Üdvözöljük a KRÉTA Tudásbázison!

A KRÉTA Tudásbázis Portál célja, hogy a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer felhasználói (fenntartók, intézményvezetők, pedagógusok, tanulók, szülők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a KRÉTA valamint a KRÉTA rendszerhez kapcsolódó további szoftvermodulok használatához.

A tudásbázisban megtalálhatók a KRÉTA rendszer valamennyi moduljának felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók, továbbá számos videó is segíti a felhasználókat.  

Gyakran Ismételt Kérdések és fontos tudnivalók a KRÉTA használatáról



<div class="fb-page fb_iframe_widget" data-href="https://www.facebook.com/neptunkreta" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true" data-show-posts="false" fb-xfbml-state="rendered" fb-iframe-plugin-query="adapt_container_width=true&app_id=&container_width=432&hide_cover=false&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fneptunkreta&locale=hu_HU&sdk=joey&show_facepile=true&show_posts=false&small_header=false"><span style="vertical-align: bottom; width: 340px; height: 214px;"><iframe name="f36c75282e4b4" width="1000px" height="1000px" frameborder="0" allowtransparency="true" allowfullscreen="true" scrolling="no" allow="encrypted-media" title="fb:page Facebook Social Plugin" src="https://www.facebook.com/v2.5/plugins/page.php?adapt_container_width=true&app_id=&channel=https%3A%2F%2Fstaticxx.facebook.com%2Fconnect%2Fxd_arbiter%2Fr%2Fd_vbiawPdxB.js%3Fversion%3D44%23cb%3Df32a020cf975ee%26domain%3Dtudasbazis.ekreta.hu%26origin%3Dhttps%253A%252F%252Ftudasbazis.ekreta.hu%252Ff1932489ca04018%26relation%3Dparent.parent&container_width=432&hide_cover=false&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fneptunkreta&locale=hu_HU&sdk=joey&show_facepile=true&show_posts=false&small_header=false" style="border: none; visibility: visible; width: 100%; height: 214px;" class=""></iframe></span></div>


Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez! A kereséshez használhatja a csillag(*) karaktert is a keresőszavak végén. 

Egyáltalán nem, vagy túl kevés keresési eredményt kapott?

Ha információk keresésekor az összes szó helyesírásának ellenőrzése után sem kap találatot, bővítse a keresést további eredményekért:

  • Használjon kevesebb keresési kifejezést. Használja például a „importálás” szót az „tanulók importálása” kifejezést helyett.
  • Használjon általánosabb keresési kifejezéseket. Használja például a „számítógép” vagy a „PC” szót a „laptop” helyett.

  • Használja a csillag (*) karaktert a keresőszavak végén. A óra* kifejezés például megtalálja a „órarend” és a „óralátogatás” szót is. A * használata a szavak elején vagy közepén nem működik.



Tájékoztatók és szakmai útmutatók

Miniszterelnöki köszöntő levél szakképzési ösztöndíjas tanulók részére

 Miniszterelnöki köszöntő levél szakképzési ösztöndíjasok részére


Kérjük olvassák el az Innovációs és Technológiai Minisztérium tájékoztatóját a szakképzésben oktatók ingyenes teszteléséről!

 Oktatók tesztelése 2020.11.24


A Digitális Kollaborációs Tér legújabb verziójától elérhető a Digitális tanóra funkció, amely segítségével a tanárok online tanórákat indíthatnak a diákjaiknak különböző infokommunikációs eszközökön (számítógép, laptop, táblagép, okostelefon) és egységes felületen. A rendszer használata lehetővé teszi, hogy a digitális munkarendben a diákok interaktív módon részt vehessenek az élő, on-line tanórákon, konzultációkon. 

A digitális óra indítása és használata a tanárok részére.

A digitális óra használata a diákok részére. 


Tisztelt Igazgató Asszony!
Tisztelt Igazgató Úr!
Kedves Kollégák!

A szakképző intézményekben folyó szakmai oktatás veszélyhelyzeti rendjének megszervezéséről szóló tájékoztatót az alábbi linkről tölthetik le. Kérjük a dokumentum kellő áttanulmányozását és az információk megfelelő továbbítását az érintettek részére.

Vigyázzunk Magunkra! Vigyázzunk Egymásra!

Innovációs és Technológiai Minisztérium

 Covid 2 tájékoztatás szakképző intézmények részére 2020. 11.10 


Megjelent az KRÉTA negyedéves tájékoztató 5. száma, amelyet ide kattintva tölthetnek le!

 KRÉTA Negyedéves tájékoztató 2020. 5. szám - november 


Kérjük töltsék le a szakképző intézmények részére szóló tájékoztatónkat, az Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) 2020. használatáról!

 Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) 2020. 


Kérjük tekintsék meg a 2020/2021-es tanév szakképzési ösztöndíjával kapcsolatos tájékoztatónkat, amelyet az alábbi linkről érhetnek el!

 Tájékoztató Ösztöndíj rendszerről (2020.10.05) 


Kérjük olvassák el az Innovációs és Technológiai Minisztérium által publikált szakképzési egészségügyi válsághelyzet során történő megszervezéséhez előkészített ágazati útmutatást, valamint a nem magyar állampolgárságú hallgatók és felsőoktatásban foglalkoztatottak Magyarországra történő beutazásának és egészségügyi vizsgálatának speciális szabályairól szóló eljárásrendet.

 Ágazati iránymutatás a szakképzés egészségügyi válsághelyzet során történő megszervezéséhez (2020.10.01) 

 Eljárásrend a nem magyar állampolgárságú hallgatók és felsőoktatásban foglalkoztatottak Magyarországra történő beutazásának és egészségügyi vizsgálatának speciális szabályairól

 Tájékoztató az iskolarendszerű komplex szakmai vizsgák szervezéséhez kapcsolódóan a 2020/2021. tanév október-novemberi vizsgaidőszakra vonatkozóan a szakképző intézmények számára

 Tájékoztató a szakképző intézmények részére a Szakképzés Információs Rendszeréről (SZIR)


Szoftverfrissítések, újdonságok


A Digitális Kollaborációs Tér legújabb verziójától elérhető a Digitális tanóra funkció, amely segítségével a tanárok online tanórákat indíthatnak a diákjaiknak különböző infokommunikációs eszközökön (számítógép, laptop, táblagép, okostelefon) és egységes felületen. A rendszer használata lehetővé teszi, hogy a digitális munkarendben a diákok interaktív módon részt vehessenek az élő, on-line tanórákon, konzultációkon. 

A digitális óra indítása és használata a tanárok részére.

A digitális óra használata a diákok részére. 




Az érintett intézmények számára elérhetővé váltak a Dokumentumok menüpontban a generálható SZIR-STAT táblázatok, valamint megjelent az Adatszolgáltatások menüponton belül a SZIR adatszolgáltatás felület.

A funkcióról bövebben az alábbi Tudásbázis oldalon található információ.






A Foglalkozás naplózásakor elérhető, Korábbi órák adatait tartalmazó felület bővítésre került Exportálási funkcióval, illetve az Óra órasorszámának értékével.



A Gondviselők belépési adatainak importálása Sablon, illetve a rendszerben lévő Gondviselőket táblázatba kihelyező Export funkcióba is megjelent a Tanuló osztálya oszlop a könnyebb beazonosíthatóság érdekében.



Bővítésre került az Óralátogatások listája, már megjelenik a meglátogatott pedagógus neve is felhasználói kérések alapján.



