Gyakran Ismételt Kérdések


Az Educational Development Informatikai Zrt. nevében ezúton szeretnénk tájékoztatást nyújtani önöknek a 2020/2021 tanévi általános iskolai beiratkozás KRÉTA rendszer által nyújtott támogatásáról és a rendszerben rendelkezésre álló funkciók használatáról. Figyelemmel a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendeletre, az általános iskolai beiratkozás folyamata a 2020/2021. tanítási évre vonatkozóan az emberi erőforrások minisztere 7/2020. (III. 25.) EMMI határozata alapján történik. I

 Ide kattintva letöltheti az általános iskolai beiratkozással kapcsolatos legfontosabb információkat!

 Ide kattintva letöltheti a Klebelsberg Központ szakmai útmutatóját az általános iskolai beiratkozáshoz. 

Tovább információk a beiratkozás intézményi használatáról

Az általános iskolai beiratkozás e-Ügyintézés intézményi oldala

Az általános iskolai beiratkozással kapcsolatos Gyakran Ismételt Intézményi Kérdések

Az általános iskolai beiratkozás kezelése az intézményi e-Ügyintézési felületeken (YouTube videó) 

Nebulók importálása az Adminisztrációs-modulban

Azt Oktatási Hivatal tájékoztatója az általános iskolai beiratkozás a 2020/2021-es tanévre címmel. 


A Testreszabás menüpont / Az elektronikus napló korlátozásainak beállításai szekciójában található Diák általi házi feladatok rögzítésének lehetősége kapcsolóval szabályozható intézményi szinten, hogy a Tanulók tudjanak az egyes házi feladatokhoz hozzászólást fűzni.

A központi beállítás mellett továbbra is minden Pedagógus egyénileg szabályozhatja, hogy ha engedélyezve van is az Intézményben a Tanulói hozzászólás, saját foglalkozásaival kapcsolatban kikapcsolja azt a saját Profilbeállításai között.




Az e-Napló menüpont / Házi feladatok listája felületen érhető el, hogy az intézményben milyen Házi feladatok kerültek rögzítésre, illetve itt látható az is, hogy mennyi és milyen Tanulói hozzászólás történt ezekhez.



Az admin felület kezdőoldalán / DashBoard felületén található statisztikai adatok között látható, hogy hány Tanulónak nincs belépési azonosítója, vagy hány olyan Pedagógus van aki régebben lépett be az e-Napló felületre, mint 2 hét.



A Nyilvántartás / Felhasználók menüpontban lévő listán lehet megtekinteni, és a listát a fejlécre sorba rendezve (akár felhasználói csoport szerint külön-külön) megtekinteni, hogy mikor lépett be utoljára Böngészőn keresztül az adott felhasználó a KRÉTA rendszerbe.



Tanulóknak a Nyilvántartás / Tanulók menüpontban, az adott Tanuló Belépési adatok lapfülét megnyitva van lehetőség kézzel felvinni Felhasználónév / Jelszó értéket.

Amennyiben már volt rögzítve ilyen adat, a felületen lévő gombok segítségével van lehetőség Újragenerálni akár a felhasználónevet, akár a jelszót.

 


 



A Nyilvántartás / Testreszabás menüpontban elérhető Hozzáférés generálás beállítások szekcióban lehet meghatározni, hogy a Tanulói jelszavak mi alapján készüljenek.

  • Születési dátum: éééé-hh-nn
  • Véletlenszerű: 8 véletlenszerű karakter

A Tanulók felhasználóneve a Diákigazolványukon is megtalálható 11 számjegyből álló Oktatási Azonosítójuk.



Tanulóknak a Nyilvántartás / Tanulók menüpontban, a lista tetején lévő Belépési azonosítók generálása funkcióval lehet akár a kijelölt, akár az összes Tanulónak jelszót generálni. 




A Tanulóknak történő hozzáférés generáláskor a rendszer nem küldi ki e-mail-ben hozzáférési adataikat, ezért javasolt jelen helyzetben az alábbi munkamenet:

  1. a Testreszabás beállítással a Születési dátumot, mint generálási alapot beállítani,
  2. a Tanulói jelszavakat legenerálni, amennyiben még nem volt a Tanulóknak hozzáférésük a rendszerhez,
  3. az Intézmény honlapján vagy helyben szokásos, on-line módon tájékoztatni a Tanulókat, hogy alapadataikkal (oktatási azonosító / születési dátum) be tudnak lépni a rendszerbe,
  4. külön felhívni a Tanulók figyelmét a jelszó mielőbbi megváltoztatásának fontosságára.



