- Létrehozta Szabó László, legutolsó módosítás időpontja febr. 20, 2020
Ez az oldal egy régebbi verziója. Nézze meg a jelenlegi verziót.
Összehasonlítás a jelenlegivel Korábbi változatok megtekintése
Üdvözöljük a KRÉTA Tudásbázison!
A KRÉTA Tudásbázis Portál célja, hogy a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer felhasználói (fenntartók, intézményvezetők, pedagógusok, tanulók, szülők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a KRÉTA valamint a KRÉTA rendszerhez kapcsolódó további szoftvermodulok használatához. A tudásbázisban megtalálhatók a KRÉTA rendszer valamennyi moduljának felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók, továbbá számos videó is segíti a felhasználókat. A KRÉTA nem csak egy számítógépes programot jelent, hanem egy komplett hardver és szoftver elemekből álló korszerű infrastruktúrát is. A KRÉTA rendszer tartalmazza a különböző funkciójú a moduláris szoftverelemeket (pl. tanügyigazgatási rendszer, elektronikus napló, e-ellenőrző, mobil applikációk), valamint a működtetéshez szükséges nagyteljesítményű hardver infrastruktúrát, továbbá a monitoring és backup rendszereket és a szoftver terméktámogatásának eszközeit (pl. e-learning, tudásbázis).
Keresés
Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez! A kereséshez használhatja a csillag(*) karaktert is a keresőszavak végén.
Egyáltalán nem, vagy túl kevés keresési eredményt kapott?
Ha információk keresésekor az összes szó helyesírásának ellenőrzése után sem kap találatot, bővítse a keresést további eredményekért:
- Használjon kevesebb keresési kifejezést. Használja például a „importálás” szót az „tanulók importálása” kifejezést helyett.
Használjon általánosabb keresési kifejezéseket. Használja például a „számítógép” vagy a „PC” szót a „laptop” helyett.
Használja a csillag (*) karaktert a keresőszavak végén. A óra* kifejezés például megtalálja a „órarend” és a „óralátogatás” szót is. A * használata a szavak elején vagy közepén nem működik.
Legfrissebb hírek és információk
Tisztelt Felhasználóink!
A tavalyi tanévben megrendezésre került KRÉTA konferenciasorozat pozitív visszajelzéseire és hatékonyságára tekintettel a Klebelsberg Központ és az eKRÉTA Informatikai Zrt. a tankerületi központok fenntartásában működő intézmények részére a 2019/2020. tanévben is megszervezi a 2020. tavaszi KRÉTA konferenciasorozatot.
A Konferenciákról szóló bővebb információk a Tudásbázis alábbi aloldalán találhatóak.
Tisztelt Felhasználóink!
4-5-6. évfolyamú osztályokba járó tanulók és az ezen osztályokhoz Tantárgyfelosztásban kapcsolódó pedagógusok számára elérhetővé vált a KRÉTA rendszer e-Learning menüpontjában a Közlekedő Kisokos e-Learning kurzus.
Ide kattintva olvashatják el a tájékoztatót a Közlekedési Kisokos e-Learning kurzusról.
A funkciót bemutató videók az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el:
- Közlekedő kisokos elérése Tanulóknak
- Közlekedő kisokos elérése Gondviselőknek
- Közlekedő kisokos elérése Pedagógusoknak
- Közlekedő kisokos KRÉTA e-Learning kurzus bemutatása
A Felületen, a felhasználó neve mellett található az e-Learning menüpont:
Fontos tudni! A Közlekedési Kisokos e-Learning kurzus csak a tankerületi központ, illetve a nem állami szervezet fenntartásában működő intézménybe járó tanuló, a hozzájuk a rendszerekbe rögzített gondviselők, valamint ezen intézmények pedagógusai számára érhető el!
A menüpontot megnyitva megjelenik az e-Learning kurzus:
A "Tovább a kurzusra" gomb segítségével a rendszer automatikusan átlépteti a tanulót az e-Learning rendszerbe, ahol az "Indítás" gomb segítségével lehet a tanfolyamot megkezdeni (vagy félbehagyott kurzus esetén a "Folytatás" gomb segítségével folytatni).
Az elindított kurzus alsó kezelésávján lehet az egyes oldalakon tovább vagy vissza lapozni:
A bal felső sarokban lévő "könyv" ikonra kattintva a már teljesített kurzusrészek bármelyik oldala visszanézhető, "oda lapozható" a tanfolyam:
A fejezetek végén "Ellenőrző kérdése" találhatóak, melyeket a "Teszt indítása" gomb segítségével lehet megkezdeni:
A kérdések oldalain van lehetőség azonnal az "Ellenőrzés" gomb segítségével az adott kérdésre adott választ ellenőrizni, ahol a felület az összes helyes/hamis választ kiemelve megjeleníti válaszunk helyességét, illetve a felületen nyomon követhető az elért pontszám is.
Tisztelt Felhasználóink!
Az KRÉTA rendszerekben elérhetővé vált a Lázár Ervin Program (LEP) modul.
Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el:
- Lázár Ervin Program modul, intézményi adminisztrátori felület
- Lázár Ervin Program modul, intézményi adminisztrátori felület - videó
- Lázár Ervin Program modul, intézményi napló felület
- Lázár Ervin Program modul, intézményi napló felület - videó
- Lázár Ervin Program modul, intézményi elektronikus ellenőrző felület
Az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz.
2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:
- osztálynapló;
- csoportnapló;
- egyéb foglalkozási napló;
- órarend;
- tantárgyfelosztás,
- ellenőrző.
A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket. A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.
Szoftverfrissítések, újdonságok
Kréta 2.82 verzió újdonságai (2020.02.05.)
Az e-Napló menüpontban elérhető funkciók menyisége miatt a felület átrendezésre került egy újabb almenüpont bevezetésével. A szétbontott struktúrának megfelelően elérhető funkció leírások ITT érhetőek el.
A Testreszabás menüpont átalakításra került. Megjelentek új szekciók, illetve a szekciók mindig becsukott állapotban jelennek meg a felület megnyitásakor, az oldal tetején minden szekciót megnyitó és bezáró gombok kerültek elhelyezésre.
Az e-Ügyintézés modullal történő egységesítés és a Fenntartó kérésének megfelelően módosítva lett a Szülői igazolás típus Gondviselői igazolás típusra.
A korábban "Összevont óra" nevű jelölőnégyzet és TTF elem tulajdonság átnevezeésre került a Fenntartó kérésére "TTF óraszám korrekció" névre. Az eddigi beállított értékeket a mező átnevezése nem módosította.
A TTF elem tulajdonságai között jelölhetővé vált a Felnőttoktatási szerződéssel ellátott óra tulajdonság.
A TTF elemeknél már nem csak arra van lehetőség, hogy jelölőnégyzettel regisztrálva legyen, hogy az adott TTF elem Túlórában ellátottnak minősül, hanem megadható, hogy a TTF elem teljes óraszámából mennyi a Túlórában ellátott rész.
A Pedagógus felületén korábban megjelent a jelentkezett Gondviselőhöz tartozó tanuló minden ossztálya, mely összetett intézmény (pl.: Általános iskola és AMI és Kollégium) esetén zavaró lehetett. Jelenleg már csak az az osztyál jelenik meg a tanuló osztályai közül, mely számára a Fogadóóra kiírásra került.
A több osztály tanulóiból összetevődő csoportok névsoraiban megjelenik az adott tanuló osztálya is a könnyebb beazonosítás érdekében.
A rendszerben elérhetővé váltak bizonyos Nemzetiségi dokumentumok. A funkcióról bővebben a Nemzetiségi dokumentumok oldalon található információ.
Az Osztályfőnöki menüpont / Osztály tanulói adatok listájának tetejére felkerültek az összes panelt kinyitó / bezáró gombok.
