Összehasonlított verziók
Kulcs
- Beillesztett sor.
- Törölt sor.
- Formázás megváltoztatva.
Üdvözöljük a KRÉTA Tudásbázison!
A KRÉTA Tudásbázis Portál célja, hogy a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer felhasználói (fenntartók, intézményvezetők, pedagógusok, tanulók, szülők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a KRÉTA valamint a KRÉTA rendszerhez kapcsolódó további szoftvermodulok használatához. A tudásbázisban megtalálhatók a KRÉTA rendszer valamennyi moduljának felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók, továbbá számos videó is segíti a felhasználókat. A KRÉTA nem csak egy számítógépes programot jelent, hanem egy komplett hardver és szoftver elemekből álló korszerű infrastruktúrát is. A KRÉTA rendszer tartalmazza a különböző funkciójú a moduláris szoftverelemeket (pl. tanügyigazgatási rendszer, elektronikus napló, e-ellenőrző, mobil applikációk), valamint a működtetéshez szükséges nagyteljesítményű hardver infrastruktúrát, továbbá a monitoring és backup rendszereket és a szoftver terméktámogatásának eszközeit (pl. e-learning, tudásbázis).
Információ | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||||||
Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez! A kereséshez használhatja a csillag(*) karaktert is a keresőszavak végén.
|
Legfrissebb hírek és információk
Megjegyzés | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
Tisztelt Felhasználóink!Tájékoztatjuk önöket, hogy 2020. március 17-én, kedden 14.00 órától "A KRÉTA rendszer lehetőségei az on-line tanulás támogatásában" címmel digitális workshopot tartunk a KRÉTA YouTube csatornáján keresztül! A workshopon bemutatásra kerülnek azok a funkciók (házi feladatok, üzenetek, kérdőívek, faliújság stb.), amelyek segítségével a KRÉTA támogatni tudja a digitális otthoni tanulást és az elektronikus kapcsolattartást.Az élő közvetítés a KRÉTA YouTube csatornáján az alábbi linkről érhető el:
|
Tipp | ||
---|---|---|
| ||
A KRÉTA rendszer lehetőségei az on-line tanulás támogatásábanHázi feladatok és otthoni munkákA KRÉTA rendszerben a házi feladatok funkcióval az otthoni tanulás támogatásához feladatok, tananyagok juttathatók el a tanulókhoz és szüleikhez. A felületen lehetőség van a foglalkozásokról/tanórákról jegyzet készítésére, valamint weboldalak linkjeinek csatolására, melyekre rákattintva, a tanuló és/vagy a szülő – a mobil applikáció vagy internetes felület segítségével – meg tudja nézni az ismeret- és tananyagot. A házi feladatok funkcióban a kapcsolattartás kétirányú is lehet, mivel a pedagógusok saját maguknak beállíthatják, hogy diákok is tölthessenek fel a házi feladathoz kiegészítéseket, és hozzászólásaikban akár kérdezhetnek is a tanártól a feladattal kapcsolatban. Ilyen értelemben, a KRÉTA házi feladatok funkciója, egy on-line kommunikációs fórumot biztosít az otthoni feladatok elvégzéséhez. A házi feladatok funkciót a KRÉTA elektronikus naplóban, a tanórák adminisztrálása integráltan tartalmazza, melyet a KRÉTA rendszert használó pedagógusok egyszerűen tudnak kezelni. A házi feladatok funkció részletes leírását a KRÉTA Tudásbázis alábbi oldalai tartalmazzák: Házi feladatok rögzítése és kezelése Házi feladat rögzítése, szaktanári felületen (YouTube videó) Házi feladathoz rögzített tanulói hozzászólás törlése (YouTube videó) Elektronikus kommunikációs felület — e-Ügyintézés Üzenetek funkcióAz e-Ügyintézés Üzenetek funkciója – a KRÉTA rendszerhez integráltan kapcsolódva – alkalmas az intézményen belüli felhasználók számára üzenetek egyéni és csoportos küldésére, továbbá kommunikációs csatornaként teljeskörűen használható fájl továbbítására is. Az üzenetküldés során a pedagógusok – a KRÉTA rendszer adatai alapján – rendkívül egyszerűen választhatják ki az üzenetek címzettjeként, az általuk tanított osztályok, csoportok tanulóit, valamint