Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

Üdvözöljük a KRÉTA Tudásbázison!

A KRÉTA Tudásbázis Portál célja, hogy a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer felhasználói (fenntartók, intézményvezetők, pedagógusok, tanulók, szülők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a KRÉTA rendszer használatához. A tudásbázisban megtalálhatók a KRÉTA különböző moduljainak felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, továbbá a fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók is.

Legfrissebb hírek és információk

Kréta Online Workshop

Tájékoztatjuk felhasználóinak, hogy 2019.05.30-án 16:00-tól online workshopot tartunk, amelyet a KRÉTA YouTube oldalán lehet majd követni és visszanézni. Az online workshopon egy élő videó közvetítés keretében járjuk körbe az év végével kapcsolatos adminisztrációs feladatokat és beállításokat, valamint az ezekkel kapcsolatosan felmerülő gyakori kérdéseket. 

A közvetítés eléréséhez szükséges közvetlen linket hamarosan ITT találják!

Amennyiben van a témával kapcsolatosan felmerülő kérdése, kérjük küldje el nekünk a enaplo@ekreta.hu e-mail címre, a levél tárgyában feltüntetve, hogy "Kérdés Online Workshop-ra".

KRÉTA konzultáció

Tisztelt Felhasználóink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a KRÉTA évzárással kapcsolatos kérdésekről 2019. május 23. és június 6. (csütörtök) 13.00 órától, az e-KRÉTA Zrt. címén (1111 Budapest, Budafoki út 59.) konzultációs workshopokat tartunk. A konzultációra jelentkezni az enaplo@ekreta.hu emailcímen lehet, a levél tárgyában feltüntetve, hogy "Jelentkezés konzultációra".

A jelentkezéshez kérjük írják meg a jelentkezés időpontját, az intézményük nevét, továbbá az iskolákból résztvevők számát is.

Fogadóóra funkció

Az intézményi KRÉTA rendszerekben az adminisztrátori felületen bekapcsolható a Fogadóóra funkció, mely segítségével a pedagógusok kiírhatnak fogadóóra időpontokat, melyekre a gondviselők akár idősávokba is jelentkezhetnek.

Az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz.

2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:

  • osztálynapló;
  • csoportnapló;
  • egyéb foglalkozási napló;
  • órarend;
  • tantárgyfelosztás,
  • ellenőrző.

A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket. A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.

Szoftverfrissítések, újdonságok

Kréta 2.73 verzió újdonságai (2019.04.03.)

 Osztály adatok bővítése

A Nyilvántartás / Osztályok menüpontban elérhető Osztály adatlap bővítésre került.

Az e-Ügyintézési folyamatok kialakítása során szükségessé váló információk rögzíthetőségének érdekében több új mező került be a beállítási lehetőségek közé:

  • Szülői munkaközösség képviselő
    • az osztályba járó tanulók rögzített gondviselői közül lehet választani a legördíthető menüben
  • Szülői munkaközösség képviselő helyettes
    • az osztályba járó tanulók rögzített gondviselői közül lehet választani a legördíthető menüben
  • Osztálypénz bankszámlaszáma
    • szabad szöveges értékkel kitölthető információs mező
  • Osztálypénz bankszámlaszám kedvezményezett
    • szabad szöveges értékkel kitölthető információs mező


 Tanulói megjegyzés rovat bővítése

A Tanulói adatlapon található megjegyzés rovat 2000 karakterre történő bővítése felhasználói kérések alapján.

 Egyedi nap kezelésének módosítása

Jelölőnégyzet segítségével van lehetőség egyedi nap esetén az adott napi órák helyett üres napi órarendet beállítani, és az egyedi órákat rögzíteni.

Az egyedi nap törlésének esetén van arra lehetőség, hogy a felhasználó szabályozza, hogy az egyedi napra külön felvett órarendi elemeket a rendszer törölje/ne törölje.

 Üzenőfüzet dokumentum generálás kibővítése

A Dokumentum / Értesítők, törzslap, bizonyítvány szekcióban található Üzenőfüzet értékelőlap dokumentum generálásának kibővítése új választható lehetőségekkel:

  • Osztály választása után, azon belül van lehetőség az osztály csak kijelölt tanulóinak generálni dokumentumot
  • Minden kijelölt tanulói nyomtatvány külön vagy egy dokumentumba kerüljön

 Dokumentumok módosítása

A Dokumentumok / Tanulók szekcióban található dokumentumok módosítása.

 Értékelések export file bővítése

Az e-Napló menüpont Értékelések listája pontjában elérhető Évközi jegyek export file oszlopainak bővítése felhasználó kéréseknek megfelelően


 Mulasztási értesítő dokumentum generálás kibővítése

A Dokumentum / Igazolások, mulasztási értesítők szekcióban található Mulasztási értesítő dokumentumok generálásának kibővítése új választható lehetőségekkel:

  • Osztály választása után, azon belül van lehetőség az osztály csak kijelölt tanulóinak generálni dokumentumot
  • Minden kijelölt tanulói nyomtatvány külön vagy egy dokumentumba kerüljön

 Fejléc átrendezés

A megjelenő új funkciók és modulok miatt átrendezésre került a felület fejléce.

