Mit tegyek, ha az óvodai beiratkozáson felvételt nyert gyermek mégsem hozzánk fog járni, mert másik óvodába megy?
Ha egy gyermeket felvettek, azonban mégsem kezdi meg az óvodába járást az intézménynél, a Beiratkozás menüben elegendő megjeleníteni a listában. Ezáltal a Felvételi előjegyzési naplóban szerepelni fog.
A Beiratkozás / Felvétel adatok oldalon Egyéb megjegyzés mezőben tudják rögzíteni, hogy miért nem kezdte meg az óvodába járást a gyermek.
A gyermek adatainak átemelésére (gyermek generálás) nincs szükség, hiszen a gyermek nem kerül csoportba és nem kell szerepelnie mulasztási naplóban sem. Amennyiben már generálták a gyermeket, de az első nevelési napja még jövőbeli, úgy a Gyermekek menü listából törölhető.
Mit tegyek, ha egy gyermek jogviszonya megszűnik?
Gyermek Jogviszony státusza „Megszűnt” értékre változik automatikusan abban az esetben, ha kitöltik a Jogviszony megszűnés dátuma mezőt és mentik a rögzített dátumot.
- Jogviszony megszűnés dátuma
- Jogviszony megszűnésének oka (listából választható elemekkel)
A gyermek a listából nem törölhető, ha év közben szűnik meg a jogviszonya, mert az érintett nevelési évben a Felvételi és mulasztási naplóban még szerepelnie kell a gyermeknek.
Mit tegyek, ha a nevelési év közben elköltözött (megszűnt jogviszonyú) gyermek visszatér az intézménybe, mert visszaköltöznek?
Abban az esetben, ha a gyermeket év közben újra felveszik az intézménybe, új gyermekként szükséges rögzíteni.
A Gyermekek menüben, a listafelületen helyes működés szerint két külön sorban kell láthatónak lennie a gyermeknek, egy megszűnt és egy aktív jogviszonnyal, miután újra felvették.
Így a gyermek egy új sorban, aktív jogviszonnyal is látható lesz a listában. A jelenléti ív és a mulasztási napló követni fogja a jogviszonyra vonatkozó dátumokat.
A beiratkozás menüből generálva rögzíthető új gyermekként, az új felvételi időponttal és első nevelési nappal, amihez az új csoporttagság kezdő dátumot is rögzíteni szükséges.
A Beiratkozás menüben nem kötelező az oktatási azonosító, így fel tudja venni újra a gyermeket abban az esetben is, ha ugyanabban a nevelési évben történt az előző felvételre jelentkezése is.
Ebben az esetben kétszer fog szerepelni az előjegyzési naplóban is a gyermek, az új felvételről ez esetben természetesen készíthető új felvételi döntés is.
Mit tegyek, ha egy alkalmazott jogviszonya megszűnik?
Az alkalmazott jogviszony megszűnésére vonatkozó dátumot és jogcímet az alkalmazott adatlapján a Jogviszony oldalon rögzíthetik.
Az alkalmazottak jogviszony státuszai a jogviszony dátumok alapján automatikusan jelennek meg:
- Aktív: mindaddig ez a státusz látható, amíg nincs szüneteltetés, illetve a jogviszony megszűnésének dátuma még jövőbeli.
- Megszűnt: amennyiben megszűnik a jogviszony, a megszűnés dátumát és jogcímét szükséges rögzíteni. A megszűnés dátuma alapján fog a státusz megszűntre módosulni mentést követően.
- Tartósan távollévő: +Új szüneteltetés hozzáadása esetén az adatlap mentését követően fog megjelenni a tartósan távollévő státusz a rögzített időszakban.
A jogviszony státuszokat követi az alkalmazotti fiók is, megszűnt és tartósan távollévő alkalmazott fiókja inaktiválásra kerül automatikusan.
Mit tegyek, ha a gyermek listában még szerepelnek az iskolába elment gyermekek?