A Nyilvántartás / Tanulók menüpontban az adott Tanuló Gondviselő lapfülét megnyitva van lehetőség Új Gondviselőt rögzíteni, vagy a meglévő Gondviselőknek frissíteni jelszavát. A Csökkentett gondviselői jogosultság Bővített értékre való módosítása is ugyan itt lehetséges.



Akár új Gondviselőt rögzítünk, akár a meglévőnek frissítjük az adatait, vagy Bővítjük jogosultságait (sőt, az impotálás felületen lévő Gondviselők adatainak importálása funkciót használjuk) a rendszer felkínálja, hogy ha van rögzítve a Gondviselőhöz e-mail cím, akkor arra tájékoztató levelet küld, amin keresztül a Gondviselő saját Jelszót tud megadni, és azzal belépni.





Kérjük győződjenek meg róla, hogy a felhasználó a szülői jogosultságával lépett-e be, vagy a tanulóéval. (Szülőként belépve a tanuló neve és a zárójelben mögö9tte a szülő neve is megjelenik a felületen, míg tanulói belépéssel csak a tanuló neve látszódik a visszaszámoló óra mellett!

Egyéb esetekben olyankor fordul elő ez a probléma, ha a szülő többször került rögzítésre a tanulóhoz (pl. adatváltozás során nem adatmódosítás történt, hanem új felvétel). Ebből kifolyólag sok esetben a régi szülői adatok szerint kerül kiküldésre az üzenet, vagy a kérdőív, így az új belépési adatokkal az nem érhető el.

Kérjük minden esetben ellenőrizzék a szülői adatokat és regisztrációkat, duplikáció esetén a nem megfelelő adatokkal szereplőket töröljék!



Az üzenetküldés elérhetőségét az adminisztrátor tudja beállítani minden esetben az e-Ügyintézés oldalon, a „Beállítás – Intézmény” menüpontban. A funkció ki- és bekapcsolható, valamint intézményenként beállítható, hogy ki jogosult az egyes felhasználói csoportoknak (alkalmazottak, szülők stb.) üzenetet küldeni.

Részletes leírás elérhető a Tudásbázis alábbi oldalán.



Tájékoztatók

Tisztelt Intézményvezető!

Az Educational Development Informatikai Zrt. nevében ezúton szeretnénk tájékoztatást nyújtani önöknek a 2020/2021 tanévi általános iskolai beiratkozás KRÉTA rendszer által nyújtott támogatásáról és a rendszerben rendelkezésre álló funkciók használatáról. Figyelemmel a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendeletre, az általános iskolai beiratkozás folyamata a 2020/2021. tanítási évre vonatkozóan az emberi erőforrások minisztere 7/2020. (III. 25.) EMMI határozata alapján történik. I

 Ide kattintva letöltheti az általános iskolai beiratkozással kapcsolatos legfontosabb információkat!

 Ide kattintva letöltheti a Klebelsberg Központ szakmai útmutatóját az általános iskolai beiratkozáshoz. 

Tovább információk a beiratkozás intézményi használatáról

Az általános iskolai beiratkozás e-Ügyintézés intézményi oldala

Az általános iskolai beiratkozással kapcsolatos Gyakran Ismételt Intézményi Kérdések

Az általános iskolai beiratkozás kezelése az intézményi e-Ügyintézési felületeken (YouTube videó) 

Nebulók importálása az Adminisztrációs-modulban

Azt Oktatási Hivatal tájékoztatója az általános iskolai beiratkozás a 2020/2021-es tanévre címmel. 


Tisztelt Igazgató Asszony!
Tisztelt Igazgató Úr!
 
Ezúton tájékoztatom a kialakult Koronavírus  helyzettel összefüggő legfontosabb megelőző intézkedésekkel kapcsolatos feladatokról.