Fenntartói kérésre bővítésre került a Nap típusok adatszótár a Rendkívüli tanítási szünet (nem sorszámozandó, tanórai és tanórán kívüli foglalkozások nem rögzíthetőek) és az Évfolyam típusok adatszótár két új elemmel.



További adatok kerültek fel a Tanulók besorolása menüpont Besorolások módosítása és javítása listáira.



Átalakításra kerültek a Tanulók besorolása menüpont Besorolások módosítása és javítása listáinak szerkesztő felületei, külön lapfüleken érhetőek el az Alapadatok, Mulasztási adatok, valamint Záradékok, illetve az elérhető és módosítható adatok köre is bővítésre került.





A Szakképzési juttatásokban érintett intézmények rendszereiben elérhetővé vált a Tanulók Szakképzési juttatások adatlapján egy "Beszámításos tanuló" jelölőnégyzet a jogosultság beállításához..



A Szakképzési juttatásokban érintett intézmények admin Dashboard-ján elérhető Ösztöndíj ellenőrző táblázatok kiegészítésre kerültek a tanulók Osztály és Évfolyam adatával..





A frissítéstől nem csak az előző tanévek Dokumentumok menüpontja, és az abban lévő generálások érhetőek el, hanem az előző tanévek Nyilvántartás menüpontjának is több alpontja. A menüpontban az adott tanév végállapota tekinthető meg, visszamenőleges módosításra nincs lehetőség egyik felületen sem.



Az elektronikus napló korlátozásainak beállításai Testreszabás szekcióban megjelent a "Lezárt osztálynaplók" funkció.

"Az opcióval beállítható, hogy a mely osztályok naplói legyen lezárva a Testreszabás beállításainak mentése után. Ha egy osztály naplóját lezárták az osztálynapló generálásakor, akkor itt lehet ezt megszüntetni, ha az érintett osztályt kiveszik a kiválasztott elemek közül." 

Ha a Dokumentumok menüpontban úgy generálnak egy osztálynaplót, hogy a Naplózárás-t is bepipálják, akkorbelekerül a két részt lezáró egy-egy záradék oldal, és a Testreszabás menüpont fenti opciójánál megjelenik ez az osztály is kiválasztva. 

Ha egy osztály be van állítva itt, akkor az osztály órái illetve az osztálybontott csoportok óráira vonatkozóan naplózárás lép életbe, azaz nem lehet értékelést rögzíteni, módosítani, törölni; illetve nem lehet órát naplózni, törölni vagy módosítani a naplózási és mulasztási adatokat, ahogy a „normál” naplózárás esetében is.



Az elektronikus napló korlátozásainak beállításai Testreszabás szekcióban megjelent a "Igazolások naplózárása" funkció.

Az opcióval beállítható, hogy a heti/havi vagy dátum szerint megadott naplózárás időpontját (az ebben a beállításban megadott napok számával) megelőzően rögzített mulasztásokat és késéseket igazolhat, vagy tehet igazolatlanná az osztályfőnök.



Az e-Napló / Órarendek felületen egy már rögzített foglalkozásra jobb egérgombbal kattintva megjelenik egy Másolás / Beillesztés lehetőség, majd pedig egy üres órahelyre szintén jobb egérgombbal kattintva a másolt óra minden adata oda átmásolható.



A meghírdetett fogadóórákról az arra jelentkezett Gondviselőkkel dokumentum generálható mind PDf, mind WORD formátumban. A folyamatról bővebben a Fogadóóra tanári Tudásbázis aloldalán olvashatnak.



Az Értékelések módja adatszótárban nem csak az értékelés színét, hanem az értékelés Félkövér megjelenítését is szabályozhatják már az intézmények.



A Testreszabás menüpontban kialakításra került egy új szekció "Az elektonikus ellenőrző beállításai" elnevezéssel, valamint ebben a szekcióban kerül megjelenítésre a:

  • A tanórák témája megtekinthető az elektronikus ellenőrzőben
  • Osztályátlag megjelenítése az Ellenőrző (szülő, diák) felületeken
  • Hetesek megjelenítése az Elektronikus ellenőrzőben
  • Helyettesítés láthatósága az ellenőrzőben



Abban az esetben, ha az intézmény adminisztrátorai nem nevesített (adminisztrátor jogú) felhasználóval lépnek be, hanem a rendszer indításakor kapott KRÉTA Adminisztrátor (admin) fehasználóval, akkor egy hibajelző, piros Dachboard üzenet jelenik meg a felületen.

A nevesített felhasználó azért is fontos, mert az e-Ügyintézés teljes eléréséhez, illetve néhány egyéb, további funkció használatához a KRÉTA rendszerben csak akkor férhet hozzá, ha úgynevezett megszemélyesített (saját nevében megjelenő) felhasználói fiókkal jelentkezik be a rendszerbe. Ehhez szükséges (ha még nincs létrehozva) a Nyilvántartás / Alkalmazottak menüpontban létrehoznia saját belépési lehetőségét, illetve kiosztania saját "belépési adatok" adatlap fülén az "Adminsztrátor" jogosultsági szintet. Az "Adminisztrátor" jogosultsággal egyedül a "Rendszerszintű törlési lehetőségek"  nem érhetőek el a Testreszabás menüpontban.



A Tanári feladatok / Házi feladatok oszlopba került áthelyezésre mind a pedagógus által kiosztott Házi feladatok listája, mind a csatolmányok listája.



A pedagógusok számára megjelentésre került a Házi feladat csatolmányok listája tetején és minden Házi feladat rögzítési felületen, hogy az adott felhasználónak még mekkora tárterület áll rendelkezésére.



Mind a "Tanulói jogviszony igazolás, mind az Iskolalátogatási igazolás  dokumentum kiegészítésre került az "utazási kedvezményhez" okkal.



A Tantárgyak Sorszáma oszlop alapján is lehetővé vált a táblázat sorbarendezése, a más felületeken megszokott módon.



Több felületen optimalizáció történt a felületek jobb kihasználása érdekében.



Elérhetővá vált az Alkalmazott Munkaügyi adatlap Munkakör Adatszótárban az "Iskolaőr" típus. Iskolaőr típusú Alkamazott esetén kötelezően megadandó adat az e-mail-cím és a telefonszám.



Több generált dokumentumban megjelenő jogszabály leírások pontosításra, vagy változás miatt módosítsára kerültek.



Több adatszótár is módosításra került felhasználói jelzés, fenntartói kérés vagy jogszabályi változás miatt.



A szöveges értékelések rövidítései indexszámokkal ellátva jelennek meg az értékelések táblázatban, és az indexszámok magyarázatait egy külön táblázat tartalmazza a generált dokumentumban.



A negyedéves értesítőkben már meghatározható, hogy az értesítőben szereplő mulasztási értékeket a tanév elejétől, vagy csak az adott negyedévre vonatkozóan jelenítse e meg a generálás.



Felhasználói kérésre az Osztályok éves óraszámai (összesítő segédlet a törzslapon megjelenő éves óraszámok ellenőrzéséhez  dokumentum módosításra került, az egyes lapfüleken szereplő osztályok nem létrehozás vagy lezárás, hanem betűrend szerinti sorrendben kerülnek legenerálásra a táblázatba.



