Üdvözöljük a KRÉTA Tudásbázison!

A KRÉTA Tudásbázis Portál célja, hogy a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer felhasználói (fenntartók, intézményvezetők, pedagógusok, tanulók, szülők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a KRÉTA valamint a KRÉTA rendszerhez kapcsolódó további szoftvermodulok használatához.

A tudásbázisban megtalálhatók a KRÉTA rendszer valamennyi moduljának felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók, továbbá számos videó is segíti a felhasználókat.  

Gyakran Ismételt Kérdések és fontos tudnivalók a KRÉTA használatáról



<div id="fb-root"></div>
<script async defer crossorigin="anonymous" src="https://connect.facebook.net/hu_HU/sdk.js#xfbml=1&version=v9.0" nonce="i5r1olzp"></script>
<div class="fb-page" data-href="https://www.facebook.com/neptunkreta/" data-tabs="" data-width="440px" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true"><blockquote cite="https://www.facebook.com/neptunkreta/" class="fb-xfbml-parse-ignore"><a href="https://www.facebook.com/neptunkreta/">KRÉTA Iskolai Alaprendszer</a></blockquote></div>


Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez! A kereséshez használhatja a csillag(*) karaktert is a keresőszavak végén. 

Egyáltalán nem, vagy túl kevés keresési eredményt kapott?

Ha információk keresésekor az összes szó helyesírásának ellenőrzése után sem kap találatot, bővítse a keresést további eredményekért:

  • Használjon kevesebb keresési kifejezést. Használja például a „importálás” szót az „tanulók importálása” kifejezést helyett.
  • Használjon általánosabb keresési kifejezéseket. Használja például a „számítógép” vagy a „PC” szót a „laptop” helyett.

  • Használja a csillag (*) karaktert a keresőszavak végén. A óra* kifejezés például megtalálja a „órarend” és a „óralátogatás” szót is. A * használata a szavak elején vagy közepén nem működik.



Tájékoztatók és szakmai útmutatók

Tisztelt Felhasználóink!

Az alábbi linkre kattintva megtekinthetők a KRÉTA POSZEIDON használatával kapcsolatos rövid, áttekintő videók, továbbá a Gyors Áttekintő Segédletek (GYÁS) amelyek segítségével megismerkedhetnek az iktatórendszer egy-egy funkciójával. 

A videótárat ide kattintva érhetik el!

A Gyors Áttekintő Segédleteket ide kattintva érhetik el!


Kérjük olvassák el az Innovációs és Technológiai Minisztérium tájékoztatóját a szakképzésben oktatók ingyenes teszteléséről!

 Oktatók tesztelése 2020.11.24


A Digitális Kollaborációs Tér legújabb verziójától elérhető a Digitális tanóra funkció, amely segítségével a tanárok online tanórákat indíthatnak a diákjaiknak különböző infokommunikációs eszközökön (számítógép, laptop, táblagép, okostelefon) és egységes felületen. A rendszer használata lehetővé teszi, hogy a digitális munkarendben a diákok interaktív módon részt vehessenek az élő, on-line tanórákon, konzultációkon. 

A digitális óra indítása és használata a tanárok részére.

A digitális óra használata a diákok részére. 


Tisztelt Igazgató Asszony!
Tisztelt Igazgató Úr!
Kedves Kollégák!

A szakképző intézményekben folyó szakmai oktatás veszélyhelyzeti rendjének megszervezéséről szóló tájékoztatót az alábbi linkről tölthetik le. Kérjük a dokumentum kellő áttanulmányozását és az információk megfelelő továbbítását az érintettek részére.

Vigyázzunk Magunkra! Vigyázzunk Egymásra!

Innovációs és Technológiai Minisztérium

 Covid 2 tájékoztatás szakképző intézmények részére 2020. 11.10


Megjelent az KRÉTA negyedéves tájékoztató 5. száma, amelyet ide kattintva tölthetnek le!

 KRÉTA Negyedéves tájékoztató 2020. 5. szám - november 


Kérjük töltsék le a szakképző intézmények részére szóló tájékoztatónkat, az Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) 2020. használatáról!

 Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) 2020. 


Kérjük tekintsék meg a 2020/2021-es tanév szakképzési ösztöndíjával kapcsolatos tájékoztatónkat, amelyet az alábbi linkről érhetnek el!

