Üdvözöljük a KRÉTA Tudásbázison!

A KRÉTA Tudásbázis Portál célja, hogy a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer felhasználói (fenntartók, intézményvezetők, pedagógusok, tanulók, szülők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a KRÉTA valamint a KRÉTA rendszerhez kapcsolódó további szoftvermodulok használatához.

A tudásbázisban megtalálhatók a KRÉTA rendszer valamennyi moduljának felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók, továbbá számos videó is segíti a felhasználókat.  

Gyakran Ismételt Kérdések és fontos tudnivalók a KRÉTA használatáról



<div id="fb-root"></div>
<script async defer crossorigin="anonymous" src="https://connect.facebook.net/hu_HU/sdk.js#xfbml=1&version=v9.0" nonce="i5r1olzp"></script>
<div class="fb-page" data-href="https://www.facebook.com/neptunkreta/" data-tabs="" data-width="440px" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true"><blockquote cite="https://www.facebook.com/neptunkreta/" class="fb-xfbml-parse-ignore"><a href="https://www.facebook.com/neptunkreta/">KRÉTA Iskolai Alaprendszer</a></blockquote></div>


Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez! A kereséshez használhatja a csillag(*) karaktert is a keresőszavak végén. 

Egyáltalán nem, vagy túl kevés keresési eredményt kapott?

Ha információk keresésekor az összes szó helyesírásának ellenőrzése után sem kap találatot, bővítse a keresést további eredményekért:

  • Használjon kevesebb keresési kifejezést. Használja például a „importálás” szót az „tanulók importálása” kifejezést helyett.
  • Használjon általánosabb keresési kifejezéseket. Használja például a „számítógép” vagy a „PC” szót a „laptop” helyett.

  • Használja a csillag (*) karaktert a keresőszavak végén. A óra* kifejezés például megtalálja a „órarend” és a „óralátogatás” szót is. A * használata a szavak elején vagy közepén nem működik.



Tájékoztatók és szakmai útmutatók

Letölthető a Klebelsberg Központ által az általános iskolák részére összeállított felhasz nálói útmutató a KRÉTA rendszer beíratkozás moduljának használatához. 

FELHASZNÁLÓI ÚTMUTATÓ - Az iskoláskorú gyermekek általános iskolába történő beiratkozásának adminisztrálása


A Digitális Kollaborációs Tér legújabb verziójától elérhető a Digitális tanóra funkció, amely segítségével a tanárok online tanórákat indíthatnak a diákjaiknak különböző infokommunikációs eszközökön (számítógép, laptop, táblagép, okostelefon) és egységes felületen. A rendszer használata lehetővé teszi, hogy a digitális munkarendben a diákok interaktív módon részt vehessenek az élő, on-line tanórákon, konzultációkon. 

A digitális óra indítása és használata a tanárok részére.

A digitális óra használata a diákok részére. 

A KRÉTA DKT rendszer tanári felületének újdonságairól, a digitális óra funkciókról, kezeléséről, valamint a digitális munkarend első két hetében kapott kérdésekről 2021. március 31-én 14.00 órától tartott élő, on-line bemutató a KRÉTA YouTube csatornáján az alábbi linken nézhető vissza: https://www.youtube.com/watch?v=v1xQjpOnYow

A Cisco Webex rendszerében - az illetéktelen belépések megakadályozása céljából - a digitális órákat lehetőség van zárolni! Amennyiben a digitális órát indító pedagógus átvette a szervezői szerepkört a digitális órán, akkor az értekezlet/digitális óra zárolására is lehetősége van. A zárolás után csak az a diák léphet be, akit a tanár beengedett a digitális órára. További részleteket a DKT Tudásbázisában, ide kattintva olvashatnak: Digitális óra


Kérjük olvassák el az Innovációs és Technológiai Minisztérium által publikált szakképzési egészségügyi válsághelyzet során történő megszervezéséhez előkészített ágazati útmutatást, valamint a nem magyar állampolgárságú hallgatók és felsőoktatásban foglalkoztatottak Magyarországra történő beutazásának és egészségügyi vizsgálatának speciális szabályairól szóló eljárásrendet.


 Oktatók tesztelése 2020.11.24

 Covid 2 tájékoztatás szakképző intézmények részére 2020. 11.10

 Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) 2020. 

