Mi a funkciója a KRÉTA Adminisztrációs rendszerenek?
A KRÉTA
rendszernek legfontosabb alapmodulja az intézményi adminisztrációs ill. tanügyigazgatási rendszer, amely a KRÉTA programban Adminisztrációs rendszer néven szerepel. Az Adminisztrációs rendszer tartalmazza mindazon adatokat, amelyeket egy köznevelési intézménynek tárolnia kell önmagáról, alkalmazottairól, diákjairól valamint tanügyi folyamatairól. A KRÉTA Adminisztrációs rendszer elsősorban az intézményvezetőknek, igazgatóhelyetteseknek, iskolatitkároknak és adminisztrációs munkatársaknak nyújt segítséget az adminisztrációs és tanügyigazgatási feladatok elvégzéséhez.A szoftvermodul segítségével lehet kezelni az intézmény törzsadatait, a tanulói és alkalmazotti adatokat, továbbá az oktatásszervezéshez szükséges tartalmakat (pl. tantárgyak, termek, osztályok, csoportok stb.) is. Az Adminisztrációs rendszerben kezelhetők a tantárgyfelosztás (TTF), az órarend, valamint a helyettesítések is, továbbá ebben a modulban módosíthatók a tanév rendjének adatai is.
A szoftvermodulban lehet megtenni azokat a beállításokat, testreszabásokat is, amelyek módosíthatják a további modulok (pl. e-napló, elektronikus ellenőrző stb.) működését isrendszer, teljes nevén az Elektronikus Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer, Magyarországon a köznevelési intézmények által használt elektronikus napló és intézményi menedzsment rendszer. A rendszer célja, hogy egységesítse az oktatási intézmények adminisztrációs folyamatait, lehetővé téve a tanárok, diákok és szülők számára az oktatási információk könnyű elérését és kezelését.
A KRÉTA rendszer főbb funkciói közé tartozik:
- Tanulók jelenlétének és teljesítményének nyilvántartása,
- Osztályzatok, feljegyzések és értékelések kezelése,
- Órarendek létrehozása és kezelése,
- Kommunikációs csatorna biztosítása a tanárok, diákok és szülők között,
- Dokumentumok, mint igazolások és bizonyítványok elektronikus kezelése.
A rendszerhez hozzáférés mobilalkalmazáson keresztül vagy webes felületen történik, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy bárhol és bármikor hozzáférjenek a szükséges információkhoz, feltéve, hogy rendelkeznek internetkapcsolattal. A KRÉTA rendszer jelentősen hozzájárul az oktatási folyamatok digitalizálásához és modernizálásához.
Gyorsan meg szeretne ismerkedni a KRÉTA Adminisztrációs rendszerrel?
Látogasson el a KRÉTA Videótárba, ahol számos oktatóvideóval segítjük a rendszer használatának elsajátítását vagy tekintse meg a KRÉTA Adminisztrációs felületének bemutatóját!
Milyen funkciókat és rendszermodulokat tartalmaz a Adminisztrációs rendszer?
Az A KRÉTA rendszer számos funkciót kínál a felhasználói körének - tanároknak, diákoknak, szülőknek és az oktatási intézmények adminisztrátorainak. Az alábbiakban bemutatjuk, hogy a KRÉTA Adminisztrációs rendszeréből milyen programfunkciókat és kiegészítő modulokat érhetnek el a program felhasználói.
Panel | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
NyilvántartásA modul tartalmazza mindazon adatokat, amelyeket egy köznevelési intézménynek tárolnia kell önmagáról, alkalmazottairól, diákjairól valamint tanügyi folyamatairól. Az adatok kezelését a NYILVÁNTARTÁS menüből érheti! |
Panel | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
ImportálásokAz IMPORTÁLÁSOK menüben lehet különböző külső adatforrásokból (Excel táblázatok, KIR rendszer) adatokat betölteni a szoftverbe, továbbá lehetőség van a rendszerben tárolt adatokat különböző formátumokban exportálni. |
Panel | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
Tanulók besorolásaA TANULÓK BESOROLÁSA menüben lehet a felvett tanulókat besorolni vagy áthelyezni az osztályaikba, csoportjaikba, kiíratni a végzős tanulókat, továbbá a tanévek közötti átsorolásokat, léptetéseket elvégezni. |
Panel | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
DokumentumokA DOKUMENTUMOK menüpontból az iskolai dokumentumokat lehet elektronikus formátumban előállítani, valamint innen érhetők el az iktatott dokumentumok és a POSZEIDON iktatórendszer is. |
Panel | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
AdatszolgáltatásokA KRÉTA ADASZOLGÁLTATÁSOK menüpontja az intézmények fenntartói által meghatározott rendszeres (pl. tantárgyfelosztás, beiratkozás, OSAP) és eseti adatszolgáltatásokat is tartalmazza. |
Panel | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
Kollégiumi modulA KOLLÉGIUM MODUL menüpontban kezelhetjük a kollégiumi jogviszonnyal rendelkező tanulókat, az osztályokat és csoportokat, valamint elvégezhetjük a szükséges be/kisorolásokat és kollégiumi jogviszonnyal kapcsolatos teendőket. |
Panel | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
EGYMI modulAz EGYMI MODUL menüpontban kezelhetjük az EGYMI-hez tartozó, utazó gyógypedagógiai hálózat keretében ellátott tanulókat, osztályokat és csoportokat, valamint elvégezhetjük az EGYMI jogviszonnyal kapcsolatos teendőket. |
Panel | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
Gazdálkodási modulA KRÉTA Gazdálkodási (GR) modul elemeolyan funkciókat (pl. tárgyi eszközök) tartalmaznak, amelyek egy köznevelési vagy szakképzési intézmény fenntartói számára gazdálkodási tevékenységükben szükséges lehet. |
Panel | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
Duális modulA KRÉTA Duális Modul a Köznevelési Regisztrációs És Tanügyi Alaprendszer duális szakképzési programmodulja, amely segíti a vállalkozások, intézmények és duális oktatók oktatásszervezési és adminisztrációs feladatait. |
Panel | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
Szakképző intézmények funkcióiA KRÉTA rendszerben a szakképzési intézmények speciális funkcióiról - szakképzési juttatások, e-Jelentkezés, SZIR-STAT, Apáczai Ösztöndíj - valamint rájuk vonatkozó egyedi szabályokról a szakképző intézmények specialításai oldalunkon olvashatnak. |