 Tájékoztató Ösztöndíj rendszerről (2020.10.05) 


Kérjük olvassák el az Innovációs és Technológiai Minisztérium által publikált szakképzési egészségügyi válsághelyzet során történő megszervezéséhez előkészített ágazati útmutatást, valamint a nem magyar állampolgárságú hallgatók és felsőoktatásban foglalkoztatottak Magyarországra történő beutazásának és egészségügyi vizsgálatának speciális szabályairól szóló eljárásrendet.

 Ágazati iránymutatás a szakképzés egészségügyi válsághelyzet során történő megszervezéséhez (2020.10.01) 

 Eljárásrend a nem magyar állampolgárságú hallgatók és felsőoktatásban foglalkoztatottak Magyarországra történő beutazásának és egészségügyi vizsgálatának speciális szabályairól

 Tájékoztató az iskolarendszerű komplex szakmai vizsgák szervezéséhez kapcsolódóan a 2020/2021. tanév október-novemberi vizsgaidőszakra vonatkozóan a szakképző intézmények számára

 Tájékoztató a szakképző intézmények részére a Szakképzés Információs Rendszeréről (SZIR)


Szoftverfrissítések, újdonságok


A Dokumentumok menüpont Pedagógusok szekcióban elérhető "Pedagógus által adott osztályzatok" táblázatban megjelenítésre kerültek a havonkénti, súlyozást is figyelembe vett átlagok is. Az érdemjegyek mögött továbbra is szerepelnek az utolsó munkafüzetlapon található jelmagyarázatok.



A Nyilvántartás Tanulói listában új keresési lehetőségként elérhetővé vált a Tanuló Anyja születési neve szűrési panel is.



A Nyilvántartás / Felhasználók menüpontban különválasztásra került a böngészőből, illetve az Applikációból történő felhasználói belépés utolsó időpontja.



A Nyilvántartás / Felhasználók menüpontban megjelenítésre került több olyan jogosultság (pl: Diákolimpiai jelentkezés kezelés, Közösségi szolgálat intézményi szintű kezelése, stb), melyek a felületen nem jelentek meg. A jogosultságok a "Jogosultsági szint" szűrővel kereshetőek is.



Felhasználói kérésre felkerült az Iskolalátogatási lap és a Tanulói jogviszony igazoló lap tetejére az intézmény OM azonosítója is.



A foglalkozáshoz rögzített Számonkérés előrejelzésnél megadott értékelés mód és téma a foglalkozáson belül megnyitva az Értékelés lapfület, automatikusan beíródik az értékelés témájaként. 



Az e-Napló menüpont Helyettesítések listája felületen további értékek kerültek megjelenítésre az adatsor részleteinél (nagyító ikon alatt), a táblázatban, illetve a szürési panelen.



Az e-Napló menüpont / Feljegyzések szekcióban új listaelem érhető el „Neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidő listája” névvel.



Felhasználói kérésekre a Napló rendszerben a Pedagógus a Személyes adatlapja felületen elérheti az Oktatási azonosítóját.



Az Osztályok adatlapján abban az esetben, ha az osztály az alábbi ellátott köznevelési feladat kerül beállításra, megjelenik egy új beállítási blokk ''Nkt. - Szakgimnáziumban oktatható szakképesítések' néven. 

  • 5435-Szakgimnázium
  • 7664-Művészeti szakgimnázium
  • 7894-Szakgimnázium (művészeti, pedagógiai, közművelődési) / Szakgimnázium NKT
  • 7765-Szakgimnázium (nemzetiségi)




Az "Osztályok minden adata" exportállományba bekerülnek az "ÚJ SZkt – Szakmajegyzék", illetve a "Nkt. - Szakgimnáziumban oktatható szakképesítések" mezői. 



Az osztálynál beállított szakképzésre vonatkozó adatok a Törzslapokon is megjelenítlsre kerülnek, ha azt a generálás során, a geneárlási ablakban, az erre szolgáló jelölőnégyzetben a felhasználó bejejlöli.

 




Az új tantárgytulajdonságok megjelenítésre kerültek a szűrő/kereső panelen is.



A kibővített Tantárgyi tulajdonságokat is tartalmazó, új tantárgyadat export állomány érhető el a Tantárgyak lista oldalán.



Az azonos fő paraméterekkel rendelkező (pl. azonos Feladatellátási kategória) csoportok többes módosítása esetén a csoportvezető beállítása is lehetséges a felületen.



Az osztálybontott csoportok esetében is megjelennek az osztályhoz beállított hetesek, zárójelben jelölve az(oka)t a tanuló(ka)t, aki(k) nem tagja(i) a csoportnak.