 Tájékoztató Ösztöndíj rendszerről (2020.10.05) 

 Ágazati iránymutatás a szakképzés egészségügyi válsághelyzet során történő megszervezéséhez (2020.10.01) 

 Eljárásrend a nem magyar állampolgárságú hallgatók és felsőoktatásban foglalkoztatottak Magyarországra történő beutazásának és egészségügyi vizsgálatának speciális szabályairól

 Tájékoztató az iskolarendszerű komplex szakmai vizsgák szervezéséhez kapcsolódóan a 2020/2021. tanév október-novemberi vizsgaidőszakra vonatkozóan a szakképző intézmények számára

 Tájékoztató a szakképző intézmények részére a Szakképzés Információs Rendszeréről (SZIR)



Szoftverfrissítések, újdonságok



A Naplózási felület tetejére került áthelyezésre a Digitális oktatás során jelölendő 3 beállítási lehetőség a korábbi külön lapfülről.






A Dokumentumok / Pedagógus szekció / Igazolás típusok részén generálható a Pedagógusok számára "Pedagógusigazolvány helyett kiállított igazolás".

A megjelenő ablakban beállíthatóak az egyes értékek, majd a Letöltést követően elkészül a PDF vagy WORD nyomtatvány.



Az Záradékok kezelésével kapcsolatosan Testreszabás beállítások kerültek módosításra:

  • Az „Osztályfőnök kiegészítheti az osztályába járó tanulók évközi záradékát” opció módosítása: 
    • Új elnevezés: Osztályfőnök rögzíthet évközi záradékot az osztályába járó tanulók számára.
    • Új leírás: A funkció IGEN értékre állítása esetén az osztályfőnökök az elektronikus naplóban, a tanulói adatlapon rögzíthetnek záradékot az osztályukba járó tanulók számára (azonban ezt nem jelölhetik „Ki- vagy átsorolási záradéknak”), és az általuk korábban rögzített elemeket módosíthatják, törölhetik. A funkció csak akkor engedélyezhető, ha az 'Osztályfőnök módosíthatja osztályába járó tanulók adatait' IGEN-re van állítva.
    • Igen érték esetén: Ha ez IGEN értékű, akkor az ’Osztály tanulói’ menüpontban nem csak olvasni lehet a korábbi záradékokat, aktív a Módosítás és Törlés gomb is, és új záradékot is vehet fel. Az osztályfőnök törölhet vagy módosíthatja azokat a záradékokat, amelyeket korábban ő rögzített. Fontos, hogy a Ki-vagy átsorolási záradék jelölőnégyzet ekkor is inaktív, azt a következő beállítás külön szabályozza!


  • Az „Osztályfőnök kiegészítheti az osztályába járó tanulók ki- vagy átsorolási záradékát” opció módosítása:
    • Új elnevezés: Osztályfőnök rögzíthet ki- vagy átsorolási záradékot az osztályába járó tanulók számára.
    • Új leírás: A funkció IGEN értékre állítása esetén az osztályfőnökök az elektronikus naplóban, a tanulói adatlapon rögzített záradékokat jelölhetik „Ki- vagy átsorolási záradéknak”. A funkció csak akkor engedélyezhető, ha az 'Osztályfőnök módosíthatja osztályába járó tanulók adatait' és az ’Osztályfőnök rögzíthet évközi záradékot az osztályába járó tanulók számára’ is IGEN-re van állítva.
    • Igen érték esetén: Ha ez IGEN értékű, akkor az ’Osztály tanulói’ menüpontban, a záradékok rögzítése, módosítása során a Ki-vagy átsorolási záradék jelölőnégyzet állapotát is módosíthatja, az nem inaktív. Minden más ugyanúgy történik, mint ahogy a másik opciónál le van írva.



A Záradékok felvitele során a megjelenő ablakban van lehetőség jelölni, ha a záradék "Ki- vagy átsorolási záradék".

Fontos, hogy a záradéknál külön kell megadni, hogy mely dokumentumokban szerepeljen, azaz külön szabályozható, hogy Törzslap, Bizonyítvány (Félévi és Év végi értesők) és Napló (Osztálynapló és Osztályozó napló) mindegyikében, vagy csak bizonyosokban jelenjen meg a későbbiekben a záradék. 

