A legújabb oktatóvideónkbanbemutatjuk, hogy a KRÉTA TESZEK Modulban az eszközök kiosztásakor kitöltött dokumentumokat (pl. átadás-átvételi jegyzőkönyvek, meghatalmazások) hogyan lehet feltölteni a rendszerben.
legújabb oktatóvideónkbanbemutatjuk, hogy a KRÉTA TESZEK Modulban az eszközök kiosztásakor kitöltött dokumentumokat (pl. átadás-átvételi jegyzőkönyvek, meghatalmazások) hogyan lehet feltölteni a rendszerben.
A projekt célja annak elősegítése, hogy a digitális oktatásba életkorának megfelelő évfolyamokon bekapcsolódó valamennyi tanuló korszerű, versenyképes oktatástechnológiai környezetben tanulhasson. További célja a köznevelési intézmények és pedagógusaik hordozható IKT eszközökkel való ellátása és a pedagógusok felkészítése a digitális eszközök mindennapi oktatási gyakorlatuk során történő alkalmazására.
A KRÉTA Tudásbázisban a TESZEK Modul szülői felületének bemutató oldalán ismertetjük a szülői regisztrációs folyamatot, ahol részletes leírásokkal mutatjuk be, hogy a szülők hogyan igényelhetnek eszközt a 9. évfolyamos gyermeküknek! A KRÉTA TESZEK Modul tanári felületének kezelését ide kattintva érhetik el a pedagógusok, ahol bemutatjuk a pedagógus munkakörben foglalkoztatott alkalmazottaknak, hogy a KRÉTA Elektronikus naplóba belépve, hogyan indíthatják el az eszközigénylésüket.
Ide kattintva lépésről-lépésre bemutatjuk, hogy a KRÉTA TESZEK Modulban milyen feladatokat kell végrehajtani az TESZEK - Eszköz-menedzser jogosultsággal rendelkező felhasználónak az eszközök kiosztásakor.
A projekt célja annak elősegítése, hogy a digitális oktatásba életkorának megfelelő évfolyamokon bekapcsolódó valamennyi tanuló korszerű, versenyképes oktatástechnológiai környezetben tanulhasson. További célja a köznevelési intézmények és pedagógusaik hordozható IKT eszközökkel való ellátása és a pedagógusok felkészítése a digitális eszközök mindennapi oktatási gyakorlatuk során történő alkalmazására.
A KRÉTA Tudásbázisban a TESZEK Modul szülői felületének bemutató oldalán ismertetjük a szülői regisztrációs folyamatot, ahol részletes leírásokkal mutatjuk be, hogy a szülők hogyan igényelhetnek eszközt a 9. évfolyamos gyermeküknek! A KRÉTA TESZEK Modul tanári felületének kezelését ide kattintva érhetik el a pedagógusok, ahol bemutatjuk a pedagógus munkakörben foglalkoztatott alkalmazottaknak, hogy a KRÉTA Elektronikus naplóba belépve, hogyan indíthatják el az eszközigénylésüket.
Ide kattintva lépésről-lépésre bemutatjuk, hogy a KRÉTA TESZEK Modulban milyen feladatokat kell végrehajtani az TESZEK - Eszköz-menedzser jogosultsággal rendelkező felhasználónak az eszközök kiosztásakor.
Ebben az oktatóvideóbanaz eszközök kiosztásának ill. visszavételének adminisztrációs folyamatát mutatjuk be aKRÉTA TESZEK Modul Intézményi rendszerben. Fontos tudni, hogy ahhoz, hogy a TESZEK modulban elvégezhesse a tanuló, pedagógusok és az informatikai eszközök összerendelését, a KRÉTA Adminisztrátori rendszerben ki kell osztani az a TESZEK Eszköz-menedzser jogosultságot.
Fontos tudni, hogy a TESZEK modulba csak nevesített felhasználók (alkalmazottak) léphetnek be, az alapértelmezet "admin" felhasználó nem tud belépni az eszközök ügyintézésébe!
A KRÉTA adatok betöltése és kezeléseoldalon részletes leírásokat olvashat arról, hogy milyen módon lehet a KRÉTA rendszerbe feltölteni a tanulók, alkalmazottak adatait, hogyan hozhatja létre az osztályokat, adhatja meg a tanulók gondviselőit ill. állíthatja be a hozzáférési jogosultságokat!