A felhasználó neve mellé felkerült az e-Learning menüpont:

Külön menüpontban érhető el az e-Ügyintézés menüpont:

 Napirendi foglalkozásokból is generálható órarend pdf dokumentum

Nem csak Órarendi, hanem Napirendi vagy Minden foglalkozást tartalmazó órarend is generálható PDF dokumentumba a Dokumentumok / Órarendek szekcióban:


 Következő Online Workshop időpontja

2019.05.30-án 16:00-tól online workshopot tartunk, amelyet a KRÉTA YouTube oldalán lehet majd követni. Az online workshopon egy élő videó közvetítés keretében járjuk körbe az év végével kapcsolatos adminisztrációs feladatokat és beállításokat, valamint az ezekkel kapcsolatosan felmerülő gyakori kérdéseket. A közvetítés eléréséhez szükséges hivatkozást a tudásbázis oldalunkon tesszük közzé.

 OM kód és Intézmény név szerkeszthetősége

Fenntartói kérésre az Nyilvántartás / Intézmény menüpontban az OM kód és Intézmény név az intézményi KRÉTA felületről már nem szerkeszthető, annak módosítására a Központi KRÉTA felületről a fenntartónak van jogosultsága és lehetősége.

Kréta 2.72 verzió újdonságai (2019.03.14.)

 Fogadóóra funkció bevezetése
 Egyedinap kezelés megújítása

Az egyedinapok kezelése megújult, melynek leglényegesebb eleme, hogy külön dátumválasztó mezőben adható meg, hogy a kiválasztott napra mely másik nap órarendjét másoljuk át. Az új működésről a Tanév rendje menüpont alatt található aloldalakon tájékozódhatnak.

 TTF listájának szűrhetősége

A Tantárgyfelosztás menüpontban lehetőség van egy kiválasztott osztályhoz kapcsolódó osztálybontott csoportok adatainak megjelenítésére, illetve minden további olyan csoport TTF elemeinek megjelenítésére is, melyekbe legalább egy tanuló be van sorolva a kiválasztott osztályban.

 Nyilvántartás/e-Napló listáinak szűrhetősége

Az adminisztrátori rendszerben, az 'e-Napló' menüelem alatt található menüpontok mindegyikénél külön szűrhetővé váltak az osztályok órái, a tanulók mulasztásai, értékelései és feljegyzései, illetve a helyettesítések, továbbá beállítható, hogy a megadott osztály adatain kívül a kapcsoló csoportok adatai is jelenjenek meg.

 Tanórák listájának szűrhetősége

A pedagógusok számára, Napló jogosultsággal elérhető, 'Haladási napló / Tanórák' menüpontban az összes megjelenített adat alapján lehet szűrni.

 Napirend helyettesítés adatai

A 'Dokumentumok' menüpontban elérhető Helyettesítések listája nyomtatványon, a Napirendi helyettesítések esetén, megjelenik annak időpontja is, a pontosabb tájékoztatás elősegítésére.

 Osztályórarendek elérhetősége a Dokumentumok menüpontban

A pedagógusok számára, Napló jogosultsággal elérhető 'Dokumentumok' menüpontban már minden osztály, pedagógus és terem órarendje elérhető.

 Export lehetőség a hittan adatszolgáltatásnál és az adatszótáraknál

A 'Hittan adatszolgáltatás' és az 'Adatszótárak' felületeken is elérhetővé vált az adatok exportálása, melyet a jobb-felső sarokban található 'Excel export' gombra kattintva lehet elérni.

 Haladási munkafüzet bővítése

A 'Dokumentumok' menüpontban elérhető 'Haladási munkafüzet' táblázatokban a naplózott órák minden adata elérhető.

Kréta 2.71 verzió újdonságai (2019.02.14.)

 Új Gondviselői Rokonsági fok - Kollégiumi nevelő

A Gondviselő rögzítésénél új Rokonsági fok érhető el, a Kollégiumi nevelő.

Ennek segítségével a Kollégiumi nevelők számára Gondviselői hozzáférési szinten adható hozzáférés a tanulók adataihoz, a rokonsági fokkal megjelölve az elérés okát.

 Nem elérhető órarendi elemek lista bővítése

Az admin felület e-Napló/Nem elérhető órarendi elemek lista oszlopainak bővítése a beérkezett felhasználói kéréseknek megfelelően.


A listában azok az órarendi foglalkozások jelennek meg, amelyek az adott intézmény adatbázisában ugyan szerepelnek, de a felületeken nem jelennek meg.

Például importálásra/létrehozásra kerül egy olyan órarendi foglalkozás, mely hétfői napon lenne, de a foglalkozás érvényesség kezdete és vége dátumokkal egy hét szerda-péntek időintervallumot határoztunk meg, így ez a foglalkozás a mentést követően az adatbázisban ugyan szerepelni fog, de semmilyen más felületen nem lesz látható.

Itt az adott foglalkozás sorában található "nagyító" ikonnal megtekinthető annak részletes adatlapja, valamint a "kuka" ikonnal eltávolítható az adatbázisból

 Helyettesítések kezelése felület módosítása

A Helyettesítések kezelése felületen az egyes szűrt mezőkben megjelenő alkalmazottak szűrésének módosítása, a rendszer fejlesztése közben módosult paraméterek szerint.

 Megjegyzés információ megjelenik a Tanórák listája menüpontban

A Helyettesített foglalkozáson, a Helyettesítő pedagógus által a Tanóra adatai fülön rögzített Megjegyzés információ megjelenik az e-Napló / Tanórák listája felületen.