A Szakképzési juttatásokat elérő intézmények számára a hibás tanulói adatokat tartalmazó Dashboard üzenetben a létszámra kattintva egy Excel táblázat töltődik le a felhasználó számára a hibás tanulók adataival.



A Szakképzési juttatások menüpontba került át a  listán szereplő értékek újraszámolását kezdeményező gomb a Testreszabás menüpontból.



A Munkaidőelszámoló lap újabb opcióval bővült, a Párhuzamos órának jelölt foglalkozások megjelenítése jelölőnégyzet is felkerült a generálási felületre. A jelölés hatására megjelenik egy új blokk, ahol csak azok az órák jelennek meg, amelyek Párhuzamos órának vannak jelölve a naplózás során. 



A Törzslapgenerálás során elérhető kötésmargó beállítás felhasználói kérésre bővítésre került egy újabb, fordított opcióval, amivel elérhető, hogy ha az intézmény az első oldalát a dokumentumnak nem szeretné kinyomtatni, akkor is megfelelő oldalon kezdődjenek a kétoldalas kötsmargók. 



A 2020/21-es tanévre vonatkozóan, az Innovációs és Technológiai Minisztárium fenntartásában működő intézmények Tanulóinál rögzíthető SNI adatok köre módosult, illetve ezen adatok megjelenése a Törzslapra is felkerült.



A 2020/21-es tanévtől vonatkozóan, az Innovációs és Technológiai Minisztárium fenntartásában működő intézmények Alkalmazottak adatlap Elsődleges munkaügyi adatai fülén két új jelölőnégyzet került elhelyezésre:

  • Áttanító SZC-n belül
  • Osztályfőnök



A listák jobb felső sarkában található export funkció átkerült a "kék" export gombon elérhető funkciók közé.

 



Egy meglévő órarendi elem módosításakor, ha módosul a napon belüli sorszáma, akkor az aktív csengetési rendben szereplő kezdő és befejező időpontja alapján ezen értékei is módosulnak.



Bejelentések alapján több listának a rendezése, többes rendezése javításra, módosításra került.



A beállítható opciók nagy száma miatt több generálási felület is több hasábos formára került átalakításra



Elérhetővé vált az Adatszolgáltatások menüpont Közmű adatszolgáltatás blokkja.





Elérhetővé vált az eNapló és az eEllenőrző felületekre a Pedagógusok és Tanulók számára a Digitális Kollaborációs Tér - DKT elérési menüpont.

A program használatáról további információk itt olvashatóak:

DKT Tanár: https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=46761785

DKT Tanuló: https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=46761407





A Tanévnek megfelelő dátum értékek frissítésre kerültek a Testreszabás beállítása felületen.



A felhasználók Profilbeállításainál kinyitható szekciókba kerültek csoportosításra a megjeleníthető/módosítható értékek.





Elérhetővé vált a Nyilvántartás menüpontban az Aktív tanév váltása funkció. A funkció használata során a rendszer többféle ellenőrzést hajt végre, mielőtt az Aktív tanévet a 2019/20-as tanévről a 2020/21-es tanévre váltja.


Az Aktív tanév váltásáról bővebb információ az alábbi aloldalon érhető el.



A Nyilvántartás / Testreszabás menüpont Értékelések és feljegyzések szekciójában szabályozható a Nem tanórai célú csoportok értékelési lehetősége funkcióval, hogy a Nem tanórai célú-nak jelölt csoportok esetében az Értékelés adás lehetséges e a rendszerben, vagy nem.



A Nyilvántartás / Testreszabás menüpont Az elektronikus napló korlátozásainak beállításai szekciójában az Elektronikus napló zárásának dátuma beállítás érvényeségi köre funkcióval beállítható, hogy 'Elektronikus napló zárásának dátuma' csak az értékelésekre vonatkozzon, vagy a heti/havi naplózárási beállításhoz hasonlóan, az értékeléseken kívül, a naplózást is zárja le. Csak az értékeléseket lezárni a félévi, illetve az év végi időszakban célszerű, amikor még engedélyezzük, hogy korábbi órák adatait módosíthassák, megadhassák a pedagógusok, de az értékeléseken már nem szeretnénk, hogy változtathassanak.



A Nyilvántartás / Testreszabás menüpont Az elektronikus napló korlátozásainak beállításai szekciójában a Helyettesítés láthatósága az ellenőrzőben funkcióval beállítható, hogy a szülők és tanulók láthassák-e a még nem naplózott tanórák esetében, hogy az helyettesített óra lesz, vagy sem. Ha az opciót NEM értékre állítjuk, akkor nem fog megjelenni az ellenőrző megfelelő felületén a helyettesítő kolléga neve, és a helyettesítés jelzése.



A Napló felületre belépve az Osztályfőnöki feladatok, Naplóellenőrzés funkciójában (az admin jogosultságú felhasználó számára itt elérhető az intézmény minden osztálya) lehetővé vált a Naplóellenőrzés tényének és az esetleges Megjegyzéseknek a rögzítése, ami a generált Osztálynaplókban is megjelenik.

A Naplóellenőrzésről bővebben az alábbi oldalon található információ.



Az adott lista felett jobb oldalon található felületi export funkció helyett a lista felett található, kék "Export" gomb került több oldalon megjelenítésre:

  • Nyilvántartás / Termek
  • Nyilvántartás / Tantárgyak
  • Nyilvántartás / Osztályok
  • Nyilvántartás / Alkalmazottak
  • Nyilvántartás / Tantárgyfelosztás
  • Nyilvántartás / Tanév rendje
  • Nyilvántartás / Csengetési rend
  • Nyilvántartás / Adatszótárak
  • e-Napló / Tanórák listája
  • e-Napló / Mulasztások listája
  • e-Napló / Értékelések listája
  • e-Napló / Helyettesítések listája
  • e-Napló / Óralátogatások listája
  • e-Napló / Érettségi eredmények listája
  • e-Napló / Nem elérhető órarendi elemek
  • e-Napló / Nem naplózott tanórák
  • e-Napló / Bejelentett számonkérések
  • e-Napló / Feljegyzések listája
  • e-Napló / Elektronikus üzenetek listája
  • e-Napló / Faliújság bejegyzések listája
  • Adatszolgáltatások / Osztály- és csoportlétszámok
  • Adatszolgáltatások / Hittan óraszámok (szeptember-december)
  • Adatszolgáltatások / Hittan óraszámok (január-június)



A Tanévváltást megelőzően is már elérhetővé vált a jövő tanévi felületen a Dokumentumok menüpont, és abban többféle dokumentumgenerálási lehetőség.



A tanulói igazoláskhoz rögzített megjegyzések megjelenítésre kerülnek a rögzítési felületen, ha lenyitjuk egy tanuló korábban rögzített igazolásait, valamint a Tanulók menüpontban "nagyítóval" megnyitva a tanulói adatok között, az Igazolások fülön, az igazolástípus mögött. Ez utóbbi helyen az e-Ügyintézésen keresztül beküldött igazolások Iktatószáma is szerepel.



A Tantárgyfelosztásban a TTF óraszám korrekció jelöléssel ellátott TTF sorok óraszámai a felületen megkülönböztetve jelennek meg, és az összes óratömeg összesítésnél is megkülönböztetésre kerülnek.



A KIR import felületeken eléhető vált mind a Tanulói, mind az Alkalmazotti oldalon a rendszerben jelenleg elérhető Aktuális adatok exportálási lehetősége.



