Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

KRÉTA rendszer bevezető oktatások on-line bemutatói

Tisztelt Intézményvezetők, Pedagógusok!

A minél gördülékenyebb tanévkezdés érdekében - a korábbi évekhez hasonlóan - szeretnénk segíteni az intézmények felhasználóit, hogy minél jobban megismerhessék a KRÉTA rendszert, szoftvermoduljait és funkcióit. Ennek érdekében on-line előadásainkon ill. workshopokon mutatjuk be a KRÉTA rendszert és új moduljait, valamint részletesen megismerkedhetnek olyan funkciókkal, gyakorlati példákon keresztül bemutatva, amelyek megkönnyíthetik munkájukat.


KRÉTA Adminisztrációs rendszer bemutatása - Online adminisztrátori oktatás 

  

Az élő közvetítésben a KRÉTA rendszerhez újonnan csatlakozott intézmények részére bemutatjuk azokat a funkciókat, amelyekkel kezelhetők a KRÉTA rendszer adminisztrációs feladatai.

Az adásban ismertetésre kerülnek az osztályok, csoportok létrehozása, a diákok és alkalmazottak felvitele, a tantárgyfelosztás ill. órarend elkészítése.

KRÉTA

KRÉTA e-Napló bemutatása - Online nevelőtestületi oktatás

  

Az elő videóban bemutatásra kerül a KRÉTA Elektronikus napló funkciói az újonnan csatlakozott intézmények nevelőtestületei részére.

Az adásban megmutatjuk, hogy hogyan lehet a tanórákat, foglalkozásokat beírni az e-naplóba, jegyeket, szöveges vagy százalékos értékeléseket rögzíteni, valamint kitérünk az osztályfőnöki és egyéb feladatok bemutatására is. 

KRÉTA

Az előadásokat a KRÉTA YouTube csatornáján keresztül lehet megtekinteni! A feliratkozáshoz ill. az előadás megtekintéséhez kattintson az előadás címére, továbbá a linkre kattintva lehetőségük van visszanézni a korábbi adásainkat is. 

 KRÉTA 

KRÉTA rendszer karbantartás

Tisztelt Felhasználóink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2023.08.01.és 2023.08.06. között a KRÉTA rendszeren rendszerkarbantartást végzünk.  A munkálatok alatt a rendszerekbe történő belépés nem lesz lehetséges. Köszönjük megértésüket!

 KRÉTA 

Tájékoztató az oviKRÉTA rendszerről

Kedves Kollégák!

Ezúton is köszönjük, akik részt vettek az oviKRÉTA tájékoztatóján! Akiknek nem volt lehetőségük becsatlakozni az élő adásban, azok számára ide kattintva érhető el a KRÉTA Videótárba az oviKRÉTA alkalmazás júliusi intézményi bemutató videója. 

Az alábbiakban összefoglaljuk a leggyakrabban feltett kérdésekre adott válaszokat az oviKRÉTA rendszerrel kapcsolatosan.

  • Az oviKRÉTA alkalmazás az intézmények számára térítésmentesen vehető igénybe. A használatához szükséges internetelérést és eszközt (laptop vagy számítógép) a felhasználóknak kell biztosítania;

  • Gyermek- és csoportnaplók generálhatók, melyekhez dokumentumok csatolhatók;

  • Az oviKRÉTA alkalmazás bejelentkezéshez szükséges regisztrációról e-mailben fogunk tájékoztatást küldeni augusztus második felében. A regisztrációt részletes leírással és bemutató videóval támogatjuk;

  • A képzések pontos időpontjáról, jelentkezés módjáról augusztusban, e-mailben fogunk tájékoztatást küldeni;

  • Az oviKRÉTA szeptember hónaptól elérhető lesz az intézmények számára;

  • A szülői felületek később kerülnek bevezetésre, így induláskor a szülőknek nem lesz közvetlen oviKRÉTA hozzáférése;

  • Az oviKRÉTA alkalmazás folyamatos fejlesztés alatt áll, hogy a felhasználók igényeit minél szélesebb körben, magasszintű minőségben tudjuk kiszolgálni;

  • Az oviKRÉTA-val kapcsolatos legfrissebb információkat a KRÉTA Tudásbázis oldalunkon is megosztjuk: https://tudasbazis.ekreta.hu/ Kérjük kísérjék figyelemmel!