Az OH ESL támogatásához szükséges új ESL-tantárgy-kategória (adatszótár) került a rendszerbe. Az adatszótár zárt, nem bővíthető, csak védett elemei vannak. Ezeket az elemeket kell/lehet megadni az egyes tantárgyak esetében, hogy melyik adatszolgáltatási sorhoz tartozzanak.
A tantárgyaknál eddig beállított statisztikai Tantárgy-kategória érték meg lettek feleltetve az ESL tantárgy-kategóriáknak, és az eddig már beállított értékek az új mezőben megjelentek autómatikusan.
A Testreszabás / Mondatbank elemek fejlécében van lehetőség a többi felületen megszokottak szerint sorba rendezni a lista értékeit.
A rendszerbe importálással kerülő tantárgyak egységesen Főtárgyként kerülnek a rendzserben rögzítésre.
Az Osztálynapló és a Haladási napló dokumentumokban az adott hetekre beállított hetesek megjelenítésre kerülnek a generált dokumentumokba.
Az intézményeknek van lehetőségük a Testreszabás / Távollét bejelentés beállításai szekcióban szabályoznia, hogy kinek jelenlen meg a funkció az intézmény felhasználói közül.
Távollét bejelentésre jogosult szerepkörök beállítással (A beállítás segítségével szabályozhatjuk, hogy az Adminisztrátorokon kívül, mely további szerepkörök rögzíthetnek távollétet) szabályozható, hogy az admin felületen kívül a napló felületen minden Napló joggal rendelkező felhasználó (Pedagógus), és/vagy minden Napló joggal nem rendelkező felhasználó (Alkalmazott) számára elérhető legyen a Távollétbejelentés funkció a rendszerben.
A dokumentum fejlécbe/láblécbe feltöltött képek minőségének javítása történt meg.
A KRÉTA rendszerben a Dokumentumok menüpontban elérhető dokumentumokban, illetve a Tanári DashBoard felületre hatással lévő beállítási lehetőség részletes leírása kiegészítésre került.
Az itt beállított értéknél rosszabb átlaggal rendelkezőket tekintjük bukással veszélyeztetett tanulóknak, melyről a tanulók szaktanárai és osztályfőnökei kapnak jelzést a tanári belépéssel elérhető információs felületen. Ezen érték módosításának nincs hatása az ESL modulban kapott értékekre, csak a Tanári dashboardon megjelenő adatokra!
A Bukás veszélyre figyelmeztetés határát minden intézmény a saját Testreszabás menüpontjában tudja szabályozni. Ennek a beállításnak nincs hatása az ESL modulban kapott értékekre!
A generált export táblázatban a dátum mező módosításra került, hogy csak az év/hónap/nap adatokat tartalmazza.
Több felületi és felugró információs szöveg módosítása, pontosítása a funkciók változásának megfelelően.
Kréta 2.81 verzió újdonságai (2020.01.28.)
Több, a rendszerben elérhető félévi dokumentum módosítása történt meg:
- Iktatószám méretének csökkentése/áthelyezése
- nagyon hosszú osztálynevekből adódó tördelési hiba javítása
- mulasztási táblázat fejléc módosítás
- az osztályzattal rögzített szorgalom értékelés megjelenítésének javítása
A Lázár Ervin Program modul Központi KRÉTA rendszerben lévő felületének módosítása a Fenntartó kérésének megfelelően.
Az egyes Tantárgyfelosztás elemek "nemzetiségi óra" tulajdonságának jelölése az import file segítségével is beállítható.
Kréta 2.81 verzió újdonságai (2020.01.15.)
A rendszerben korábban elérhető, "egygombos" Tömeges gondviselői hozzáférés generálás funkció megszünt a felhasználói visszajelzések alapján.
Tömegesen Gondviselői jelszó létrehozására az Importálás menüponton keresztül van lehetőség. Bővebben a Tudásbázis alábbi felületén olvasható a funkcióról.
Egyenkénti Gondviselői hozzáférés létrehozására vagy jelszó cserére/új jelszó generálásra továbbra is van lehetőség a Tanulói adatlap / Gondviselők fülén keresztül. Bővebben a Tudásbázis alábbi felületén olvasható a funkcióról.
A Nyilvántartás / Intézményi adatok / Működési hely adatai között található Működési hely típusa mező értékétől függően két új mező jelenik meg a felületen.
Tagintézmény típus esetén megjelenik a Tagintézmény vezetőjének rögzítési lehetősége.
Telephely típus esetén megjelenik A telephely anyaintézménye rögzítési lehetőség.
Az intézményi mondatbank importálási folyamat módosítása.
Az importálás folyamatának leírása a Tudásbázis alábbi aloldalán olvasható.
A modulos tanulók/növendékek Gondviselői adatainak exportálási lehetőségei elérhetőek a modulos menükben.
Az Alkalmazottak menüpont Alkalmazottak munkaügyi adatainak exportált táblázatában elérhetőek az alkalmazottakhoz a rendszerbe rögzített SZTSZ azonosítók.
Azoknak a tanulóknak/növendékeknek, akik a KRÉTA rendszer több moduljában is szerepelnek, a Tanulói jogviszony igazolás dokumentum generálásakor kell kiválasztani, melyik jogviszonyukkal kapcsolatos adatokat szeretnék a dokumentumba generálni.
Az Admin felület / e-Napló menüpont Értékelések listájában a Szöveges értékelések megjelenítése módosításra került, hogy a szövegkiemeléssel történő szöveges értékelés jobban olvasható legyen.
Az üres és a Fogadóórára már rögzített Gondviselői jelentkezés esetén a Fogadóóra módosítási lehetőségeinek lehetővé tétele.
Felhasználói igényeknek megfelelően további adatok kerülnek exportálásra a Tanulók KIR-STAT (okt. 1-i állapot) és a Tanulók teljes KIR-STAT (minden, tanévben jogviszonnyal rendelkező tanuló adatai) funkciókkal az XLS táblázatokba.
Az e-Napló menüpont Tanórák listája felületen elérhető Szűrő panelek a Tanóra adatai/speciális adatai felületnek megfelelő sorrendben és tagolással jelennek meg.
A Tantárgyfelosztásban lehetővé vált bejelölni, hogy az adott TTF sor nemzetiségi oktatásnak minősül e . A TTF sor létrehozásakor vagy módosításakor használható a jelölőnégyzet.
Az ilyen jelöléssel ellátott TTF sorból létrehozott foglalkozások megöröklődnek a beállított értéket, a tanóra Speciális adatainál beállításra kerül ez a jelölőnégyzet.
A Nyilvántartás/Csoportok menüpontban az egyes csoportokat a "nagyító" ikon segítségével megnyitva elérhető "Tanulók" fülön megjelenik, hogy az adott tanuló melyik osztályból lett a csoportba besorolva.
Amennyiben az intézményben engedélyezve van az Osztályfőnöki záradékszerkesztés, az Osztályfőnöki feladatok menüpontban az Osztály tanulói listában az adott tanuló sorában lévő "ceruza" ikonnal szerkesztheti az osztályfőnök a tanuló záradékait.
A korábbi záradékok könnyebb megtekintése érdekében külön sorba kiemelésre kerültek a már rögzített záradékok.
Új beállítási lehetőség jelent meg a Testreszabás menüpont Értékelések és feljegyzések beállításai szekcióban (a Tanári Dashboard / Kezdőlap funkcióhoz kapcsolódóan.).
A Bukás veszélyre figyelmeztetés határát minden intézmény a saját Testreszabás menüpontjában tudja szabályozni. Ennek a beállításnak nincs hatása az ESL modulban kapott értékekre!