Ha rögzítésnél nem pipáljuk be valamelyik jelölőnégyzetet, akkor dokumentum generálásnál akkor se fog megjelenni a záradék, ha bepipáljuk a "Tanulók záradékainak megjelenítése" jelölőnégyzetet.












A záradékokat tartalmazó ’Be/kisorolás okok’ adatszótár felületi elnevezése módosításra került:

  • Új elnevezés: Záradékok



Az Osztályok/Csoportok kiírt/tanulóinak listáin egységesítésre kerültek a szűrési panelek, illetve a felületen látható oszlopok mind kereshetővé váltak mind a Neveleés-oktatás, mind a modulos felületeken.



Abban az esetben, ha a Tantárgyfelosztás importálása során nem csak "Napló" és "Adminisztrátor", hanem "Alkalmazott" jogosultságú személy számára is történne importálás, az importálás előnézet során erre figyelmeztetesét kap a felhasználó, és az importálás nem lesz lehetséges a "csak" "Alkalmazott" joggal beállítottak számára.



Felhasználói kérés alapján amennyiben egy-egy távollétet el kell utasítani vagy javításra visszaküldeni, már nem csak a dolgozó, hanem az intézményvezető és a módosítást végző felhasználóhoz is kap értesítést a visszaküldésről. 








Az Alkalmazottak Személyes adatlapján elérhető és rögzíthető az Alkalmazott TAJ száma.





Az érintett intézményekben az admin menüsorban megjelenő Szakképzési juttatások menüpont egy előválasztó felülettel indul, ahol a felhasználónak választania kell, hogy "Szakképzési ösztöndíj" vagy "Egyszeri pályakezdési juttatás" kezelését szeretné e megkezdeni.


A választásnak megfelelően megnyíló menüpontban, a jelölt funkciót lehet elérni, az arra vonatkozó értékeket megjelenítve a táblázatban.




Az azonosítás után megjelenő kezdőképernyő bővítésre került, az adott felhasználó jogosultságának megfelelően elérhető modulok közvetlenül a belépési felületről is kiválaszthatóak, nem csak a KRÉTA rendszerbe belépve, annak felső menüsorából.



A Szakképző intézményeknél elérhetővé vált az Alkalmazottak felvitelénél az "Új duális képzőhelyi oktató rögzítése", akit a többi, sablonizált alkalmazotthoz hasonlóan, csökentett adattartalommal is létre lehet hozni.



Az érintkező, azonos időben végződő és kezdődő Napirendi foglalkozások Mulasztási ütközésének módosítása történt, hogy mind a két foglalkozásra lehessen hibaüzenet nélkül tanulói mulasztást rögzíteni.





Az Érdemjeggyel és a Magatartás/Szorgalom értékeléshez hasonlóan már a Szöveges valamint a Százalékos értékelés esetében is lehet tömegesen, az egész osztály/csoportnak azonos értékelést rögzíteni az értékelési lista tetején, majd azokat még a mentés előtt akár módosítani az egyes tanulóknál.



A korábban 1 adatlapfülön lévő tantárgytulajdonságok több adatlapfülre lettek szétbontva a jobb értelmezhetőség, kezelhetőség érdekében.






A Tantárgyak menüpont / Exportálás / Tantárgyak minden adata export funkcióval készülő export állományba a tantárgyak nem ABC sorrenbe kerülnek kiexportálásra, hanem az intézményben beállított Sorszám szerinti sorrendben.

 



Az e-Napló / Menüpont Tanórák szekciójában elérhetővé vált az Órarendek törlése funkció.

A menüpontot kiválasztva egy felugró ablakban lehet kiválasztani, hogy Feladatellátási hely, Osztály vagy Csoport órarendjét kívánjuk törölni.

A következő oldalon kiválasztható, hogy melyik terület(ek), milyen típusú (Tanórai-Napirendi-Mindkettő) és milyen időszakban lévő foglalkozásait szeretnénk törölni.

Biztonsági okokból a törlést követően a rendszer automatikusan készít egy exportot a törlésre kerülő elemekről. Abban az esetben, ha a törlés során olyan elemek is törlésre kerültek, melyeket nem szabadott volna törölni, az export fájlt importálva a rendszerbe visszanyerhetőek a törölt elemek.



