Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

Hogyan rögzítsem a nyári zárva tartást a Nevelési rendben?

Hosszabb, egybefüggő (például nyári zárva tartás) időszak esetén heti bontásban rögzítsék a nevelési rendet, kihagyva a normál hétvégi napokat. 

Mit tegyek, ha duplán szerepelnek a listasorban azok a gyermekek, akik 2024/2025-ös nevelési évben maradtak még 1 évet óvodában?

Abban az esetben, ha két aktív jogviszonyú gyermek adatlapot látnak, kérjük töröljék azt a tévesen rögzített adatlapot a listasorból, amelyikben nem dolgoztak az évben.

A gyermek adatlapjának törlésére a megjelenő figyelmeztető üzenet utasításait követve van lehetőség, szükség esetén a megmaradó gyermek adatlapra vezessék át az esetlegesen rögzített elemeket (pl. mulasztások, ha van ilyen).

Kizárólag egy adatlap maradjon azoknál a gyermekeknél, akik megszakítás nélkül, folytonos jogviszonnyal voltak jelen, a csoporttagságuk is folytonos legyen, valamint a jogviszony várható befejezése is kerüljön frissítésre.

A nevelési év automatikusan lezáródik?

A nevelési év zárása augusztus 31-ét követően, szeptember elsejétől lesz elérhető a Beállítások / Nevelési év zárás oldalon. Nem történik automatikusan a zárás, az intézmény igazgatójának kell majd aktív nevelési évet váltani feladatellátási helyenként, miután elvégeztek minden szükséges adminisztrációs tevékenységet a rendszerben.

A nevelési év zárással kapcsolatos adminisztratív teendőkről írásos összefoglaló is megtalálható, melyet ide kattintva érhet el.

Hol találom a nevelési év zárással automatikusan legenerált dokumentumokat?

A nevelési év zárással automatikusan generált dokumentumok az érintett nevelési év felületén találhatók.

Ennek értelmében:

a 2024/2025-ös nevelési év zárását követően a 2024/2025-ös nevelési év felületén találják a Dokumentumok / Dokumentumtárban az elkészült dokumentációt.

Az automatikusan generált dokumentumok a következők:

  • Csoportnaplók
  • Fejlődést nyomon követő dokumentációk gyermekenként (a bejegyzésekből generált tartalom)
  • Felvételi és mulasztási naplók
  • Felvételi előjegyzési napló

A visszanyitott nevelési év automatikusan lezárul a fenntartó által meghatározott időszakot követően.

A visszazárulással nem generálódnak újra automatikusan az érintett dokumentumok!


Mit tegyek, ha a lezárt nevelési év visszanyitására van szükség?

Kérjük keresse fel intézménye Fenntartóját!

A lezárt nevelési évet a fenntartó tudja visszanyitni az intézményben / feladatellátási helyen, meghatározott időszakra. A fenntartói oviKRÉTA felületre belépve, a "Nevelési év visszanyitás kezelés" hozzáféréssel rendelkező fenntartók tudják kezelni. A visszanyitás kezdete és lezárása dátumok megadásával időszakosan visszanyitható bármelyik lezárt évre vonatkozóan.

A visszanyitás maximális időtartama 30 naptári nap lehet. További leírást a Nevelési évek visszanyitása oldalunkon olvashatnak.

Mit tegyek, ha az óvodai beiratkozáson felvételt nyert gyermek mégsem hozzánk fog járni, mert másik óvodába megy?

Ha egy gyermeket felvettek, azonban mégsem kezdi meg az óvodába járást az intézménynél, a Beiratkozás menüben elegendő megjeleníteni a listában. Ezáltal a Felvételi előjegyzési naplóban szerepelni fog.

A Beiratkozás / Felvétel adatok oldalon Egyéb megjegyzés mezőben tudják rögzíteni, hogy miért nem kezdte meg az óvodába járást a gyermek.

A gyermek adatainak átemelésére (gyermek generálás) nincs szükség, hiszen a gyermek nem kerül csoportba és nem kell szerepelnie mulasztási naplóban sem. Amennyiben már generálták a gyermeket, de az első nevelési napja még jövőbeli, úgy a Gyermekek menü listából törölhető.

Mit tegyek, ha egy gyermek jogviszonya megszűnik?

Gyermek Jogviszony státusza „Megszűnt” értékre változik automatikusan abban az esetben, ha kitöltik a Jogviszony megszűnés dátuma mezőt és mentik a rögzített dátumot.

  • Jogviszony megszűnés dátuma
  • Jogviszony megszűnésének oka (listából választható elemekkel)

A gyermek a listából nem törölhető, ha év közben szűnik meg a jogviszonya, mert az érintett nevelési évben a Felvételi és mulasztási naplóban még szerepelnie kell a gyermeknek.

Mit tegyek, ha a nevelési év közben elköltözött (megszűnt jogviszonyú) gyermek visszatér az intézménybe, mert visszaköltöznek?

Abban az esetben, ha a gyermeket év közben újra felveszik az intézménybe, új gyermekként szükséges rögzíteni.

A Gyermekek menüben, a listafelületen helyes működés szerint két külön sorban kell láthatónak lennie a gyermeknek, egy megszűnt és egy aktív jogviszonnyal, miután újra felvették.

Így a gyermek egy új sorban, aktív jogviszonnyal is látható lesz a listában. A jelenléti ív és a mulasztási napló követni fogja a jogviszonyra vonatkozó dátumokat.