A Csoportok adatlapján is elérhetővé vált a Gyórgypedagógiai/Logopédiai tulajdonság jelölési lehetőség.
Az előadásra kísérők száma osztály jelentkezéseknél lehet 0 is, amennyiben több osztályhoz az intézményből 1 közös kísérő megy csak el.
A TTF-fel nem rendelkező felhasználók számára is elérhetővé váltak a Tanári Dashboard / Kezdőképernyő értékei.
Új terem felvitelekor vagy meglévők módosításor ellenőrzési metódusok átírása.
A Közmű adatszolgáltatás funkcióban történt módosítások felületi megjelenítésre kerültek.
Az e-Napló menüpont több alpontjában is egységesítésre került a Szűrők sorrendje.
A Távollétbejelentő modulban a fenntartó kérésére több változtatás történt az SAP kapcsolatban. Továbbá megjelenítésre kerül az alkalmazott SZTSZ azonosító is külön oszlopban.
A hátralévő szabadnapok elhasznált kerete számítása az új, Számfejtett távollétek menüponton keresztül, abból számolódik.
A fenntartó kérésének megfelelően.
Több felületen módosítások történtek a jogszabálykövetés érdekében.
Kréta 2.80 verzió újdonságai (2019.12.12.)
A KRÉTA rendszer sok felületén az adattartalom és listák mérete miatt szükséges volt a listákban lefelé görgetni az oldalakat, mely görgetés az egész felületet egyben kezelte. A frissítés során a rendszer legtöbb felülete átalakításra került, hogy a felső menüsor mindig látszódjon, illetve a táblázatok és kereső/szürő listáik külön-külön is görgethetőek legyenek.
A Pedagógusok számára a Napló felületen is elérhetővé vált egy Dashboard / Kezdőlap felület, ahol az adott Pedagógussal kapcsolatban jelennek meg információk.
A funkcióról bővebben a Tanári Dashboard / Kezdőlap aloldalon olvashat.Új beállítási lehetőség jelent meg a Testreszabás menüpont Értékelések és feljegyzések beállításai szekcióban (a Tanári Dashboard / Kezdőlap funkcióhoz kapcsolódóan.).
A Bukás veszélyre figyelmeztetés határát minden intézmény a saját Testreszabás menüpontjában tudja szabályozni. Ennek a beállításnak nincs hatása az ESL modulban kapott értékekre!
A Tantárgyaknál beállított Szorgalom tárgykategória esetében (tantárgyi szorgalom használata esetén szükséges ennek beállítása) a felületen nem lehetséges Elégtelen (1)-es értékelés rögzítése, melyre a felületen figyelmeztetést is látunk.
("Tanulónév" tanulónak elégtelen osztályzatot adtak, de szorgalom tárgykategóriába tartozó tantárgyból nem adható elégtelen (1) osztályzat!)
Az AMI tantárgyi szorgalom kezelésével kapcsolatban az AMI GYIK oldalon olvashat bővebb leírást.
A Szorgalom tárgykategóriába állított tantárgy esetén az értékelés csak 4 fokozatú lehet, valamint a félévi/év végi dokumentumokban a Szorgalom értékelésnek megfelelő megnevezések, azaz 2 (Hanyag) - 3 (Változó) - 4 (Jó) - 5 (Példás) fognak megjelenni.
Az osztályok tanulóinak adatait (az Osztályfőnöki szerkesztés engedélyezése esetén) a felületen már a modulos (AMI, Kollégium, EGYMI) kategóriákba állított osztályok esetében is el lehet végezni. Ennek lehetősége az Osztályfőnöki feladatok / Osztály tanulói menüpontban érhető el.
Itt szükséges először kiválasztani a megfelelő Ellátott köznevelési feladat típust, majd ezt követően a megfelelő osztály, és ezután a Keresés gomb megnyomására a megjelenő tanulói listán már használható a "ceruza" - szerkesztési - ikon.
Az AMI Növendékeknél egyedileg beállított Tantárgyi információk megjelennek a Foglalkozások naplózási felületén.
A Növendék Évfolyama és Tagozata a felületen rögtön látható, többi értéke a Növendék nevére vitt egérmutató hatására felugró ablakban érhető el.
AMI modul használatát segítő beállításokról az alábbi oldalon olvasható bővebben.
A Dokumentumok menüpont Törzslapgenerálás során kiválasztható, hogy az intézményben vezetői szerepkörre beállított felhasználók közül kit jelenítsen meg a dokumentumban a rendszer a Törzslap külívén, mint annak aláírója.
Kiválasztható szerepkörök:
- igazgató
- intézményvezető
- tagintézmény-vezető
- intézményegység-vezető
A kiírt Fogadóóráról a Gondviselőknek küldött tájékoztató e-mail adattartalma kiegészítésre, bővítésre került, valamint az Intézmény neve és központi e-mail címe is belekerül a tájékoztató levelekbe, hogy a tévesen rögzített Gondviseli e-mail címek esetén a tájékoztatást tévesen megkapó személy ezt jelezni tudja az intézmény számára.
Ezzel párhuzamosan a Fogadóórára jelentkezésekről a kiíró pedagógusnak érkező levelek adattartalma is bővítésre került.
A Tanulók besorolása felületen módosításra került az osztály/csoport nevek megjelenítésének sorrendje, előre került az osztály/csoport intézményi elnevezése, és a név mögé került áthelyezésre az adott tanév elnevezése a könnyebb, gépeléssel történő kereséshez.
Az Alkalmazottak / Elsődleges munkaidő adatok felületen mind a Mesterpedagógus, mind a Kutatótanár Pedagógus fokozat kiválasztása esetén van lehetőség jelölni Jelölőnégyzet segítségével a Szakértő/szaktanácsadó tulajdonság.
Az osztályok felületen új jelölési lehetőség került kialakításra, összevonva a korábbi Gyógypedagóiai és Logopédiai tulajdonságot egy mezőbe.
A Tanulóknál/Növendékeknél beállított évfolyamértékek több felületen megjelenítésre kerültek.
Az Osztályoknál beállított alapértelmezett tantermet a e-Napló / Órarend rögzítésnél a rendszer automatikusan beállítja, (Azaz egy TTF elem kiválasztása esetén az Osztály/Tantárgy/Tanterem mezőket már nem kell külön kitölteni)
További Importálási felületek egységesítése történt meg az új funkcióknak megfelelően.
Az e-Napló menüpont több alpontjában is egységesítésre került a Szűrők sorrendje.
Megjelent a rendszerben egy újabb jogosultsági szint: Alkalmazott.
Ennek beállítására azon alkalmazottak/felhasználók esetében van szükség, akik a KRÉTA rendszert nem használják jelen pillanatban, azonban a fenntartó a Távollétbejelentő modulon keresztül számukra is előírja, hogy szabadságigényüket, illetve szabadságuk nyilvántartását a rendszerben kell végezniük.
A Távollétbejelentő modulban a fenntartó kérésére több változtatás történt a felületen, visszajelző üzenetekben.
A fenntartó kérésének megfelelően.
Több felületen módosítások történtek a jogszabálykövetés érdekében.
Azokban a KRÉTA rendszerekben, melyekben csak Lázár Ervin Program modul kezelése valósul meg, újabb tájékoztatások kerültek megjelenítésre a felület használatának segítésére.
Kréta 2.79 verzió újdonságai (2019.11.06.)
Tisztelt Felhasználóink!
Az KRÉTA rendszerekben elérhetővé vált a Lázár Ervin Program (LEP) modul.
Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el:
- Lázár Ervin Program modul, intézményi adminisztrátori felület
- Lázár Ervin Program modul, intézményi adminisztrátori felület - videó
- Lázár Ervin Program modul, intézményi napló felület
- Lázár Ervin Program modul, intézményi napló felület - vide
- Lázár Ervin Program modul, intézményi elektronikus ellenőrző felület
Az osztályoknál mindaddig van lehetőség a modulokon keresztül történő mozgatásra (Feladatellátási helyek módosításával) amíg egy adott osztálynak nincs és nem volt tagja.