A német nemzetiségi dokumentumokon a Magatartás és a Szorgalom érétkelés nem németül jelent meg, ennek javítása megtörtént.



Az e-Napló menüpontban található többféle lista almenükben lévő Szűrő panelek, az azokon lévő szűrési paraméterek sorrendjei egységesítésre kerültek, az adott lista elemeinek figyelembevételével.



Az e-Napló menüpontban található többféle lista almenükben lévő Szűrő panelek és exportált állományok kiegészítésre kerültek a naplózáskor a Foglalkozás speciális adatai fülön megadható On-line óra jelölőnégyzet eredményével.

 



Az eNapló felületén is megjelent az Iskolaőr funkció, a mobil applikációhoz hasonló funkcióval, a felső menüsávban.

A gomb megnyomását követően egy felugró ablakban nyílik lehetőség kiválasztani a címzett Iskolaőrt (ha több is van az iskolában), összeállítani a számra küldendő üzenetet, akár gépeléssel, akár a kész szövegpanelek használatával, majd számára értesítést küldeni applikációjába.



Az SNI adatok kiegészítésre kerültek a jogszabályi változásoknak megfelelően. A tanulóra érvényes Szakvélemény adatainak rögzítése is lehetséges az SNI jelölőnégyzet beállítását követően.



Az AMI modulban korábban nem megjelenő, Egyéb adatlap fülek is elérhetővé váltal az AMI modulban szereplő Növendékeknél, amennyiben az intézmény Testreszabás beállításaiban az adott adatlapfül a nem Modulos tanulóknál is aktiválva van.



Az új Szkt. miatt a mulasztási értesítők különváltak a köznevelésben és a szakképzésben, ezért a dokumentumoknál ezeket külön-külön blokkban lehet elérni és letölteni.



Bővítésre került a Tanulók / Tanügyi adatok export az alábbi oszlopokkal:

  • Ágazati alapvizsga eredménye
  • Szakképzési munkaszerződés jelölése
  • Duális képzőhely neve
  • Duális képzőhely adószáma



A Ksz/11 4-es szintű szakképző iskola közismeret nélkül és az 1/13 5-ös szintű technikum évfolyamok esetében a tanulók Szakképzési Juttatás adatlap fülén további beállítási mezők érhetőek el.

A felületről bővebben az alábbi Tudásbázis aloldalon található információ.



Az intézményi adatok felületen feltölthető és elérhető, korábban Pedagógiai program átnevezésre került Pedagógiai program/Szakmai program értékre.



Felvételre került a 9064 külön irányítószám, mint Vámosszabadi-Szitásdomb választható cím érték.





A tanulók csoportok közötti áthelezése a korábbi időszak adatai miatti hibaüzenetet miatt nem volt lehetséges, csak kisorolás/besorolás folyamat során. A háttérben futó ellenőrzés módosítsra került, a közvetlen mozgatás érdekében.



A Faliújság és Elektronikus üzenetek esetében a formázás során alkalmazott kódok megjelentek a felületen, ennek javítása történt meg a telepítés során.



A Szakképzési juttatások menüpontban jelölhető értékek módosultak:

  • elérhetővé vált - Sikeres ágazati szintvizsgát tett
  • eltávolításra került - Sikeres Ágazati Vizsga



Az emeletdíjas ár értékkel rendelkező termek esetén a kezdő időpont nem változtatható, ha már van rögzítve emeltdíjas ár. A felület módosításra került, hogy utólag is lehessen módosítani.



A 2000 karakternél hosszabb terem leírással rendlekező termek egy megjelenítési hiba miatt nem látszódtak a szabad termek kereső felületén. A felület módosításra került.





Minden szűrőpanelen a korábbi "Keresés" gomb mellett megjelenő "X" - törlés gombbal az esetlegesen beállított összetett keresés minden eleme egyszerre kikapcsolható, nem szükséges a keresőmezőket egyesével kiüríteni.



Az értékeléseket tartalmazó táblázatok vizszintes, tantárgyi átlagai mellett megjelentek a függőleges, havi átlagok is minden ilyen táblázaton.

A funkció alapértelmezésben bekapcsolásra került, azonban minden intézmény a saját KRÉTA rendszerében kikapcsolhatja azt. Erre a Testreszabás menüpont Értékelések és feljegyzések beállításai szekcióban van lehetősége.