 Dashboard felület módosítása

A Dashboard felületen elérhető információs listák módosítása a felhasználók kérésének megfelelően.

 Törzslap dokumentumok sorrendezése

A felhasználók kérésének megfelelően a Törzslap dokumentumok átsorrendezése.

 Iktatás lehetőség jelölőnégyzet megjelenítése

Az Adminisztrátori felület Dokumentumok menüpontban több dokumentum típus esetében is megjelent az "Iktatás" jelölőnégyzet, mely segítségével a kiválasztott, beállított dokumentum a "Letöltés" gomb megnyomásával iktatódik a Poszeidon iktatórendszerbe.


Kréta 2.70 verzió újdonságai (2019.01.16.)

 Új félévi szöveges értesítő érhető el a füzet nyomtatáshoz

A félévi értesítők között elérhető Félévi szöveges értesítő füzet (1-4. osztály) kétoldalas nyomtatáshoz dokumentum a tanuló félévi értékelését egy olyan A4-es formátumú PDF dokumentumba generálja, melynek oldalsorrendje eltér a normál megszokottól: Utolsó oldal - Első oldal - Köztes oldalak, így a nyomtatón beállított "Füzet" típusú nyomtatás, és 4 oldal egybe nyomtatása esetén a keletkező papírlapot félbehajtva a dokumentum oldalai megfelelő sorrendben fognak megjelenni.

 Több beállítási lehetőség a Félévi értesítő generálási ablakban

Bővült az értesítők generálási ablakán elérhető, intézmény/generáló által kiválasztható paraméterek száma.

  • Minden kijelölt tanulói nyomtatvány külön dokumentumba vagy egy dokumentumba kerüljön generálásra (több osztály/csoport/tanuló kiválasztása esetén)
  • Felmentések szerepeltetése


 Új Dashboard üzenetek

Új információk kerültek ki az Admin belépési oldalra:

 Posszeidon

A KRÉTA rendszerben elérhetővé vált a Poszeidon iktatórendszer, amelyben a belépést az alábbiak szerint lehet végrehajtani: 
   1. Lépjen be a KRÉTÁba adminisztrátori jogosultsággal. 
   2. A Dokumetumok lenyíló menüben kattintson rá a Poszeidon gombra. 
   3. A böngészőnk egy új ablakban megnyitja az intézményünkhöz kapcsolódó Poszeidon modult. 
   4. A Felhasználó névhez beírjuk az intézményünk KRÉTA azonosítóját, ez a jövőben nem fog változni. 
   5. Első bejelentkezéskor a Tankerület által megadott jelszót meg kell változtatniuk, kérjük, jegyezzék meg azt. 

Első alkalommal nem javasoljuk megjegyeztetni a böngészőnkkel az újonnan megadott jelszavunkat, mert a következő belépésnél esetleg problémát okozhat. Ha nem tudunk belépni a megjegyeztetett jelszóval, kérjük, ellenőrizze a böngészőben a helyes jelszót mentettük-e el. FONTOS megjegyeznünk még azt is, hogy a KRÉTÁhoz használható felhasználónév és jelszóval a Poszeidon modulba nem tud belépni. További felhasználók felvételével, új jelszó generálásával kapcsolatban a Tankerületi Poszeidon adminisztrátorok tudnak Önöknek megoldást nyújtani. 

A belépéshez további információkat a Tudásbázis alábbi oldalán olvashat: Bejelentkezés, felhasználók kezelése

 Kréta Online Workshop

Tájékoztatjuk felhasználóinkat, hogy 2019.02.07-én 16:00-tól online workshopot tartunk, amelyet a KRÉTA YouTube oldalán lehet majd követni. 
Az online workshopon egy élő videó közvetítés keretében járjuk körbe a gondviselői hozzáférések, az igazolások és mulasztások kezelésének témáit, valamint az ezekkel kapcsolatosan felmerülő gyakori kérdéseket. 
A közvetítés eléréséhez szükséges hivatkozást a tudásbázis oldalunkon tesszük közzé.


 Dashboard statisztika módosítása

Az alkalmazottakra vonatkozó Dashboard statisztikáknál az Alkalmazottak munkaviszonyának kezdete/vége is figyelembe vételre kerül.

 Osztályátlag megjelenítése az Ellenőrző (szülő, diák) felületeken Testreszabásban szabályozható

A Testreszabás menüpont "Az elektronikus napló korlátozásainak beállításai szekcióban szabályozhatóvá vált az e-Ellenőrző felületen megjelenő Osztályátlagok elérhetősége.

A beállítás meghatározza, hogy a diákok és a szülők láthatják-e az osztály tanulmányi átlagát. IGEN érték esetében a tanuló tanulmányi átlaga mellett az osztály tanulmányi átlaga is megjelenítésre kerül. NEM érték esetében kizárólag a tanuló átlaga látható a felületen.

 Osztályátlaghoz viszonyított érték kiemelt megjelenítése

A bekapcsolt funkció esetén a tanuló osztályátlaghoz viszonyított eredményének eltérése kiemelten, színezve jelenik meg.

 Fejlécre kattintva sorrendezhetővé váltak a Mulasztások kezelése Dátum nézet belső listái

Az Osztályfőnöki feladatok / Mulasztások kezelése felületen elérhető Dátum nézet lenyitott, belső listáinál is elérhetővé vált a több felületen megszokott, fejléc(ek)re történő kattintással a lista sorba rendezése.

 Minden osztály/csoport elérhető a Beírások felületen a szuperosztályfőnökök számára

A Testreszabás menüpont "Értékelések és feljegyzések beállításai" menüpont beállításától függetlenül a szuperosztályfőnökök számára minden osztály/csoport elérhetővé vált a Feljegyzések/Beírások menüpontban.

 Egyedi, áthelyezett tanítási napokon a rögzített mulasztások az adott napot jelenítik meg

A egyedi, másik tanítási napra átmásolt tanítási napon rögzített mulasztásoknál az új nap megnevezése jelenik meg a lista fejlécében.

 Csökkentett hozzáférés igénylési ablak fejlécének módosítása

Beérkező kéréseknek megfelelően módosításra került a Gondviselői hozzáférés igénylésének felirata.

 Nem jelenlevő tanulók a Mulasztások listában megjeleníthetőek/elrejthetőek

Az admin felület e-Napló menüpont Mulasztások listája felületen, a Nem jelenlévő tanulók adatainak megjelenítése jelölőnégyzettel ki/be kapcsolható a tanulói "Üres" állapotok megjelenítése a listában.

 Nem besorolt tanulók mulasztásai a Mulasztások listában megjeleníthetőek/elrejthetőek

Az admin felület e-Napló menüpont Mulasztások listája felületen, az osztályba Nem besorolt tanulók mulasztási adatainak megjelenítése jelölőnégyzettel ki/be kapcsolható a tanulói "Üres" állapotok megjelenítése a listában.

 Dokumentumnál módosításra került az elérhető Formátumok listája

Dokumentumgenerálási felületen több dokumentumnál módosításra került az elérhető Formátumok listája.

 Igazolások rögzítése felületen figyelmeztető ablak Igazolások átfedéséről

Az Igazolások rögzítése felületen, ha már van rögzítve Igazolás az új Igazolás időintervallumában, figyelmeztető ablak jelenik meg a két Igazolás átfedéséről.

 Tanított tanulók felületen megjelenő új menüpontok

A Tanári feladatok / Tanított tanulók felületen a Tanulói adatoknál újabb menüpontok (Beírások, Osztály/csoportok, Közösségi szolgálat) váltak elérhetővé a Pedagógusok számára.

 Érettségi eredmények listája

Az admin felület e-Napló / Érettségi eredmények listája felületen elérhetőek, szűrhetőek, exportálhatóak a Pedagógusok által rögzített előrehozott érettségi eredmények.

 Egyéni Fejléc-Lábléc szerkeszthető az intézményeknek

A Testreszabás Fejléc/Lábléc szerkesztő felületen egyedi, intézményre specifikált dokumentumképet hozhat létre.

A szerkesztő ablakban lehet engedélyezni a szerkesztést, amit követően elkészíthető az egyedi megjelenés.

Mentés előtt "Előnézet" megtekintésére is van lehetőség.

Az intézmény bármikor módosíthatja, törölheti a beállított értékeket.

Az egyedi Fejléc/Lábléc tartalmú dokumentumok generálása hosszabb ideig tart.

A Poszeidon iratkezelő modulban iktatott dokumentumok alapértelmezett KRÉTA fejléces formában kerülnek iktatásra. Az iktatott dokumentumokra egyedi iktatási számok kerülnek vonalkód mellett, így ezek kizárólag a KRÉTA-s típusban jelennek meg jól látható formában.

 Mulasztási értesítő aláírójának megnevezése választható

A Mulasztási értesítőknél kiválasztható az Értesítő aláírójának megnevezése.

 Nem tanított tanulók adatainak elérése

A Tanári feladatok / Nem tanított tanulók menüpontjában elérhető az intézmény összes tanulója.

Tantárgyfelosztás elemek szerinti szűrő segítségével beállítható a megjelenő tanulók listája.

Kréta 2.69 verzió újdonságai (2018.12.05.)

 4 gyorsbeírási lehetőség megjelenítése a nem naplózott órák listájában

A Pedagógusok Nem naplózott órák listájában megjelenő foglalkozásokban is elérhetőek már a Gyorsbeírást lehetővé tevő ikonok.

 Teljesített közösségi szolgálatok listája e-Ellenőrző felületen

Az e-Ellenőrző felületen az „információk” menüpont „Közösségi szolgálat” pontjában megtekinthetik a tanulók és gondviselők, hogy az adott tanulóhoz mennyi és milyen Közösségi szolgálat van már rögzítve a rendszerben.

 "Üres" tanulói állapot exportálása

A Tanórákon hivatalosan nem jelenlevő, és "Üres" állapotba állított jelenléttel rendelkező tanulókat az e-Napló menüpont Mulasztások listája nem jeleníti meg, a lista felett lehetséges Excel file-ba exportálni a „Tanórákon nem jelenlevő” funkcióval ezen adatokat.

 Rögzítet tanóra módosítása 4 módon lehetséges

A rögzített tanóra módosítása esetében is van már 4 féle lehetőség a módosítás érvényesítésére, annak megfelelően, hogy melyik gombot használjuk, a módosítás mentése során:

  • csak a kijelölt órát fogja érinteni
  • az adott naptól a tanév végéig érinti a módosítás az óra sorozatot
  • az adott napig a tanév elejétől fogja érinteni a módosítás az óra sorozatot
  • a teljes tanév minden sorozat elemét fogja érinteni a módosítás

 Tanórák listája szűrések bővítése

Az e-Napló menüpont Tanórák listája felületen a szűrők bővítésre kerültek a bővített, jelölhető Tanóra adatoknak megfelelően.