Kérjük, hogy a bemutató videó linkjét továbbítsák tagintézményeik számára is.

Üdvözlettel,

oviKRÉTA csapat

 OVIKRÉTA 

Kétfaktoros azonosítás bemutatása

  

A KRÉTA rendszerekben bevezetésre került a kétfaktoros azonosítás a felhasználók részére. A kétfaktoros azonosítás egy biztonsági beállítás, amely segít a felhasználói fiók megóvásában azáltal, hogy a jelszó mellett még egy második védelmi vonal is védi a fiókot, amelyet egy telefonra letölthető hitelesítő alkalmazás biztosít.

A funkcióról részletes útmutatót ide kattintva olvashatnak ill. nézhetik meg a kétfaktoros azonosítás beállításáról szóló videónkat, valamint visszanézhetik a  KRÉTA kétfaktoros azonosítás (2FA) bekapcsolása és használatának bemutatása című élő adásunkat is. 

 FENNTARTÓ INTÉZMÉNYVEZETÉS TANÁR SZÜLŐ  DIÁK

KRÉTA modulok és funkciók on-line bemutatói

Tisztelt Pedagógusok!

A tanév vége felé közeledve szeretnénk, hogy minél jobban megismerhessék a KRÉTA rendszer újdonságait, az új szoftvermodulokat és funkciókat. Ennek érdekében májustól kezdve heti rendszerességű on-line előadásainkon ill. workshopokon bemutatjuk a KRÉTA rendszer új moduljait, valamint részletesen megismerkedhetnek olyan funkciókkal, amelyek megkönnyíthetik munkájukat és gyakorlati példákon keresztül mutatjuk be a használatukat.

A bemutatók az alábbi linkre kattintva visszanézhetők: 

2023. május 3. 14:00 óra: Az IFM modul bemutatása, a nyelvi feladatok kiadása, kezelése és értékelése az IFM DKT felületén 

2023. május 17. 14.00 óra: A szakképzésben és a köznevelésben használható e-learning feladatok bemutatása, a feladatok kiadása és értékelése

2023. május 24. 14.00 óra: A KRÉTA használata során felmerülő leggyakoribb kérdések és válaszok

2023. május 31. 14.00 óra: A Duális modullal kapcsolatos kérdések és jó gyakorlatok bemutatása a szakképző intézményeknek

2023. június 7. 14.00 óra: Az év végi teendők a KRÉTA Adminisztrációs rendszerben

2023. június 14. 14.00 óra: A DKT Tananyagtár bemutatása, a KRÉTA rendszerbe importálható tanmenetek és egyéb segédletek ismertetése

2023. június 21. 14.00 óra: A KRÉTA kétfaktoros azonosítás (2FA) bekapcsolása és használatának bemutatása

Az előadásokat a KRÉTA YouTube csatornáján keresztül lehet majd élőben követni! A feliratkozáshoz ill. az élő adás megtekintéséhez kattintson az előadás címére, továbbá a linkre kattintva lehetőségük van visszanézni a korábbi adásainkat is. 

 KRÉTA 

  

Tisztelt Felhasználóink!

A hétköznapi életben nagyon sok információbiztonsági kihívással találkozunk a XXI. században. Egyre komplexebb a rendszerek használata, egyre nagyobb odafigyelést igényelnek saját adataink védelme érdekében. Az elmúlt időszakban újra megjelentek az adathalász alkalmazások (szoftverek), melyeket e-mailben és más csatornákon terjesztenek az adathalászok. 

Mi is az adathalászat?

Amikor egy olyan program települ a felhasználó gépére – a felhasználó közreműködésével (pl. rákattint egy linkre, futtat egy „.exe” kiterjesztésű file-t) –, mely az aktuális vagy a böngészőben tárolt felhasználóneveket és jelszavakat, illetve a billentyűzeten begépelt karaktereket küldi el az adathalászoknak. Ez ellen egyféleképpen lehet hatékonyan védekezni, mégpedig úgy, hogy nem kattintunk rá semmilyen ismeretlen helyről származó linkre, nem telepítünk ismeretlen helyről származó alkalmazást. Fontos kiemelni, hogy sok esetben a linkek és a csatolt file-ok ismerőstől érkeznek. Ez azt jelenti, hogy az adathalászok bejutottak a küldő (felhasználó) fiókjába, valahogy megszerezték a felhasználó nevét és jelszavát, így az ő nevében küldenek üzenetet/levelet. Ezért a sokszor ismerőstől érkező üzenet/levél esetében is éljünk a gyanúval, hogy fertőzött link/állomány érkezett hozzánk üzenetben.