Azok a gyermekek szerepelnek a rendszerben, akiknél nem rögzítették a megszűnés dátumát.
Kérjük, rögzítsék a megszűnés dátumát az érintett gyermekeknél, a jogviszony státusza a megszűnés dátuma alapján vált megszűntre.
Mit tegyek, ha igazgatóváltás történt az intézménynél?
Kérjük jelezzék számunkra, amennyiben a KIR intézménytörzsi adatoknál is átvezetésre kerül a módosítás, frissítjük az intézményi adatokat.
Amennyiben már rendelkezik az új igazgató alkalmazotti fiókkal az oviKRÉTA intézményi rendszerében (korábban pedagógusként rögzítésre került), kérjük keresse fel az intézményi adminisztrátort, aki kezelni tudja munkaköri és szerepkör beállításait, ez esetben nincs szüksége új regisztrációra.
Amennyiben még nem rendelkezik fiókkal, új igazgatói felhasználói fiókot fogunk létrehozni Ön számára intézményéhez kapcsolódóan.
Kérjük, küldje el részünkre saját oktatási azonosítóját, amivel a rendszerbe rögzíteni tudjuk, mint új felhasználót.
Mit tegyek, ha lezártam a nevelési évet és nem jelennek meg azok a gyermekek, akiknél halasztották az iskolakezdést egy évvel?
Az érintett gyermekek adatait a "KIR import" gomra kattintva frissíthetik. Amennyiben a KIR-ben a "jogviszony tervezett befejezése" dátum már átírásra került, ismételt KIR importtal meg fog jelenni a gyermek a listában.
Hol találom az alkalmazott felhasználónevét?
Az Alkalmazottak menü listafelületén a sor végén található Felhasználónév oszlopban található az egyéni számsor. További információkat az Alkalmazottak Tudásbázis oldalon olvashat.
Elfelejtettem a felhasználónevemet, mit tegyek?
Amennyiben Ön óvodaigazgató vagy tagóvoda igazgatója, ebben az esetben írjon nekünk az ugyfelszolgalat@edudev.hu e-mail címre. Kérjük, hogy az intézmény pontos nevét és OM azonosítóját is minden esetben küldje el részünkre.
Hogyan módosíthatom a gyermek adatait?
Erre intézményi adminisztrátorként - a Gyermekek menüpontban van jogosultsága. A listában kiválasztott sorban a ceruza ikon megnyomásával a gyermek űrlapján végezhető el a módosítás. Bővebben aGyermekektudásbázis oldalon tájékozódhatnak.
Hogyan tudok új csoportot létrehozni?
A felső menüsorban található Csoportok lapon található az Új csoport hozzáadása gomb használatával rögzíthetjük óvodánk gyermekcsoportjait. További segítséget a Csoportokoldalon találnak.
Hogyan tudok egy gyermeket másik csoportba sorolni?
A gyermek adatlapjáról is elérhető a Csoport oldal, ahol lehetőség van a módosításra, illetve a felső Csoportok menüből is elérhető az adott csoportra vonatkozó Névsor, ahol megtekinthetjük a gyermekeket, és szerkeszthetjük az adatokat.
Csoportváltás esetén a korábbi tagság vége dátumát írják be, majd ezt követően rögzítsék az új csoport tagságot.
További információkat olvashatnak a Csoportváltásoldalunkon.
Hogyan tudok alkalmazottat csoporthoz rendelni?
A Csoportok felső menüben található az intézmény csoportjainak a listája. A kiválasztott csoport szerkesztésénél, az Alapadatoknál lehet rögzíteni az alkalmazottakat a csoporthoz. A Nevelők a csoportban mezőben lehet kiválasztani a rendszerben található alkalmazottak közül a hozzárendelni kívánt személyt.
Csoportok szerkesztéseoldalunkon további információkat találnak.
A gyermek jelét csak az intézményi admin rögzítheti?
Pedagógus jogosultságú felhasználóval is rögzíthetjük a gyermekek jelét a felületen.