A Tanórák felületen már korrábban elérhető új funkció már a Napirend nézetben is elérhető. Egy foglalkozásra jobb egérgombbal kattintva megjelenő menüben van lehetőség annak másolására, majd üres helyre szintén jobb egérgombbal kattintva annak beillesztésére.



Kiegészítésre került a Központi óra létrehozás felület leírása:

"A felületen a központilag rögzíteni kívánt tanórák azon speciális adatait kell bejelölni, amelyeket később szeretnének megadni, azaz az itt jelölt elemek lesznek a következő felületen csoportosan beállíthatók."



Felhasználói visszajelzés alapján erősebb kiemelésre került a módosítható értékek felülete.



Felhasználói jelzések alapján azoknál a Foglalkozásoknál, amelyeknél eredetileg be volt kapcsolva a Túlóra jelölőnégyzet, annak jelölése kikapcsolásra kerül automatukusan, amikor a Foglalkozás egy másik Pedagógusra kerül kiírásra helyettesítésként.



Nem minden félévi értesítő esetében volt elérhető vagy működött megfelelően a "Mulasztási adatok, záradék és aláírás új lapra" jelölőnégyzet. Ennek javítása megtörtént mindegyik félévi dokumentum felületen.



Sok intézménytől érkezett felhasználói kérés alapján, főleg a hibrid oktatásra (vannak on-line és vannak fizikai órák is) áttért iskolák esetében szükséges információ, ha megjeleníthető, hogy melyik órát tartották on-line. Ezt a tanóra speciális adatai közé elhelyezett jelölőnégyzet segítségével tudják az intézmények és a naplózó pedagógusok megtenni.

Az így jelölt órák kereshetőek az e-Napló / Tanórák listájában a szűrőpanel segítségével, illetve az itt elérhető Export állományokba és a Dokumentumok menüpont Pedagógus szekcióban elérhető Haladási munkafüzetekbe is bekerül a jelölőnégyzet naplózáskori állapota.



Az admin belépési dashboard felület Adminisztrációs rendszer figyelmeztetései panelben új elemként megjelennek az adott KRÉTA rendszerben szereplő figyelmeztető értékek, amennyiben van olyan adat abban a rendszerben, amire igaz:

  • kettős osztálybesorolású diák
  • tanulónak nincs anyanyelve
  • osztálynak nincs osztályfőnöke
  • alkalmazottnak nincs e-mail címe
  • alkalmazottnak nincs SZTSZ száma
  • tantárgyhoz nincs beállítva tantárgykategória
  • alkalmazottnak nincs munkaköre
  • alkalmazottnak nincs jogviszonya
  • alkalmazottnak nincs besorolási fokozata
  • működési helyhez nem tartozik ellátott feladat
  • csoportnak nincs típusa
  • csoportnak nincs évfolyama
  • osztálynak nincs évfolyama
  • üres csoportok száma
  • üres osztályok száma
  • tanulónak nincs neme
  • alkalmazottnak nincs neme



A Gondviselők és Tanulók számára a rendszerben automatikusan kiosztásra kerülő "Ellenőrző" jogosultság egyértelműsítés érdekében átnevezésre került "e-Ellenőrző"-re.



A Nyilvántartás / Alkalmazottak menüpont Belépési adatok fülön korábban technikai okokból elérhető "Ellenőrző" jogosultság láthatósága kikapcoslásra került. 



A jogszabályi változásoknak és fenntartói kéréseknek megfelelően felületi elnevezések kerültek módosításra.

  • az "Összefüggő szakmai gyakorlat" átnevezése "Egybefüggő szakmai gyakorlat"-ra



Településnév változás miatt adatszótár módosítás.

  • a Magyarfalva helyett Harka település neve is elérhető 



Több esetben előfordulhatott, ha a mondanbanki szöveges értékelés bizonyos alkalmazásokból került bemásolásra a rendszerbe, hogy a sor végi tördeléseket a felület rosszul jelenítette meg. Ezért a Szöveges értékelések megjelenítő felületei átdolgozásra kerültek, hogy az így érkező különleges karaktereket tartalmazó értékeléseket is megfelelően jelenítsék meg.