A Dokumentumok / Tanulók / Közösségi szolgálati napló útvonalon elérhető Közösségi szolgálati napló kiegészítésre, módosításra került.
Az Importálások / Eszközök importálása felület átalakításra került. A felület működéséről bővebb leírás a Tudásbázis alábbi aláoldalán található.
A Napló felület Tanári feladatok / Képek listája és az Admin felület e-Napló / Képek listája felületeken az OpenBoard szoftverrel készített és a KRÉTA rendszerbe feltöltött képek listáiba bekerült, hogy az adott képeket már felhasználta/megjelenítette e már tanórában a tanulók számára a pedagógus, segítve a feleslegesen feltöltött képek törlési lehetőségét.
Az AMI modulban a Zeneművészeti ágra állított osztályokba történő besorolásokkor létrejövő automatikus egyéni csoportok csoporttípusa frissítésre került "Alapf. müv. okt. zeneművészeti csoport - egyéni főtanszak" típusra.
A Szakmai képzésre állított csoportok, vagy Szakmai osztályhoz rendelt osztálybontott csoportok esetében megjelenik a csoport adatlapján a Képzés típusa érték, mely osztálybontás esetén az osztálytól öröklődik, osztálybontás nélküli csoport esetén pedig a csoportnál szabadon állítható.
A Tanóra adatai / Speciális adatok fülön található, jelölőnégyzettel beállítható tanóra adatai értékek csoportosításra kerültek.
Felhasználói kérésekre a rendszerben van lehetőség már több Fogadóóra eseményt is rögzíteni azonos időben, azonos tanterembe. A teremütközésről a felületen az első Fogadóórát rögzítő pedagógus utáni minden Fogadóóra rögzítésnél megjelenik egy figyelmeztető üzenet, azonban a rögzítés folytatható.
A Testreszabás menüpont Értékelések és feljegyzések beállításai szekcióban megjelent egy új beállítási lehetőség, mely segítségével minden intézmény beállíthatja, hogy milyen mértéktől tekinti a tanulót bukásra állónak, és kerüljön bele a Dokumentumok / Tanulók / Bukásra álló tanulók listája dokumentumba.
Az AMI modul Növendékeknél elérhető Tantárgy fül felületen a rendszerben lévő sablonok segítségével egységesen nyílik lehetőség a növendékek számára foglalkozások rögzítésére.
A funkcióról bővebben a Tudásbázis alábbi aloldalán érhető el információ.
Fenntartói kérésre rögzítésre került az "indonéz" anyanyelv, mint adatszótárból a felületen kiválasztható anyanyelvi érték.
Több Szűrő panelen a rendelkezésre álló szűrési lehetőségek egységesítése történt.
Fenntartói kérésre módosításra került a Munkakör típus adatszótár.
Felületi elnevezések módosítása fenntartói kérésekre és jogszabálykövetés alapján.
Kréta 2.78 verzió újdonságai (2019.10.04.)
A KRÉTA rendszerben elérhető, és a KIR-STAT adatszolgáltatás során felhasználható adatok összegyűjtött exportálására, intézményi felhasználására szolgáló Export funkció leírását találja az alábbi aloldalon.
Az Adminisztrátori felület / Dokumentumok menüpontban elérhető új, KIR-STAT szekcióból tölthetőek le az Excel táblázatok.
Jelenleg két területen, az OSA2FELH és az OSA4TANU export segítségével érhetőek el információk.
A KIR-STAT támogatásról az alábbi Tudásbázis aloldalon olvashat bővebben.
A KIR-STAT támogatáshoz kapcsolódóan új beállítási lehetőség jelent meg az Alkalmazotti adatlap Elsődleges munkaügyi adatok fülén.
A jelölőnégyzettel jelölhető, hogy az adott alkalmazott "Tartósan távollévő helyettesítésére alkalmazott" e.
A KIR importok során kapott adatbázis szerkezetben történt változások alapján az importálási folyamatok átlakítása.
A Nyilvántartás / Tantárgyfelosztás menüpontban a TTF sorok előtt található jelölőnégyzet segítségével egyszerre több TTF sor is kiválasztható, kijelölhető, és egyben törötlhető.
A KRÉTA központi modulokban beállítható SZTSZ (SZemélyügyi TörzsSZám) megjelenítésre kerül az intézményi KRÉTA rendszerekben, az Alkalmazott Elsődleges munkaügyi lapján.
Az AMI osztályok esetében aktiválásra került az 1/13 és a 2/14 évfolyam is.
Az AMI Modul, AMI Növendékek listában a Növendéki adatlap Tantárgyak fülőn 0,5 érték is megadható a Növendék egyedi foglalkozási óraszámaként.
A letölthető Órarend dokumentumok kiegészítsére kerültek a Foglalkozást tartó pedagógussal, valamint az osztály bontott csoportjainak Foglalkozásai elkülönítve, de egy mezőben jelennek meg egy szeparátorral.
Az egyes legördíthető menükben, ha modulokhoz tartozó értékek is szerepelnek, akkor azoknak a megkülönböztetésére mozgó fejlécek jelennek meg az adott csoport első eleme felett.
A Fogadóórára történő jelentkezésről küldött rendszerüzenetek kiegészítése egyéb információkkal a beérkező intézményi kéréseknek megfelelően.
A Nyilvántartás / Tanulók / Export / Tanulók tanügyi adatai export adatbázisba belekerülnek a tanulókhoz a Tanügyi felületükön rögzített Bizonyítvány sorszám mező értékei is.
A Nyilvántartás menüpont Felhazsnálók listájában a felhasználó nevére kattintva megnyílik annak teljes adatlapja, megtekintés nézetben.
A Felhasználók neve előtti jelölőnégyzet segítsével a kijelölt felhasználóknak új jelszó generálási és adat exportálási lehetősége is van már ezen a felületen is.
A Csökkentett jogosultsággal rendelkező Gondviselők számára szintén a név előtti jelölőnégyzet hazsnálatával a felületen tömegesen van lehetőség Bővített jogosultságot adni.
A Kijelölt felhasználók esetében arra is van lehetőség, hogy a belépési adatok törlésre kerüljenek, amennyiben a rendszerhez való hozzáférését valakinek meg kell szüntetni.
Az Értékelések menüpontban a Dolgozatok átlaga menüpontban megjelenítésre kerülnek azok a rögzített értékelések, melyeket a rendszer össze tud csoportosítani. Ennek feltétele az azonos osztály/csoport, azonos tantrgy, azonos nap, azonos értékelés mód, azonos téma megjelölés. Téme nélküli doglozatokat a felület nem von bele a csoportosításba.
A Szürhető/kereshető listában megjelenik az egy Dolgozatcsoportba sorolt értékelések részletes, érdemjegyenkénti statisztikája is.
Az Osztály/Csoport listában egy osztály vagy csoport "nagyító" ikonnal történő megnyitásával elérhető, részletes adataokat tartalmazó listák exportálhatókká váltak minden felület tetején található, xls-export gomb segítségével.
A Testreszabás intézményi beállításoknál engedélyezett felhasználók számára már a rendszerbe rögzített Gondviselői adatok bővebb köre érhető el a tanuló nevénél látható "nagyító" ikon használatával megnyíló adatlapokon.
A Dokumentumok / Statisztikák menüpontban új statisztikai adatelérések váltak lekérdezhetővé, PDF/DOCX/XLSX formátumokban is!
Új exportálási lehetőségek jelentek meg a Tanulók besorolása menüponton belül az alábbi lista felületeken.