 Hittan adatszolgáltatás szétválasztása

Az Adatszolgáltatás menüpontban szétválasztásra került a felület október 15-i és január 15-i létszámadatokra.

 Osztályexport file bővítése

A Nyilvántartás/Osztályok felületen elérhető Exportálás/Osztályok minden adata funkcióval létrejövő Excel táblázat az osztály tulajdonságainak minden elemét tartalmazza, a bővült tulajdonság beállítási lehetőségeknek megfelelően.

 TTF módosításkor újabb megerősítés

A Nyilvántartás/Tantárgyfelosztás felületen, a TTF elem módosításakor felkerült a felületre egy új jelölőnégyzet, mellyel beállítható, hogy a TTF módosításakor "A kapcsolódó órarendi órák módosítása" megtörténjen e, vagy azokat nem szeretnénk módosítani.

A TTF módosítása közben egy felugró ablakban megjeleníti a rendszer, hogy milyen módosítások történnek a háttérben, mely korábban feltöltött órarendek, mely óráit fogja a TTF-től függetleníteni.

 e-Learning menüpont aktiválása

A rendszer menüsorának végén megjelent e-Learning menüpont, melyben a jogosultsági szintnek és rendszer beállításának megfelelően megjelennek az adott felhasználó számára elérhető e-Learning tananyagok.

 Hibaüzenetek pontosítása


 Dashboard üzenetek pontosítása


Kréta 2.68 verzió újdonságai (2018.11.22.)

 Elfelejtett jelszó funkció beépítése

A Gondviselők és Tanulók számára a felületen megjelent az Elfelejtett jelszó funkció.

A felületre belépve meg kell adni felhasználó nevünket és e-mail címünket, mely a rendszerben regisztrálva van, majd a biztonsági ellenőrzés után elküldeni az adatlapot.

Ha a beírt felhasználónév/e-mail cím páros a rendszerben létezik, a rendszertől egy új jelszó generálási linket kapunk elektronikus postafiókunkba:

Az e-mail-ben kapott link-re kattintva megnyílik az új jelszó generálási ablak:

Itt az új jelszó megadását a felület visszaigazolja, és már az új jelszóval tud a felhasználó bejelentkezni a rendszerbe:

 Kiírt helyettesítésről tájékoztató e-mail bővítése

A kiírt vagy törölt helyettesítésről a pedagógusoknak küldött e-mail tartalma bővítésre került.

Az e-mail-be belekerül már:

  • az intézmény neve
  • a helyettesítés típusa
  • a tanóra időpontja
  • a tanóra tantárgya
  • a tanóra osztálya/csoportja
  • a tanóra tanterme
  • a helyettesített pedagógus neve
 Csökkentett gondviselői jelszó igénylési felület módosítása
  • felületi elrendezések módosítása
  • maximális igénylési szám meghatározása
  • feliratok kiemelése, módosítása
  • adatvédelmi tájékoztató elfogadása szükséges a jelszóigénylés elküldéséhez
  • kiemelésre került a PDF letöltési link, melyen a csökkentett gondviselői jogosultság bővítésére vonatkozó adatlap elérhető intézményi benyújtásra


 Felhasználók lista bővítése

Az admin felület Nyilvántartások/Felhasználók menüpontban megjelenik az adott rendszerben jelenlevő felhasználók listája.

A lista bővítésre került a felhasználó:

  • típusa értékkel
  • jogosultsági szintje értékkel
  • csökkentett gondviselői jog tényével
  • tanuló nevével
  • tanuló osztályával

Ezen értékekre a bal oldali felületeken van lehetőség a listát szűrni, illetve a szűrt lista a jobb felső sarokban ki is exportálható Excel állományba.

 Nem elérhető órarendi elemek lista

Az admin felület e-Napló/Nem elérhető órarendi elemek listában megjelennek azok az órarendi foglalkozások, amelyek az adott intézmény adatbázisában ugyan szerepelnek, de a felületeken nem jelennek meg.

Például importálásra/létrehozásra kerül egy olyan órarendi foglalkozás, mely hétfői napon lenne, de a foglalkozás érvényesség kezdete és vége dátumokkal egy hét szerda-péntek időintervallumot határoztunk meg, így ez a foglalkozás a mentést követően az adatbázisban ugyan szerepelni fog, de semmilyen más felületen nem lesz látható.

Itt az adott foglalkozás sorában található "nagyító" ikonnal megtekinthető annak részletes adatlapja, valamint a "kuka" ikonnal eltávolítható az adatbázisból.

 Figyelmeztetés hosszú igazolás rögzítésekor

A 21 napot meghaladó igazolások esetén a rendszer figyelmeztető ablakot jelenít meg a téves rögzítés elkerülése érdekében.

 Részmentesség szerepeltetése értékelések felületen

Amennyiben a tanulónak egy tantárgyból az értékelés alól részmentessége van, pl. az adott tárgyból írásbeli számonkérés alól felmentve vagy szóbeli számonkérés alól felmentve, akkor a tanuló adatainál a 'Felmentések' fülön a 'Felmentés oka' szövegmezőbe rögzített felmentési információ megjelenik az értékelések felületen a tanuló neve utáni háromszögben.

A teljes értékelés alóli felmentésnél a felület nem is engedi az értékelés rögzítését:

 Magántanulói információ szerepeltetése a tanuló nevénél

A tanuló Magántanulói státusza megjelenik a foglalkozásokon a tanuló neve utáni kis háromszögbe, valamint a rendszer beállításától függően Jelenléte "üres" állapotba kerül.

 Figyelmeztetés igazolás módosításakor

Amennyiben a tanulónak már van rögzített Igazolt mulasztása, és azt módosítja az osztályfőnök Igazolatlanra a Napló nézetben, a felületen megjelenik egy figyelmeztető ablak:

Kréta 2.67 verzió újdonságai (2018.11.08.)

 Értékelések késleltetése

A beállítással szabályozható a Testreszabás menüpont Értékelések és feljegyzések beállításai szekcióban, hogy a diákok és gondviselők mekkora késleltetéssel láthassák a beírt értékeléseket az intézményben a felületen történt rögzítéshez vagy a Tanári Applikáció szinkronizálásához képest. Az értékelések módosítása nem befolyásolja az eredeti kiküldési késleltetés időpontját.

Választható értékek:

  • nincs késleltetés
  • 6 óra
  • 12 óra
  • 24 óra


 Csökkentett gondviselői regisztrációk intézményi szabályozhatósága

Az opcióval ki-bekapcsolható a Testreszabás menüpont Adatkezelési beállítások szekcióban a csökkentett gondviselői jogosultságok igénylésének lehetősége az intézményi igényeknek megfelelően. A beállítás IGEN érték esetében lehetőséget ad a gondviselőknek, hogy előregisztrációt végezzenek a KRÉTA Rendszerbe. A regisztráció egy csökkentett gondviselői jogosultságot képez a felhasználónak, amiből az intézményben dolgozó adminisztrátorok, osztályfőnök tudnak bővített jogosultságú gondviselőt készíteni.

 Tanulói dokumentum módosítás

A Dokumentumok menüpont Igazolások, mulasztási értesítők szekciójában a Tanulói jogviszony igazoló lap és az Iskolalátogatási lap dokumentumok elkülönítésre került, külön generálhatóak, más adattartalommal.

 Törzslap betűméret választási lehetőség

3 féle betűméret választható a Dokumentumok, törzslap generálása során az adatok mennyiségének megfelelően.

 Elmaradt óra megjelenítése dokumentumban

A Dokumentumok/Pedagógus/Helyettesítések listája dokumentumokban megjelennek a Helyettesítés kezelése felületen az Elmaradt státuszra állított foglalkozások is, akár hiányzó pedagógus szerinti rendezettségben:

akár helyettesítő pedagógus szerinti rendezettségben:

 Helyettesített órák felületének bővítése

A helyettesített foglalkozás tanórai mezőjében megjelenik a helyettesített/helyettesítő pedagógus neve is az eddigi adatokon felül, a foglalkozás megnyitása nélkül (akár a belépett pedagógusnak kiírt, vagy róla másra átírt tanóra esetében).

 Értékelés súlyozás kiegészítés

Az Na módú értékelés is megjelenik az értékelés súlyozási felületen.

 Osztályok és csoportok megjelenítési listáinak módosítása

Több felületen a legördülő listákban módosításra került, hogy először az osztályok ABC rendben, majd a csoportok ABC rendben jelennek meg.

 Támogatott böngészők frissítése

A böngészők ellenőrzésének frissítése.

 Nyelvtani hibák javítás

Több felületen, dokumentumban a helyesírási hibák korrigálásra kerültek.

Kréta 2.66 verzió újdonságai (2018.10.19.)

 Tanügyi adat export bővítés

A Tanulók tanügyi adatainak exportálásánál a Napló/Beírási napló és Törzslapszámok egyaránt megjelennek a különféle Tanügyi exportokban.



 Az altantárgyak sorrendezési változtatása

A Főtárgyhoz tartozó altárgyak az értékelések felületen ABC sorrendben jelennek meg, függetlenül tantárgy kategóriájuktól, vagy annak sorrendezettségétől.

 Közvetlen Tudásbázis link a KRÉTA felületen

Bármilyen jogosultsági szinttel (Adminisztrátor/Napló//Gondviselő/Tanuló) bejelentkezett felhasználó neve mellett, a jobb felső sarokban megjelenítésre került egy Tudásbázisra mutató link.

 Mulasztás típus szűrési lista pontosítás

Az e-Napló menüpont Mulasztások listája felületen pontosításra került a szűrési listák tartalma, az Üres állapotú tanulók pontos listázása érdekében.

 Üres Tanulói állapot kezelés módosítása

A foglalkozáson "Üres" állapotba naplózott tanulóhoz rögzített Igazolást követően, ha a tanulói jelenlétet módosítják "Hiányzás" állapotra, akkor azonnal igazolásra kerül a rögzített Igazolás alapján a tanulói mulasztás.

 Intézményi dokumentumlista módosítás

Az Intézményi dokumentumok között az intézményi TTF export PDF dokumentum külön már nem érhető el a Tantárgyfelosztás szekción belül, hanem a Fenntartói dokumentumok között található 2 féle TTF formázott Excel és PDF dokumentumként.

 Tanulói lista szűrési lehetőségeinek bővítése

A Tanulói lista szűrési lehetőségeinek bővítése beérkezett igények alapján.