Az átalakítás mind a felületeket, mind a dokumentumokat érintette.




Tisztelt Felhasználóink!

Minden tankerületi központ, illetve nem állami szervezet fenntartásában működő intézménybe járó tanuló, a hozzájuk a rendszerekbe rögzített gondviselők, valamint ezen intézmények pedagógusai számára elérhetővé vált a KRÉTA rendszer e-Learning menüpontjában a Közlekedő Kisokos e-Learning kurzus.



Tisztelt Felhasználóink!


Az KRÉTA rendszerekben elérhetővé vált a Lázár Ervin Program (LEP) modul.

Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el:


A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz.

2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:

  • osztálynapló;

  • csoportnapló;

  • egyéb foglalkozási napló;

  • órarend;

  • tantárgyfelosztás,

  • ellenőrző.

A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket. A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.


Új videók


Tisztelt Pedagógusok!

Megnézhető a KRÉTA Digitális Kollaborációs Tér (DKT) 2021.03.31-én tartott  on-line bemutatója 


Kedves Diákok!

Nézzétek meg Áron és Emma videóját, ahol elmesélik a DKT működését és sok hasznos tanácsot adnak a használatáról!

Negyedéves tájékoztatók

2021. 6. szám - március

2020. 5. szám - november 

2020. 4. szám - március

2019. 3. szám - november

2019. 2. szám - július

2019. 1. szám - április

Sajtómegjelenések

E-oktatás, e- adminisztráció, e-személyi
Jövőkép - S01EP11 adása a digitális tanrendről, a KRÉTA rendszerről és az e-oktatás tapasztalatairól sok szemszögből.



Tavasszal tudáspróbán adnak számot a gyerekek a közlekedési ismeretekről
alfahír.hu

TECHNIKAI ÚJÍTÁS AZ ISKOLÁKBAN: FORRÓDRÓTON A TANÁROK ÉS A SZÜLŐK
tv2.hu

KRÉTA rendszer fejlesztése 16.55-től
Mediaklikk

Ügyfélkapun keresztül is intézhető lesz a beíratkozás a köznevelési intézményekbe
Magyar Hiírlap

Beíratkozás, felmentés, igazolás - tovább fejlesztik a KRÉTÁ
Vörösmarty Rádió

Informatikai fejlesztés a közoktatásban
IT cafe

Újabb fejlesztések a Kréta rendszerben 19:06-tól
M1 Híradó

KRÉTA rendszer fejlesztése 17:52-től
M1 Híradó

Újabb fejlesztések a Kréta rendszerben 19:06-tól
Duna TV

KRÉTA rendezvény az Agrárminisztérium fenntartásában működő szakképző intézmények képviselőinek
KRÉTA tájékoztató nap a Herman Ottó Konferencia Központban.

Innováció
Az Ózdi Városi Televízió videója az e-Ügyintézésről a Bolyky Tamás Általános Iskolában

Elektronikus ügyintézés
Az ozd.hu cikke a KRÉTA Elektronikus Ügyintézésről

Előbb otthon van a jegy, mint a gyerek!
A gyorplusz.hu cikke az elektronikus naplóról

Sikeres az iskolák digitális átállása
Az ORIGO cikke

KRÉTA-rendszer: vegyes az e-napló fogadtatása
A HIR-TV cikke (videóval)

Sikeres a digitális átállás
A Magyar Idők cikke a KRÉTA rendszerről

Olvasóink többsége hisz az elektronikus naplóban
Békés megyei hírportál cikke

Olvasóink hasznosnak tartják az elektronikus naplót
A nool.hu cikke

Dorogházán is tudják már: eltitkolhatatlanná válnak a rossz jegyek
A Nógrád megyei hírportál cikke



Szakmai útmutatók

 Felhasználói útmutató az Alapfokú Művészetoktatási Intézmények (AMI) adminisztrációjának támogatására

  aSc - órarend importálási segédlet

  TTF importálása az aSc programból  

  Diákolimpiai jelentkezés segédlet

 Összefoglaló leírások

Szakmai útmutatók a Klebelsberg Központ intézményei számára

 A 2020/2021 tanévre vonatkozó előzetes tantárgyfelosztás felhasználói útmutatója 

  Tanévváltási Segédlet

  Végzettségek kezelése 

Szakmai útmutatók az NSZFH intézményei számára

 Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) 2020.