- Osztályok tanulóinak listája
- Osztályokból kiírt tanulók listája
- Csoportok tanulóinak listája
- Csoportokból kiírt tanulók listája
Felhasználói kérésekre több export táblázatban a vezeték név és a kereszt név külön oszlopba kerül exportálásra, megjelenítésre
Bővítésre került többek között a Csoporttípus, az Igazolás típus adatszótár.
Feliratok és leírások pontosítása a funkcióknak megfelelően.
Kréta 2.77 verzió újdonságai (2019.08.28.)
A Nyilvántartás menüpont Intézmény felületén lehetőség van az intézményi alapdokumentumok feltöltésére PDF, DOC vagy DOCX formátumban, maximum 5 MB filemérettel típusonként.
Az Osztályok adatlapot megnyitva új felület jelent meg, ahol lehetőség nyílik az adott osztály Törzslap/Naplósorszám csoportos módosítására.
A Törzslap sablonnal lehet megadni a program számára, hogy az automatikusan generált törzslapszámok, milyen formában kerüljenek létrehozásra és rögzítésre. Ennek nélkülözhetetlen eleme a <#> karakter kombináció, melynek helyén fognak megjelenni a sorszámok. Egy <#>/10.A/2018-2019 sablon, és 25 tanuló esetén a törzslapszámok ’1/10.A/2018-2019’ és ’25/10.A/2018-2019’ között kerülnek kiosztásra. Ha ettől eltérően, például ’2018_19/10.a/1’ formátumú törzslapszámot szeretnének létrehozni, akkor az ennek megfelelő sablon 2018_19/10.a/<#>.
A képen szereplő sablonnal generált Törzslapszámok:
Az intézményekben a Testreszabás menü Az elektronikus napló korlátozásainak beállításai szekcióban új beállítás érhető el, melynek segítségével szabályozható, hogy a szombati és vasárnapi napokra is szeretnénk e felvinni foglalkozásokat, és ehhez nem szükséges minden egyes hétvégi napot a Tanév rendje felületen Tanítási napnak módosítani.
Foglalkozás rögzítésének engedélyezése hétvégére - A beállítással szabályozható, hogy a rendszer megengedje a szombati és/vagy vasárnapi napokra történő foglalkozás rögzítést.
A Testreszabás menüpont Mulasztások, igazolások szekciójában az opcióval beállítható, hogy a csoportok csoportvezetői igazolhatják-e az óráikon keletkezett mulasztásokat, illetve állíthatják-e őket igazolatlanra. Igazolni, igazolatlanra állítani csak a saját csoportban keletkezett mulasztásokat lehet, és csak akkor, ha a csoport nem tanórai célú.
Egy összetett intézményben, több jogviszonyt keletkeztető ellátott köznevelési feladat beállítása esetén megjelenő Testreszabás funkció az Alapértelmezett ellátott feladat beállítási lehetőség.
A beállítással szabályozható, hogy az intézmény KRÉTA rendszerében mi legyen az alapértelmezett ellátott feladat. Az adminisztrációs modul „Nyilvántartás” menüpontjában alapértelmezetten a beállított ellátott feladathoz rendelt elemek fognak megjelenni.
A rendszerben lehetőség van a Napirendi felületre történő foglalkozások importálásra.
Importálási módok meghatározása
Mind a Napirendi, mind az Érvényességi idővel rendelkező Napirendi import során több lépést kell beállítani a kívánt eredmény eléréséhez.
IMPORTÁLÁSI MÓD KIVÁLASZTÁSA: a felületen 3 választási lehetőség közül kell a kívánt funkciót bejelölni:
- A korábbi órarend lezárása és a teljes, új órarend importálása (érvényességi idős verziónál nem választható): Az opció kiválasztásával a KRÉTA rendszerben a korábbi órarendben szereplő tanórák érvényessége automatikusan lezárásra kerül a kiválasztott Óra érvényességének kezdete dátumot megelőző nappal, és az ezt a dátumot követő mindegyik (a további beállításoktól függően importálással vagy manuálisan felvett) tanóra törlődni fog. Az új, teljes órarend az importáláskor megadott érvényességi nappal kezdve importálásra kerül. A KRÉTA rendszerben célszerű mindig ezt az opciót kiválasztva a teljes órarendet importálni. Ezzel az opcióval korábbi órarendek is megmaradnak és szerkeszthetők lesznek a rendszerben, az új órarend csak az importáláskor megadott érvényességi naptól kerül módosításra.
- Részleges órarend hozzáadása: Az opció kiválasztásával a KRÉTA rendszerben a korábbi órarendben szereplő tanórák nem kerülnek lezárásra, csak az új tanórák kerülnek importálásra a programba. Ezt az importálási módot csak akkor célszerű használni, ha csak részleges órarendeket szeretnénk hozzáadni a meglévő órarendhez (pl. külön importáljuk az alsós és felsős órarendet), továbbá az így importált órarendek esetében nagyon kell ügyelni, hogy az importált állományok ne tartalmazzanak duplikációkat.
- Az összes korábban importált órarend és TTF törlése, és az új órarend és TTF importálása: Az opció kiválasztásával az importálási művelet a KRÉTA rendszerben a korábbi összes órarendet és TTF elemet törli (a további beállításoktól függően csak az importált elemeket, vagy a manuálisan rögzítetteket is), és az új órarendet és TTF-t rögzíti a rendszerbe. Ezt az opciót akkor célszerű használni, ha minden korábbi órarendet törölni szeretnénk és újra betölteni az adatokat. Az órarend törlése a már beírt tanórákat nem fogja törölni.
KAPCSOLÓDÓ TTF IMPORTÁLÁS BEÁLLÍTÁSA:
- Az opció kiválasztásával az importálás során a tantárgyfelosztásban is létrejönnek azok az órák, foglalkozások, melyek a rendszerben még nem szerepelnek. Ha az opció nincs kijelölve, akkor a tantárgyfelosztás nem kerül módosításra. Akkor célszerű ezt a funkciót választani, ha a tanév elején (vagy indokolt esetben a tanév közben) úgy töltjük fel az órarendet, hogy a korábban megadott tantárgyfelosztás elemeket ki szeretnénk egészíteni az órarendben szereplő új órákkal.
EGYÉB BEÁLLÍTÁSOK:
- Feladatellátási hely: A feladatellátási hely meghatározását csak akkor veszi figyelembe a program, ha az importálás során új osztályt vagy csoportot kell létrehozni. Abban az esetben ha az osztályok és csoportok már szerepelnek a rendszerben, akkor a feladatellátási hely beállításának nincsen jelentősége, bármelyik beállítható. Az osztályok ill. csoportok feladatellátási helyeit – akár egyszerre többnek is – a későbbiekben meg lehet változtatni, az osztályok/csoportok adatainak módosításával.
Órarend érvényességének kezdete: annak az időszaknak a kezdete, amely időponttól kezdődően szeretnénk az órarendet rögzíteni
Jelölőnégyzet jelölésével a Testreszabás menüpontban megadott időszakra lehet az összefüggő szakmai gyakorlati csoportok számára órarendet importálni.
IMPORTÁLÁSI FOLYAMAT INDÍTÁSA:
- A'FÁJL KIVÁLASZTÁSA' gomb megnyomása után kijelölheti azt a - számítógépén tárolt - Excel állományt, amelyből az adatok importálásra kerülnek. Ügyeljen arra, hogy mindig a megfelelő sablonban készült Excel (XLSX) állományt importálja a rendszerben. A mintatáblázatokat a sablonok letöltése gomb megnyomásával töltheti le számítógépére. Az IMPORT ELŐNÉZET KÉSZÍTÉSE gomb megnyomása után lehetősége lesz az importálási adatok előnézetének megtekintésére és ellenőrzésére, valamint - probléma esetén - az importálás megszakítására vagy folytatására!