Az e-Napló menüpont Nem naplózott tanóráinak listánál töb korábbi paraméter átalakításra került a fix érték beírása helyett a "tól-ig" szűrési formára.



A KRÉTA Rendszer Óvodai használatának érdekében módosításra került a rögzíthető tanulói életkor alsó határa 6 évről 2 évre.



A Tanulók tanügyi adatai exportba bekerülnek a szakképesítésre vonatkozó adatok, mind a 3 blokk (OKJ, SZKT, NKT) értékeivel.



Több felületen elnevezések és magyarázatok kerültek módosításra a pontosabb leírások érdekében.



A Nyilvántartás menüpont Eszközök menüpontban kivezetésre került az eszközök módosítási lehetősége.



Felhasználói bejelentésre bővítésre kerültek adatszótárak:

  • születési ország - ma már nem létező, de tanulók/alkalmazottak hivatalos okmányaiban még régi néven szereplő osrszágok
  • állampolgárság - ma már nem létező, de tanulók/alkalmazottak hivatalos okmányaiban még régi néven szereplő osrszágok
  • munkaviszony típus - fenntartói kérésre bővítésre került
  • csoporttípus - fenntartói kérésre bővítésre került



A Nyilvántartás menüpont Eszközök menüpontban kivezetésre került az eszközök módosítási lehetősége.





Új importálási lehetőség lett elérhető az Importálások menüpontban, melynek segítségével a Tanulók telefonszámának és e-mai-címének importálására is lehetőség nyílik, elsősorban a tömeges e-mail-cím rendszerbe történő felvitelét elősegítendő.



További adatoszlopok és formázási beállítások kerültek az export álllományba.



A Tantárgyak esetében több, új tulajdonság beállítására nyílik lehetőség a felületen, melyek "Többes módosítás" funkcióval is szerkeszthetőek:

  • AMI tárgy
  • Kollégiumi tárgy
  • Felnőttoktatási tárgy
  • EGYMI tárgy
  • Nincs belőle óra
  • Értékelés korlátozása



Több felületen új felugró segítő, magyarázó, információs buborékok kerültek elhelyezésre,

Például a mualsztások, igazolások kezelésénél a tanuló születési dátumával, anyja nevével az egy osztályba járó, azonos nevű tanulók megkülönböztetése érdekében.



A Naplóellenőrzési felület módosításra került, hogy a Naplózási felülethez hasonlóan a fejlécben választható legyen a megfelelő felület:

  • Tanórák
  • Napirend
  • Kötött munkaidő neveléssel-oktatással le nem kötött része
  • Fogadóóra



A Tanulók és Gondviselők számára az Információk menüpont Bizonyítványok pontjában elérhetővé váltak az adott KRÉTA rendszerben tárolt, korábbi évek Tanulói Bizonyítványai.

Ebben a menüpontban érheti el a tanuló eddig megszerzett bizonyítványait és értesítőit, amelyet a tanév kiválasztása után - pdf formátumban - egyszerűen le is tölhet.
Figyelem! A tanévre vonatkozó összes dokumentum egy tömörített fájlban kerül letöltésre. A dokumentumokat a tömörített mappa kibontása után érheti el.

Intézményváltás esetén a menüpontban csak az adott intézményben szerzett értékelések jelennek meg a dokumentumokban, korábbi intézmény(ek) adatai az adott Intézmény KRÉTA rendszeréből tölthetőek le.



A Tanulói felhasználónév kártyákon egyértelmüsítve lett a felhasználói azonosító Intézményi bejelentések alapján.



A Záradék adatszótár frissítésre került, meglévő elemek módosításával, illetve új elemek rögzítésével.



A "Külsős alkalmazott"-ként rögzített Alkalmazott munkakörének "Iskolaőr" típusra váltásakor elérhetővé válnak további, korábban rejtett mezők.



Több generálható dokumentumnál elérhetővé vált az egybe vagy külön dokumentumokba történp generálási lehetőség. 



Több, Statisztikák között generálható dokumentumnál elérhetővé vált a "Köznevelési feladat kategória" előszűrő, elsősorban az Összetett intézmények számára segítve a dokumentumgenerálást.



Tanulók Tanügyi adatainak módosítása történt, az alábbi jelölőnégyzeteket érintve:

  • Szakképzési munkaszerződéssel
  • Tanulószerződés
  • Együttműködési megállapodásos



Elsődleges munkaügyi adatok import módosításra került: további oszlopok / adatmegadási lehetőségek kerültek a sablonba és váltak ezzel importálhatóvá.