Melyek a tipikus árulkodó jelek?

Gyakran olyan a link, ami egy file-ra mutat, aminek a kiterjesztése „.exe”, vagy tömörített állományban található ez meg! Ugyan ez igaz, csatolt file esetében is! Többször a levél helyesírása, nyelvezete, megfogalmazása is utalhat akár külföldi támadó automatikusan gépi úton lefordított üzenetére.  Az elmúlt napokban az Ön iskolájában is feltűnhettek effajta adathalász üzenetek/levelek. Kérjük, minden ilyen esetben nagyon figyelmesen és nagy körültekintéssel járjon el az ilyen üzenetekben található link vagy csatolmány megnyitásával. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a „.doc”, „.docx”, … állományok a mai tudásunk szerint biztonságosak. Sok esetben úgy küldik a file nevét, „.doc.exe”. Ilyen esetekben a legutolsó tag a mérvadó, azaz az „”.exe” kiterjesztés.

Sajnálatos módon több felhasználó is felelőtlen módon tárolja a felhasználóneveit vagy jelszavait. Megadja on-line fórumokon, más web-es alkalmazások esetén ugyanazt a felhasználónevet és jelszót használja, mint a levelezésében, így az adathalászok, ha egy helyre bejutnak, akkor onnan kezdve végig tudnak menni az adott felhasználó összes belépésén. Augusztusban értesültünk róla egy szülői bejelentés alapján, hogy egy gyermek postafiókját feltörték illetéktelenek, így megszerezték a diák KRÉTA belépési adatait, oda beléptek és onnan üzeneteket küldtek – a KRÉTA-n keresztül – a pedagógusoknak.

Ez nem azt jelenti, hogy a KRÉTA rendszert feltörték, hanem azt jelenti, hogy a felhasználó nem volt elég gondos, és mások megszerezték a belépési adatait!

Mi a teendő?

A fentiek értelmében felhívjuk a figyelmét mindenkinek, aki az elmúlt napokban az előző bekezdésekben leírt üzenetet és linket kapott, és azt meg is nyitotta, a gépére nagy valószínűséggel ilyen kártékony program települt. Abban az esetben, ha a kártékony program települt, a felhasználói neve, illetve a jelszava korrumpálódott (gmail, facebook, stb, …). Így kérjük, amíg a gépéről nem távolították el a kártékony programot, addig ne használja azt a számítógépet! 

Legjobb tudásunk szerint a biztos megoldás ilyenkor a számítógép újra telepítése. Szeretnénk hangsúlyozni, amíg nem tisztítják meg a megfertőződött gépet, addig a KRÉTA rendszerben új jelszó generálása nem oldja meg a problémát, hiszen az adathalászok újra megszerzik a módosított jelszót, ha a korrumpálódott gépről jelentkezik be a rendszerbe. Megoldás, ha a felhasználó az új jelszóval csak más számítógépről lép be, mert így az adathalászok nem kapják meg a módosított jelszavát.

Hogyan tájékozódhatok az felhasználói fiókom további biztonságáról? 

Kérjük nézzék meg az Általános információbiztonság oldalunkon található tájékoztatóinkat, amelyben a felhasználói fiókok védelméről és az általános jelszóbiztonságról találhatnak hasznos információkat!  A jövőben az Educational Development Informatikai Zrt hozzáférhetővé fogja tenni az informatikai biztonsági alapismeretek eLearning tananyagát, mely reméljük segít az informatikai biztonsági tudatosság fejlesztésében.

Köszönjük együttműködésüket!

KRÉTA

Az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást

  

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz. 

2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:

  • osztálynapló,

  • csoportnapló,

  • egyéb foglalkozási napló,

  • órarend,

  • tantárgyfelosztás,

  • ellenőrző.

A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket.

A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.

Ismerkedjen meg a KRÉTA  Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer különböző programjaival és szoftvermoduljaival!

