Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

A „Postáz” gombra kattintva van lehetőségünk az ügyiratot intézményen belül továbbpostázni. A gombra kattintva megnyílik egy új szerkesztő felület, ahol lehetőségünk van megadni a postázással kapcsolatos adatokat.

A „Címzett szervezet” és a „Címzett személy” mezőben csak belső szervezetek és alkalmazottak jelennek meg és az ügyirat postázásához elég csak az egyik mezőt tölteni. Abban az esetben ha „CIMZETT_SZERVEZET_HOZZAFERO” rendszerparaméter „I” értéken van, akkor a mezőben megadott szervezeti egység bekerül az ügyirat hozzáférői közé.
„Feltételezett átvételi mód” mező a „FELADOJEGYZEK_ALAPERTELMEZETT_MODJA” rendszerparaméter értékétől függően töltődik. A paraméter „I” állása esetén „Postalappal igazolt”, „N” érték esetén pedig „Direkt” értékkel töltődik.
A „Kézbesítés módja” mezőben adhatjuk meg, hogy miként postázzuk az ügyiratot. Abban az esetben, a „KEZBESITES_MODJA” mezőben megadunk egy kézbesítési módot, akkor a rendszer ezt a mezőt, a paraméterben megadott kézbesítéssel tölti automatikusan.

A Mégsem” gombra kattintva kiléphetünk a funkcióból. A „Mentés” gombra kattintva a rendszer elpostázza a címzettnek az ügyiratot, és a sikeres postázásról információs ablakban tájékoztat.


Információs ablak

 

A sikeres postázást követően a rendszer átnavigál minket az „Átadás-átvétel” / „Feladott tételek” / „Ügyiratok” felületre,ahol lehetőség van szerkeszteni, nyugtázni vagy téves címzés esetén visszavenni az ügyiratot. 

Abban az esetben ha elektronikus ügyiratot postázunk (vagyis az irat elektronikus példánya van beszerelve az ügyiratba), akkor a kötelező mezők kitöltése és a „Mentés” gombra kattintás után a rendszer automatikusan elvégzi a birtokló váltást, ugyanis ebben az esetben nem kell a címzett szervezetnek átvennie az elektronikus ügyiratot.


Ügyirat postázása felület