Több adatszótár módosítására került sor a Fenntartói kéréseknek megfelelően:

  • Pedagógus fokozat adatszótár
  • Foglalkoztatási jogviszony adatszótár
  • Foglalkoztatás típusa adatszótár
  • Feladattal terhelt óraszám oka adatszótár



Adatszótár elemek többes kijelölése, törlése elérhetővé vált a menüpontban a nem védett, azaz a felhasználó által létrehozott és nem hazsnált elemekre tekintettel.



Több figyelmeztető ablak módosításra került akár tartalom, akár megjelenés tekintetben.





A KRÉTA rendszerben automatikus kijelentkeztetés nékül tölthető idő meg lett növelve, 45 perc tétlenség után lépteti ki a rendszer a felhasználókat.

Ezzel együtt módosítva lett a bejelentkezett felhasználó neve is, kétsoros lett a terület megjelenítése.





A Digitális Kollaborációs Tér legújabb verziójától elérhető a Digitális tanóra funkció, amely segítségével a tanárok online tanórákat indíthatnak a diákjaiknak különböző infokommunikációs eszközökön (számítógép, laptop, táblagép, okostelefon) és egységes felületen. A rendszer használata lehetővé teszi, hogy a digitális munkarendben a diákok interaktív módon részt vehessenek az élő, on-line tanórákon, konzultációkon. 

A digitális óra indítása és használata a tanárok részére.

A digitális óra használata a diákok részére. 




Az érintett intézmények számára elérhetővé váltak a Dokumentumok menüpontban a generálható SZIR-STAT táblázatok, valamint megjelent az Adatszolgáltatások menüponton belül a SZIR adatszolgáltatás felület.

A funkcióról bövebben az alábbi Tudásbázis oldalon található információ.






A Foglalkozás naplózásakor elérhető, Korábbi órák adatait tartalmazó felület bővítésre került Exportálási funkcióval, illetve az Óra órasorszámának értékével.



A Gondviselők belépési adatainak importálása Sablon, illetve a rendszerben lévő Gondviselőket táblázatba kihelyező Export funkcióba is megjelent a Tanuló osztálya oszlop a könnyebb beazonosíthatóság érdekében.



Bővítésre került az Óralátogatások listája, már megjelenik a meglátogatott pedagógus neve is felhasználói kérések alapján.



Fenntartói kérésre bővítésre került a Nap típusok adatszótár a Rendkívüli tanítási szünet (nem sorszámozandó, tanórai és tanórán kívüli foglalkozások nem rögzíthetőek) és az Évfolyam típusok adatszótár két új elemmel.



További adatok kerültek fel a Tanulók besorolása menüpont Besorolások módosítása és javítása listáira.



Átalakításra kerültek a Tanulók besorolása menüpont Besorolások módosítása és javítása listáinak szerkesztő felületei, külön lapfüleken érhetőek el az Alapadatok, Mulasztási adatok, valamint Záradékok, illetve az elérhető és módosítható adatok köre is bővítésre került.





A Szakképzési juttatásokban érintett intézmények rendszereiben elérhetővé vált a Tanulók Szakképzési juttatások adatlapján egy "Beszámításos tanuló" jelölőnégyzet a jogosultság beállításához..



A Szakképzési juttatásokban érintett intézmények admin Dashboard-ján elérhető Ösztöndíj ellenőrző táblázatok kiegészítésre kerültek a tanulók Osztály és Évfolyam adatával..





A frissítéstől nem csak az előző tanévek Dokumentumok menüpontja, és az abban lévő generálások érhetőek el, hanem az előző tanévek Nyilvántartás menüpontjának is több alpontja. A menüpontban az adott tanév végállapota tekinthető meg, visszamenőleges módosításra nincs lehetőség egyik felületen sem.



Az elektronikus napló korlátozásainak beállításai Testreszabás szekcióban megjelent a "Lezárt osztálynaplók" funkció.

"Az opcióval beállítható, hogy a mely osztályok naplói legyen lezárva a Testreszabás beállításainak mentése után. Ha egy osztály naplóját lezárták az osztálynapló generálásakor, akkor itt lehet ezt megszüntetni, ha az érintett osztályt kiveszik a kiválasztott elemek közül." 

Ha a Dokumentumok menüpontban úgy generálnak egy osztálynaplót, hogy a Naplózárás-t is bepipálják, akkorbelekerül a két részt lezáró egy-egy záradék oldal, és a Testreszabás menüpont fenti opciójánál megjelenik ez az osztály is kiválasztva. 