A Pedagógus és a Gondviselő beállíthatja, hogy a közelgő Fogadóóráiról szeretne e emlékeztető rendszerüzenetet kapni.



EFOP-3.1.11-19 projekthez új tanóra jelölhető tulajdonságok érhetőek el a tanórákon belül, illetve listázhatók/szűrhetőek a Tanórák listájában.



A Testreszabás beállítások és Pedagógusi Profilbeállítások felületekről lekerült elemek:

  • Diák általi házi feladatok rögzítésének lehetősége
  • Diákok is rögzíthetnek házi feladatot
  • Diák általi házi feladat beírásakor e-mail értesítése
  • Házi feladat kommentelési szekciók tanári felületekről
  • Házi feladat kommentelési szekciók tanulói felületekről
  • Házi feladat készre jelölési lehetőség



Új figyelmeztető ablak jelenik meg a Tanórák naplózási adatainak törlésekor, ami felhívja a Pedagógus figyelmét, hogy amennyiben a tanórához mulasztás(ok)/késés(ek) is kapcsolódnak, és ha folytatja a műveletet, akkor ezek is törlésre fognak kerülni.



Több adatszótár bővítésre/módosításra került a Fenntartó kérése, illetve más fejlesztések miatt.

Értékelés módjai bővültek az alábbiakkal:

  • órai feladat 
  • e-learning feladat
  • teszt feladat
  • feladatlap



A Dokumentumok generálása során, a több paraméterrel rendelkező felugró ablakok két hasábos beosztásra kerültek átalakítésra.



Az Alkalmazotti szerepkörökben módosítás történt.

Kivezetésre került a Műszaki vezető szerepkör.



Az AMI modul AMI Növendékek menüpontban elérhető Tanrágyak fül AMI Tantárgyak-ra került átnevezésre más felületeken is történő megjelenítés miatt.



Az AMI osztályok Osztályfőnökei számára az Osztályfőnöki feladatok menüpont Osztály tanulói felületen kikeresett Növendék adatlapját megnyitva megjelenik az AMI tantárgyak lapfül, ahol megtekinthetik a rendszerbe beállított értékeket.



A Tanári feladatok Tanított / Nem tanított tanulók listájában kikeresett Növendék adatlapját megnyitva megjelenik az AMI tantárgyak lapfül, ahol megtekinthetik a rendszerbe beállított értékeket.



Az érintett intézmények admin felületén megjelent és elérhetővé vált a felső menüsorban a Szakképzési juttatások menüpont.

A Szakképzési juttatások funkcióról bővebb információ az alábbi aloldalon érhető el.



A Tanulók és az Alkalmazottak admin felületen elérhető adatlapjain több, a Szakképzési juttatásokhoz kapcsolódó beállítás került megjelenítésre.

A Szakképzési juttatások funkcióról bővebb információ az alábbi aloldalon érhető el.



Az érintett intézmények 2020/21-es tanévi felületén a Testreszabás menüpont alján új Beállítási szekció érhető el a Juttatás adatok frissítése funkcióval. A gombra kattintva a KRÉTA rendszere újra generálja az ÖSSZES tanuló jutattási adatait (jogosultság, nem jogosultság oka, ösztöndíj összege) a következő juttatás határnapra! A tanulók számától függően tovább is eltarthat a folyamat.



Az Ösztöndíj alapadatok és az Ösztöndíj utalással kapcsolatos adatok hiányos megadására vonatkozó Dashboard figyelmeztetések jelennek meg az admin felületen.



Az Ösztöndíj rendszerrel kapcsolatban bővítésre került a Tanulói adatlap Igazolványok füle a Bankszámlaszám és hozzá kapcsolódó információk megadása miatt.



Azérintett intézmények 2020/21-es tanévi felületén a Tanulói adatlapokon új mezők kerülnek megjelenítésre, összhangban az Új Szakképzési Törvénnyel.

  • Új mező - Ágazati alapvizsga eredménye
  • Új mező - Szakképzési munkaszerződéssel
  • Új mező - Duális képzőhely neve 
  • Új mező - Duális képzőhely adószáma 
  • Mező átnevezése - Gyakorlati szintvizsgák átlaga helyett - Gyakorlati szintvizsga eredménye



Az NSZFH kezelésében működő intézmények 2020/21-es tanévi felületén a Tanulói adatlap SNI/BTMN lapfülén az SNI jelölőnégyzet beállítását követően további adatok rögzítésére szolgáló adatmezők jelennek meg.



Az érintett intézmények 2020/21-es tanévi felületén a Tanulók adatlapján új adatfül jelent meg Szakképzési juttatások névvel, melyen jelölhetőek az Szakképzési juttatásokkal kapcsolatos értékek.




Az érintett intézmények 2020/21-es tanévi felületén a Tanulók adatlapján új adatfül jelent meg SZIR beállítások névvel, melyen jelölhetőek az alábbi értékek:

  • Az érettségi szakrendszer részére a tanuló adatai átadhatók
  • A mérés-értékelési szakrendszer részére a tanuló adatai átadhatók
  • A középfokú felvételi szakrendszer részére a tanuló adatai átadhatók




Az érintett intézmények 2020/21-es tanévi felületén a NOKS és EGYÉB kezdetű munkakörök módosításra kerültek a TOVÁBBI előtagra. 

Amennyiben egy TOVÁBBI előtagú munkakör kerül beállításra az alkalmazotthoz megjelenik egy új mező "Oktatói feladatokat is ellát" elnevezéssel. 



A Külső gyakorlati képzőhely elnevezéseket Duális Képzőhely elnevezésre kerültek módosításra a felületeken, összhangban az Új Szakképzési Törvénnyel.



Az NSZFH kezelésében működő intézmények 2020/21-es tanévi felületén a Feladattal terhelt óraszám oka értékek módosításra kerültek, és alatta lehetőség van beállítani Egyéb tevékenységek értéket.  Jelenleg elérhető elemek:

  • FejlesztőpedagógusI tevékenység
  • Gyakorlati oktatásszervezőI tevékenység
  • Könyvtári tevékenység
  • Mentori tevékenység
  • Pályázatírói tevékenység
  • Pszichológusi tevékenység
  • Egyéb tevékenység/tevékenységek
  • Diákönkormányzati munkát segítő
  • Munkaközösség-vezető 




Az NSZFH kezelésében működő intézmények 2020/21-es tanévi felületén elérhetővé vált az Alkalmazotti adatlap Továbbképzés lapfüle.



Az NSZFH kezelésében működő intézmények 2020/21-es tanévi felületén az Alkalmazottak adatlapján új adatfül jelent meg SZIR beállítások névvel, melyen jelölhetőek az alábbi értékek:

  • A pedagógus minősítés szakrendszer részére az alkalmazott adatai átadhatók




Az Évfolyam típusok adatszótár bővítésre került a "Műhelyiskola osztály" értékkel.



A Fenntartó kérésének megfelelően a Központi KRÉTA rendszerben több módosítás történt a Távollétbejelentőtöbb funkciójával és megjelenési felületével kapcsolatban:

  • Központilag állítható a Pedagógus Fő intézménye, és a Távollétigénye a szerint kezelhető
  • Távollétkezelés naplózásának bővítése
  • Megjegyzés mező átalakításra/szétbontásra került
  • Távollét igény benyújtása/módosítása során csatolmény is rögzíthető az igényhez
  • Jogosultságok igény szerinti módosítása
  • Exportok igény szerinti módosítása
  • A távollét oka és az igénylőválasztó az intézményi felületen külön sorba kerül



A Fenntartó kérésének megfelelően a Központi KRÉTA rendszerben több módosítás történt a Távollétbejelentő funkcióval és megjelenési felületével kapcsolatban.



A Napló felületre belépve a Profilbeállítások menüpontban az Alkalmazottak elérhetik és módosíthatják az elérhetőségi adataikat, valamint azok jellemző tulajdonságait.



Az Ellenőrző felületre belépve a Profilbeállítások menüpontban a Tanulók és Gondviselők elérhetik és módosíthatják az elérhetőségi adataikat, valamint azok jellemző tulajdonságait.



A nem teljes intézményre, hanem csak egy osztályra vagy egy csoportra vonatkozó tanév rendje bejegyzés értékek nem minden osztály/csoport nap fejlécben jelennek meg, hanem csak az értintett osztyál/csoport, illetve pedagógus, tanuló és terem órarendek fejlécében.



Több felületen, felugró ablak címsorban megjelenítések javítása. 




Poszeidon újdonságok

Elektronikus Feladójegyzék (EFJ) 

2020. július 1-től elérhető a POSZEIDON rendszerben az Elektronikus Feladójegyzék, amelynek leírásait a a Poszeidon oldalakon találhatják meg. Az Elektronikus Feladójegyzék telepített klienshez ide kattintva, az Elektronikus Feladójegyzék WEB-es klienshez pedig ide kattintva olvashatják el a részletes használati útmutatót!




Elérhetővé vált a 3/15-ös évfolyamjelölés is az AMI modulban.



A Tantárgyfelosztás rögzítéséhez az AMI modulban a maximális csoportlétszám bővítésre került.



A Pedagógusok/Oktatók Profilbeállításainál szabályozható, Be nem írt órákról szóló tájékoztató e-mail-ek az utolsó tanítási nap után nem kerülnek kiküldésre az adott tanévben felhasználók kérései alapján, függetlenül a Profilbeállítástól.



Bővítésre, módosításra kerültek a jogszabály alapján a Tantárgykategória adatszótár elemei.



Bővítésre, módosításra kerültek a jogszabály alapján a Feladattal terhet óraszám mező neve és adatszótár elemei.



Bővítésre, módosításra kerültek a jogszabály alapján az Évfolyamtípus adatszótár elemei.



Bővítésre, módosításra kerültek a jogszabály alapján a Vezetői óraszám oka mező neve és adatszótár elemei.



Bővítésre, módosításra kerültek a jogszabály alapján a Foglalkoztatási jogviszony adatszótár elemei.



Bővítésre, módosításra kerültek a jogszabály alapján az Évfolyam adatszótár elemei.



Bővítésre, módosításra kerültek a jogszabály alapján az Ellátott Közoktatási Feladat adatszótár elemei.



Bővítésre, módosításra kerültek a jogszabály alapján a Szakmajegyzék adatszótár elemei.





A Napló felületen, a Pedagógusok számára is elérhető a tanévek közötti váltás lehetősége.

Az Intézmény azonosító adatai alatt, a Tanévre kattintva lehet kiválasztani, hogy melyik tanév adataihoz szeretnénk hozzáférni.

A korábbi tanév(ek) adatainak módosítására nincs lehetőség!


A nem aktív (azaz korábbi vagy későbbi) tanévek felületén a fejléc színe megváltozik, ezzel is felhívva a figyelmet arra, hogy nem az aktív tanévben dolgozunk.

A korábbi tanévekben a Dokumentumok menüpont elérésére, és a jogosultsági szintnek megfelelő dokumentmumok generálására nyílik lehetőség.



A Nyilvántartás / Felhasználók menüpontban lévő Szűrőpanelen elérhetővé vált az "Aktív" jelölőnégyzet. Az az Alkalmazott számít "Aktív"-nak, akinek az alkalmazás kezdete üres vagy múltbeli időpont ÉS az alkalmazás vége üres vagy jövőbeli időpont.



Az e-Napló / Bejelentett számonkérések listája  menüpontban lévő Szűrőpanelen elérhetővé vált a "Kapcsolódó csoportok" jelölőnégyzet. Ennek segítségével osztály kiválasztása esetén annak osztálybontott csoportjait is megjelenítheti a rendszer beálítástól függően.



A Foglalkozások felület bal oldali menüsora bővítésre került a "Korábbi órák naplózási adatai" füllel.



Az Admin felület / Importálások menüpontban elérhető Óratervek importálása funkcióval a központi Óratervek rendszerbe emelésére van lehetőség.

A funkcióról bővebben az alábbi oldalon található információ.



A "Közterület típus" adatszótár fenntartói kérésre bővítésre került a "lakónegyed" megnevezéssel.



A Foglalkozáson belül elérhető Házi Feladat csatolása funkcióban, a csatolt állomány adatai is megjelennek már a felületen a Pedagógus számára.

A funkcióról bővebben az alábbi oldalon található információ.



Tanulók számára is lehetővé vált a saját Profilbeállításaikban e-mail-címük és telefonszámuk rögzítésére, módosítására.

A jelölőkörrel beállítható, hogy a több e-mail-cím és telefonszám közül melyiket tekintse a rendszer alapértelmezettnek.

Az alapértelmezettnek jelölt elérhetőség nem törölhető.



Az AMI modul / AMI növendékek lista tetején található Növendékek tantárgyai és pedagógusai export állományba bekerül az AMI Tantárgyak fülön beállítható 4 egyedi érték is.

screenshot-1.png



A "Törzslapkivonat a 4. és felsőbb évfolyamokhoz (gépi)" dokumentumban javításra került, hogy a "Szorgalom" tantárgykategóriába sorolt tárgyak esetén a Szorgalom értékelésnek megfelelő szöveges  (példás, jó, változó, hanyag) elnevezések kerüljenek megjelenítésre.



Az olyan osztályok esetében, melyek évfoylammegjelölése "összevont évfolyam" a tanulók/növendékek Tanügy adatlapján van lehetőség az egyedi évfolyamértékek beállítására. A frissítés lehetővé teszi, hogy ezen értékeket ne csak egyesével, hanem többes kijelölés/módosítás segítségével is be lehessen állítani.



Az Osztályfőnöki feladatok / Mulasztások kezelése / Tanuló nézet fülön, illetve az Osztályfőnöki feladatok / Osztály tanulói adatok / Hiányzások, késések blokkban a Tanórán kívüli hiányzások adatai bővítésre kerültek az "Igazolt" és "Igazolatlan" oszlopokkal.





A Napló felület / Tanári feladatok menüpontban elérhető Óralátogatás felületen tekinthetjük meg, hogy mely pedagógus látogatta óráinkat, illetve mi, mely órákat látogattunk meg a tanév során.

A Pedagógus által rögzített saját óralátogatásait a felületen rögtön tudja törölni, míg az őt látogatók beírásait megtekinteni.

A funkcióról bővebben az alábbi oldalon található információ.




A "Vezetői óraszám oka" adatszótár fenntartói kérésre bővítésre került a "főigazgató-helyettes" megnevezéssel.



Az Admin redszerben elérhetővé vált a jövő tanévi, 2020/021-es felület, és megjelentek az előzetesen elérhető menüpontok és funkciók.



A Pedagógusok számára a Foglalkozási Házi Feladat felületen, a csatolmány feltöltésénél megjelenítésre került a csatolható filetípusok és méretük meghatározása.