 Tájékoztató Ösztöndíj rendszerről (2020.10.05) 

 Ágazati iránymutatás a szakképzés egészségügyi válsághelyzet során történő megszervezéséhez (2020.10.01) 

 Tájékoztató az iskolarendszerű komplex szakmai vizsgák szervezéséhez kapcsolódóan a 2020/2021. tanév október-novemberi vizsgaidőszakra vonatkozóan a szakképző intézmények számára

 Tájékoztató a szakképző intézmények részére a Szakképzés Információs Rendszeréről (SZIR)

Ágazati ajánlás a szakképzés egészségügyi válsághelyzet során történő megszervezéséhez 

 Eljárásrend a nem magyar állampolgárságú hallgatók és felsőoktatásban foglalkoztatottak Magyarországra történő beutazásának és egészségügyi vizsgálatának speciális szabályairól

  Tanévkezdési Segédlet

 Szakmai útmutatók az Agrárminisztérium intézményei számára

  Tanévkezdési Segédlet

Gyakran Ismételt Kérdések

 Tanévváltással kapcsolatos kérdések 

 Évzárással kapcsolatos kérdések 

 Adminisztrációs rendszer

 Elektronikus napló

 KRÉTA Ellenőrző Mobil alkalmazás

 Tippek és trükkök a KRÉTA rendszer használatához

Gyors Áttekintő Segédletek

  aSc órarend importálási útmutató

  KRÉTA e-napló bevezetésének első lépései 

  Adatszolgáltatás modul

  Pedagógus IKT kompetecia

  Elektronikus napló

e-Learning 

"Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz" című akkreditált képzés

"KRÉTA - Adminisztrációs rendszer" című képzés 

Bemutatók, iskolai segédletek

 KRÉTA áttekintés

  KRÉTA-ESL modul bemutatása

KRÉTA Poszeidon Iratkezelő modul

  Intézményi Ügyiratkezelői segédlet

  Poszeidon webes felhasználói dokumentáció

Sablonok, mintafájlok

  Nebuló Sablon

  Tanmenet sablon

  Tantárgyfelosztás - Egyszerű sablon

  Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon

  Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon, oszlopokban osztályokkal

  Órarend mintafájl - Excel importáláshoz

  Órarend mintafájl - Excel importáláshoz, érvényességi idővel


 Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógus moduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak  összegzése 2020.03.01 - 2020.08.31 

 Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógus moduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 2019.08.01 - 2019.12.31 

 A Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 2019.03.01-2019.07.30

 Matematikaérettségire felkészítő e-learning kurzus, módszertani pedagógus-továbbképzés című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 

 A Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 2018.09.01-2019.02.28 


GINOP 6.2.3

doc, document, file, filetypes, text, word icon, xls icon GINOP 6.2.3 eszközspecifikáció 

  IKT Segédlet 

 Eszköz specifikáció javaslat 


KRÉTA Konferencia 2019

  KRÉTA e-Ügyintézés moduljának bemutatása - Rabata József fejlesztési vezető (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

  KRÉTA ESL modul szerepe a korai lemorzsolódás csökkentésében - Szabó László oktatási igazgató (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

  KRÉTA OpenBoard kezelő bemutatása - Mécsei Dániel terméktámogatási menedzser (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

  KRÉTA Poszeidon iktatási rendszer használata - Kazi Virág terméktámogatási menedzser (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

Tankerületi Konferenciák 2019 

  KAFEE projekt áttekintése - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

  A 2019-es általános iskolai beiratkozás a KRÉTA rendszerben  - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

  Tantárgyfelosztás adatainak adminisztrálása - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

  Az e-Ügyintézés PILOT projekt tapasztalatai, intézményi szemmel - Dr. Neizer Zita intézményvezető-helyettes (Szinyei Merse Pál Gimnázium) előadása 

  Az e-Ügyintézés gyakorlati tapasztalatai - Dobránszky Sándor  Intézményvezető-helyettes (Debreceni Ady Endre Gimnázium) előadása

 Intézményi bemutató

 KRÉTA konferencia 2018 bevezető, áttekintés - Dr. Szabó Balázs előadása

 KRÉTA Előzetes Tantárgyfelosztás 2017