A Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszer (PED TÉR) bemutatása vezetőknek
A 18/2024. (IV. 4.) BM rendelet alapján a pedagógusok értékelésének adminisztrációját a KRÉTA rendszer TÉR menüpontjában szükséges végezni.
Mely alkalmazottak érintettek a teljesítményértékelésben?
Az alábbi alkalmazottak érintettek:
1) az a köznevelési foglalkoztatási jogviszonyban álló pedagógus, akinek az Adminisztrációs rendszerben a Nyilvántartás/Alkalmazottak menüpontban az Elsődleges munkaügyi adatok lapján pedagógus típusú munkakört állítottak be. Például: általános iskolai tanár, tanító, gimnáziumi tanár, stb. Kivéve gyakornok.
2) az a nevelés-oktatást közvetlenül segítő (NOKS) alkalmazott, akinek az Adminisztrációs rendszerben a Nyilvántartás/Alkalmazottak menüpontban az Elsődleges munkaügyi adatok lapján NOKS típusú munkakört állítottak be. Például.: gyógypedagógiai asszisztens, könyvtáros stb., és akinek a Belépési adatok lapján beállították a Napló jogosultságot.
Milyen adminisztrációs teendői vannak az értékelő vezetőnek?
Az értékelő vezetőnek az alábbi adminisztrációs feladatai vannak a TÉR modulban:
- Pedagógusok teljesítménycéljainak rögzítése (opcionális, mivel a pedagógusok maguk is tudnak célokat rögzíteni)
- Pedagógusok teljesítménycéljainak kezelése (opcionális, csak akkor van rá szükség, ha azokat a pedagógus rögzítette)
- Egyéb vezetők teljesítménycéljainak kezelése (opcionális, csak akkor van rá szükség, ha azokat az egyéb vezető rögzítette).
- Intézményi egyedi értékelési szempontok rögzítése.
- Vezetői egyéni értékelési szempont rögzítése.
- Pedagógusok értékelése.
- Egyéb vezetők értékelése.
Hogyan rögzítsem a pedagógusok teljesítménycéljait?
Az alkalmazottak egyéni teljesítménycéljait a TÉR modulban a vezető és maguk az alkalmazottak is rögzíthetik. Az utóbbi esetben a vezetőnek jóvá kell hagynia azt.
A vezető az alábbi módon rögzítheti az alkalmazottnak az egyéni teljesítménycéljait:
Hogyan hagyjam jóvá az alkalmazottak által rögzített teljesítménycélokat?
Amennyiben nem a vezető rögzíti az alkalmazottaknak a teljesítménycéljait, hanem maguk az alkalmazottak, úgy ebben az esetben a vezetőnek jóvá kell hagynia azokat. Az alábbi módon tudja jóváhagyni az alkalmazottak által rögzített teljesítménycélokat:
Hogyan rögzítsem a saját teljesítménycéljaimat?
A vezetők az alábbi módon rögzíthetik a teljesítménycéljaikat:
Ki hagyja jóvá a tagintézmény-igazgató, intézményegység-igazgató, vagy helyettesek egyéni teljesítménycéljait?
Az értékelő vezetőnek (igazgató/főigazgató) kell jóváhagynia az általa vezetett intézményben vezetői megbízással rendelkezők egyéni teljesítménycéljait. Erről az alábbi oldalon talál bővebb leírást:
Hogyan tudok Egyedi intézményi értékelési szempontot rögzíteni?
A pedagógusok értékeléséhez Egyedi intézményi értékelési szempontot kell rögzíteni. Erről az alábbi oldalon talál bővebb leírást:
Hogyan tudok a vezetőim (helyetteseim, tagintézmény-igazgatóim, intézményegység-igazgatóim, stb.) részére Egyéni értékelési szempontot rögzíteni?
Az értékelő vezetőnek (igazgató/főigazgató) az intézményben dolgozó egyéb vezetői megbízással rendelkező vezetőinek egyéni értékelési szempontot szükséges rögzíteni. Erről az alábbi oldalon talál bővebb leírást: