- Létrehozta Szabó László, legutóbb módosította Farkas Attila, legutolsó módosítás időpontja dec. 17, 2021
Ez az oldal egy régebbi verziója. Nézze meg a jelenlegi verziót.
Összehasonlítás a jelenlegivel Korábbi változatok megtekintése
KRÉTA v2.102 verzió
Kréta 2.102 verzió újdonságai (2021.12.17.)
Az admin felület / e-Napló menüpont / Feljegyzések oszlopában elérhetővé vált a Felmentések listjája funkció.
A felületen listás nézetben érhetőek el a rendszerben rögzített Felmentések, a bal oldali Szűrés panel segítségével kereshető, a fejléc elemeire kattintva rendezhető formában, valamint a lista feletti Export gombra vitt egérmutatóval 3 előre deffiniált export állomány is letölthető.
A Felmentés a sor végi ikonok segítségével szerkeszthető ezen a felületen is, illetve részletesebb adatainak megtekintésére is van lehetőség.
Bővítésre kerüt a rendszerben elérhető Igazolás típusa adatszótár.
Az elérhető új elem elnevezése: Hatósági házi karantén.
A megfelelő jogosultsággal rendlekező felhasználók számára elérhetővé vált a GR-modul menüponton belül a Kötelezettségválallás oszlopban a Beszerzési igények kezelése funkció.
A listában megjelenik a rendszerbe már rögzített Beszerzési igények, megtekinthetőek azok adatai, a bal oldali Szűrés panel segítségével kereshető, a fejléc elemeire kattintva rendezhető formában, valamint a lista feletti Export gombra vitt egérmutatóval export állomány is letölthető.
A lista felett található +ÚJ gomb megnyomásával Beszerzési igény nyújtható be, a felugró ablakban megadott adatok és mentés segítségével.
A Tanulók és Gondviselők számára korábbi funkcióban elérhetővé vált a Profilbeállítások / Elérhetőségek felületen a saját elérhetőségi adataik szerkesztése, azonban felhasználói kérésre erre most elérhetővé vált Testreszabás beállítás, hogy a funkciót minden intézmény saját maga tudja szabályozni saját rendszerében.
Tanulók és Gondviselők szerkeszthetik saját elérhetőségi adataikat:
A funkció IGEN értékre állítása esetén a tanulók és gondviselők szerkeszthetik a saját elérhetőségi adataikat.
Az admin belépési felületen látható DashBoard felületen új statisztikai értékek jelenket meg a felhasználók számára:
- A rendszerben hibásan rögzített oktatási azonosítók
- Tanuló hibás TAJ-számmal
- Tanuló hibás adóazonosító jellel
Az adott sorban található számra kattintva a rednszer listában jeleníti meg az érintett tanulókat az esetlegesen szükséges javítás elősegítésére.
A szakképző intézmények esetében elérhetővé vált a Tanulói Alapadatok lapfülön annak jelölése, ha a Tanuló nem rendelkezik Oktatási azonosítóval. A Jelölőnégyzet használata esetén az Oktatási azonosító mező elhalványul, nem lesz szerkeszthető, korábbi adata törlésre kerül.
A szakképző intézmények esetében elérhetővé vált a Tanulói Igazolványok lapfülön annak jelölése, ha a Tanuló nem rendelkezik Taj-számmal. A Jelölőnégyzet használata esetén a TAJ-szám mező elhalványul, nem lesz szerkeszthető, korábbi adata törlésre kerül.
A szakképző intézmények esetében elérhetővé vált a Tanulói Igazolványok lapfülön annak jelölése, ha a Tanuló nem rendelkezik Adóazonosító jellel. A Jelölőnégyzet használata esetén az Adóazonosító jel mező elhalványul, nem lesz szerkeszthető, korábbi adata törlésre kerül.
Az Oktatási azonosító és az Adóazonosító jel létrehozásakor hazsnált ellenőrző mechanizmus került beéppítésre, amely megvizsgálja, hogy a rögzítendő adat az algoritmus alapján helyes lehet e, és helytelen adat esetén figyelmezteti a felhasználót annak javítására.
A KIR import már tartalmazza a SzuletesiNevElotag és az AnyjaNeveElotag mezőket is, melyeket a KRÉTA rendszer is már beimportál a megfelelő értékmezőkbe.
Módosításra került a Mobil push üzenetek kiküldése Órarendváltozás esetére csoportosítva két időpontban kerül kiküldésre egy push üzenet az órarendváltozás tényéről. Tanulónként egy push üzenetet generálódik a rendszerben 17:00-kor és 7:45-kor, ami az addig változtatásra került órákat tartalmazza, összesítve egy üzenetbe.
A Testreszabásban a "Az óra sorszámozását a naplózó pedagógus eldöntheti" funkció leírásában korábban a További beállítások lapfül szerepelt, mely lapfül átnevezésre került, de a laírásban továbbra is a régebbi elnevezés maradt. A leírás módosítása után így jelenik meg:
"Amennyiben az érték igaz, úgy naplózáskor a "Tanóra adatai" fülön a pedagógus eldöntheti, hogy az adott tanóra sorszámozandó, vagy nem sorszámozandó tanóra, és beállíthatja. Nem esetén a beállítás a tanórát felvevő adminisztrátor által beállított érték lesz."
A szakképző intézmények DashBoard felületén elérhető, Ösztöndíj utalással kapcsolatos adatok figyelmeztető információ módosításra került:
Korábbi szöveg: Itt található, hogy jogosultság esetén az utaláshoz szükséges adatok mennyi tanulónál hiányoznak.
Módosított szöveg: Itt található, hogy jogosultság esetén az utaláshoz szükséges adatok mennyi tanulónál hiányoznak. Az utaláshoz szükséges a Bankszámla adatok mellett a Tanuló TAJ-számának rögzítése is!
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal intézményei számára KRÉTA helyettesítések kezelésénél lévő ellenőrző funkciók módosításra kerültek.
Helyettesítések kezelésénél azon pedagógus fokozattal nem rendelkező Alkalmazottak, akiknél a pedagógus fokozatnál 'NA' érték szerepel, ezentúl nem csak a 'Felügyelet' szekció alatt jelennek meg, hanem a 'Helyettesítés' és 'Összevonás' blokkokban is.
Mivel egyes intézmények esetén a 'Szakképzési juttatások' tanulói adatlapfül használata/láthatósága kikapcoslásra került, és a jogviszony mező módosítása kizárólag ott volt lehetőség, így egyes intézmények számára a Jogviszony mező nem volt elérhető, ami több problémát is okozott számukra. A szakképző intézmények esetén, a 2021/22-es tanévtől, a szakképzési juttatások fülön jelenleg megjelenő Jogviszony mező szerkesztési lehetősége átkerül a tanügyi adatlapfülre a beállított értékek megtartásával és a Szakképzési juttatások fülön kizárólag megjelenítésre kerül a beállított érték, hogy minden szakképző intézmény elérje annak módosítási lehetőségét az Ösztöndíj lapfül elérésétől függetlenül.
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal kérésére a szakképző intézményekben módosításra került az Osztály és Csoport adatlap, a korábbi Képzés típusa mező már nem érhető el a felületen.
A megküldött fejlesztési igény alapján, a képzés típusára vonatkozó értéket, az eddigiektől eltérően, a tanulók tanügyi adatainál lesz szükséges rögzíteni, osztályba sorolást követően válik elérhetővé. A tanulóknál töltendő mező a ’Munkarend’ elnevezést kapja, mely a Tantervi Jelleg adatszótár típus elemeit használja majd. A tanulóhoz rögzítendő munkarend adat, a tanuló adott besorolásához tartozik, így besorolásonként, modulonként külön kezelendő.
A Munkarend érték többes módosítással is szerkeszthető, valamint a Szű panel legalján található feltétellel kereshető.
Az Osztály/Csoport adatlapon megjelent új Munkarend adatlap fülön az osztályba/csoportba sorolt tanulók Munkarendi adatai jelennek meg.
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal kérésére a szakképző intézményekben módosításra került több Tatervi jelleg adatszótár elem az alábbiak szerint a Munkarend funcióval összefüggésben:
A Dokumentumok - Pedagógusok blokk alatt megtalálható 'Munkaidő elszámoló lap' letöltési paramétereinél megjelenő 'Felnőttoktatás keretében szervezett osztályok óráinak elkülönítése' jelölőnégyzet jelölése esetén a korábbi működési logika megmarad annyi kivétellel, hogy az osztályokhoz/csoportokhoz tartozó Képzés típusa/Munkarend érték meghatározása az adott osztály/csoportba besorolt tanulók adott besorolásához tartozó Munkarend értéke alapján kerül meghatározásra, az osztály/csoport tanulóinak beállított Munkarend érték többségi elve alapján.
Elérhetővé vált a Szakképzési juttatások fülön a tanulónál elutasítási októl függetlenül az átlagok kézi rögzítésének lehetősége.
Ahol átlagfüggő a tanuló, ott minden elutasítási októl függetlenül van lehetőség az átlag rögzítésére.
Átlag rögzíthető:
- Beszámításos tanuló (Beszámításos jelölőnégyzet)
- Ágazati vizsgás tanuló (ágazati alapvizsga megléte esetén)
- Átlagfüggő (az évfolyam átlagfüggő)
Korábban a Nem naplózott tanórák heti email értesítőjének tárgyában duplán jelent meg a kiküldés dátuma, ami javításra került.
A Naplósorszám és Törzslapszám generálási felületen, a generálások lefuttatása után, ha nem volt az összes Naplósorszám és Törzslapszám kitöltve (például a felhazsnáló által 1-2 adat kitölrése miatt), a felületen nem volt sikeres a mentési folyamat.
A Tanuló sport adatai nem voltak törölhetőek, csak átírhatóak.
Az Órarendek felületeken a jobb egérgombbal elérhető Másolás / Beillesztés funkciójában bizonyos esetekben duplikációk jelentek meg a felületen A-B hetes és Minden hetes órák ellentétes hetes másolása során.
Bizonyos esetekben az Alkalmazottak importálása felületen elérhető Aktuális adatok exportja funkcióban letöltött excel táblázatba nem kerültek bele az Alkalmazottak Anyja vezeték és keresztnév adatai.
Bizonyos esetekben az e-Ellenörzőben nem voltak letölthetőek az Információk / Bizonyítványok menüpontban a Tanuló korábbi év végi eredményeit tartalmazó bizonyítványok.
Bizonyos esetekben az igazolások listájában a feladatellátási hely nevére szűrve Hiba történt az oldalon piros felugró üzenet jelent meg a képernyő jobb alsó sarkában.
Korábban a Naplózás során Későnek jelölt tanulót is az Ebéd normatíva riport Hiányzóként jelenítette meg.
Bizonyos esetekben az előző tanévben rögzített, Értékelés alóli felmentések a következő tanévben ugyan megjelentek, de a felületen volt lehetőség a jelzett tanulónak mégis értékelést rögzíteni.
Bizonyos esetekben az Osztálynapló, Igazolás, Munkaidőelszámoló lap egy eleme nem volt letölthető, csak ha több osztály/tanuló/alalmazott került kiválasztásra egy időben.
Bizonyos esetekben az Előző tanévre váltva, az AMI tanulók záradékai nem jelentek meg a Nyílvántartás / Tanulói adatok / Záradékok fülön.
Bizonyos esetekben, amennyiben engedélyezve van az e-Ügyintézés beállításainál, akkor sem lehetett gondviselővel másik gondviselőknek üzenetet küldeni.
Bizonyos esetekben a házi feladat leírásába bemásolt link nem volt kattintható az e-Ellenőrző felületen, csak a Mobil applikációkban.
KRÉTA v2.101 verzió
Kréta 2.101.3 verzió újdonságai (2021.11.17.)
A Szakképzési Juttatások menüpont alatt elérhető tanulói export állomány bővítésre került a Rendelkezik bankszámlaszámmal (Igen/Nem) oszloppal, valamint a Beszámításos tanuló oszlop áthelyezésre került a Kézi átlag oszlop elé.
A Szakképző intézményeknél a Tantervi Jelleg adatszótár bővítésre került a "Felnőttképzési jogviszony munkarend nélkül" értékkel, azon osztályok és csoportok, akik korábban a Képzés típusa mezőnél 'Na' értékkel rendelkeztek, módosításra kerültek erre az új adatszótár elemre, illetve az "Na" elem láthatósága kikapcsolásra került.
Javításra került az a hiba, amely miatt több esetben 1 db Alkalmazottra (munkaidőelszámoló lap), Osztályra (Napló) vagy Tanulóra (mulasztási értesítő) lekért PDF generálás nem minden esetben valósult meg, csak ha több elem került kiválasztásra. A javítás után külön-külön is generálhatóak ismét a dokumentumok.
Javításra került az a hiba, amely miatt a Tantárgyfelosztás módosításakor a kapcsolódó órarendi órák módosítása a felületen nem történt meg, annak ellenére, hogy a felhasználó az erre vonatkozó jelölőnégyzetet használta.
Kréta 2.101 verzió újdonságai (2021.11.09.)
Az e-Napló menüpontban új menüpont/lista érhető el, Feladatok listája néven, ahol a DKT rendszerbe rögzített és tanulóknak kiadott különféle feladattípusok és azok tartalmai tekinthetőek meg az admin rendszerből is.
A Napló modul Tanári feladatok menüpontban új menüpont/lista érhető el, Feladatok listája néven, ahol a DKT rendszerbe rögzített és tanulóknak kiadott különféle feladattípusok és azok tartalmai tekinthetik meg Pedagógusok.
Amennyiben azonos Oktatási azonosító kerül rögzítésre egy tanuló és egy alkalmazott számára, mert az adott intézményben a pedagógus tanuló is egyszerre egy képzésen, akkor a felület nem ad ezentúl ütközési figyelmeztetést az oktatási azonosítóra.
Az AMI törzslap generálásakor a rendszer év végi értékelés ellenrőzéséhez kötötte a Törzslap fejlécében szereplő Évfolyam, Műfaj és Tanszak megjelenítését. Ez módosításra került, hogy a Törzslap csak Fejléc adatokkal is generálható legyen, év végi értékelések nélkül is.
Ha egy osztálynál jelölve van a Keresztféléves opció, akkor egyes dokumentumokban (pl. statisztikák), NEM a "sima" osztályok szerinti időintervallumokat veszi figyelembe a generáláskor a felület (pl. egy keresztféléves osztály félévi statisztikája az Első félév vége és az Utolsó tanítási nap közötti időszakot vizsgálja). Azonban vannak olyan keresztfélévesként induló osztályok, amelyekre ez nem érvényes (pl. fél év alatt végeznek el egy évet, ezért év végén a "rendes" év végi statisztikára lenne szükség náluk).
Ezen osztályok miatt bevezetésre került egy újabb opció a dokumentumok generálási felületén, ami azt szabályozza, hogy a dokumentum a Keresztféléves, vagy a "rendes" működés alapján kerüljön összeállításra.
A kiválasztott osztályok típusa alapján, ha egyforma osztályok vannak jelölve, azoknak megfelelő lesz a generálás alapbeállítása, ha vegyes osztályok kerültek kiválasztásra, akkor a felhasználónak kell megadni a generálási módot.
A 3 választható lehetőség:
- tanév rendje szerint indított osztály
- keresztféléves osztály
- keresztféléves osztály, tanév rendje szerint indított osztályként kezelve
Azon alkalmazottakat, akik rendelkeznek diákolimpiai jogosultsággal és került már általuk beküldésre jelentkezés az MDSZ felé, korábban nem voltak törölhetőek a következő hibaüzenettel: 'nem törölhető, mivel egy vagy több kapcsolódása van: Kapcsolatok: Diákolimpia'
Ez a metódus módosult arra, hogy a jövőben már van lehetőség azon alkalmazottak törlésére is, akiknek csupán diákolimpiai kapcsolódása van.
A korábban elérhető export állomány bővítésre került új oszlopokkal:
- kézi átlag
- számított átlag
- százalék
Lista felületen ez helyhiány miatt nem tud megjelenni.
A 'Munkaidő elszámolólap' dokumentum generálásakor két tizedesre kerekítette korábban a felület az órahosszal való osztás után, és az így kapott eredményeket összegezte, ami azonban bizonyos esetekben ezáltal pontatlan eredményt eredményezett.
Ez a metódus módosult arra, hogy a perceket összeadja a felület, majd elosztja az órahosszal és az így kapott eredmények kerülnek összegzésre.
Az Importálás/Órarend importálás Excel import és Excel import érvényességi idővel felületre, az Export szekcióban újabb jelölőnégyzet érhető el, amely azt szűri, hogy az egyedi napok órarendje kell-e az exportba vagy nem.
Egyedi nap óráinak kihagyása funkcióval az opció kiválasztásával az export állományban nem fognak megjelenni azok az órarendi elemek, amelyek a Tanév rendjében felvett egyedi napokon érvényesek csak, a jelölés megszüntetésével ezen órák is exportálásra kerülnek.
Felhasználói kérésre a Pedagógiai szakszolgálatok esetén, az admi felület megnyitását megelőzően egy Feladatellátási Hely választó panel nyílik meg
Amennyiben az intézményi adminisztrátor olyan feladatellátási helyet választ ki, ahol van az ellátott köznevelési feladatok között pedagógiai szakszolgálat, abban az esetben minden listában, ahol választható a feladatellátási hely, ott a pedagógiai szakszolgálatra vonatkozó adatok jelennek meg alapértelmezett szűrési feltételként. Például alkalmazottak esetén a listázó alapesetben csak a pedagógiai szakszolgálatos alkalmazottakat jeleníti meg.
Alapértelmezett szűrési paraméterek alkalmazása pedagógiai szakszolgálat ellátott köznevelési feladat esetén
- Nyilvántartás/Tanulói adatok
- Tanulók
- Osztályok
- Csoportok
- Nyilvántartás/Oktatói adatok
- Alkalmazottak
- Tantárgyfelosztás
- Nyilvántartás/Beállítások
- Felhasználók
- E-Napló/E-Napló
- Tanórák listája
- Mulasztások listája
- Értékelések listája
- Képek listája
- Helyettesítések listája
- Óralátogatások listája
- Érettségi eredmények listája
- Fogadóórák listája
- E-Napló/Feljegyzések
- Feljegyzések listája
- Faliújság bejegyzések listája
- Igazolások listája
- Neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidő listája
- E-Napló/Házi feladatok
- Házi feladatok listája
- Házi feladat csatolmányok listája
- Feladatok listája
- Adatszolgáltatások/ Rendszeres adatszolgáltatások
- Beiratkozás
- Adatszolgáltatások/Adatszolgáltatás támogatások
- Első félévi ESL (Korai iskolaelhagyás)
- Második félévi ESL (Korai iskolaelhagyás)
A Tantárgykategória adaszótár bővítésre került.
Új elemek:
- Dobbantó
- Orientáció
- Műhelyiskola
Új szerepkör/jogosultság állítható be az alkalmazottak számára, KÖNYVTÁROS megnevezéssel, későbbi funkciók kialakítása/fejlesztése kapcsán.
A Testreszabás / Elektronikus napló korlátozásai szekcióba új kapcsoló került elhelyezésre.
Elnevezése: Kötött munkaidő neveléssel-oktatással le nem kötött rész kezelésének tiltása
Leírása: A funkció IGEN értékre állítása esetén az elektronikus naplóban nem lehet kötött munkaidő neveléssel-oktatással le nem kötött részét rögzíteni.
Alapbeállításként a funkció nincs bekapcsolva, ahogy a rendszer eddigi működése is megszokott volt.
IGEN értékre állítás esetén:
- Admin/e-Napló/Tanári órarendek
- Eltűnik a "Kötött munkaidő neveléssel-oktatással le nem kötött rész fül
- Admin/e-Napló/Naplóellenőrzés
- Eltűnik a "Kötött munkaidő neveléssel-oktatással le nem kötött rész fül
- Tanár belépés
- Eltűnik a "Kötött munkaidő neveléssel-oktatással le nem kötött rész fül
- Tanár belépés/Haladási napló/Óralátogatások
- Óralátogatás adminisztrálása után, nem jön létre automatikusan kötött munkaidős bejegyzés
- Tanár belépés/Fogadóóra
- Fogadóóra felvételnél/módosításnál a "Nem kötött munkaidő" jelölőnégyzet értéke alapértékként ki van kapcsolva és nem megváltoztatható
Több felhasználói megkeresés alapján számos esetben félreértették a csökkentett gondviselői hibaüzenetet a felhasználók, és az intézményt személyesen keresték fel. A figyelmeztető felirat módosításra került.
Eredeti szövegrész: A belépési adatokkal kapcsolatban kérjük keresse fel az intézményt.
Új szövegrész: A belépési adatokkal kapcsolatban kérjük, hogy vegye fel a kapcsolatot az intézménnyel!
Eddig csak a fogadóórára történő jelentkezésről küldött a rendszer tájékoztató e-mailt a Pedagógus számára, azonban a frissítés óta akkor is küld a rendszer tájékoztató e-mailt, ha a gondviselő lemondja a jelentkezését. Ezt a Pedagógus a Profilbeállításoknál tudja magának állítani, bekapcsolni.
Felhasználói kérésre a Törzslapkivonat a 4. és felsőbb évfolyamokhoz (új, gépi) - KRÉTA logó áthelyezésre került a rendelhető, szigorú számadású nyomtatványokon elhelyezett nyomtatvány sorszám miatt, hogy ne kerüljenek átfedésbe az értékek.
Törzslap / tanulói névsor utolsó oszlop átnevezésre került a "Kimaradt"-ról "Kisorolás dátuma"-ra.
A korábban a Csengetési rendi, Tanórák nézetben már elérhetővé vált funkció, mi szerint egy jobb egérkattintás másolás/Beillesztés funkcióval a foglalkozás másolható ezentl a Napirendi nézetben is elérhető.
Testreszabásban, amennyiben a 'Ha a tanórák témája megtekinthető az elektronikus ellenőrzőben' kapcsolót az intézmény 'Nem' értékre állította, a tanuló/gondviselői felületen csak az Információk menüpont alatt a Tanórák fülön kerültek elrejtésre a tanórák témái.
Felhasználói kérésekre ez a funkció kiterjesztésre került ki a Gondviselő - Órarend felületre is, azaz a gondviselő számára nem elérhetőek a tanórák témái a tanórák felugró ablakban sem.
Korábbi, hibás leírás: Beilleszkedési, tanulási és magatartási problémával küzdő
Helyes leírás: Beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel küzdő
Korábban a lejárt/már megvalósult Fogadóóra kapcsolat gátolta a csoportok/osztályok törlését, ha más kapcsolódásuk már nem is volt a rendszerben, ez a feltétel került most módosításra.
Összetett, kötőjeles családnév esetében a tanuló léptetését követően több tanuló esetében a kötőjel után egy szóköz került a tanuló nevébe, ami most javításra került.
Abban az esetben, ha egy osztályból egy tanulót kisorolta, majd visszasorolta ugyan abban a tanévben, annak az osztálynak az év végi statisztikáját a rendszer nem generálta ki. Ez most javításra került.
A frissítésig a Mobil APplikációból történő, Gondviselői Fogadóórai jelentkezésekről nem kaptak a Pedagógusok e-mail tájékoztatást, csak a böngészőből történő jelentkezéskor (amennyiben ezt különben kérték), ezentúl már a mobilos jelentkezésről is megy - kérés esetén - tájékoztató e-mail.
KRÉTA v2.100 verzió
Kréta 2.100.3 verzió újdonságai (2021.10.15.)
AMI osztály - a törzslap generálás folyamat egyértelműsítése, hogy a Naplószám mező kötelezően meg kell adni a generáláshoz
LEP Előadások kezelése - Engedélyezett kísérőlétszám hiba javítása
Osztályok tanulóinak listája/többes módosítás - jogviszony hiba javítása
Kréta 2.100.2 verzió újdonságai (2021.10.14.)
A Fétőhely/foglalt helyek száma megjelenik az előadások táblázatban is.
A előadások kezelésénél az Engedélyezett létszám is megjelenik.
A LEP Előadások kezeléseénél a törölni kívánt osztályok csak azokkal az osztályokkal töltődik fel, amelyekből már történt jelentkeztetés az adott előadásra.
A LEP Előadások kezelésénél frissítésre kerültek a létszám túllépési validációk, az alábbiak szerint:
Ha a tanulói létszámot lépi túl: A menteni kívánt tanulói létszám magasabb az engedélyezett létszámnál. Létszámváltoztatás csak a szervező Tankerületi Központ jóváhagyásával lehetséges.
Ha a kísérő létszámot lépi túl: A menteni kívánt kísérő létszám magasabb az engedélyezett létszámnál. Létszámváltoztatás csak a szervező Tankerületi Központ jóváhagyásával lehetséges.
Ha a Központi Krétában a Tankerület törli valamelyik előadáshoz tartozó jelentkezéseket, akkor ezt a felhasználó számára az intézményi rendszer is jelzi, hogy a Tankerület által lett törölve a jelentkezés.
Ha az aktuális tanéven az AMI egyéni csoport nem automatikus egyéni csoportként jön létre, mert manuálisan vette fel az intézmény és emiatt hiányzik az automatikus egyéni csoport jelölés, ettől függetlenül is jöjjön létre az egyéni csoport a következő tanéven, amennyiben a csoport az egyéni csoport tulajdonságainak megfelelően lett felvéve, azaz
- csak 1 növendék volt mindig is a tagja
- Zeneművészeti ágba tartozik
A funkció csak akkor befolyásolja a program működését, ha a testreszabás menüben engedélyezve van az egyéni csoportok automatikus létrehozása!
A szakképzési ösztöndíjnál a Beszámításos jellemező figyelése, az átlag számítási módnál.
Előző tanéven üresen jön le a Tanulók tanügyi adatai export javítása
Oktató és tanuló is - egy oktatási azonosító kezelése
Gondviselők felhasználóneve ütközik, javítása
Tanuló belépés importban a kötőjeles nevű tanulók importálásának javítása
Osztályfőnök - Közösségi szolgálatok export hiba javítása
E-Napló / Órarendek törlése - órarendi elemek duplázódása, bejelenetett számonkérések eltűnnek javítása
Kréta 2.100.1 verzió újdonságai (2021.10.11.)
Az admin felületre történő bejelentkezéskor a DashBoard-on megjelent egy új értesítési csempében, hogy felhívja a felhasználók figyelmét arra, hogy a 2021/2022. tanévre vonatkozó SZIR-STAT adatszolgáltatás beküldésére szolgáló ’ADATSZOLGÁLTATÁS BEKÜLDÉSE’ gomb aktiválásra került az ’Adatszolgáltatások’ menü, ’Adatszolgáltatás ellenőrzés/jóváhagyás’ menüpont felületén.
Kérjük, a funkció használatakor fokozottan vegye figyelembe, hogy a beküldést követően nem lesz lehetősége visszavonni, módosítani az adatszolgáltatást!
A SZIR-STAT adatszolgáltatást eddig is elérő felhasználók számára, a SZIR-STAT Adatszolgáltatás menüpontban, a lista alatt megjelent a beküldési funkció.
Beküldést követően a beküldés dátuma jelenik meg, valamint az egyszer használható beküldés gomb inaktívvá válik.
Kérjük, a funkció használatakor fokozottan vegye figyelembe, hogy a beküldést követően nem lesz lehetősége visszavonni, módosítani az adatszolgáltatást!
Kréta 2.100 verzió újdonságai (2021.09.30.)
Míg a tavalyi adatszolgáltatás során excel fájlt töltöttek fel az intézmények, ezzel ellentéteben most a KRÉTAban elérhetővé vált az Adatszolgáltatás menüpontban a SZIR Adatszolgáltatás menüpont alatt lévő - Adatszolgáltatás ellenőrzés/jóváhagyás menüpont. A menüpontot csak és kizárólag admin jogosultságú igazgatónak vagy admin jogosultságú igazgatóhelyettesnek kerül megjelenítésre a fejlesztés leírása alapján.
A menüpontra kattintva a tavalyi adatszolgáltatási felülethez hasonlóan az egyes adattáblák külön panelekben kerülnek megjelenítésre. Az összes panel kinyitására és bezárására is van lehetőség.
Panelek elnevezése és sorrendje:
- Alapfokú művészetoktatás – adatszolgáltatás
- Oktatók – adatszolgáltatás
- Nem oktatók – adatszolgáltatás
- Infrastruktúra – adatszolgáltatás
- Osztály – adatszolgálatás
- Tanuló (tanév eleje) – adatszolgáltatás
- Tanuló (tanév vége) – adatszolgálatás
- Könyvtár - adatszolgáltatás
Az egyes panelek lenyitásakor megjelenik az intézmények számára elérhető ellenőrző táblázat és tájékoztató anyag, mely tartalmazza az OSAP adatszolgáltatásra vonatkozó adatköröket, illetve a meghatározott szabályrendszer alapján kalkulált KRÉTA-ból generált adatokat.
A SZIR-STAT adatszolgáltatás miatt új mezők felvétele volt szükséges az alkalmazottak adatlapjára. A mezők többes módosítással is megadhatóak, és a sablonizált alkalmazottak (külső, hittan, stb...) esetében nem jelennek meg.
Az új mezők:
A SZIR-STAT adatszolgáltatás miatt új mezők felvétele volt szükséges a tanulók Tanügy fül adatlapjára. A mezők többes módosítással is megadhatóak, szerkeszthetőek.
Az új mezők:
Az "Egész napos iskolai oktatásban részesül" jelölőnégyzet csak az általános iskolai feladatellátási helyre beállított osztályok esetében jelenik meg a felületeken.
A SZIR-STAT adatszolgáltatás miatt új mezők felvétele volt szükséges a Szakképzésben résztvevő tanulók Szociális fül adatlapjára. A mezők többes módosítással is megadhatóak, szerkeszthetőek.
Az új mezők:
A SZIR-STAT adatszolgáltatás miatt a tanuló Tanügy adatlapján található Tantervi jellemző mező kitöltése kötelező a frissítés óta kötelezővé vált. A korábban felvitt tanulók esetében ez a tanuló bármely adatának módosításakor megjelenő fgyelmeztetésként is szerepel, azaz legkésőbb akkor szükséges ennek az értékenek a megadása, amikor bármilyen érték módosításra kerül a tanulónál, és azt mentené a felület.
A SZIR-STAT adatszolgáltatás miatt a Szakképző intézményekben a termek adatlapján 3 új adatmező lett elérhető, valamint a terem "Befogadóképesség" értéke kötelezően kitöltendő típusú mezővé módosult. A korábban felvitt termek esetében ez a terem bármely adatának módosításakor megjelenő fgyelmeztetésként is szerepel, azaz legkésőbb akkor szükséges megadni a "Befogadóképesség" értéket.
Az új mezők:
Az "Internetkapcsolat elérhető" jelölést követően jelenik meg, és lesz kötelezően kitöltendő további két mező:
A Szakképzési juttatások csempére kattintva a modulválasztó felületére történik átirányítás, ahol a korábban megjelenő tájékoztató felirat módosítása történt meg az alábbiakra:
A tanuló - a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény és a szakképzésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 12/2020. (II. 7.) Korm. rendeletben
meghatározottak szerint - ahhoz a szakképző intézményben szervezett szakmai oktatáshoz kapcsolódóan, amelyben ingyenesen vesz részt
- a) az első szakma megszerzésével összefüggésben
- aa) - a szakirányú oktatásban szakképzési munkaszerződéssel részt vevő tanuló kivételével - ösztöndíjra és
- ab) egyszeri pályakezdési juttatásra
jogosult.
Kérjük, válasszon, mely jogosultságot szeretné aktuálisan kezelni!
A bankszámla szám rögzítés során ellenőrzésre kerül annak helyessége. A rendszer által elfogadható bankszámlaszámok úgynevezett prefix előjeleinek ellenőrzésére használt, létező pénzintézetek azonosítóit és azok neveit tartalmazó lista került frissítése.
