A Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszer (PED TÉR) tanévenként lehetőséget biztosít az egyes pedagógusokról kérdőívek kitöltésére a szülők és tanulók számára – meghatározott intézménytípusokban.
A 2024/2025-ös tanévben az alábbiak szerint érhetők el a Kérdőívek a KRÉTA PED TÉR moduljában:
- általános iskolában és alapfokú művészetoktatási intézményben tanulók esetén a Szülők, törvényes képviselők számára tölthetők ki;
- gimnáziumban, szakgimnáziumban és szakiskolában tanulók esetén maguk a tanulók küldhetnek be kérdőíveket.
A kérdőívek kitöltése a KRÉTA böngészőből megnyitott felületén, anonim módon lehetséges 2025. május 14-től 2025. június 02-ig. (meghosszabbított határidő: 2025. június 5.) A kérdőívek beküldése minden esetben opcionális, és egy szülő vagy tanuló egyazon pedagógusról legfeljebb egy kérdőívet küldhet be.
A kérdőívekben megadott pontszámok csak a pedagógus és az értékelő vezető tájékoztatására szolgálnak, a tanév végi teljesítményértékelésben az értékelő vezető belátása szerint vehetők figyelembe.
A kérdőívek megjelenésének feltételei:
Tájékoztatjuk, hogy a PED TÉR modul megrendelőjének kérésére 2025. május 19-ig a legalább 1 naplózott órát tartó pedagógusok is megjelentek a listában, azonban 2025. május 20-tól már csak a legalább 10 naplózott órát tartó pedagógusok értékelhetők.
- az értékelhető pedagógus alkalmazotti profiljában (Nyilvántartás/Alkalmazottak/ Elsődleges munkaügyi adatok lap Szempontrendszer mezőben) olyan értékelési szempontrendszert állítottak be, amelyhez tartozik kérdőív funkció.
- Szülői kérdőív esetén, ha a szülő törvényes képviselőnek van beállítva az intézmény KRÉTA rendszerében.
Értékelési szempontrendszer beállítása
A Nyilvántartás/Alkalmazottak/ Elsődleges munkaügyi adatok lap Szempontrendszer mezőben az alábbi szempontrendszerek választhatók ki, DE! csak a kiemelt szempontrendszerekhez tartoznak kérdőívek.
Általános iskola (Pedagógus) - Szülői kérdőív
Gimnázium, szakgimnázium (Pedagógus) - Tanulói kérdőív
Gyógyped. Konduktív ped. Int. (Pedagógus)
Szakiskola (Pedagógus) - Tanulói kérdőív
Alapfokú Művészetoktatás (Pedagógus) - Szülői kérdőív
Szakszolgálat (Pedagógus)
Készségfejlesztő (Pedagógus)
Kollégium (Pedagógus)
Óvoda (Pedagógus)
Utazó, saját int. Gyógypedagógusok (Pedagógus)
Kiegészítő nemzetiségi óvoda (Pedagógus)
NOKS (Pedagógus)
Kiegészítő nemzetiségi nyelv. iskola (Pedagógus)
Általános iskola (Vezető)
Gimnázium, szakgimnázium (Vezető)
Gyógyped. Konduktív ped. Int. (Vezető)
Szakiskola (Vezető)
Alapfokú Művészetoktatás (Vezető)
Szakszolgálat (Vezető)
Készségfejlesztő (Vezető)
Kollégium (Vezető)
Óvoda (Vezető)
Utazó, saját int. Gyógypedagógusok (Vezető)
Kiegészítő nemzetiségi óvoda (Vezető)
Kiegészítő nemzetiségi nyelv. iskola (Vezető)
Kitöltött kérdőívek megtekintése
A Szülők és Tanulók által beküldött kérdőívek az értékelt pedagógus, valamint a PED TÉR értékelő vezető jogosultságú felhasználók számára tekinthető meg a TÉR\Kérdőívek menüpontban.
A kérdőívek a pedagógus neve alá rendezve, többszintű listában jelennek meg. A pedagógus csak a saját kérdőíveit láthatja. Az egyes kérdőívek sorszámmal kerülnek megkülönböztetésre egymástól.
Értékelő vezető nézete a kérdőívek listájában:
Bármely kérdőív sorában a nagyító ikonra kattintással lehetséges megnyitni az adott kérdőív űrlapját, és megtekinteni a benne megadott válaszokat. A kérdőívek szerkesztésére, törlésére nincs lehetőség.
A listázó felületen lesznek elérhetők a kérdőívek összesítései is a kérdőívek beküldési határidejét követően.
Tanulói kérdőív szempontjai (gimnázium / szakgimnázium / szakiskola):
- A diákokkal megértő, jó szándékú, emberséges.
- Az órákon rendet tart és szükség szerint fegyelmez.
- Érthetően, jól magyarázza el az összefüggéseket.
- Az osztályban felmerülő konfliktusokat jól kezeli.
- Az órák (a tantárgy sajátosságait figyelembe véve) érdekesek, tanítási módszerei változatosak.
- Gyakran van olyan feladat, amelyet a tanulóknak maguknak kell megoldaniuk, együtt vagy önállóan.
- Rendszeresen használja a digitális eszközöket és tartalmakat.
- Az órákat pontosan kezdjük és fejezzük be.
- Ha felkészültem, nyugodtan megyek be az órára, nem szorongok.
- Ha van az osztályban valaki, aki lemaradt és nem érti a tananyagot, akkor segít neki felzárkózni akár órákon kívül is.
- Viselkedése kiszámítható, nem a pillanatnyi hangulattól függ.
- A házi feladataimat és a munkámat értékeli és ellenőrzi.
- A számonkérések rendszeresek (dolgozat, felelés stb.).
- Az írásbeli beszámolókat, dolgozatokat időben kijavítja.
- Az értékelés igazságos és következetes.
- Az elvárásai egyértelműek.
- Elkíséri a diákokat versenyekre, iskolán kívüli programokra.
- Szabad szöveges visszajelzés.
Szülői kérdőív szempontjai (általános iskola / alapfokú művészeti iskola):
- A pedagógus időben tájékoztatja a szülőket és a tanulókat a programokról, tudnivalókról.
- Gyermekem otthoni tanulását tanácsaival segíti. / Gyermekem otthoni tanulását, gyakorlását tanácsaival segíti.
- A házi feladatokat, gyermekem munkáit rendszeresen ellenőrzi.
- A szülőkkel való kommunikációját az együttműködésre való törekvés jellemzi.
- Értékelése, visszajelzései rendszeresek, a szülő számára is követhetőek.
- Fogadóórán informatív és gyermekem fejlődése szempontjából hasznos tanácsokat ad.
- Szülői kérdésre időben és pontosan reagál.
- Segítségért fordulhatok hozzá a gyermekemet érintő problémákkal kapcsolatban.
- Felismeri a tanuló problémáit, tanulási nehézségeit és képes segítséget nyújtani.
- A rábízott tanulókat versenyekre, iskolán kívüli programokra viszi.
- Úgy érzem, gyermekem folyamatosan, megfelelő ütemben fejlődik (az adott tantárgyból) a pedagógus irányítása mellett.
- Úgy tapasztalom, a pedagógus nem csak a tantárgyi képességek fejlesztésére törekszik, hanem neveli is a gyerekemet.