Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

Mit kell tennem, ha szülői bejelentkezés után nem jelenik meg az ESZKÖZ ÜGYINTÉZÉS menüpont?

A "Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára" című projekt első projektfázisában a 2021/2022-es tanévben az alábbi személyek jogosultak az eszközökre:

  • a 9. évfolyamos osztályba járó, nappali rendszerű iskolai oktatásban résztvevő NEM szakképzésbe járó tanulók, 
  • valamint a pedagógus munkakörben foglalkozatott alkalmazottak. 

A 2023/2024. tanévben a projekt második fázisában (2023. október) a 7. és 10. évfolyamos osztályba járó, nappali rendszerű iskolai oktatásban résztvevő NEM szakképzésbe járó tanulók jogosultak.


Az ESZKÖZ ÜGYINTÉZÉS menüpont abban az esetben jelenik meg, ha a gondviselt tanuló a fenti időszakban regisztrációra jogosult évfolyamba járt, valamint gondviselői jogosultsággal lépett be a KRÉTA felületre és az intézmény Önt törvényes képviselőnek állította be. Amennyiben Ön gondviselői jogosultsággal lépett be a KRÉTA felületre, de mégsem jelenik meg a menüpont, kérem, vegye fel a kapcsolatot az intézmény KRÉTA adminisztrátorával!

Ha a mobil applikációt használja, akkor fontos, hogy a KRÉTA Szülőknek - zöld színvilágú - alkalmazást töltse le és használja a regisztrációhoz. Ide kattintva segítünk Önnek abban, hogy a készüléktípusának és szerepkörének megfelelő alkalmazást tudja letölteni az mobil készülékére. 

Mit tegyek ha nincs gondviselői hozzáférésem a KRÉTA rendszerhez? 

A gondviselői hozzáférést (felhasználónév, jelszó) az iskola tudja beállítani. Abban az esetben ha Önnek még nincs szülői felhasználóneve és jelszava, akkor kérjük forduljon az iskola KRÉTA adminisztrátorához! 

Hogyan tudok regisztrálni a mobil alkalmazásból? 

Nézze meg oktatóvideónkat arról, hogy hogyan lehet - az eszközigénylésre jogosult tanulók szüleinek - a KRÉTA Szülőknek mobil alkalmazásban elindítani az eszközregisztrációs folyamatot! Ha még nem töltötte le a KRÉTA Szülőknek mobil alkalmazást, akkor ide kattintva megismerkedhet az applikációkkal, továbbá le is tudja tölteni az alkalmazásboltokból!

Mit kell tennem, hogy sikeresen regisztráljak?

Az ESZKÖZ ÜGYINTÉZÉS menüpontban az érvényes okmányában szereplő személyes adatai megadása után kattintson a MENTÉS gombra. Majd az Általános Szerződési Feltételeket (ÁSZF) és az Adatvédelmi Tájékoztatót szükséges elfogadni a szöveg melletti jelölőnégyzetbe tett pipával. Ezek utána regisztrációhoz a KÜLDÉS gombot szükséges megnyomnia.

Mi a teendő, ha elrontottam a személyes adataimat?

Amíg nem történt meg az eszköz kiosztása, addig a gondviselői regisztrációs felületen a személyes adatok módosíthatók.  Nézze meg  oktatóvideónkat arról, hogy hogyan lehet - az eszközigénylésre jogosult tanulók szüleinek - a KRÉTA Szülőknek mobil alkalmazásban elindítani az eszközregisztrációs folyamatot ill. módosítani az adatokat! 

Meddig használhatják az eszközöket a tanulók? 

A tanulók addig tudják használni az eszközöket, ameddig tanulói jogviszonyuk tart vagy a projekt fizikai zárásáig. 

Ha egy tanuló iskolát vált mi a teendő az eszközzel? 

Ha egy tanuló iskolát vált, de az új intézmények a fenntartója ugyanaz marad, akkor maradhat nála az eszköze. Ha olyan intézménybe megy át amelynek más fenntartója van, le kell adnia az eszközt. Az új fenntartó intézményében - ha rendelkezésre áll - akkor kaphat eszközt. 

Hogyan használható az eszközökön az Office programcsomag? 

A Tisztaszoftver Programhoz kapcsolódó Microsoft licenszek igénylése a köznevelésben tanulók és pedagógusok esetében a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökségen (KIFÜ) keresztül a https://tisztaszoftver.hu honlapon leírtak alapján történik.

Szükséges-e Microsoft fiókot (Windows licensz) regisztrálni az eszköz elindításához, vagy korlátozott működést választva is üzembe helyezhető az eszköz?

Igen. A laptop használatához egyaránt lehet Microsoft fiókot ill. helyi felhasználói fiókot is beállítani.