 Szakképzési adatszótár bővítése

Fenntartói kérésre a Szakképesítés adatszótár bővítésre került az alábbi szakképesítésekkel:

  • Épületszobrász és műköves - 3458216
  • Pék-cukrász - 3454111
  • Vasúti villamos jármű szerelője - 5452507 (2014)
  • Kőfaragó - 3458217
 Feladatellátási hely alkalmazotti lista megjelenítés módosítása

Az azonos Feladatellátási helyen több jogviszonnyal rendelkező alkalmazottat annyiszor jeleníti meg a riport, ahány eltérő Munkaköre/Munkaviszonya van az adott Feladatellátási helyen.

 Testreszabás beállítás leírás pontosítása

Tanár vehet-e fel órát magának a tantárgyfelosztásából?

 A tanulók névsorának rendezhetősége a törzslapkivonat utolsó oldalán

A Törzslap generálás során újabb opcióként kiválasztható, hogy a Törzslapkivonat végén szereplő tanulói névsort milyen sorrendben szeretnénk generáltatni a rendszerből.

 Dokumentumok menüpont Órarend letöltés funkciók kibővítése

A Dokumentumok menüpont Órarend letöltése esetén eldönthető, hogy egy vagy több osztály órarendjét szeretnénk PDF dokumentumban letölteni.

Több osztály órarendje esetében ezeket egy PDF dokumentumba, vagy akár külön-külön is letölthetjük.

Beállíthatjuk, hogy mely napon érvényes órarendet szeretnénk letölteni.

Külön jelölhető az Egyéb foglalkozások megjelenítése vagy azok elrejtése az órarendben.

 Csoportvezető a csoportjának tanulói adatait osztályfőnöki szinten kezelheti

A csoportvezető a Testreszabás beállítása esetén a Tanári feladatok / Csoport tanulói listában kezelhetik tanulóikat, illetve az Osztályfőnöki feladatok menüpontban hiányzásaikat.

 Utolsó Gondviselői belépés megjelenítése az Admin és az Osztályfőnök számára

A Tanulói adatlap / Gondviselők fülén, az adott Gondviselő sorának végén megjelenik, hogy a Gondviselő melyik napon lépett be utoljára böngészőn keresztül a KRÉTA rendszerbe.

 Tanóra adatai tartalom bővítése

A tanári felület Haladási napló menüpont Tanórák listájában, a foglalkozás végi "nagyító" ikonra kattintva a tanóra adatainál mind a napon belüli Óraszám, mind az adott óra sorszáma megjelenik.

 KIR-STAT export bővítése

A Tanulói lista KIR-STAT Excel exportja bővítésre került a Szakmacsoport, Ágazat, Szakképzettség, Részszakképzettség adatokkal.

 Tanuló órarendi óráinak listájában megnevezés módosítás

A Tanulói adatlap Órarendi órák fülön módosításra került az "Óraszám" fejléc az "Óraszám a napon belül" megnevezésre.

 Haladási munkafüzet generálás kibővítése

A Dokumentumok menüpont Pedagógusok szekciójába átkerült a Haladási munkafüzet dokumentum osztályonkénti verziója, valamint elérhető már ugyanezen dokumentum tanáronkénti verziója is.

 Helyettesítésről küldött intézményi tájékoztató e-mail tartalmának kibővítése

A Helyettesítés kiírásáról és visszavonásáról küldött intézményi tájékoztató e-mail adattartalmának kibővítése az óra tantermének megnevezésével.


 Nem naplózott órák felületi exportja Admin felületen

Az Admin felület e-Napló menüpontjában található Nem naplózott tanórák listájának tetejére felkerült a jobb felső sarokba a felületi exportálási lehetőség.

Kréta 2.65 verzió újdonságai (2018.10.03.)

 Órakezdés/befejezés azonos időpont módosítás

Az azonos időben véget érő/kezdődő Napirendi foglalkozások esetében, az ütközésre figyelmeztető ablak kikapcsolása.

 Elsődleges munkaügyi adatok elnevezés módosítás

Munkaidő adatai szekció mezőinek átnevezése fenntartói kéréseknek megfelelően.

 Tanóra adatai / Speciális adatai fül módosítás

Az elérhető jelölőnégyzetek és elnevezéseik módosítása.

 Dokumentum módosítás

Az "Értesítés kormányhivatal részére" dokumentum végén lévő üres oldal eltávolítása

 Feljegyzések felület módosítása

Az osztályból/csoportból kisorolt tanulók listázásának pontosítása az üzenet küldési dátumának meghatározásakor.

 Listasorszám elhelyezés módosítás

Több felületen módosításra került a 3-4 karakter hosszú listasorszám megjelenítés, hogy az elemek ne kerüljenek a következő oszlop takarásába.

 Előző óra megjelenítés pontosítása

A tanórák naplózási felületén megjelenő "Előző óra" rovat pontosításra került, hogy az órasorozatból kimaradt foglalkozás naplózása esetén is a dátum szerinti előző óra címét jelenítse meg a felirat.

 Csoporttípus beállítások módosítása

A csoporttípusok beállítása felületen minden csoporttípusnak alap érték beállítása, ha nem volt korábban értéke.

 Admin felület "Nem naplózott tanórák" lista módosítása

Oszlopokban a Tanár és a Helyettesítő tanár neve is megjelenik.

