Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

A Neptun KRÉTA (Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer) - a továbbiakban KRÉTA - a köznevelési intézmények oktatásszervezői feladatait támogató informatikai rendszer, amely a köznevelés más rendszereivel integráltan és adaptívan együttműködik. A KRÉTA betűszó szerint Alaprendszer, azaz ez lesz a köznevelés egyik alappillére. Csatlakozik a köznevelés hálózataihoz, és ezzel igyekszik kényelmesebbé tenni az online adminisztrációt. 

A rendszernek legfontosabb alapköve az iskolai adminisztrációs és tanügyigazgatási modul, amely a KRÉTA programban az Adminisztrációs rendszer.

Az adminisztrációs modulban állíthatóak be a KRÉTA rendszer intézmény alapadatai, sajátosságai. A modul teljes körű támogatást nyújt az oktatásszervezés folyamataihoz, kezeli a pedagógusok, diákok adatbázisát, nyilvántartja a tantárgyakat, tanterveket és óraterveket, támogatja a tantárgyfelosztás, órarend rögzítését, az osztályok/csoportok kezelését és oktatásszervezési folyamatban való elhelyezését. A program segíti az intézményi adminisztrátorok munkáját, a paraméterek helyes beállítását, valamint segítséget nyújt az intézmény alapadatainak megadásához, importálásához is.

KRÉTA Adminisztrációs Rendszer

A KRÉTA Adminisztrációs Rendszer modul tartalmazza mindazon adatokat, amelyeket egy köznevelési intézménynek tárolnia kell önmagáról, alkalmazottairól, diákjairól valamint tanügyi folyamatairól.

A KRÉTA Adminisztrátori rendszerrel az alábbi adatokat kezelheti:

  • intézmény törzsadatai,
  • helyiségek, termek,
  • eszközök,
  • tantárgyak,
  • tantervek, óratervek
  • pedagógusok, alkalmazottak,
  • osztályok, 
  • csoportok
  • tanulók adatai,
  • tanuló lakcímek kezelése,
  • szülők-gondviselők adatai,
  • felmentések,
  • osztályok, csoportok tagjai,
  • tantárgyfelosztás,
  • tanévek kezelése,
  • tanév rendjének adatai,
  • órarend,
  • helyettesítések,
  • tanügyi, statisztikai adatok.