A beiratkozás menüből generálva rögzíthető új gyermekként, az új felvételi időponttal és első nevelési nappal, amihez az új csoporttagság kezdő dátumot is rögzíteni szükséges.

A Beiratkozás menüben nem kötelező az oktatási azonosító, így fel tudja venni újra a gyermeket abban az esetben is, ha ugyanabban a nevelési évben történt az előző felvételre jelentkezése is.

Ebben az esetben kétszer fog szerepelni az előjegyzési naplóban is a gyermek, az új felvételről ez esetben természetesen készíthető új felvételi döntés is.

Mit tegyek, ha egy alkalmazott jogviszonya megszűnik?

Az alkalmazott jogviszony megszűnésére vonatkozó dátumot és jogcímet az alkalmazott adatlapján a Jogviszony oldalon rögzíthetik. 

Az alkalmazottak jogviszony státuszai a jogviszony dátumok alapján automatikusan jelennek meg:

  • Aktív: mindaddig ez a státusz látható, amíg nincs szüneteltetés, illetve a jogviszony megszűnésének dátuma még jövőbeli.
  • Megszűnt: amennyiben megszűnik a jogviszony, a megszűnés dátumát és jogcímét szükséges rögzíteni. A megszűnés dátuma alapján fog a státusz megszűntre módosulni mentést követően.
  • Tartósan távollévő: +Új szüneteltetés hozzáadása esetén az adatlap mentését követően fog megjelenni a tartósan távollévő státusz a rögzített időszakban.

A jogviszony státuszokat követi az alkalmazotti fiók is, megszűnt és tartósan távollévő alkalmazott fiókja inaktiválásra kerül automatikusan.

Mit tegyek, ha a gyermek listában még szerepelnek az iskolába elment gyermekek?

Azok a gyermekek szerepelnek a rendszerben, akiknél nem rögzítették a megszűnés dátumát.

Kérjük, rögzítsék a megszűnés dátumát az érintett gyermekeknél, a jogviszony státusza a megszűnés dátuma alapján vált megszűntre.

Mit tegyek, ha igazgatóváltás történt az intézménynél?

Kérjük jelezzék számunkra, amennyiben a KIR intézménytörzsi adatoknál is átvezetésre kerül a módosítás, frissítjük az intézményi adatokat. 

Amennyiben már rendelkezik az új igazgató alkalmazotti fiókkal az oviKRÉTA intézményi rendszerében (korábban pedagógusként rögzítésre került), kérjük keresse fel az intézményi adminisztrátort, aki kezelni tudja munkaköri és szerepkör beállításait, ez esetben nincs szüksége új regisztrációra.

Amennyiben még nem rendelkezik fiókkal, új igazgatói felhasználói fiókot fogunk létrehozni Ön számára intézményéhez kapcsolódóan.

Kérjük, küldje el részünkre saját oktatási azonosítóját, amivel a rendszerbe rögzíteni tudjuk, mint új felhasználót.

Hol találom az alkalmazott felhasználónevét?

Az Alkalmazottak menü listafelületén a sor végén található Felhasználónév oszlopban található az egyéni számsor. További információkat az Alkalmazottak Tudásbázis oldalon olvashat.

Elfelejtettem a felhasználónevemet, mit tegyek?

Amennyiben Ön óvodaigazgató vagy tagóvoda igazgatója, ebben az esetben írjon nekünk az ugyfelszolgalat@edudev.hu e-mail címre. Kérjük, hogy az intézmény pontos nevét és OM azonosítóját is minden esetben küldje el részünkre.

Hogyan módosíthatom a gyermek adatait? 

Erre intézményi adminisztrátorként - a Gyermekek menüpontban van jogosultsága. A listában kiválasztott sorban a ceruza ikon megnyomásával a gyermek űrlapján végezhető el a módosítás. Bővebben aGyermekektudásbázis oldalon tájékozódhatnak.

Hogyan tudok új csoportot létrehozni?

A felső menüsorban található Csoportok lapon található az Új csoport hozzáadása gomb használatával rögzíthetjük óvodánk gyermekcsoportjait. További segítséget a Csoportokoldalon találnak.

Hogyan tudok egy gyermeket másik csoportba sorolni?

A gyermek adatlapjáról is elérhető a Csoport oldal, ahol lehetőség van a módosításra, illetve a felső Csoportok menüből is elérhető az adott csoportra vonatkozó Névsor, ahol megtekinthetjük a gyermekeket, és szerkeszthetjük az adatokat.

Csoportváltás esetén a korábbi tagság vége dátumát írják be, majd ezt követően rögzítsék az új csoport tagságot. 

További információkat olvashatnak a Csoportváltásoldalunkon.

Hogyan tudok alkalmazottat csoporthoz rendelni?

A Csoportok felső menüben található az intézmény csoportjainak a listája. A kiválasztott csoport szerkesztésénél, az Alapadatoknál lehet rögzíteni az alkalmazottakat a csoporthoz. A Nevelők a csoportban mezőben lehet kiválasztani a rendszerben található alkalmazottak közül a hozzárendelni kívánt személyt.

Csoportok szerkesztéseoldalunkon további információkat találnak.

A gyermek jelét csak az intézményi admin rögzítheti?

Pedagógus jogosultságú felhasználóval is rögzíthetjük a gyermekek jelét a felületen.