Mi az a KRÉTA Digitális Kollaborációs Tér?
A KRÉTA Digitális Kollaborációs Tér - rövidítve DKT - egy olyan komplex modul, amely segíti a tanárok és a diákok digitális online együttműködését, kommunikációját és a feladatok kiadását, szükségtelenné téve egyéb oktatási szoftverek használatát. Használatához nem szükséges az adatok újbóli feltöltése, automatikusan átveszi a KRÉTA által tárolt adatokat! Kiemelt funkciója a tanórai feladatok, a házi feladatok komplex, logikailag egységes rendszerben történő megjelenítése, emellett alkalmas csoportos feladatok kiadására is.
A Digitális Kollaborációs Tér a KRÉTA rendszer integrált moduljaként működik, a használatához nem szükséges semmilyen további adatfeltöltést elvégezni! A program a KRÉTÁ-ban tárolt összes szükséges adatot átveszi, a tanév közbeni változásokat automatikusan követi, továbbá képes arra is, hogy a DKT-ban megadott adatokat (pl. értékeléseket, házi feladatokat) automatikusan beírja a KRÉTA rendszerbe is!
Kik használhatják a Digitális Kollaborációs Teret?
A DKT programot valamennyi KRÉTA szoftverrendszert használó köznevelési és szakképzési intézmény diákjai és tanárai - a KRÉTA rendszer integrált részeként - használhatják. A DKT Tanulóknak Tudásbázis oldalunkon a Digitális Kollaborációs Tér tanulói felületének részletes felhasználói leírásai és útmutatói találhatók a diákok részére, míg a DKT tanári felületének részletes felhasználói leírásai és útmutatói a DKT Tanároknak Tudásbázis oldalunkon olvashatók a pedagógusok számára.
A Digitális Kollaborációs Térbe tanárként a KRÉTA elektronikus naplón keresztül, tanulóként az Elektronikus ellenőrzőn vagy a KRÉTA Tanulóknak mobil alkalmazásból is be lehet lépni.
Kommunikációs funkciók
A DKT számos on-line kommunikációs lehetőséget biztosít a pedagógusok és diákok kapcsolattartására.
- Tanári üzenőalak
- Osztályok és csoportok üzenőfalai
- Privát beszélgetés lehetősége a tanár és diák között
- Tanórai üzenőfalak
- Házi- vagy órai feladatokhoz kapcsolódó chat funkciók
- Feladatokról visszajelzések küldésének lehetősége
Feladatok kezelése
A Digitális Kollaborációs Térben a pedagógusoknak többféle feladat kezelésére és értékelésére van lehetősége.
- Házi feladatok ki- és beadása.
- Feladatok készültségi státuszának kezelése
- Feladatok értékelése, amely automatikusan a KRÉTA rendszerbe kerül beírásra
- Több részfeladatból álló digitális feladatlapok, órai feladatok kezelése
- Nyelvi feladatok kiadása az Idegennyelvi Felkészítő Modulon keresztül
- e-Learning feladatok kiadása, előrehaladás nyomonkövetése
- Fájlok, videóanyagopk, linkek és tananyagok csatolási lehetősége
Milyen előnyei vannak a KRÉTA DKT használatának?
A különböző csoportmunka és kollaborációs szoftverek használata során időigényes feladatot jelent az iskolamenedzsment rész kialakítása ezekben a programokban. Az ilyen alkalmazások hatékony használatához fel kell tölteni a tanárok, a diákok, az osztályok, a csoportok, és a tantárgyak adatait, meg kell adni az osztályok és csoportok tanulóit, valamint a tantárgyfelosztást és az órarendet is, továbbá gondoskodni kell ezek naprakészen tartásáról is. A feladatok értékeléseit külön be kell rögzíteni a KRÉTA rendszerbe, hogy a tanulók és szüleik láthassák az eredményeket.
A programban kiemelt figyelmet fordítottunk az áttekinthetőségre, az egyszerű használatra és kezelhetőségre, a DKT használatához nem szükséges mélyebb szintű informatikai ismeret, a tanárok és a diákok számára is könnyen használható. A megjelenése igazodik a különböző infokommunikációs eszközök képernyőméretéhez és felbontásához, így bármilyen eszközön (számítógép, laptop, tablet, mobiltelefon) is használható.
A Kollaborációs Térből elérhető a Digitális óra funkció is, amely segítségével egyszerűen lehet on-line órákat, konzultációkat tartani hang és videó kapcsolattal is.
A Kollaborációs Térben a tanári és órai üzenőfalak, a privát beszélgetés (chat) funkciók, valamint a házi- és órai feladatok használhatók. A rendszerben lehetőség van a házi feladatok kiadására, a tanulók a DKT-n keresztül beadhatják a feladataikat, fájlokat csatolhatnak, továbbá nyomon követhetik az értékelés státuszait is.
A Digitális óra funkció a Cisco Webex Meeting integrálásával lehetőséget ad arra a tanároknak, hogy élő, digitális tanórákat, konzultációkat, felkészítőket tartsanak osztályaiknak, csoportjaiknak vagy akár egyedileg kiválasztott tanulóknak is.