a tanulók szüleit is. Az üzenetkezelési rendszer nemcsak a pedagógus – tanuló/szülő relációban használható, ezen túlmenően lehetőség van arra is, hogy a tanárok egymásnak küldjenek üzeneteket, illetve az intézményvezetők ezen keresztül is tájékoztathatják a nevelőtestületet vagy pl. az osztályfőnököket. Az üzenetküldési funkció közvetlen kommunikációs csatornát biztosít a pedagógusoknak és az általuk tanított tanulóknak, továbbá fájlok feltölthetőségével lehetőséget ad pl. házi feladatok beküldésére vagy tananyagok megosztására is. Az üzenetekhez a tanárok csatolhatnak pl.:
Az Üzenetek funkció részletes leírását a KRÉTA Tudásbázis alábbi oldalai tartalmazzák: e-Ügyintézés: Üzenetek kezelése e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Üzenetküldés beállításai (YouTube videó) e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Üzenetküldés (YouTube videó) Szülői üzenetküldés (YouTube videó) On-line tesztek és feladatsorok készítése — e-Ügyintézés Kérdőívek funkcióAz e-Ügyintézés Kérdőívek funkciója alkalmas bármilyen on-line számonkérés (esszé, szöveges dolgozat, teszt, numerikus, skálás, százalékos kiértékelésű házi feladat, stb.) pedagógus által történő elkészítésére, szerkesztésére, valamint ezek kiküldésére is. A visszajelzések letölthetők Excel-fájlba, melyben a kiértékelés automatizálható. A kérdőívek segítségével a pedagógusoknak lehetőségük van arra, hogy a házi feladatokban szereplő otthoni feladatokat (pl. egy könyv elolvasása) egyszerűen visszaellenőrizhessék, továbbá készíthetnek olyan projekt vagy tematikus feladatsorokat, amelyeket a diákok otthon – akár az Internet segítségét felhasználva – válaszolhatnak meg. A kérdőívek egyaránt tartalmazhatnak feleletválasztós, illetve szabad szöveges mezőket is az adott, otthoni feladat jellegének megfelelően. A kérdőíveket – hasonlóan az üzenetek funkcióhoz – a KRÉTA rendszerben szereplő adatok felhasználásával nagyon egyszerűen tudják eljuttatni az általuk tanított osztályok, csoportok tanulóihoz. A funkció ezen felül használható még - az intézményi alkalmazottak, dolgozók, tanulók, szülők egy-egy csoportjánál - helyzetfelmérésre, vélemények bekérésére, tájékoztatással kapcsolatos visszajelzések kiértékelésére, teljeskörű adatelemzésre is. Kérdőívek készítése az e-Ügyintézésben e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Kérdőívek létrehozása (YouTube videó) e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Kérdőívek kiértékelése (YouTube videó) Kérdőívek kitöltése tanulói, szülői oldalon (YouTube videó) Faliújság, elektronikus üzenetA KRÉTA rendszerben lehetősége van az intézményvezetőknek ún. faliújság bejegyzéseket küldeni a tanulóknak. A funkcióban rendkívül egyszerűen be lehet állítani, hogy az üzenetet minden tanuló és szüleik is megkapják, ezzel gyorsan lehet tájékoztatni az összes diákot. Fontos tudni, hogy a faliújság üzenetre a tanulók/szülők nem tudnak válaszolni, abban az esetben ha választ várunk akkor az az e-Ügyintézés Üzenetek funkcióját kell használni. Faliújság üzenetek kiküldése a KRÉTA rendszerben További információk érhetők el az Oktatási Hivatal weboldalán: |
Figyelem | ||
---|---|---|
| ||
Tisztelt Felhasználóink!Sajnálattal értesítjük Önöket, hogy az egészségügyi helyzetre való tekintettel a 2020.03.11-én Szegedre, illetve 2020.03.12-én Szolnokra, valamint 2020.03.18-án Budapestre és 2020.03.19-én Törökbálintra a Klebelsberg Központtal közösen, a tankerületi központok fenntartásában lévő köznevelési intézmények számára szervezett KRÉTA konferenciák elmaradnak! A regisztrált felhasználókat a Klebelsberg Központ és a tankerületi központok munkatársai elektronikus levélben értesítik.A konferenciasorozat további állomásaira szervezett rendezvények megtartásáról a későbbiekben nyújtunk tájékoztatást! |
Figyelem | ||
---|---|---|
| ||
Tisztelt Igazgató Asszony!