A funkcióról bővebben az alábbi aloldalon olvashat.



A felhasználók által "E-mail cím hibásnak jelölése" funkció segítségével letiltott e-mail címekről Admin DashBoard üzenet és letölthető Excel összesítő érhető el a felületen.

A funkcióról bővebben az alábbi aloldalon olvashat.





Az e-Napló rendszer Tanóra adminisztrálása funkcióban található Házi feladat rögzítése feületen elérhetővé vált (jelenleg 1 db) file feltöltési lehetőség, mely a foglalkozásra járó tanulók számára a saját, e-Ellenőrző felületükön letölthető.

A funkcióról bővebb leírás az alábbi aloldalakon olvasható:

Tanulói felület

Pedagógusi felület - Házi feladat rögzítése

Pedagógus felület - Feltöltött Házi feladatok listája

Adminisztrációs felület



Az adminisztrációs rendszer e-Napló menüpontjában elérhetővé vált a Központi óra funkció, mely segítségével akár intézmény- vagy osztályszinten módosíthatunk, hozhatunk létre azonos típusú foglalkozásokat gyorsan.

A funkcióról bővebb leírás az alábbi aloldalon olvasható.



A Nyilvántartás / Tantárgyak menüpontban minden tantárgy esetében beállítható egy 0-1000 közötti érték, mely a tantárgy dokumentumokban megjelenő sorrendjének meghatározására szolgál.

Amennyiben az eredetlieg beállított 1000 érték marad minden tárgyhoz, vagy azonos érték kerül beállításra több tantárgyhoz is, az adott tantárgy Tantárgy-kategóriájának sorrendjében fognak az azonos értékű tárgyak egymás után következni.

A "Sorszán" érték módosítására többes módosítással is van lehetőség.



Amennyiben a Tanulónál van rögzítve e-mail cím a rendszerben, új jelszó generálásakor van lehetőség a kiosztható jelszókártyák mellett/helyett a Tanuló e-mail címére is kiküldetni a rendszerrel az új jelszó beállítására szolgáló üzenetet.

A link a jelszó igénylésétől számított maximum 1 hétig érvényes.



A Nyilvántartás / Testreszabás menüpontban az "Az elektronikus napló korlátozásai" szekcióban új beállítási lehetőség jelent meg.

A funkció IGEN értékre állítása esetén az elektronikus napló felületein a szülők és a tanulók számára megjelenik, hogy mely héten/heteken lett az adott tanuló hetesnek beállítva.

Az e-Ellenőrző felületen az Órarend nézetben jelenik meg az információ a Tanulók és Gondviselők számára:



A Nyilvántartás / Testreszabás menüpontban az AMI szekcióban új beállítási lehetőség jelent meg.

A beállítással szabályozható, hogy az AMI Ellátott Köznevelési Feladathoz rendelt osztályok esetében megjelenjen e az Osztályfőnöki feladatok Magatartás/Szorgalom értékelési felületeken a Magatartás értékelési lehetőség (a kapcsoló IGEN állása esetén) vagy a felületről kerüljön le (NEM beállítás esetén).



Az AMI modul autómata egyéni csoportjainak beállításaiban történt módosítás következtében lehetségessé vált egy AMI osztályból kisorolt Növendék ismételt besorolása egy későbbi időpontban, a korábbiaknak megfelelő paraméterekkel.



A Nyilvántartás / Tanulók menüpontban megnyitva egy tanulói adatlapot, elérhetővé vált a Záradék lapfül, ahol lehetőség van a Tanulói záradékok rögzítésére, nem csak a Tanulók besorolása menüpontban. Záradékok módosítására továbbra is a korábbi, Adminisztrátori felület / Tanulók besorolása felületen van lehetőség.



A Nyilvántartás menüpontban elérhetővé vált a "Tárgyi eszközök (KRÉTA GR)" menüpont, aminek segítségével a központi rendszerben tárolt Tárgyi eszközök frissítésre kerülhetnek az Intézményi rendszerbe.



Tárgyi eszközök (KRÉTA GR) elérésének lehetőségére szolgáló menüpont. A menüpontban listázhatóak az adott intézmény központi rendszerében nyílván tartott tárgyi eszközök.

A menüpontról bővebben az alábbi oldalon található információ.



Minden Alkalmazott Személyes adatlapján elérhető a központi rendszerben hozzá rendelt eszközök listája, adatai.

A saját adatlapról bővebben az alábbi aloldalon olvasható információ.



A Dokumentumok / Iktatott dokumentumok menüpontban lehetőség van a kijelölést követően az iktatott dokumentumok utolsó verzióinak tömeges letöltésére.

A KRÉTA rendszerből automatikusan iktatható dokumentmuok kezeléséről bővebben az alábbi oldalon olvashatnak.



Az Admin felület nyitó (Dashboard) képernyőjére az Elektronikus napló figyelmeztetései mezőbe új értékek jelentek meg. 

  • A napló heti/havi zárásának beállítása: (értéke lehet: nincs beállítva/heti x. nap/havi x. nap)
  • A napló fix dátumú zárásának időpontja: (értéke a beállított dátum)

Amennyiben az intézményben nincs beállítva heti vagy havi naplózárás, akkor a Dashboard csempe piros, figyelmeztető fejléccel jelenik meg mindaddig, amíg az intézmény nem állít be naplózárást a Nyilvántartás/Testreszabás menüpontban.

A Naplózárásról bővebben az alábbi aloldal tartalmaz információkat.



A Nyilvántartás / Tantárgyak felületen módosításra került több felületen és exportban is a Főtárgy felirat Főtantárgyra, hogy az AMI modul kapcsán a rendszerben elérhető Főtárgy (AMI) tulajdonság egyértelműen elkülönüljön.



A fenntartó kérésének megfelelően több felületi elem, leírás, mezőtulajdonság módosításra került az Adatszolgáltatás / Beiratkozás menüpontban, a Nebulókkal kapcsolatban.



Dokumentumokban elírások, oldalszámozási elcsúszások javítása történt.



Az Admin felület Dokumentumok menüpontban a Tanulók szekcióban az "Elektronikus napló adatainak részletezése" pontban elérhetővé vált egy Közösségi szolgálatokat részletező, letölthető Excel táblázat.



Az Admin felület e-Napló menüpont Faliújság bejegyzések listája felületen már a keresés és megjelenítésen felül az adminisztrátor jogú felhasználóknak szerkesztési jogosultságuk is van a sor végi "ceruza" ikonra kattintva, vagy a lista feletti "Új" gomb segítségével új Faliújság bejegyzést létrehozni.



Új Jogosultsági beállítás vált elérhetővé az Alkalmazott / Belépési adatok fülön. A jogosultság beállításával a felhasználónak elérhetővé válik a Távollét bejelentő (HR) modul használata többi jogosultságástól függetlenül.



A Csoporttípus adatszótár két új elemmel került bővítésre a Fenntartó kérésére:

  • Könyvtár csoport
  • Egész napos iskola csoport



2 új Intézményi statisztika érhető el az Admin felület / Dokumentumok menüpont Statisztikák szekciójában:

  • Intézményi - Mulasztási összesítő
  • Intézményi - Tanulók névsora összesítő


A statisztikák generálása során a teljes intézményi adatlista megjelenítsre kerülhet, így a generálás hosszabb ideig is eltarthat, amire a generálás megkezdése előtt a felületen is felhívja a figyelet egy tájékoztató üzenet.