Ha még nem töltötte le a KRÉTA Szülőknek mobil alkalmazást, akkoride kattintva megismerkedhet az applikációkkal,továbbá az oldalról le is tudja tölteni az alkalmazásboltokból! A KRÉTA Szülőknek mobil applikáció az Android, az iOS és a Huawei telefonokra és táblagépekre is egyaránt elérhető.
Fontos tudni, hogy a Tárgyi eszköz ügyintézés menüpontból elérhető regisztráció csak a nappali rendszerű iskolai (köznevelési) oktatásban részesülő, 9. évfolyamos tanulók, törvényes képviselőnek jelölt szülei, gondviselői számára elérhető.
Ha még nem töltötte le a KRÉTA Szülőknek mobil alkalmazást, akkoride kattintva megismerkedhet az applikációkkal,továbbá az oldalról le is tudja tölteni az alkalmazásboltokból! A KRÉTA Szülőknek mobil applikáció az Android, az iOS és a Huawei telefonokra és táblagépekre is egyaránt elérhető.
Fontos tudni, hogy a Tárgyi eszköz ügyintézés menüpontból elérhető regisztráció csak a nappali rendszerű iskolai (köznevelési) oktatásban részesülő, 9. évfolyamos tanulók, törvényes képviselőnek jelölt szülei, gondviselői számára elérhető.
A törvényes képviselőnek jelölést az iskola KRÉTA Adminisztrátora tudja beállítani a szülőhöz és gondviselőhöz!
videóban bemutatásra kerül, hogy az pedagógusként a KRÉTA Elektronikus naplóba belépve, hogyan tudja elindítani az eszközigénylési folyamatot a Tárgyi eszköz ügyintézés menüpontból.
Az igénylési lehetőség az intézmény összes pedagógus munkakörben foglalkoztatott alkalmazottja számára elérhető, azonban fontos tudni, hogy a projekt felhívása értelmében „hordozható tanári IKT eszköz ( notebook) azon pedagógus munkakörben foglalkoztatott személy részére adható pedagógiai feladatai támogatása céljából, aki a felhívás megjelenését megelőző négy évben európai uniós vagy hazai forrás terhére finanszírozott program keretében személyes használatra nem kapott ilyen eszközt vagy amennyiben kapott, az már nincs a személyes használatában.”
10Tehát amennyiben Önnek jelenleg is használatában van az EFOP-3.2.4 projekt keretében kiosztott notebook, nem jogosult az RRF projektben újabb eszköz átvételére.
A videóban bemutatásra kerül, hogy az pedagógusként a KRÉTA Elektronikus naplóba belépve, hogyan tudja elindítani az eszközigénylési folyamatot a Tárgyi eszköz ügyintézés menüpontból.
Az igénylési lehetőség az intézmény összes pedagógus munkakörben foglalkoztatott alkalmazottja számára elérhető, azonban fontos tudni, hogy a projekt felhívása értelmében „hordozható tanári IKT eszköz ( notebook) azon pedagógus munkakörben foglalkoztatott személy részére adható pedagógiai feladatai támogatása céljából, aki a felhívás megjelenését megelőző négy évben európai uniós vagy hazai forrás terhére finanszírozott program keretében személyes használatra nem kapott ilyen eszközt vagy amennyiben kapott, az már nincs a személyes használatában.”
A KRÉTA adatok betöltése és kezeléseoldalon részletes leírásokat olvashat arról, hogy milyen módon lehet a KRÉTA rendszerbe feltölteni a tanulók, alkalmazottak adatait, hogyan hozhatja létre az osztályokat, adhatja meg a tanulók gondviselőit ill. állíthatja be a hozzáférési jogosultságokat!
A KRÉTA Iskolai Egészségügyi Rendszermodul (KRÉTA-IER) használatát bemutató új oktatóvideóban aTanulói törzslapadat kikérése funkciótismertetjük az IER rendszer felhasználóinak. Fontos tudni, hogy a törzslapadatok kikérését védőnői jogosultsággal lehet indítani, a fogadott adatkikérők küldését iskolaegészségügyi koordinátori jogosultsággal lehet jóváhagyni!