Ha egy osztály be van állítva itt, akkor az osztály órái illetve az osztálybontott csoportok óráira vonatkozóan naplózárás lép életbe, azaz nem lehet értékelést rögzíteni, módosítani, törölni; illetve nem lehet órát naplózni, törölni vagy módosítani a naplózási és mulasztási adatokat, ahogy a „normál” naplózárás esetében is.



Az elektronikus napló korlátozásainak beállításai Testreszabás szekcióban megjelent a "Igazolások naplózárása" funkció.

Az opcióval beállítható, hogy a heti/havi vagy dátum szerint megadott naplózárás időpontját (az ebben a beállításban megadott napok számával) megelőzően rögzített mulasztásokat és késéseket igazolhat, vagy tehet igazolatlanná az osztályfőnök.



Az e-Napló / Órarendek felületen egy már rögzített foglalkozásra jobb egérgombbal kattintva megjelenik egy Másolás / Beillesztés lehetőség, majd pedig egy üres órahelyre szintén jobb egérgombbal kattintva a másolt óra minden adata oda átmásolható.



A meghírdetett fogadóórákról az arra jelentkezett Gondviselőkkel dokumentum generálható mind PDf, mind WORD formátumban. A folyamatról bővebben a Fogadóóra tanári Tudásbázis aloldalán olvashatnak.



Az Értékelések módja adatszótárban nem csak az értékelés színét, hanem az értékelés Félkövér megjelenítését is szabályozhatják már az intézmények.



A Testreszabás menüpontban kialakításra került egy új szekció "Az elektonikus ellenőrző beállításai" elnevezéssel, valamint ebben a szekcióban kerül megjelenítésre a:

  • A tanórák témája megtekinthető az elektronikus ellenőrzőben
  • Osztályátlag megjelenítése az Ellenőrző (szülő, diák) felületeken
  • Hetesek megjelenítése az Elektronikus ellenőrzőben
  • Helyettesítés láthatósága az ellenőrzőben



Abban az esetben, ha az intézmény adminisztrátorai nem nevesített (adminisztrátor jogú) felhasználóval lépnek be, hanem a rendszer indításakor kapott KRÉTA Adminisztrátor (admin) fehasználóval, akkor egy hibajelző, piros Dachboard üzenet jelenik meg a felületen.

A nevesített felhasználó azért is fontos, mert az e-Ügyintézés teljes eléréséhez, illetve néhány egyéb, további funkció használatához a KRÉTA rendszerben csak akkor férhet hozzá, ha úgynevezett megszemélyesített (saját nevében megjelenő) felhasználói fiókkal jelentkezik be a rendszerbe. Ehhez szükséges (ha még nincs létrehozva) a Nyilvántartás / Alkalmazottak menüpontban létrehoznia saját belépési lehetőségét, illetve kiosztania saját "belépési adatok" adatlap fülén az "Adminsztrátor" jogosultsági szintet. Az "Adminisztrátor" jogosultsággal egyedül a "Rendszerszintű törlési lehetőségek"  nem érhetőek el a Testreszabás menüpontban.



A Tanári feladatok / Házi feladatok oszlopba került áthelyezésre mind a pedagógus által kiosztott Házi feladatok listája, mind a csatolmányok listája.



A pedagógusok számára megjelentésre került a Házi feladat csatolmányok listája tetején és minden Házi feladat rögzítési felületen, hogy az adott felhasználónak még mekkora tárterület áll rendelkezésére.



Mind a "Tanulói jogviszony igazolás, mind az Iskolalátogatási igazolás  dokumentum kiegészítésre került az "utazási kedvezményhez" okkal.



A Tantárgyak Sorszáma oszlop alapján is lehetővé vált a táblázat sorbarendezése, a más felületeken megszokott módon.



Több felületen optimalizáció történt a felületek jobb kihasználása érdekében.



Elérhetővá vált az Alkalmazott Munkaügyi adatlap Munkakör Adatszótárban az "Iskolaőr" típus. Iskolaőr típusú Alkamazott esetén kötelezően megadandó adat az e-mail-cím és a telefonszám.



Több generált dokumentumban megjelenő jogszabály leírások pontosításra, vagy változás miatt módosítsára kerültek.



Több adatszótár is módosításra került felhasználói jelzés, fenntartói kérés vagy jogszabályi változás miatt.



A szöveges értékelések rövidítései indexszámokkal ellátva jelennek meg az értékelések táblázatban, és az indexszámok magyarázatait egy külön táblázat tartalmazza a generált dokumentumban.