|
Figyelem | ||
---|---|---|
| ||
Tisztelt Igazgató Asszony!
|
Figyelem | ||
---|---|---|
| ||
Tisztelt Szülők/Gondviselők! |
Szoftverfrissítések, újdonságok
Tipp | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Tipp | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Tipp | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||||||
|
Tipp | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Tipp | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Tipp | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Tipp | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tipp | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Bővebben | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||
A Nyilvántartás menüpont Intézmény felületén lehetőség van az intézményi alapdokumentumok feltöltésére PDF, DOC vagy DOCX formátumban, maximum 5 MB filemérettel típusonként.
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Az Osztályok adatlapot megnyitva új felület jelent meg, ahol lehetőség nyílik az adott osztály Törzslap/Naplósorszám csoportos módosítására.
A Törzslap sablonnal lehet megadni a program számára, hogy az automatikusan generált törzslapszámok, milyen formában kerüljenek létrehozásra és rögzítésre. Ennek nélkülözhetetlen eleme a <#> karakter kombináció, melynek helyén fognak megjelenni a sorszámok. Egy <#>/10.A/2018-2019 sablon, és 25 tanuló esetén a törzslapszámok ’1/10.A/2018-2019’ és ’25/10.A/2018-2019’ között kerülnek kiosztásra. Ha ettől eltérően, például ’2018_19/10.a/1’ formátumú törzslapszámot szeretnének létrehozni, akkor az ennek megfelelő sablon 2018_19/10.a/<#>.
A képen szereplő sablonnal generált Törzslapszámok:
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Az intézményekben a Testreszabás menü Az elektronikus napló korlátozásainak beállításai szekcióban új beállítás érhető el, melynek segítségével szabályozható, hogy a szombati és vasárnapi napokra is szeretnénk e felvinni foglalkozásokat, és ehhez nem szükséges minden egyes hétvégi napot a Tanév rendje felületen Tanítási napnak módosítani. Foglalkozás rögzítésének engedélyezése hétvégére - A beállítással szabályozható, hogy a rendszer megengedje a szombati és/vagy vasárnapi napokra történő foglalkozás rögzítést.
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A Testreszabás menüpont Mulasztások, igazolások szekciójában az opcióval beállítható, hogy a csoportok csoportvezetői igazolhatják-e az óráikon keletkezett mulasztásokat, illetve állíthatják-e őket igazolatlanra. Igazolni, igazolatlanra állítani csak a saját csoportban keletkezett mulasztásokat lehet, és csak akkor, ha a csoport nem tanórai célú.
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Egy összetett intézményben, több jogviszonyt keletkeztető ellátott köznevelési feladat beállítása esetén megjelenő Testreszabás funkció az Alapértelmezett ellátott feladat beállítási lehetőség. A beállítással szabályozható, hogy az intézmény KRÉTA rendszerében mi legyen az alapértelmezett ellátott feladat. Az adminisztrációs modul „Nyilvántartás” menüpontjában alapértelmezetten a beállított ellátott feladathoz rendelt elemek fognak megjelenni.
|
title | A Napirendi felületre is importálhatóak foglalkozások |
---|
title | Pedagógiai szakszolgálat feladatfelosztás import |
---|
title | Az adminisztrátori felületen is elérhetőek az osztályfőnökök által rögzített Közösségi szolgálatok adatai |
---|
title | Az adminisztrátori felületen is elérhetőek az osztályfőnökök által rögzített Érettségi eredmények adatai |
---|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Nem naplózott órák heti összesítő e-mail értesítés küldése - A jelölőnégyzet segítségével beállítható, hogy a pedagógus számára a "Munkahelyi e-mail cím" rovatban megadott címre a nem naplózott óráiról heti összesítő e-mail-t küldjön a rendszer.
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Haladási napló alapértelmezett füle - a beállítás segítségével minden pedagógus saját magának testreszabhatja, hogy a KRÉTA elektronikus napló kezdő felülete melyik fülön nyíljon meg. Az AMI-k és Kollégiumok számára javasolt a Napirend felület beállítása, hiszen foglalkozásaik nagyrésze is ezen a felületen kerül rögzítésre, itt lesz szükséges naplózniuk azokat.