A 2022. február 1-én tartott oktatás bemutatója a KRÉTA rendszert még nem használó intézményeknek. A videóban lépésről-lépésre bemutatjuk a feladatellátási helyek, a tanulók, az osztályok kezelését, ismertetjük a KIR tanuló és alkalmazott importálási lehetőségeket és a tanulók osztályba sorolását, továbbá a TESZEK modul használatához szükséges beállításokat!
A felhasználói útmutató segítséget nyújt az intézményeknek a pedagógiai szakszolgálatok alkalmazásában álló gyógytestnevelő tanárok helyes rögzítéséhez, a gyógytestnevelési csoportok megfelelő kialakításához az elektronikus naplóban, valamint a gyógytestnevelő pedagógusoknak a tevékenységük KRÉTA rendszerben történő adminisztrálásához
A KRÉTA Iskolai Egészségügyi Rendszermodul (KRÉTA-IER) oktatóvideóban a Mentett iskolai dokumentumok menüt mutatjuk be a program felhasználóinak. A Mentett iskolai dokumentumok a tanulókhoz nem köthető, a felhasználók által feltöltött különféle dokumentumok, illetve az IER által generált jelentések, riportok.
A KRÉTA Iskolai Egészségügyi Rendszermodul (KRÉTA-IER) újabb oktatóvideójában a Lekérdezések menü funkcióit ismertetjük részletesen a rendszer felhasználóinak.
A a KRÉTA Iskolai Egészségügyi Rendszermodul (KRÉTA-IER) oktatóvideóban a Csoportos egészségnevelés menüt ismertetjük a rendszer felhasználóinak.
Állapot
subtle
true
colour
Green
title
KRÉTA-IER
Panel
borderColor
#CCCCCC
borderWidth
1
KRÉTA IER - Szakrendelések létrehozása
Az IER modul következő oktatóvideójában a Szakrendelések létrehozását ismertetjük a rendszer felhasználóinak a KRÉTA Iskolai Egészségügyi Rendszermodulban.
Megjelent a KRÉTA negyedéves tájékoztatójának 8. száma, az elmúlt időszak a KRÉTA, az fKRÉTA, az IFM modul és LEP rendszerrel kapcsolatos legfrissebb eseményeinek leírásával!
Elérhetővé vált a német - mint tanult nyelv - a KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modulban, így az alkalmazásban a nyelv választás során, a tanult nyelvek listáján a német nyelv is választható lesz!
Állapot
subtle
true
colour
Yellow
title
KRÉTA-IFM
Panel
borderColor
#CCCCCC
borderWidth
1
Klebelsberg Képzési Ösztöndíj Program 2021/2022 tanév - Pályázati felhívás és működési szabályzat
Működési szabályzat és pályázati felhívás 2021/2022. tanévre
PDF
name
Működési szabályzat és pályázati felhívás a 2021_2022. tanévre.pdf
page
Pályázati felhívás
space
KKOP
Állapot
colour
Yellow
title
KKÖP
Panel
borderColor
#CCCCCC
borderWidth
1
Klebelsberg Képzési Ösztöndíj Program 2021/2022 tanév - Ösztöndíjas Szerződéstervezet minta
Ösztöndíjas szerződés minta a 2021/2022. tanévre
PDF
name
Ösztöndíjas szerződés_minta 2021_2022. tanév.pdf
page
Pályázati felhívás
space
KKOP
Állapot
colour
Yellow
title
KKÖP
Panel
borderColor
#CCCCCC
borderWidth
1
Tanulói ösztöndíj jogosultság beállítása
Tájékoztató a szakképző intézmények részére a tanulói ösztöndíj jogosultságát befolyásoló "Állam által ingyenesen biztosított képzésben résztvevő" opció beállításáról.
Részletes tájékoztató és útmutató a szakképző intézmények részére a 2021/2022-es tanévben a szakképzési ösztöndíj szabályairól és kezeléséről a KRÉTA rendszerben.
PDF
name
Utmutato_szakkepzesi_osztondij-2021-2022.v2.pdf
Állapot
title
Szakképzés
Panel
borderColor
#CCCCCC
borderWidth
1
Az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz.
2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:
osztálynapló,
csoportnapló,
egyéb foglalkozási napló,
órarend,
tantárgyfelosztás,
ellenőrző.
A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket.
A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.