Kérem, hogy minden iskolai programot, ünnepséget, tábort, erdei iskolát, külföldi utazást – beleértve ebbe a Határtalanul! programot, az ERASMUS és ERASMUS+ programot, valamint a testvériskolai látogatásokat is –, szíveskedjen lemondani a tanulók, a pedagógusok és családjaik biztonsága érdekében. A jelen jelzés különösen vonatkozik a várhatóan a hét végén megrendezésre kerülő március 15-i Nemzeti Ünneppel kapcsolatos megemlékezésekre. Javaslom, hogy ilyen megemlékezésekre legfeljebb osztálytermi szinten, vagy rádióműsor formájában kerüljön sor. A Lázár Ervin Program (továbbiakban: Program) keretében szervezett valamennyi esemény határozatlan ideig felfüggesztésre kerül. Ennek értelmében kérem, hogy az Ön intézményre vonatkozóan a Programhoz tartozó összes előadás lemondását kezdeményezze az illetékes tankerületi központnál.
 
Szeretném ismételten felhívni a figyelmét arra a korábbi kérésünkre, hogy a köznevelési intézményekben kiemelten figyelmet fordítson a szükséges fertőtlenítés és takarítás rendszeres elvégeztetésére. Ezen felül ügyeljen arra is, hogy kézmosószer és kézfertőtlenítő szer minden mosdóban folyamatosan biztosított legyen, illetve lehetőség szerint a közösségi terekben is legyen  kézfertőtlenítő szer. Amennyiben nehézségbe ütközik a kézfertőtlenítők beszerzése, kérem, haladéktalanul szerezze be, illetve jelezze a problémát a fenntartója részére. A kézfertőtlenítő szerek elhelyezésekor kiemelten figyelni kell arra, hogy ne csak a pedagógusok, hanem a diákok mindegyike is hozzáférhessen ezekhez. Amennyiben a kihelyezett kézfertőtlenítők használata során a diákok részéről a nem előírtak szerinti használat gyanúja vagy ténye merülne fel, akkor javasoljuk, hogy az iskola bejáratánál, a portánál kerüljön kihelyezésre közösségi területen elérhető fertőtlenítő, ahol a fertőtlenítő használatának folyamatos, felnőtt általi felügyelete biztosítható.
 
Kérem, hogy az indokolatlan pánik elkerülése érdekében hívja fel a szülők és pedagógusok figyelmét arra, hogy csak a hivatalos forrásból származó információkat vegyék figyelembe, és az azokban megfogalmazott utasítások vagy javaslatok alapján járjanak el. A korábban már megküldött levelekben foglaltakat kiegészítve kérem, hogy azok, akik bármilyen módon kapcsolatba kerülhettek fertőzött személlyel itthon, vagy külföldi tartózkodásuk során, haladéktalanul jelentsék ezt a területileg illetékes népegészségügyi szolgálatnak, és a lappangási időszak alatt, illetve addig, amíg minden kétséget kizáróan nem bizonyosodtak meg arról, hogy nincs koronavírus fertőzése, ne menjenek be az iskolába, akár diákról, akár pedagógusról van szó.
 
Mindannyiunk elemi érdeke, hogy a fertőzést megelőzzük, éppen ezért folyamatos és nagyfokú odafigyelést várok el minden intézményvezetőtől. Felhívom a figyelmét, hogy a megelőzésről és a helyes kézmosásról szóló videókat https://koronavirus.gov.hu/megelozes linken érheti el. Kérem, hogy mindkét videó levetítésére minden osztályban lehetőleg minél hamarabb kerüljön sor.


A KRÉTA rendszer lehetőségei az on-line tanulás támogatásában

Házi feladatok és otthoni munkák

A KRÉTA rendszerben a házi feladatok funkcióval az otthoni tanulás támogatásához feladatok, tananyagok juttathatók el a tanulókhoz és szüleikhez. A felületen lehetőség van a foglalkozásokról/tanórákról jegyzet készítésére, valamint weboldalak linkjeinek csatolására, melyekre rákattintva, a tanuló és/vagy a szülő – a mobil applikáció vagy internetes felület segítségével – meg tudja nézni az ismeret- és tananyagot.

A házi feladatok funkcióban a kapcsolattartás kétirányú is lehet, mivel a pedagógusok saját maguknak beállíthatják, hogy diákok is tölthessenek fel a házi feladathoz kiegészítéseket, és hozzászólásaikban akár kérdezhetnek is a tanártól a feladattal kapcsolatban. Ilyen értelemben, a KRÉTA házi feladatok funkciója, egy on-line kommunikációs fórumot biztosít az otthoni feladatok elvégzéséhez. A házi feladatok funkciót a KRÉTA elektronikus naplóban, a tanórák adminisztrálása integráltan tartalmazza, melyet a KRÉTA rendszert használó pedagógusok egyszerűen tudnak kezelni.