Mindkét importálás esetén letölthető a rendszerből sablon file a 'Sablon letöltés' gombra kattintva, aminek megfelelően kell az importálandó állományt elkészíteni:
Órarend Exportálás
A jelenlegi, érvényes órarend az exportálási gomb megnyomásával Excel file-ba lekérhető, lementhető.
Az exportáláshoz kötelező kitölteni az 'Órarend exportálás kezdete' és az 'Órarend exportálás vége' dátummezőket!
Időszakon kívüli elemek megjelenítése jelölőnégyzet
A jelölés hatása: Az opció kiválasztásával azok az órák is bekerülnek az export állományba, melyek érvényességének kezdő és/vagy befejező időpontja a megadott intervallumon kívülre esik, de legalább egy napig érvényes volt alatta. (Ha ezt az opciót nem jelölik be, akkor csak azok az órarendi órák fognak megjelenni az export fájlban, melyek teljes érvényességi időszaka a megadott dátumok közé esik.)
A Tantárgyfelosztás import felületen érhető el a Pedagógus Szakszolgálatok számára a feladatfelosztás importálási lehetősége.
Az impotálási felületen elérhető feladatfelosztás import sablon fájlban, kérjük kizárólag a kék oszlopokat töltsék ki! A sárga oszlopokat az import nem veszi figyelembe!
Az e-Napló menüpont Közösségi szolgálatok listája felületen elérhetőek az intézménybe rögzített Közösségi szolgálatok szűrési és exportálási lehetőségekkel.
Ezen a felületen tekinthetjük meg, a Pedagógusok által rögzített előrehozott érettségi eredményeket.
Használjuk a bal oldalon található keresősávot a lista elemeinek csökkentésére.
A jobb felső sarokban látható, hogy a keresési feltételeknek hány óralátogatás felelt meg, és itt lehet lépkedni az egyes oldalak között, ha a szűrésnek 100-nál több eredménye lett.
Ha az adatokat ki akarjuk exportálni, akkor ezt a keresősáv mellett található gombra kattintva tehetjük meg.
Ha valamelyik óralátogatásról szeretnénk bővebb információt kapni, akkor ezt az érintett adatsor végén található gombra kattintva érhetjük el.
Ha valamelyik óralátogatást ki szeretnénk törölni, akkor ezt az adatsor végén található gombra kattintva tehetjük meg.
- Tanuló neve
- Osztály
- Oktatási azonosító
- Tantárgy
- Összpontszám
- Százalék
- Érdemjegy
- Tanuló neve
- Osztály
- Oktatási azonosító
- Tantárgy
- Összpontszám
- Százalék
- Érdemjegy
Nem naplózott órák heti összesítő e-mail értesítés küldése - A jelölőnégyzet segítségével beállítható, hogy a pedagógus számára a "Munkahelyi e-mail cím" rovatban megadott címre a nem naplózott óráiról heti összesítő e-mail-t küldjön a rendszer.
Haladási napló alapértelmezett füle - a beállítás segítségével minden pedagógus saját magának testreszabhatja, hogy a KRÉTA elektronikus napló kezdő felülete melyik fülön nyíljon meg. Az AMI-k és Kollégiumok számára javasolt a Napirend felület beállítása, hiszen foglalkozásaik nagyrésze is ezen a felületen kerül rögzítésre, itt lesz szükséges naplózniuk azokat.
Haladási napló alapértelmezett nézete - a beállítás segítségével minden pedagógus saját magának testreszabhatja, hogy a KRÉTA elektronikus napló kezdő felülete melyik nézetben nyíljon meg. Az AMI-k és Kollégiumok számára javasolt a Munkahét szombattal vagy a Hét típus beállítása, a hétvégi foglalkozások naplózásának könnyebb elvégzéséhez.
Mondatbank használata:
- a szöveges beviteli mező melletti 3 pontra kattintva felugrik a mondatbank beviteli ablak.
- elérhető mezők:
- Értékelés mondatbank - a rendszerben már rögzített, adott "ÉRTÉKELÉS TÍPUS", "ÉVFOLYAM TÍPUS" és "TANTÁRGY" esetében elérhető mondatbank elemei legördíthető listában.
- Rövid név - a rendszerbe nem rögzített, egyedi szöveges értékelés esetében a felületeken megjelenő rövid megnevezés.
- Szöveg - a rendszerbe nem rögzített, egyedi szöveges értékelés tartalma.
- értékelés rögzítése
- a rendszerben még nem szereplő szöveges értékelést a Rövid név és a Szöveg mezők kitöltésével rögzíthet.
- a rendszerben megtalálható szöveges értékelést (mondatbanki elemet) a listából kiválasztva lehet használni.
- a KIVÁLASZT gomb megnyomásával az ablak tartalma előzetesen a felületen beírásra kerül, de a Szöveges értékelés még nincs ekkor elmentve!!
- a MÉGSEM gomb megnyomásával az ablak változtatások nélkül bezáródik, és tér vissza az előző felületre.
A kiválasztott mondatbanki elemek esetében rendelkezésre állnak a szövegszerkesztő alkalmazásokban megismert kiemelési funkciók, amik segítségével a teljes szöveges értékelés egy része kiemelhető.
A kiemelésnek megfelelően jelennek meg a szöveges dokumentációkban is az értékelések:
Kréta 2.76 verzió újdonságai (2019.07.03.)
Az Importálás menüpont Excel és Excel érvényességi idővel verzióknál kiválasztható, hogy az adott xls táblázat Összefüggő szakmai gyakrolati foglalkozásokat tartalmaz, így az importálás a tanév utolsó napja és augusztus 31-e közé is teljesíthető.
.
Az összefüggő szakmai gyakorlati foglalkozások órarendi felületen történő megjelenését a korábban is már elérhető, összefüggő szakmai gyakorlatra vonatkozó idősáv beállításával szabályozható:
Új csoporttípusok kerültek kialakításra a később elérhetővé váló kollégiumi modul fejlesztése kapcsán. Ezek az 'Adatszótárak' menüpontban, illetve a csoportok adatainál érhetők el.
A középiskolai beiratkozásnál szereplő előző intézmény-adatok (megnevezés és OM-azonosító) KRÉTA-rendszer Adminisztrációs moduljában a tanulói adatokhoz történő utólagos beimportálásához javasoljuk a KIFIR-importálás módjánál a Meglévő adatok frissítése-opcióval történő adatimportálást azon intézmények esetében, amelyek a 06.07-e előtt beimportálták a tanulói adatokat a KRÉTA-rendszerbe:
Kréta 2.75 verzió újdonságai (2019.06.12.)
Elérhetővé vált az Intézmények számára az Adatszolgáltatások menüponton belül a második félévre vonatkozó Hittan óraszámok adatszolgáltatás felület.
.
Kréta 2.75 verzió újdonságai (2019.06.05.)
Az Intézmények beállíthatják a Nyilvántartás/Testreszabás felületen található Értékelések és feljegyzések beállításai szekcióban 4 féle speciális értékelési gomb használhatóságát a Pedagógusok számára.
A legördülő listában kattintással aktiválhatóak az egyes speciális értékelések, újabb kattintással kikapcsolhatóak.
A Statisztikai táblázatokban két új oszlop került be a Bukások száma oszlop előtt: „Dicséretek száma” és „Kitűnő értékelések száma”, és mindkettőnél az ilyen minősítésű zárások száma jelenik meg tanulónként, és alul összesítve.
Az Értékelések felületen megjelenik az adott osztály/csoport Tantárgyi átlaga.