Ha egy tanuló valamilyen okból nem kap egyszeri pályakezdési juttatást vagy szakképzési ösztöndíjat, az csak a Tanuló / Szakképzési Juttatások listában volt eddig látható a "Nem jogosultság oka" oszlopban. A tanulót megnyitva megtekintésre vagy szerkesztésre, a Szakképzési juttatások fülön belül eddig nem volt ilyen sor egyik mezőben sem. Mostantól itt is megjeleníti a felület azt, ami a Tanuló / Szakképzési Juttatások listában szerepel.
A Szakképzési intézményeknél a Tanulók Szakképzési juttatások adatlap fülén beálltható egy új adat a tanuló ösztöndíj adatai szekcióban. A Jelölőnégyzet neve: "Állam által ingyenesen biztosított képzésben résztvevő". Az érték többes módosítással is állítható.
Akinek NINCS beállítva ez a jelölőnégyzet, az automatikusan nem lesz jogosult a szakképzési ösztöndíjra, ilyen esetben a Szakképzési juttatások felületen a nem jogosultság okánál a "Nem állam által ingyenesen biztosított képzésben résztvevő" megjegyzés/ok látható.
Az IKT szándéknyilatkozatok felületen generálható pedagógusi szándéknyilatkozat már az új sablon alapján kerülnek legenerálásra a frissítés óta.
A Klebelsberg Központ intézményhálózatában az Elsődleges munkaügyi adatok fül alatt, a Foglalkoztatás típusa választóval megadott részmunkaidős lehetőséget választva, a megjelenő Részmunkaidő százalék mezőben ezentúl tört érték is megadható (két tizedesjegyig).
Az admin és az e-napló felületeken, minden olyan listában, ahol alkalmazott neve jelenik meg, ezentúl nem csak az alkalmazott neve, hanem utána zárójelben az alkalmazott oktatási azonosítója is látszik. Ez a módosítás az ugyanolyan nevű alkalmazottak könnyebb felhasználói beazonosítása céljából vált szükséges.
Felületek ahol a módosítás megtörtént:
- Admin/e-napló/Helyettesítések kezelése
- Helyettesítés felvitele és módosítása ablakban az összes mezőnél
- Admin/e-napló/Helyettesító keresése
- Lehetséges helyettesítő oszlopban
- Admin/Dokumentumok
- Pedagógus listák
- Tanár/e-napló
- Egyedi helyettesítés kiírása esetén a helyettesített pedagógus listák
- Tanár/osztályfőnöki feladatok/Naplóellenőrzés
- A pedagógus oszlop
Az új óra felvitel, vagy meglévő módosíts esetében nem ugyan abban a sorrendben szerepelt minden adat a felületeken, ami bizonyos esetekben zavaró lehetett, ezért a felületek egységesítésre kerültek.
A Közterület jellege adatszótár legördülő lista kiegészítésre került a "domb" új adatszótár elemmel.
A több évfolyamhoz tartozó előadások nem külön-külön sorokban jelenjenek meg ezentúl a listákban, hanem egyben.
A fő listáról lekerül az évfolyam oszlop, helyette az előadás sort lenyitva jelenik meg egy részletes lista nézet, ahol látható az előadáshoz rendelt engedélyezett tanulói létszám és kísérő létszám, itt kiválasztható az előadáshoz rendelt évfolyamok is.
Amennyiben a felhasználó a részvétel jelölést menti, akkor a felhasználóktól érkezett visszajelzések alapján egyértelműbb visszacsatolás vált szükségessé a felületen. Ezért a részvevők sikeres mentése esetén felugrik egy popup ablak: "A résztvevők mentése sikeresen megtörtént!" tartalommal.
Megjelenítésre kerül minden SNI-re vonatkozó adat EGYMI modulban is, ha a tanulónál beállításra kerültek az SNI/BTMN adatok, akkor az EGYMI modulban (pl. utazó osztályokba sorolást követően) a tanulónál szintén elérhetőek lesznek az SNI/BTMN adatok:
- Kiállító szakértői bizottság neve
- Kiállító szakértői bizottság címe
- Szakvélemény száma - A szakvélemény száma tetszőleges karaktersorozat lehet.
- Kiállításának kelte
- Felülvizsgálat időpontja (tanév)
Az egyes csoporttípusoknál megadható időtartam maximális értéke felhasználói kérésre 120 percre lett módosítva.
A tanóra létrehozása során eddig szereplő "Osztály" érték módosításra került "Osztály/Csoport"-ra, mert több esetben a bejelentések alapján problémát okozott a felhasználók számra, az adatmező elnevezése. A mezőben minden elérhető osztály és csoport megjelenik, akiknek az adott fogoalkozás rögzítése lehetséges.
A rendszerben néhány felületen hibásan "TAJ szám" felirat jelent meg, ez került javításra a helyes "TAJ-szám" verzióra.
A felületeken a "Közterület név" megnevezés lecserélésre került a "Közterület neve" értékre.
- Címkék nélkül