Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

A KRÉTA rendszerben lehetőség van olyan iskolai napokat felvenni, amikor nem órarend szerint van tanítás. Ilyen napok lehetnek pl. iskolanapok, családi napok, sportnapok, témanapok, kirándulások ill. bármely olyan tanítási nap, amikor nem az órarend szerint vannak az órák.

Tanítási napok

A tanítási napokat a program mindig sorszámozza az osztálynaplókban.

Nem órarendi napok beállítása:

  1. A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'BEÁLLÍTÁSOK' blokkjának 'Tanév rendje' menüpontját!
  2. Az  nyomógombra kattintva kezdeményezhetjük a tanév rendjében egy napra a nem órarendi nap beállítását!
  3. A 'Tanévrend felvétele' ablakban adjuk meg a tanítási nap adatait!

    1. A 'Dátum' mezőben adjuk meg azt a napot amelyre nem órarendi napot szeretnénk beállítani.

    2. A 'Naptípus'-nál a 'Tanítási nap' elemet válasszuk, vagy egy olyat, melyhez az 'Adatszótárak' menüpontban megadtuk, hogy Tanórai célú és/vagy Tanórán kívüli foglalkozás rögzíthető!

    3. Az 'Üres órarend' jelölőnégyzetet pipáljuk be.

  4. Az adatok megadása után a  gombra kattintva lehet elmenteni az adatokat. Abban az esetben, ha valamelyik kötelező adatot nem adtuk meg, akkor a program figyelmeztető üzenetet küld, hogy mely adat/adatok megadása kötelező!

  5. A mentés után a tanév rendjét tartalmazó oldalra lép vissza a program.

Kötelező adatok megadása

Az új tanítási nap felvételénél a 'Tanév', 'Dátum', 'Naptípus' kötelezően megadandó adatok!

Az ilyen napokra ezután az Elektronikus naplóban nem jelenik meg az órarend, de lehetőség van egyedileg tanóra felvitelére, így pl. az osztályfőnök rögzíthet osztályfőnöki órát és ezekhez a tanórákhoz beírhatja a hiányzó tanulókat is. Arra is lehetőség van, hogy ezeket az órákat ne jelöljék sorszámozandónak (ezt a Tanóra adatai lapon lehet beállítani) ezáltal az adott tanóra óraszáma nem fog növekedni. 

A tantárgyfelosztásból történő órafelvitelt vagy az egyedi tanóra rögzítését a "Nyilvántartás-Testreszabás" funkcióban lehet engedélyezni.