A Dokumentumok/Tanügyi ellenőrzések szekcióban elérhetővé vált a "Pedagógusok be nem írt órái, havi bontásban" riport. A statisztika a naplók ellenőrzéséhez egy olyan kereszttáblás dokumentum, ami pedagógusonként és havonként összesítve mutatja a pedagógusok naplóba be nem jegyzett óráit.
Azokon a foglalkozásokon, melyekre előre bejelentett számonkérést rögített a pedagógus, a foglalkozás naplózásánál megjelenik az előre bejelentett számonkérés típusa és témája.
A Bejelentett számonkérések listája bővítésre került további oszlopokkal, valamint szűrési lehetőségekkel:
Az e-Ügyintézésen keresztül megvalósuló "Beiratkozás Középfokú Intézménybe" - BKI folyamat részeként a KIFIR-től kapott import állomány KRÉTA rendszerbe töltési lehetősége, valamint annak optimalizálása, bővítése az előző intézmény rögzítésével a rendszerben.
Több e-Napló menüpontban lévő lista felület módosítása, bővítése oszlopokkal, exportálási lehetőségekkel.
A tanulói adatlapok bővítésre kerültek új mezőkkel.
Több felületi üzenet/leírás módosítása az egyértelműbb felhasználás érdekében.
A Fogadóóra listák felületeken szűrők kerültek elhelyezése.
A Helyettesítésnél megadott, Megjegyzés mezőbe felvett szöveges adat megjelenik a Helyettesítési naplóban, felületi megtekintéseknél.
Elérhető a "Bizonyítvány pótlap az 1. évfolyamon A.Tü. 800/gépi r.sz. kétoldalas nyomtatáshoz" PDF dokumentum, melynek oldalsorrendje 4-1-2-3.
A Nyilvántartás/Tanulók menüpontban elérhető Export gomb alatt megjelent a Tanulók teljes KIR-STAT riport, mely nem csak a jelenleg, hanem a korábbi tanulókat is tartalmazza.
A Haladási napló generálásánál választható, hogy az elkészült PDF file-t a rendszer A3-as vagy A4-es formátumra optimalizálja.
Az admin belpési felületen (Dashboard) lévő üzenetek frissítése, módosítása, aktuaálizálása.
Kréta 2.74 verzió újdonságai (2019.05.24.)
Az admin felületen elérhetővé vált a 2019/2020-as tanév, mint következő tanév.
A következő, 2019/2020-as tanévre váltva lehetővé vált az adminisztrációs rendszerben előkészíteni a következő tanévet. Átváltva a nem aktív tanévre a felület fejléce megváltozik, más színezést kap, hogy felhívja a figyelmet, hogy egy nem aktív tanévben dolgozik a felhasználó. Az egyes menüpontok bizonyos esetekben eltérhetnek az aktív tanévben megszokott menüelemektől, nem minden funkció érhető el természetesen a jövő évi felületeken.
Az "Altív tanév léptetés", azaz a tanév váltása a rendszerben a későbbiekben, augusztus során lesz majd elérhető.
Kréta 2.74 verzió újdonságai (2019.05.08.)
Az intézményi KRÉTA rendszerekben - a 2019. májusi frissítéstől - az adminisztrátori felületen bekapcsolható a Számonkérés bejelentés funkció, mely segítségével a pedagógusok előre bejelenthetnek számonkéréseket a tanulók számára. A rendszerben az intézmény beállíthatja, hogy egy napra mennyi és milyen típusú számonkérés előrejelzésére van lehetőség az intézményi szabályoknak megfelelően.
A számonkérés bejelentés funkcióinak részletes bemutatása:
A Törzslap dokumentum generálásánál lehetőség van kiválasztani, hogy a rendszer az adatok elrendezésénél kötésmargó létrehozását is figyelembe vegye e.
A választási lehetőségek:
- nincs kötésmargó
- egyoldalas nyomtatáshoz készül a generált dokumentum, így csak a lapok bal oldalára kerül nagyobb hely a kötésmargó számára
- kétoldalas nyomtatáshoz készül a generált dokumentum, így a lapokon felváltva jobb, majd bal oldalon szerepel a nagyobb hely a kötésmargó számára
Az így elkészült dokumentumok összehasonlítva:
Abban az esetben, ha egy Összevont évfolyamú osztályban a tanulóknak egyedi évfolyamok kerültek beállításra, a tanulóknál megadott évfolyamokat fogja a rendszer a Törzslapokra generálni.
Az Osztályok adatlapot megnyitva új felület jelent meg, ahol lehetőség nyílik az adott osztály Törzslap/Naplósorszám csoportos módosítására.
A Naplósorszámok a táblázat felett található gomb megnyomásával automatikusan kitöltésre kerülnek, vagy a tanulóknál egyesével beállíthatóak, majd menthetőek.
A Törzslapszámok a táblázat felett található gomb megnyomásával automatikusan kitöltésre kerülnek, mely művelet előtt egy figyelmeztető ablak jelenik meg, mely tartalma:
"A törzslapszámok automatikus beállításával az idén osztályba sorolt tanulók alapján kerülnek kiosztásra a törzslapszámok, melyek formátuma és a korábbi években megadott adatok így felülírásra fognak kerülni. Így is végre kívánja hajtani az automatikus sorszámozást?"
A felhasználó döntésétől függően felülíródnak a korábbi adatok, vagy a mégsem gomb segítségével változtatás nélkül kiléphet a felületről.
A Mulasztási értesítő dokumentumok generálási felületei új, kiválasztható paraméterrel bővültek, mely során meghatározható, hogy a többi szempont szerint beállított dokumentumok generálásakor csak a beállított Igazolatlan óra értéket elérő tanulók számára készüljön el a dokumentum.
A kiválasztható értékek: 0, 1, 10, 20, 30, 50.
A Napirendi felületen felvitt foglalkozások is megjelennek már a Haladási napló / Óralátogatások felületen, és rögzíthetők hozzájuk információk.
A generálás során beállítható, hogy a lekért adatok minden kijelölt osztály nyomtatványra külön vagy egy dokumentumba kerüljenek-e.
A Tanulók tanügyi adatai táblázatba bekerült az évfolyamjelölés, ami nem csak az osztály, hanem az Összevont osztályokba járó tanulók esetén a tanulók egyedi évfolyam megjelölését tartalmazza, azaz az egy osztályon belüli eltérő évfolyamok megjelennek a táblázatban.
Az Értesítők, törzslapok, bizonyítvány pótlapok előállítási felülete egységesítésre került, mindegyik felületen elérhető minden funkció, ami az adott dokumentumtípus egyes verzióiban volt csak eddig használható.
A fenntartó(k) kérésének és a folyamatban lévő fejlesztések érdekében több adatszótár módosításra került, új adatszótárak kerültek a rendszerbe.
Az e-Napló menüpont Értékelések listája menüpontban megjelent egy újfajta beépített, előre definiált export típus, mely az Évközi jegyeket tartalmazza.
A Nyilvántartás menüpont Csoportok felületen, az Exportálási lehetőségek között megjelenő Csoportba járó tanulók típus táblázata bővítésre került.
Az elkészülő Excel táblázat tartalmazza már a tanulók Osztályának megnevezését is.
Több felületen javításra kerültek az elírások, elgépelések.
A terem tulajdonságoknál megadott vizsga-befogadóképesség érték exportokban/riportokban való megjelenítésre/pontosításra kerültek.
Kréta 2.73 verzió újdonságai (2019.04.03.)
A Nyilvántartás / Osztályok menüpontban elérhető Osztály adatlap bővítésre került.
