Egyéni értékelési szempontokat (ezek vonatkoznak az egyéb vezetőkre, helyettesekre)
A saját értékelési szempontunkat az alábbi helyen tudjuk megnézni.