A negyedéves értesítőkben már meghatározható, hogy az értesítőben szereplő mulasztási értékeket a tanév elejétől, vagy csak az adott negyedévre vonatkozóan jelenítse e meg a generálás.



Felhasználói kérésre az Osztályok éves óraszámai (összesítő segédlet a törzslapon megjelenő éves óraszámok ellenőrzéséhez  dokumentum módosításra került, az egyes lapfüleken szereplő osztályok nem létrehozás vagy lezárás, hanem betűrend szerinti sorrendben kerülnek legenerálásra a táblázatba.



A Szakképzési juttatásokat elérő intézmények számára a hibás tanulói adatokat tartalmazó Dashboard üzenetben a létszámra kattintva egy Excel táblázat töltődik le a felhasználó számára a hibás tanulók adataival.



A Szakképzési juttatások menüpontba került át a  listán szereplő értékek újraszámolását kezdeményező gomb a Testreszabás menüpontból.



A Munkaidőelszámoló lap újabb opcióval bővült, a Párhuzamos órának jelölt foglalkozások megjelenítése jelölőnégyzet is felkerült a generálási felületre. A jelölés hatására megjelenik egy új blokk, ahol csak azok az órák jelennek meg, amelyek Párhuzamos órának vannak jelölve a naplózás során. 



A Törzslapgenerálás során elérhető kötésmargó beállítás felhasználói kérésre bővítésre került egy újabb, fordított opcióval, amivel elérhető, hogy ha az intézmény az első oldalát a dokumentumnak nem szeretné kinyomtatni, akkor is megfelelő oldalon kezdődjenek a kétoldalas kötsmargók. 



A 2020/21-es tanévre vonatkozóan, az Innovációs és Technológiai Minisztárium fenntartásában működő intézmények Tanulóinál rögzíthető SNI adatok köre módosult, illetve ezen adatok megjelenése a Törzslapra is felkerült.



A 2020/21-es tanévtől vonatkozóan, az Innovációs és Technológiai Minisztárium fenntartásában működő intézmények Alkalmazottak adatlap Elsődleges munkaügyi adatai fülén két új jelölőnégyzet került elhelyezésre:

  • Áttanító SZC-n belül
  • Osztályfőnök



A listák jobb felső sarkában található export funkció átkerült a "kék" export gombon elérhető funkciók közé.

 



Egy meglévő órarendi elem módosításakor, ha módosul a napon belüli sorszáma, akkor az aktív csengetési rendben szereplő kezdő és befejező időpontja alapján ezen értékei is módosulnak.



Bejelentések alapján több listának a rendezése, többes rendezése javításra, módosításra került.



A beállítható opciók nagy száma miatt több generálási felület is több hasábos formára került átalakításra



Elérhetővé vált az Adatszolgáltatások menüpont Közmű adatszolgáltatás blokkja.





Elérhetővé vált az eNapló és az eEllenőrző felületekre a Pedagógusok és Tanulók számára a Digitális Kollaborációs Tér - DKT elérési menüpont.

A program használatáról további információk itt olvashatóak:

DKT Tanár: https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=46761785

DKT Tanuló: https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=46761407





A Tanévnek megfelelő dátum értékek frissítésre kerültek a Testreszabás beállítása felületen.



A felhasználók Profilbeállításainál kinyitható szekciókba kerültek csoportosításra a megjeleníthető/módosítható értékek.




Tisztelt Szülők!

Kérjük olvassák el Prof. Dr. Kásler Miklós miniszter tanévkezdési tájékoztató levelét, amelyet ide kattintva tölthetnek le!

  Prof. Dr. Kásler Miklós miniszter tanévkezdési tájékoztató levele


Tisztelt Felhasználóink!

Minden tankerületi központ, illetve nem állami szervezet fenntartásában működő intézménybe járó tanuló, a hozzájuk a rendszerekbe rögzített gondviselők, valamint ezen intézmények pedagógusai számára elérhetővé vált a KRÉTA rendszer e-Learning menüpontjában a Közlekedő Kisokos e-Learning kurzus.



Tisztelt Felhasználóink!


Az KRÉTA rendszerekben elérhetővé vált a Lázár Ervin Program (LEP) modul.

Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el:


A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz.

2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:

  • osztálynapló;

  • csoportnapló;

  • egyéb foglalkozási napló;

  • órarend;

  • tantárgyfelosztás,

  • ellenőrző.

A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket. A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.