Az e-Ügyintézési folyamatok kialakítása során szükségessé váló információk rögzíthetőségének érdekében több új mező került be a beállítási lehetőségek közé:
- Szülői munkaközösség képviselő
- az osztályba járó tanulók rögzített gondviselői közül lehet választani a legördíthető menüben
- Szülői munkaközösség képviselő helyettes
- az osztályba járó tanulók rögzített gondviselői közül lehet választani a legördíthető menüben
- Osztálypénz bankszámlaszáma
- szabad szöveges értékkel kitölthető információs mező
- Osztálypénz bankszámlaszám kedvezményezett
- szabad szöveges értékkel kitölthető információs mező
A Tanulói adatlapon található megjegyzés rovat 2000 karakterre történő bővítése felhasználói kérések alapján.
Jelölőnégyzet segítségével van lehetőség egyedi nap esetén az adott napi órák helyett üres napi órarendet beállítani, és az egyedi órákat rögzíteni.
Az egyedi nap törlésének esetén van arra lehetőség, hogy a felhasználó szabályozza, hogy az egyedi napra külön felvett órarendi elemeket a rendszer törölje/ne törölje.
A Dokumentum / Értesítők, törzslap, bizonyítvány szekcióban található Üzenőfüzet értékelőlap dokumentum generálásának kibővítése új választható lehetőségekkel:
- Osztály választása után, azon belül van lehetőség az osztály csak kijelölt tanulóinak generálni dokumentumot
- Minden kijelölt tanulói nyomtatvány külön vagy egy dokumentumba kerüljön
A Dokumentumok / Tanulók szekcióban található dokumentumok módosítása.
Az e-Napló menüpont Értékelések listája pontjában elérhető Évközi jegyek export file oszlopainak bővítése felhasználó kéréseknek megfelelően
A Dokumentum / Igazolások, mulasztási értesítők szekcióban található Mulasztási értesítő dokumentumok generálásának kibővítése új választható lehetőségekkel:
- Osztály választása után, azon belül van lehetőség az osztály csak kijelölt tanulóinak generálni dokumentumot
- Minden kijelölt tanulói nyomtatvány külön vagy egy dokumentumba kerüljön
A megjelenő új funkciók és modulok miatt átrendezésre került a felület fejléce.
A felhasználó neve mellé felkerült az e-Learning menüpont:
Külön menüpontban érhető el az e-Ügyintézés menüpont:
Nem csak Órarendi, hanem Napirendi vagy Minden foglalkozást tartalmazó órarend is generálható PDF dokumentumba a Dokumentumok / Órarendek szekcióban:
2019.05.30-án 16:00-tól online workshopot tartunk, amelyet a KRÉTA YouTube oldalán lehet majd követni. Az online workshopon egy élő videó közvetítés keretében járjuk körbe az év végével kapcsolatos adminisztrációs feladatokat és beállításokat, valamint az ezekkel kapcsolatosan felmerülő gyakori kérdéseket. A közvetítés eléréséhez szükséges hivatkozást a tudásbázis oldalunkon tesszük közzé.
Fenntartói kérésre az Nyilvántartás / Intézmény menüpontban az OM kód és Intézmény név az intézményi KRÉTA felületről már nem szerkeszthető, annak módosítására a Központi KRÉTA felületről a fenntartónak van jogosultsága és lehetősége.
Negyedéves tájékoztató
Sajtómegjelenések
KRÉTA sajtómegjelenések
Tavasszal tudáspróbán adnak számot a gyerekek a közlekedési ismeretekről
alfahír.hu
TECHNIKAI ÚJÍTÁS AZ ISKOLÁKBAN: FORRÓDRÓTON A TANÁROK ÉS A SZÜLŐK
tv2.hu
KRÉTA rendszer fejlesztése 16.55-től
Mediaklikk
Ügyfélkapun keresztül is intézhető lesz a beíratkozás a köznevelési intézményekbe
Magyar Hiírlap
Beíratkozás, felmentés, igazolás - tovább fejlesztik a KRÉTÁ
Vörösmarty Rádió
Informatikai fejlesztés a közoktatásban
IT cafe
Újabb fejlesztések a Kréta rendszerben 19:06-tól
M1 Híradó
KRÉTA rendszer fejlesztése 17:52-től
M1 Híradó
Újabb fejlesztések a Kréta rendszerben 19:06-tól
Duna TV
KRÉTA rendezvény az Agrárminisztérium fenntartásában működő szakképző intézmények képviselőinek
KRÉTA tájékoztató nap a Herman Ottó Konferencia Központban.
Innováció
Az Ózdi Városi Televízió videója az e-Ügyintézésről a Bolyky Tamás Általános Iskolában
Elektronikus ügyintézés
Az ozd.hu cikke a KRÉTA Elektronikus Ügyintézésről
Előbb otthon van a jegy, mint a gyerek!
A gyorplusz.hu cikke az elektronikus naplóról
Sikeres az iskolák digitális átállása
Az ORIGO cikke
KRÉTA-rendszer: vegyes az e-napló fogadtatása
A HIR-TV cikke (videóval)
Sikeres a digitális átállás
A Magyar Idők cikke a KRÉTA rendszerről
Olvasóink többsége hisz az elektronikus naplóban
Békés megyei hírportál cikke
Olvasóink hasznosnak tartják az elektronikus naplót
A nool.hu cikke
Dorogházán is tudják már: eltitkolhatatlanná válnak a rossz jegyek
A Nógrád megyei hírportál cikke
Szakmai útmutatók
Felhasználói útmutató az Alapfokú Művészetoktatási Intézmények (AMI) adminisztrációjának támogatására
aSc - órarend importálási segédlet
TTF importálása az aSc programból
Diákolimpiai jelentkezés segédlet
Szakmai útmutatók a Klebelsberg Központ intézményei számára
Szakmai útmutatók az NSZFH intézményei számára
Szakmai útmutatók az Agrárminisztérium intézményei számára
Gyakran Ismételt Kérdések
GYIK - Tanévváltással kapcsolatos kérdések
GYIK - Évzárással kapcsolatos kérdések
GYIK - Adminisztrációs rendszer
GYIK - KRÉTA Ellenőrző Mobil alkalmazás
Tippek és trükkök a KRÉTA rendszer használatához
Gyors Áttekintő Segédletek
aSc órarend importálási útmutató
KRÉTA e-napló bevezetésének első lépései
Elérhető a Pedagógus Applikáció
Az első, úgynevezett Publikus Béta verzióban ingyenesen elérhető a Google Play áruházban és az App Storeban a Pedagógusok számára, telefonokra fejlesztett e-Napló alkalmazás. Az előző tanévben is már elérhető KRÉTA Ellenőrző Mobil Applikáció leírása, valamint a használatáról készült videók a Tanári alkalmazás leírásával és videójával bővültek a Tudásbázisban.
e-Learning
"KRÉTA - Adminisztrációs rendszer" című képzés
Bemutatók, iskolai segédletek
KRÉTA Poszeidon Iratkezelő modul
Intézményi Ügyiratkezelői segédlet
Poszeidon webes felhasználói dokumentáció
Sablonok, mintafájlok
Tantárgyfelosztás - Egyszerű sablon
Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon
Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon, oszlopokban osztályokkal
Órarend mintafájl - Excel importáláshoz
Órarend mintafájl - Excel importáláshoz, érvényességi idővel
KRÉTA Konferencia 2019
Tankerületi Konferenciák 2019
KAFEE projekt áttekintése - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása
Minőségbiztosítás
A Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 2019.03.01-2019.07.30
Matematikaérettségire felkészítő e-learning kurzus, módszertani pedagógus-továbbképzés című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése
A Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 2018.09.01-2019.02.28
GINOP 6.2.3
GINOP 6.2.3 eszközspecifikáció
Archívum
KRÉTA Előzetes Tantárgyfelosztás 2017
KRÉTA konferencia 2018 bevezető, áttekintés - Dr. Szabó Balázs előadása
- Címkék nélkül