KRÉTA

Az oviKRÉTA bemutatása intézményeknek

  

Az élő közvetítésben bemutatjuk azokat a funkciókat, amelyekkel kezelhetők a gyermekekkel és óvodai csoportokkal kapcsolatos adatok; könnyen letölthetők a Gyermek- és Csoportnaplók, illetve a Felvételi- és Mulasztási naplók; az Intézményvezetők részére az alkalmazotti adatok gyorsan hozzáférhetők; a gyermekekhez, csoportokhoz és alkalmazottakhoz tartozó dokumentumok csatolhatók, megtekinthetők az adatszolgáltatásokhoz milyen riportok állíthatók elő.

OVIKRÉTA

Hiba a(z) "viewpdf" makró renderelése során

The viewfile macro is unable to locate the attachment "Tanév rendjétől eltérő képzések.pdf" on this page

A tanév rendjétől eltérő képzések kezelése a KRÉTA rendszerben

  

A KRÉTA rendszerben - néhány korlátozás figyelembevételével - az intézményeknek lehetőségük van a tanév rendjétől eltérő képzések kezelésére is. 

A letölthető Gyors Áttekintő Segédletünkben (GYÁS) bemutatjuk, hogy milyen alapvető műveleteket kell végrehajtania a felhasználóknak, ha a tanév rendjétől eltérő módon akarja kezelni a képzéseit.

 KRÉTA

Hiba a(z) "viewpdf" makró renderelése során

The viewfile macro is unable to locate the attachment "KRETA_Negyedeves tajekoztato_23_május_v2.1.pdf" on this page

Megjelent a KRÉTA Negyedéves tájékoztató 10. száma 

  

Letölthető a KRÉTA Negyedéves Tájékoztató legújabb száma, amelyben ismét tájékoztatjuk felhasználóinkat a KRÉTA rendszer újdonságairól. 

KRÉTA Duális Modul Tudásbázis

  

Elérhető a KRÉTA Duális Modul Tudásbázis, ahol az intézményi KRÉTA adminisztrátorok, a duális képzőhelyi adminisztrátorok ill. a duális oktatók kaphatnak segítséget a rendszer használatához.

A KRÉTA Duális Modul Tudásbázis oldalain hasznos, gyakorlati tanácsokat is olvashatnak a programfunkciók kezeléséről, a duális csoportok és oktatók felviteléről, az összerendelések és órarendek létrehozásáról is. 

 KRÉTA

KRÉTA TESZEK modul 

  

KRÉTA TESZEK Modul a "Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára" című projekt nyilvántartási és karbantartási folyamatainak informatikai támogatását biztosító - a KRÉTA rendszerekkel integráltan működő - szoftvermodul  bemutatása a fenntartók, intézmények, tanárok és szülők részére.

FENNTARTÓ INTÉZMÉNYVEZETÉS TANÁR SZÜLŐ  

Digitális Kollaborációs Tér

  

A KRÉTA Digitális Kollaborációs tér - rövidítve DKT - egy olyan digitális tanulástámogató komplex modul, amely segíti a tanárok és a diákok digitális együttműködését, kommunikációját és a feladatok kiadását, szükségtelenné téve egyéb oktatási szoftverek használatát. 

TANÁR DIÁK

Idegennyelvi Felkészítő modul

  

A KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modul (KRÉTA-IFM) az angol nyelv fejlesztését teszi lehetővé, egyéni tanulásként támogató eszközként, mely egy innovatív felületen, játékos, érdekes feladatok segítségével biztosítja a tanulók nyelvi kompetenciájának hatékony fejlődését. 

TANÁR DIÁK FENNTARTÓ

Szakmai útmutatók letöltése

A tudásbázisban ide kattintva elérhetők a köznevelési ill. a szakképzési intézmények részére készített legújabb szakmai útmutatók.

Az archívumban a korábbi tanévek szakmai útmutatóit, leírásait is megtalálhatja ha szüksége van rá. 

E-ÜGYINTÉZÉS KRÉTA POSZEIDON

Lázár Ervin Program modul

  

Az KRÉTA Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer rendszerekben elérhetővé vált a Lázár Ervin Program (LEP) modul! Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el.

LEP modul, Intézményi adminisztrátori felület

LEP modul, intézményi adminisztrátori felület - videó

LEP intézményi napló felület

LEP modul, intézményi napló felület - videó

LEP modul, intézményi elektronikus ellenőrző felület

KRÉTA



  • Címkék nélkül