Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

Orientációs fejlesztés

A 12/2020. (II.7.) kormányrendelet a szakképzési törvény végrehajtásáról 51.§-nak (3) bekezdése alapján:  „A szakma megszerzéséhez szükséges kompetenciák tekintetében történő orientációs fejlesztésre irányuló előkészítő évfolyam keretében a tanuló mentorálását, alapkészségeinek és kulcskompetenciáinak fejlesztését, pályaorientációjának, életpálya tervezésének elősegítését célzó tevékenység végezhető rugalmas tanulásszervezési és személyre szabott oktatási formában."

A rugalmas tanulási utak képzéseinek legfontosabb szakmai közössége az oktatói team. A teamet kiegészítheti gyógypedagógus, fejlesztő pedagógus, szociális munkás, pszichológus, bűnmegelőzési tanácsadó, esetmenedzser is. Az egyéni fejlődési terv esetében a team kompetenciája, hogy kijelölje a mentorált számára nyújtandó segítség irányait is. Az Orientációs fejlesztés célja, hogy egyéni adottságainak megfelelő továbbhaladási lehetőséget biztosítsunk a számára.

Dobbantó program 

A szakképző intézmény a  2019. évi szakképzési törvény 19. § (4) bekezdése bb) pontja alapján dobbantó program keretében alapkompetencia-fejlesztést szervezhet.

12/2020. (II.7.) kormányrendelet a szakképzési törvény végrehajtásáról 51.§-nak (4) bekezdése alapján:  „A dobbantó programban az vehet részt, aki a megelőző tanév utolsó napjáig a tizenötödik életévét betöltötte, és alapfokú végzettséggel nem rendelkezik. A dobbantó programba való bekapcsolódásra a tanév során bármikor lehetőség van."

A dobbantó program célja, hogy a tanulót alkalmassá tegyük egy részszakma elsajátítására.

Műhelyiskola

A műhelyiskola fejlesztés során a részszakma megszerzéséhez szükséges kompetenciák tekintetében a tanuló mentorálása, alapkészségeinek és kulcskompetenciáinak fejlesztése,
pályaorientációja, életpálya tervezésének elősegítését célzó tevékenység végezhető rugalmas tanulásszervezési és személyre szabott oktatási formában. 

  • Címkék nélkül