 Testreszabás beállítási lehetőség pontosítása

Az "Alkalmazottak láthatják-e a diákok adatait" Testreszabás beállításban elérhető munkakörök pontosítása a változtatott munkaköri megnevezéseknek megfelelően.

 Korábbi frissítések megjelenítése

Az {'include'} makró nem jeleníthető meg. A megadott oldal nem található.

Keresés

Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez!

Keresés


Sajtómegjelenések

KRÉTA sajtómegjelenések

Innováció
Az Ózdi Városi Televízió videója az e-Ügyintézésről a Bolyky Tamás Általános Iskolában

Elektronikus ügyintézés
Az ozd.hu cikke a KRÉTA Elektronikus Ügyintézésről

Előbb otthon van a jegy, mint a gyerek!
A gyorplusz.hu cikke az elektronikus naplóról

Sikeres az iskolák digitális átállása
Az ORIGO cikke

KRÉTA-rendszer: vegyes az e-napló fogadtatása
A HIR-TV cikke (videóval)

Sikeres a digitális átállás
A Magyar Idők cikke a KRÉTA rendszerről

Olvasóink többsége hisz az elektronikus naplóban
Békés megyei hírportál cikke

Olvasóink hasznosnak tartják az elektronikus naplót
A nool.hu cikke

Dorogházán is tudják már: eltitkolhatatlanná válnak a rossz jegyek
A Nógrád megyei hírportál cikke

Mobil applikációk

Elérhető a Pedagógus Applikáció

Az első, úgynevezett Publikus Béta verzióban ingyenesen elérhető a Google Play áruházban és az App Storeban a Pedagógusok számára, telefonokra fejlesztett e-Napló alkalmazás. Az előző tanévben is már elérhető KRÉTA Ellenőrző Mobil Applikáció leírása, valamint a használatáról készült videók a Tanári alkalmazás leírásával és videójával bővültek a Tudásbázisban.

Szakmai útmutatók

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon aSc - órarend importálási segédlet

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon TTF importálása az aSc programból  

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Diákolimpiai jelentkezés segédlet

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Tanévváltás segédlet 

Szakmai útmutatók a Klebelsberg Központ intézményei számára

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Végzettségek kezelése 

 Szakmai útmutatók az NSZFH intézményei számára

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Tanévkezdési Segédlet 

 Szakmai útmutatók az Agrárminisztérium intézményei számára

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Tanévkezdési Segédlet 

Gyakran Ismételt Kérdések

 GYIK - Tanévváltással kapcsolatos kérdések 

 GYIK - Évzárással kapcsolatos kérdések 

 GYIK - Adminisztrációs rendszer

 GYIK - Elektronikus napló

 GYIK - KRÉTA Ellenőrző Mobil alkalmazás

 Tippek és trükkök a KRÉTA rendszer használatához

Gyors Áttekintő Segédletek

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon aSc órarend importálási útmutató

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon KRÉTA e-napló bevezetésének első lépései 

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Adatszolgáltatás modul

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Pedagógus IKT kompetecia

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Elektronikus napló

e-Learning 

"Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz" című akkreditált képzés

"KRÉTA - Adminisztrációs rendszer" című képzés 

Bemutatók, iskolai segédletek

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon KRÉTA áttekintés

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon KRÉTA-ESL modul bemutatása

KRÉTA Poszeidon Iratkezelő modul

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Intézményi Ügyiratkezelői segédlet

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Poszeidon webes felhasználói dokumentáció

Sablonok, mintafájlok

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Tanmenet sablon

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Tantárgyfelosztás - Egyszerű sablon

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon, oszlopokban osztályokkal

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Órarend mintafájl - Excel importáláshoz

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Órarend mintafájl - Excel importáláshoz, érvényességi idővel

Felhasználói kézikönyvek

doc, document, file, filetypes, text, word icon, xls icon KRÉTA Adminisztrációs rendszer

doc, document, file, filetypes, text, word icon, xls icon KRÉTA Elektronikus napló

doc, document, file, filetypes, text, word icon, xls icon KRÉTA Elektronikus ellenőrző

doc, document, file, filetypes, text, word icon, xls icon KRÉTA Központi Rendszer

KRÉTA Konferencia 2019 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon KAFEE projekt áttekintése - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon A 2019-es általános iskolai beiratkozás a KRÉTA rendszerben  - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon Tantárgyfelosztás adatainak adminisztrálása - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon Az e-Ügyintézés PILOT projekt tapasztalatai, intézményi szemmel - Dr. Neizer Zita intézményvezető-helyettes (Szinyei Merse Pál Gimnázium) előadása 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon Az e-Ügyintézés gyakorlati tapasztalatai - Dobránszky Sándor  Intézményvezető-helyettes (Debreceni Ady Endre Gimnázium) előadása

Minőségbiztosítás 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon  Matematikaérettségire felkészítő e-learning kurzus, módszertani pedagógus-továbbképzés című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon A Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 

GINOP 6.2.3

doc, document, file, filetypes, text, word icon, xls icon GINOP 6.2.3 eszközspecifikáció 

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon IKT Segédlet 

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Eszköz specifikáció javaslat 

Archívum

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon KRÉTA Előzetes Tantárgyfelosztás 2017 

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon Intézményi bemutató

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon KRÉTA konferencia 2018 bevezető, áttekintés - Dr. Szabó Balázs előadása


  • Címkék nélkül