A házi feladatok funkció részletes leírását a KRÉTA Tudásbázis alábbi oldalai tartalmazzák:

Házi feladatok rögzítése és kezelése 

Házi feladatok KÉSZ-nek jelölése (YouTube videó)

Házi feladat rögzítése, szaktanári felületen (YouTube videó)

Házi feladathoz rögzített tanulói hozzászólás törlése (YouTube videó)


A jelen helyzetben gyakoribb használat megkönnyítésére kiemelésre került a tanulói/gondviselói felületen a fő menüsorba a Házi feladatok lista, amelyen külön jelölőnégyzettel szabályozható, hogy a már lejárt határideű Házi feladatokat is megjelenítse e a lista, vagy se.



Azok a tanórák, melyekre Házi feladat került rögzítésre, akár a múltban, akár a jövőben, kis "házacska" ikonnal kerülnek kiemelésre mind a pedagógusi, mind a tanulói/gondviselői felületeken.



A jövőbeni, "szürke" órákra is van lehetőség a jeln helyzetre tekintettel Házi feladat rögzítésére. A jövőbeni tanórát megnyitva, a bal oldali fülek között kiválasztható a Házi feladat fül, amin a kitöltött Határidő és Tartalom után az ablakban elérhető "HÁZI FELADAT MENTÉSE" gomb segítségével rögzíthetőek az értékek.



Az admin felületen a menüpontban megtekinthető, hogy az intézményben milyen Házi feladatok kerültek rögzítésre.

A funkcióról bővebben itt olvashatnak.


Elektronikus kommunikációs felület — e-Ügyintézés Üzenetek funkció

Az e-Ügyintézés Üzenetek funkciója – a KRÉTA rendszerhez integráltan kapcsolódva – alkalmas az intézményen belüli felhasználók számára üzenetek egyéni és csoportos küldésére, továbbá kommunikációs csatornaként teljeskörűen használható fájl továbbítására is.

Az üzenetküldés során a pedagógusok – a KRÉTA rendszer adatai alapján – rendkívül egyszerűen választhatják ki az üzenetek címzettjeként, az általuk tanított osztályok, csoportok tanulóit, valamint a tanulók szüleit is.

Az üzenetkezelési rendszer nemcsak a pedagógus – tanuló/szülő relációban használható, ezen túlmenően lehetőség van arra is, hogy a tanárok egymásnak küldjenek üzeneteket, illetve az intézményvezetők ezen keresztül is tájékoztathatják a nevelőtestületet vagy pl. az osztályfőnököket.

Az üzenetküldési funkció közvetlen kommunikációs csatornát biztosít a pedagógusoknak és az általuk tanított tanulóknak, továbbá fájlok feltölthetőségével lehetőséget ad pl. házi feladatok beküldésére vagy tananyagok megosztására is.

Az üzenetekhez a tanárok csatolhatnak pl.:

  • tananyagokat (óravázlatok, leírások, ismertetők, munkafüzet-feladatok, mobiltelefonnal beszkennelt ábrák, képek, diagramok, stb.)
  • mobiltelefonnal vagy egyéb hangrögzítő eszközzel felvett hang- és (előre rögzített) videó anyagokat, előadásokat
  • a csatolmányok alkalmasak pl. podcast-ek küldésére és fogadására (tanár – tanuló – gondviselő körben, intézményvezetés – alkalmazottak körben, az üzenetküldési mátrixban beállítottaknak megfelelően)

Az Üzenetek funkció részletes leírását a KRÉTA Tudásbázis alábbi oldalai tartalmazzák:

e-Ügyintézés: Üzenetek kezelése

 e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Üzenetküldés beállításai (YouTube videó)

 e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Üzenetküldés (YouTube videó)

Szülői üzenetküldés (YouTube videó)

On-line tesztek és feladatsorok készítése — e-Ügyintézés Kérdőívek funkció

Az e-Ügyintézés Kérdőívek funkciója alkalmas bármilyen on-line számonkérés (esszé, szöveges dolgozat, teszt, numerikus, skálás, százalékos kiértékelésű házi feladat, stb.) pedagógus által történő elkészítésére, szerkesztésére, valamint ezek kiküldésére is. A visszajelzések letölthetők Excel-fájlba, melyben a kiértékelés automatizálható.