A Nyilvántartás / Testreszabás menüpontban  az "Az elektronikus napló korlátozásai" szekcióban új beállítási lehetőség jelent meg: Órarendi elemek befejező időpontja az "Órahossz" adat alapján címmel.

Az opció 'IGEN'-re állításával a program automatikusan úgy határozza meg az órarendi elemek rögzítésekor az óra végének időpontját, hogy a kezdetéhez hozzáadja a kiválasztott csoport csoporttípusához megadott "órahossz" adatot. 'NEM' választása esetén az óra vége a csengetési rendben megadott adat lesz, az "órahossz" értékétől függetlenül.



A Nyilvántartás / Testreszabás menüpontban  a "Tanulói adatok kezelése" szekcióban új beállítási lehetőség jelent meg: Összes dokumentum elérésének engedélyezése szaktanárok és osztályfőnökök részére címmel.

A funkció IGEN értékre állítása esetén az összes Napló jogosultságú felhasználó számára elérhetővé és letölthetővé válik minden dokumentum. NEM érték megadásakor csak a pedagógusra (és osztályfőnök esetén az osztályára) közvetlenül vonatkozó dokumentumok érhetők el.



A Nyilvántartás / Termek menüpontban az Export gomb alatt elérhető "Termek adatai", illetve az Importálás felületen elérhető "Export gomb" export segítségével generált file-ba megjelenik a termekhez rögzített Megjegyzés információ.



Több irattári tételszám módosításra került a KRÉTA Poszeidon rendszerben a jogszabályi változásoknak és a fenntartói kéréseknek megfelelően.



Az értesítési e-mail-ek alján megtalálható "E-mail cím hibásnak jelölése" funkció segítségével letiltható a téves e-mail értesítések küldése.


"A művelettel az E-mail cím hibásan beállítottként lesz jelölve a KRÉTA rendszerben. Az adott felhasználói értesítésekről az értesítési címre nem küld a KRÉTA rendszer üzenetet."


A művelet sikerességéről a rendszer tájékoztatást jelenít meg:

"A művelet sikerült, többet erre az E-mail címre nem fog értesítést kapni a KRÉTA rendszertől."





A Fenntartó igényeinek megfelelő módosítások történtek a Beiratkozással kapcoslatban, a Nebulók adatainak módosítása, Nebulók törlési lehetőségeivel kapcsolatban.



Az elérhető Digitális tankönyvekről bővebben az alábbi oldalon található ibformáció.





A Nyilvántartás / Felhasználók menüpontban elérhető listában mind a böngészőn, mind a Tanulói/Gondviselői e-Ellenőrző Mobil applikáción keresztüli utolsó belépés időpontja látható.

A böngészős belépések azonnal megjelennek a listában, míg a mobil applikáción keresztüli belépések éjszaka kerülnek szinkronizálásra, így azok az előző napig bezárólag, reggelre kerülnek megjelenítésre.

Minden felhasználó esetében az utolsó belépés időpontját jeleníti meg a felület.



A Tanulói/Gondviselői e-Ellenörző böngészős felületen a kis "házacska" ikonok színezésre kerültek a Házi feladat státuszának megfelelően.

A KÉSZ-nek jelölt házi feladatok esetén a "házacskák" zöldek lesznek.

A KÉSZ-nek még nem jelölt házi feladatok esetén a "házacskák" feketék maradnak.

A KÉSZ-nek még nem jelölt, de már lejárt határidejű házi feladatok esetén a "házacskák" pirosak lesznek.



A beékező felhasználói kérések alapján a Házi feladatokat tartalmazó listák áthelyezésre kerültek az adott pedagógus jogosultságának megfelelő menüpontokba.

Az Osztályfőnökök az Osztályfőnöki feladatok menüpontban érik el saját osztályuk számára kiosztott házi feladatokat.


A Csoportvezetők a Tanári feladatok menüpontban érik el saját csoporjuk számára kiosztott házi feladatokat.


A Pedagógusok a Tanári feladatok menüpontban érik el saját maguk által kiosztott házi feladatokat.



A beékező felhasználói kérések alapján a Házi feladatokat tartalmazó listák több oszloppal (pl.: napon belüli óraszám) bővítésre kerültek, illetve több oszlop elnevezése pontosítása, módosításra került a könnyebb étrelmezés érdekében.

 



A beékező felhasználói kérések alapján a Házi feladatokat tartalmazó listákon elérhető felületi exportok bővítésre kerültek.



A beékező felhasználói kérések alapján a felületen elérhető vált a Nebulók lista Exportálási lehetősége is.



A Nebuló Nem felvett státuszra állítása esetén felugró ablakban szükséges rögzíteni az elutasítás/döntés indoklását.




Tisztelt Szülők!

Kérjük olvassák el Prof. Dr. Kásler Miklós miniszter tanévkezdési tájékoztató levelét, amelyet ide kattintva tölthetnek le!

  Prof. Dr. Kásler Miklós miniszter tanévkezdési tájékoztató levele


Tisztelt Felhasználóink!

Minden tankerületi központ, illetve nem állami szervezet fenntartásában működő intézménybe járó tanuló, a hozzájuk a rendszerekbe rögzített gondviselők, valamint ezen intézmények pedagógusai számára elérhetővé vált a KRÉTA rendszer e-Learning menüpontjában a Közlekedő Kisokos e-Learning kurzus.



Tisztelt Felhasználóink!


Az KRÉTA rendszerekben elérhetővé vált a Lázár Ervin Program (LEP) modul.

Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el:


A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz.

2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:

  • osztálynapló;

  • csoportnapló;

  • egyéb foglalkozási napló;

  • órarend;

  • tantárgyfelosztás,

  • ellenőrző.

A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket. A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.


A fogyasztóvédelemért felelős minisztérium a 2016/2017-es tanévtől kezdődően a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola pályázat keretében ösztönzi és ismeri el az általános- és középiskolák fogyasztói tudatosságra nevelő tevékenységét. A kiírás egyik fő célja, hogy a diákok mindennapi életben használható ismeretei bővüljenek, hiszen a legfiatalabbak is fogyasztók, a mindennapokban vásárolnak vagy szolgáltatásokat vesznek igénybe. A tanulók a mindennapi életben - például digitális eszközöket használva - számos olyan helyzettel találkoznak, amelyben tudatos fogyasztóként kell gondolkodniuk, fellépniük. Ezért fontos minél korábban felkészíteni őket a fogyasztói társadalom kihívásaira, megismertetni velük jogaikat és lehetőségeiket. A diákok közül kerülnek ki a jövő kereskedői, szolgáltatói, így mindenkinek hasznos, ha időben elsajátítják a fogyasztóbarát vállalkozói szemléletet is

A pályázaton nyertes iskolákban közös a diákok tudatosságának fejlesztése, a fogyasztóvédelmi ismeretek gyakorlatias átadása. A pályázatok a tanév ideje alatt bármikor benyújthatóak, a pályázati felhívás és a kapcsolódó anyagok az alábbiakban érhetőek el.

 Fogyasztói Tudatosságra Nevelő Iskola pályázati felhívás 5.0

 Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola pályázati formanyomtatvány 5.0 

 Tájékoztató a a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskolai pályázat megújításáról


Új videók


Tisztelt Pedagógusok!