A fogyasztóvédelemért felelős minisztérium a 2016/2017-es tanévtől kezdődően a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola pályázat keretében ösztönzi és ismeri el az általános- és középiskolák fogyasztói tudatosságra nevelő tevékenységét. A kiírás egyik fő célja, hogy a diákok mindennapi életben használható ismeretei bővüljenek, hiszen a legfiatalabbak is fogyasztók, a mindennapokban vásárolnak vagy szolgáltatásokat vesznek igénybe. A tanulók a mindennapi életben - például digitális eszközöket használva - számos olyan helyzettel találkoznak, amelyben tudatos fogyasztóként kell gondolkodniuk, fellépniük. Ezért fontos minél korábban felkészíteni őket a fogyasztói társadalom kihívásaira, megismertetni velük jogaikat és lehetőségeiket. A diákok közül kerülnek ki a jövő kereskedői, szolgáltatói, így mindenkinek hasznos, ha időben elsajátítják a fogyasztóbarát vállalkozói szemléletet is

A pályázaton nyertes iskolákban közös a diákok tudatosságának fejlesztése, a fogyasztóvédelmi ismeretek gyakorlatias átadása. A pályázatok a tanév ideje alatt bármikor benyújthatóak, a pályázati felhívás és a kapcsolódó anyagok az alábbiakban érhetőek el.

 Fogyasztói Tudatosságra Nevelő Iskola pályázati felhívás 5.0

 Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola pályázati formanyomtatvány 5.0 

 Tájékoztató a a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskolai pályázat megújításáról


Új videók


Tisztelt Pedagógusok!

Megnézhető a KRÉTA Digitális Kollaborációs Tér (DKT) 2020.10.22-én tartott  on-line bemutatója 


Kedves Diákok!

Nézzétek meg Áron és Emma videóját, ahol elmesélik a DKT működését és sok hasznos tanácsot adnak a használatáról!

Negyedéves tájékoztatók

2020. 5. szám - november 

2020. 4. szám - március

2019. 3. szám - november

2019. 2. szám - július

2019. 1. szám - április

Sajtómegjelenések

E-oktatás, e- adminisztráció, e-személyi
Jövőkép - S01EP11 adása a digitális tanrendről, a KRÉTA rendszerről és az e-oktatás tapasztalatairól sok szemszögből.



Tavasszal tudáspróbán adnak számot a gyerekek a közlekedési ismeretekről
alfahír.hu

TECHNIKAI ÚJÍTÁS AZ ISKOLÁKBAN: FORRÓDRÓTON A TANÁROK ÉS A SZÜLŐK
tv2.hu

KRÉTA rendszer fejlesztése 16.55-től
Mediaklikk

Ügyfélkapun keresztül is intézhető lesz a beíratkozás a köznevelési intézményekbe
Magyar Hiírlap

Beíratkozás, felmentés, igazolás - tovább fejlesztik a KRÉTÁ
Vörösmarty Rádió

Informatikai fejlesztés a közoktatásban
IT cafe

Újabb fejlesztések a Kréta rendszerben 19:06-tól
M1 Híradó

KRÉTA rendszer fejlesztése 17:52-től
M1 Híradó

Újabb fejlesztések a Kréta rendszerben 19:06-tól
Duna TV

KRÉTA rendezvény az Agrárminisztérium fenntartásában működő szakképző intézmények képviselőinek
KRÉTA tájékoztató nap a Herman Ottó Konferencia Központban.

Innováció
Az Ózdi Városi Televízió videója az e-Ügyintézésről a Bolyky Tamás Általános Iskolában

Elektronikus ügyintézés
Az ozd.hu cikke a KRÉTA Elektronikus Ügyintézésről

Előbb otthon van a jegy, mint a gyerek!
A gyorplusz.hu cikke az elektronikus naplóról

Sikeres az iskolák digitális átállása
Az ORIGO cikke

KRÉTA-rendszer: vegyes az e-napló fogadtatása
A HIR-TV cikke (videóval)

Sikeres a digitális átállás
A Magyar Idők cikke a KRÉTA rendszerről

Olvasóink többsége hisz az elektronikus naplóban
Békés megyei hírportál cikke

Olvasóink hasznosnak tartják az elektronikus naplót
A nool.hu cikke

Dorogházán is tudják már: eltitkolhatatlanná válnak a rossz jegyek
A Nógrád megyei hírportál cikke



Szakmai útmutatók

 Felhasználói útmutató az Alapfokú Művészetoktatási Intézmények (AMI) adminisztrációjának támogatására

  aSc - órarend importálási segédlet

  TTF importálása az aSc programból  

  Diákolimpiai jelentkezés segédlet

 Összefoglaló leírások

Szakmai útmutatók a Klebelsberg Központ intézményei számára

 A 2020/2021 tanévre vonatkozó előzetes tantárgyfelosztás felhasználói útmutatója 

  Tanévváltási Segédlet

  Végzettségek kezelése 

Szakmai útmutatók az NSZFH intézményei számára

 Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) 2020. 