A kérdőívek segítségével a pedagógusoknak lehetőségük van arra, hogy a házi feladatokban szereplő otthoni feladatokat (pl. egy könyv elolvasása) egyszerűen visszaellenőrizhessék, továbbá készíthetnek olyan projekt vagy tematikus feladatsorokat, amelyeket a diákok otthon – akár az Internet segítségét felhasználva – válaszolhatnak meg. A kérdőívek egyaránt tartalmazhatnak feleletválasztós, illetve szabad szöveges mezőket is az adott, otthoni feladat jellegének megfelelően.

A kérdőíveket – hasonlóan az üzenetek funkcióhoz – a KRÉTA rendszerben szereplő adatok felhasználásával nagyon egyszerűen tudják eljuttatni az általuk tanított osztályok, csoportok tanulóihoz. A funkció ezen felül használható még - az intézményi alkalmazottak, dolgozók, tanulók, szülők egy-egy csoportjánál - helyzetfelmérésre, vélemények bekérésére, tájékoztatással kapcsolatos visszajelzések kiértékelésére, teljeskörű adatelemzésre is.

Kérdőívek készítése az e-Ügyintézésben 

 e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Kérdőívek létrehozása (YouTube videó)

 e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Kérdőívek kiértékelése (YouTube videó)

Kérdőívek kitöltése tanulói, szülői oldalon (YouTube videó)

Kérdőívek használata - A Klebelsberg Központ által készített felhasználói útmutató 

Faliújság, elektronikus üzenet

A KRÉTA rendszerben lehetősége van az intézményvezetőknek ún. faliújság bejegyzéseket küldeni a tanulóknak. A funkcióban rendkívül egyszerűen be lehet állítani, hogy az üzenetet minden tanuló és szüleik is megkapják, ezzel gyorsan lehet tájékoztatni az összes diákot. Fontos tudni, hogy a faliújság üzenetre a tanulók/szülők nem tudnak válaszolni, abban az esetben ha választ várunk akkor az az e-Ügyintézés Üzenetek funkcióját kell használni. 

Faliújság üzenetek kiküldése a KRÉTA rendszerben

További információk érhetők el az Oktatási Hivatal weboldalán: 

Módszertani ajánlás az oktatás megszervezésére a koronavírus-járványban bevezetett, tantermen kívüli, digitális munkarendre

A KRÉTA rendszer lehetőségei az on-line tanulás támogatásában

A Digitális Témahét videócsatornáján 2020.03.19-én tartott "A KRÉTA rendszer lehetőségei az online tanulás támogatásában" című videós szeminárium

A 2020. március 17-én tartott on-line workshopunk teljes videója a házi feladatok, üzenetek, kérdőívek, faliújság  funkciók bemutatásával.


Tisztelt Felhasználóink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Telekom, a Telenor és a Vodafone hálózatából is ingyenes adatforgalommal érhető el a KRÉTA rendszer. A kedvezmény kiterjed a MOL mobil, valamint a Blue mobil ügyfeleire is. A díjmentesség hazai használatra vonatkozik és nem terjed ki a beágyazott/ linkelt tartalmakra.

Felhívjuk felhasználóink figyelmét, hogy a Tudásbázis oldalainkon található videók a YouTube videómegosztó szolgáltatásából vannak átlinkelve, a videók megtekintése a YouTube-on keresztül történik, amely nem része az ingyenes adatforgalom felajánlásnak!


Oktatóvideók

A Digitális Témahéten tartott előadásunk - "A KRÉTA rendszer lehetőségei az online tanulás támogatásában" címmel

A 2020. március 17-én tartott on-line workshopunk teljes videója

A KRÉTA e-Ügyintézés üzenetküldési funkciójának bemutatása

Gondviselői jelszó csere, új gondviselő rögzítése

A KRÉTA e-Ügyintézés Kérdőívek funkciójának bemutatása

Tanulói Házi feladat KÉSZ jelölés Tanuló, Gondviselő, Pedagógus és Admin felületen