Megnézhető a KRÉTA Digitális Kollaborációs Tér (DKT) 2020.10.22-én tartott  on-line bemutatója 


Kedves Diákok!

Nézzétek meg Áron és Emma videóját, ahol elmesélik a DKT működését és sok hasznos tanácsot adnak a használatáról!

Negyedéves tájékoztatók

2020. 5. szám - november 

2020. 4. szám - március

2019. 3. szám - november

2019. 2. szám - július

2019. 1. szám - április

Sajtómegjelenések

E-oktatás, e- adminisztráció, e-személyi
Jövőkép - S01EP11 adása a digitális tanrendről, a KRÉTA rendszerről és az e-oktatás tapasztalatairól sok szemszögből.



Tavasszal tudáspróbán adnak számot a gyerekek a közlekedési ismeretekről
alfahír.hu

TECHNIKAI ÚJÍTÁS AZ ISKOLÁKBAN: FORRÓDRÓTON A TANÁROK ÉS A SZÜLŐK
tv2.hu

KRÉTA rendszer fejlesztése 16.55-től
Mediaklikk

Ügyfélkapun keresztül is intézhető lesz a beíratkozás a köznevelési intézményekbe
Magyar Hiírlap

Beíratkozás, felmentés, igazolás - tovább fejlesztik a KRÉTÁ
Vörösmarty Rádió

Informatikai fejlesztés a közoktatásban
IT cafe

Újabb fejlesztések a Kréta rendszerben 19:06-tól
M1 Híradó

KRÉTA rendszer fejlesztése 17:52-től
M1 Híradó

Újabb fejlesztések a Kréta rendszerben 19:06-tól
Duna TV

KRÉTA rendezvény az Agrárminisztérium fenntartásában működő szakképző intézmények képviselőinek
KRÉTA tájékoztató nap a Herman Ottó Konferencia Központban.

Innováció
Az Ózdi Városi Televízió videója az e-Ügyintézésről a Bolyky Tamás Általános Iskolában

Elektronikus ügyintézés
Az ozd.hu cikke a KRÉTA Elektronikus Ügyintézésről

Előbb otthon van a jegy, mint a gyerek!
A gyorplusz.hu cikke az elektronikus naplóról

Sikeres az iskolák digitális átállása
Az ORIGO cikke

KRÉTA-rendszer: vegyes az e-napló fogadtatása
A HIR-TV cikke (videóval)

Sikeres a digitális átállás
A Magyar Idők cikke a KRÉTA rendszerről

Olvasóink többsége hisz az elektronikus naplóban
Békés megyei hírportál cikke

Olvasóink hasznosnak tartják az elektronikus naplót
A nool.hu cikke

Dorogházán is tudják már: eltitkolhatatlanná válnak a rossz jegyek
A Nógrád megyei hírportál cikke



Szakmai útmutatók

 Felhasználói útmutató az Alapfokú Művészetoktatási Intézmények (AMI) adminisztrációjának támogatására

  aSc - órarend importálási segédlet

  TTF importálása az aSc programból  

  Diákolimpiai jelentkezés segédlet

 Összefoglaló leírások

Szakmai útmutatók a Klebelsberg Központ intézményei számára

 A 2020/2021 tanévre vonatkozó előzetes tantárgyfelosztás felhasználói útmutatója 

  Tanévváltási Segédlet

  Végzettségek kezelése 

Szakmai útmutatók az NSZFH intézményei számára

 Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) 2020. 

 Tájékoztató Ösztöndíj rendszerről (2020.10.05) 

 Ágazati iránymutatás a szakképzés egészségügyi válsághelyzet során történő megszervezéséhez (2020.10.01) 

 Tájékoztató az iskolarendszerű komplex szakmai vizsgák szervezéséhez kapcsolódóan a 2020/2021. tanév október-novemberi vizsgaidőszakra vonatkozóan a szakképző intézmények számára

 Tájékoztató a szakképző intézmények részére a Szakképzés Információs Rendszeréről (SZIR)

Ágazati ajánlás a szakképzés egészségügyi válsághelyzet során történő megszervezéséhez 

 Eljárásrend a nem magyar állampolgárságú hallgatók és felsőoktatásban foglalkoztatottak Magyarországra történő beutazásának és egészségügyi vizsgálatának speciális szabályairól

  Tanévkezdési Segédlet

 Szakmai útmutatók az Agrárminisztérium intézményei számára

  Tanévkezdési Segédlet

Gyakran Ismételt Kérdések

 Tanévváltással kapcsolatos kérdések 

 Évzárással kapcsolatos kérdések 

 Adminisztrációs rendszer

 Elektronikus napló

 KRÉTA Ellenőrző Mobil alkalmazás

 Tippek és trükkök a KRÉTA rendszer használatához

Gyors Áttekintő Segédletek

  aSc órarend importálási útmutató

  KRÉTA e-napló bevezetésének első lépései 

  Adatszolgáltatás modul

  Pedagógus IKT kompetecia

  Elektronikus napló

e-Learning 

"Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz" című akkreditált képzés

"KRÉTA - Adminisztrációs rendszer" című képzés 

Bemutatók, iskolai segédletek

 KRÉTA áttekintés

  KRÉTA-ESL modul bemutatása

KRÉTA Poszeidon Iratkezelő modul

  Intézményi Ügyiratkezelői segédlet

  Poszeidon webes felhasználói dokumentáció

Sablonok, mintafájlok

  Nebuló Sablon

  Tanmenet sablon

  Tantárgyfelosztás - Egyszerű sablon

  Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon

  Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon, oszlopokban osztályokkal

  Órarend mintafájl - Excel importáláshoz

  Órarend mintafájl - Excel importáláshoz, érvényességi idővel


KRÉTA Konferencia 2019

  KRÉTA e-Ügyintézés moduljának bemutatása - Rabata József fejlesztési vezető (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

  KRÉTA ESL modul szerepe a korai lemorzsolódás csökkentésében - Szabó László oktatási igazgató (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

  KRÉTA OpenBoard kezelő bemutatása - Mécsei Dániel terméktámogatási menedzser (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

  KRÉTA Poszeidon iktatási rendszer használata - Kazi Virág terméktámogatási menedzser (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

Tankerületi Konferenciák 2019 

  KAFEE projekt áttekintése - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

  A 2019-es általános iskolai beiratkozás a KRÉTA rendszerben  - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

  Tantárgyfelosztás adatainak adminisztrálása - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

  Az e-Ügyintézés PILOT projekt tapasztalatai, intézményi szemmel - Dr. Neizer Zita intézményvezető-helyettes (Szinyei Merse Pál Gimnázium) előadása 

  Az e-Ügyintézés gyakorlati tapasztalatai - Dobránszky Sándor  Intézményvezető-helyettes (Debreceni Ady Endre Gimnázium) előadása


 A Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 2019.03.01-2019.07.30

 Matematikaérettségire felkészítő e-learning kurzus, módszertani pedagógus-továbbképzés című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 

 A Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 2018.09.01-2019.02.28 


GINOP 6.2.3

doc, document, file, filetypes, text, word icon, xls icon GINOP 6.2.3 eszközspecifikáció 

  IKT Segédlet 

 Eszköz specifikáció javaslat 


Távkorrepetálást indít a Magyar Máltai Szeretetszolgálat


 KRÉTA Előzetes Tantárgyfelosztás 2017 

 Intézményi bemutató

 KRÉTA konferencia 2018 bevezető, áttekintés - Dr. Szabó Balázs előadása