Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

A KRÉTA rendszert minden intézmény a saját elérési útján keresztül láthatja. Az intézményi rendszerek telepítésekor minden intézmény számára készül egy, vagy két lehetséges intézményi kódnév, amely publikálásra kerül. Az intézményi kódnév csak az angol abc kisbetűit, valamint számokat tartalmazhat.

KRÉTA rendszer webcíme

Minden intézmény elérési útja az alábbi formában áll össze: https://[intezmenykodnev].e-kreta.hu

Az intezmenykodnev minden intézmény számára egyedi, amelyet alapesetben az intézmény fenntartójával kötött szerződéskor határoztunk meg. Amennyiben az elérési utat ismeri, kérjük, másolja be egy böngészőprogram elérési sávjába, majd nyomja le az Enter billentyűt.

Biztonságos kapcsolat

A KRÉTA rendszer tanúsítványhoz kötött biztonságos, ún. HTTPS kapcsolaton keresztül kommunikál a felhasználó számítógépével. Kérjük, hogy ügyeljen arra, hogy a webcímet mindig https:// szöveggel kezdje! Az egyszerűbb használat érdekében javasoljuk, hogy a böngésző könyvjelzői közé mentsék el a KRÉTA rendszerük elérési útvonalát, így a későbbiekben nem szükséges beírni a webcímet, elegendő a könyvjelzőre kattintani.

Amennyiben a KRÉTA rendszer felülete ezt követően nem érhető el, kérjük ellenőrizze a belépéshez szükséges feltételeket.

 Informatikai problémák megoldása

A KRÉTA rendszer, ahogyan a legtöbb webalapú rendszer, több központi szerveren működik. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a szerver éppen nem elérhető (például frissítés alatt van), akkor a rendszer teljes egésze elérhetetlen.

KRÉTA rendszer infrastruktúrája

A KRÉTA rendszer szervere az intézmény fenntartójától és KRÉTA szerződésétől függően több különböző helyszíneken lehet, azonban minden ilyen infrastruktúrán a KRÉTA rendszer terméktámogatása a szerződések értelmében biztosítja a rendszer legfrissebb verzióját, valamint folyamatos frissítését és hibaelhárítását.

Amennyiben az intézményi rendszere nem elérhető, kérjük, az alábbi folyamat lépéseit vizsgálja meg.

  1. Vizsgálja meg, nem karbantartás folyik-e épp a rendszeren!
    1. Amennyiben a KRÉTA rendszer felülete Karbantartást jelez, kérjük, hogy várjon türelemmel, ameddig a karbantartás befejeződik.
    2. Amennyiben a felület már jelentős idő (8+ óra) óta karbantartást jelez, amelyről korábban a rendszer üzemeltetője nem jelzett értesítést Önök felé, úgy kérjük, jelezzék ezt ügyfélszolgálatunk felé.
  2. Vizsgálja meg, hogy működik-e az internetkapcsolata!
    1. Amennyiben nem működik az internetkapcsolat, a KRÉTA rendszer nem lesz elérhető.
  3. Vizsgálja meg, hogy megfelelő URL-t (linket, elérési utat) adott-e meg a böngészőben, ellenőrizze, hogy a https:// kifejezéssel kezdődik-e a webcím!
  4. Vizsgálja meg a hibaoldal tartalmát az ott megjelenő üzenetet!
    1. Amennyiben a KRÉTA rendszer hibaoldalt jelez, kérjük, cselekedjen annak tartalma szerint, vagy amennyiben nem kínál javítási lehetőséget, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal!

Automatikus frissítés

A KRÉTA rendszer bejelentkező képernyőjén minden esetben látható, hogy rendszerünk következő, kiemelt frissítését mely időszakra tervezzük. A bejelentkezési adatok alatt található szövegdobozban jelzett időintervallumot minden esetben a maximális időtartamban jelezzük, ezen  időszak alatt a rendszer bármikor leállításra kerülhet, ezért kérjük, hogy ebben az időszakban lehetőség szerint ne lépjenek be a rendszerbe. Leállítás esetén az éppen aktuálisan menteni kívánt adatok elvesznek, azonban a korábban már mentett adatok minden esetben megmaradnak.

A KRÉTA rendszerbe  kizárólag az arra jogosult felhasználók léphetnek be.  A belépéshez minden esetben meg kell adnia felhasználónevét és titkos jelszavát!

Bejelentkezés

Kérjük, hogy különösen körültekintően járjon el a jelszavának védelme érdekében, ne írja fel jelszavát olyan helyre, amit mások is láthatnak, jelszava beírások figyeljen, hogy azt mások ne nézhessék le a billentyűzetéről, valamint ne adjon meg könnyen kitalálható jelszót sem! 

A KRÉTA rendszer telepítése után automatikusan létrejön egy alapértelmezett felhasználó (admin), valamint  a hozzá tartozó jelszó is, amely segítségével első alkalommal be lehet jelentkezni a programba.. Amennyiben intézménye a jelszót elfelejtette, és más, korábban felvett adminisztrátor nincs a rendszerben, kérjük vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal.

A bejelentkezés folyamata:

  1. Adja meg Felhasználónevét a „Felhasználónév” feliratú felső szövegdobozban.
  2. Adja meg jelszavát a „Jelszó” feliratú alsó szövegdobozban.
  3. Nyomja meg az Enter billentyűt, vagy kattintson a „Bejelentkezés” feliratú gombra.

A sikeres bejelentkezést követően a képernyő eltűnik és megjelenik a KRÉTA rendszer nyitóoldala. 

Automatikus kijelentkezés

A KRÉTA rendszer – biztonsági okokból – egy előre meghatározott tétlenségi időszak után automatikusan kilépteti a felhasználót. A képernyő jobb felső részében láthatja mindig, hogy mennyi idő van hátra az automatikus kijelentkezésig.