 Tájékoztató Ösztöndíj rendszerről (2020.10.05) 

 Ágazati iránymutatás a szakképzés egészségügyi válsághelyzet során történő megszervezéséhez (2020.10.01) 

 Tájékoztató az iskolarendszerű komplex szakmai vizsgák szervezéséhez kapcsolódóan a 2020/2021. tanév október-novemberi vizsgaidőszakra vonatkozóan a szakképző intézmények számára

 Tájékoztató a szakképző intézmények részére a Szakképzés Információs Rendszeréről (SZIR)

Ágazati ajánlás a szakképzés egészségügyi válsághelyzet során történő megszervezéséhez 

 Eljárásrend a nem magyar állampolgárságú hallgatók és felsőoktatásban foglalkoztatottak Magyarországra történő beutazásának és egészségügyi vizsgálatának speciális szabályairól

  Tanévkezdési Segédlet

 Szakmai útmutatók az Agrárminisztérium intézményei számára

  Tanévkezdési Segédlet

Gyakran Ismételt Kérdések

 Tanévváltással kapcsolatos kérdések 

 Évzárással kapcsolatos kérdések 

 Adminisztrációs rendszer

 Elektronikus napló

 KRÉTA Ellenőrző Mobil alkalmazás

 Tippek és trükkök a KRÉTA rendszer használatához

Gyors Áttekintő Segédletek

  aSc órarend importálási útmutató

  KRÉTA e-napló bevezetésének első lépései 

  Adatszolgáltatás modul

  Pedagógus IKT kompetecia

  Elektronikus napló

e-Learning 

"Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz" című akkreditált képzés

"KRÉTA - Adminisztrációs rendszer" című képzés 

Bemutatók, iskolai segédletek

 KRÉTA áttekintés

  KRÉTA-ESL modul bemutatása

KRÉTA Poszeidon Iratkezelő modul

  Intézményi Ügyiratkezelői segédlet

  Poszeidon webes felhasználói dokumentáció

Sablonok, mintafájlok

  Nebuló Sablon

  Tanmenet sablon

  Tantárgyfelosztás - Egyszerű sablon

  Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon

  Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon, oszlopokban osztályokkal

  Órarend mintafájl - Excel importáláshoz

  Órarend mintafájl - Excel importáláshoz, érvényességi idővel


 Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógus moduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak  összegzése 2020.03.01 - 2020.08.31 

 Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógus moduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 2019.08.01 - 2019.12.31 

 A Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 2019.03.01-2019.07.30

 Matematikaérettségire felkészítő e-learning kurzus, módszertani pedagógus-továbbképzés című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 

 A Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 2018.09.01-2019.02.28 


GINOP 6.2.3

doc, document, file, filetypes, text, word icon, xls icon GINOP 6.2.3 eszközspecifikáció 

  IKT Segédlet 

 Eszköz specifikáció javaslat 


KRÉTA Konferencia 2019

  KRÉTA e-Ügyintézés moduljának bemutatása - Rabata József fejlesztési vezető (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

  KRÉTA ESL modul szerepe a korai lemorzsolódás csökkentésében - Szabó László oktatási igazgató (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

  KRÉTA OpenBoard kezelő bemutatása - Mécsei Dániel terméktámogatási menedzser (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

  KRÉTA Poszeidon iktatási rendszer használata - Kazi Virág terméktámogatási menedzser (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

Tankerületi Konferenciák 2019 

  KAFEE projekt áttekintése - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

  A 2019-es általános iskolai beiratkozás a KRÉTA rendszerben  - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

  Tantárgyfelosztás adatainak adminisztrálása - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

  Az e-Ügyintézés PILOT projekt tapasztalatai, intézményi szemmel - Dr. Neizer Zita intézményvezető-helyettes (Szinyei Merse Pál Gimnázium) előadása 

  Az e-Ügyintézés gyakorlati tapasztalatai - Dobránszky Sándor  Intézményvezető-helyettes (Debreceni Ady Endre Gimnázium) előadása

 Intézményi bemutató

 KRÉTA konferencia 2018 bevezető, áttekintés - Dr. Szabó Balázs előadása

 KRÉTA Előzetes Tantárgyfelosztás 2017