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Haladási napló alapértelmezett nézete - a beállítás segítségével minden pedagógus saját magának testreszabhatja, hogy a KRÉTA elektronikus napló kezdő felülete melyik nézetben nyíljon meg. Az AMI-k és Kollégiumok számára javasolt a Munkahét szombattal vagy a Hét típus beállítása, a hétvégi foglalkozások naplózásának könnyebb elvégzéséhez.
|
title | Mondatbanki értékelés új funkciójával kiemelhető a szöveges értékelés egy része |
---|
title | Kréta 2.76 verzió újdonságai (2019.07.03.) |
---|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Az Importálás menüpont Excel és Excel érvényességi idővel verzióknál kiválasztható, hogy az adott xls táblázat Összefüggő szakmai gyakrolati foglalkozásokat tartalmaz, így az importálás a tanév utolsó napja és augusztus 31-e közé is teljesíthető.
Az összefüggő szakmai gyakorlati foglalkozások órarendi felületen történő megjelenését a korábban is már elérhető, összefüggő szakmai gyakorlatra vonatkozó idősáv beállításával szabályozható:
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Új csoporttípusok kerültek kialakításra a később elérhetővé váló kollégiumi modul fejlesztése kapcsán. Ezek az 'Adatszótárak' menüpontban, illetve a csoportok adatainál érhetők el.
|
Bővebben | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||
A középiskolai beiratkozásnál szereplő előző intézmény-adatok (megnevezés és OM-azonosító) KRÉTA-rendszer Adminisztrációs moduljában a tanulói adatokhoz történő utólagos beimportálásához javasoljuk a KIFIR-importálás módjánál a Meglévő adatok frissítése-opcióval történő adatimportálást azon intézmények esetében, amelyek a 06.07-e előtt beimportálták a tanulói adatokat a KRÉTA-rendszerbe:
|
title | Kréta 2.75 verzió újdonságai (2019.06.12.) |
---|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Elérhetővé vált az Intézmények számára az Adatszolgáltatások menüponton belül a második félévre vonatkozó Hittan óraszámok adatszolgáltatás felület.
|
title | Kréta 2.75 verzió újdonságai (2019.06.05.) |
---|
title | Dicséretes, Kitűnő, Mentesítve és Dolgozatot nem írt értékelések gyorsgombok segítségével |
---|
Az Intézmények beállíthatják a Nyilvántartás/Testreszabás felületen található Értékelések és feljegyzések beállításai szekcióban 4 féle speciális értékelési gomb használhatóságát a Pedagógusok számára.
A legördülő listában kattintással aktiválhatóak az egyes speciális értékelések, újabb kattintással kikapcsolhatóak.
title | Dicséretes, Kitűnő, Mentesítve és Dolgozatot nem írt értékelések gyorsgombok segítségével |
---|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A Statisztikai táblázatokban két új oszlop került be a Bukások száma oszlop előtt: „Dicséretek száma” és „Kitűnő értékelések száma”, és mindkettőnél az ilyen minősítésű zárások száma jelenik meg tanulónként, és alul összesítve.
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Az Értékelések felületen megjelenik az adott osztály/csoport Tantárgyi átlaga.
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A Dokumentumok/Tanügyi ellenőrzések szekcióban elérhetővé vált a "Pedagógusok be nem írt órái, havi bontásban" riport. A statisztika a naplók ellenőrzéséhez egy olyan kereszttáblás dokumentum, ami pedagógusonként és havonként összesítve mutatja a pedagógusok naplóba be nem jegyzett óráit.
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Azokon a foglalkozásokon, melyekre előre bejelentett számonkérést rögített a pedagógus, a foglalkozás naplózásánál megjelenik az előre bejelentett számonkérés típusa és témája.
A Bejelentett számonkérések listája bővítésre került további oszlopokkal, valamint szűrési lehetőségekkel:
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Az e-Ügyintézésen keresztül megvalósuló "Beiratkozás Középfokú Intézménybe" - BKI folyamat részeként a KIFIR-től kapott import állomány KRÉTA rendszerbe töltési lehetősége, valamint annak optimalizálása, bővítése az előző intézmény rögzítésével a rendszerben. |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Több e-Napló menüpontban lévő lista felület módosítása, bővítése oszlopokkal, exportálási lehetőségekkel. |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A tanulói adatlapok bővítésre kerültek új mezőkkel. |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Több felületi üzenet/leírás módosítása az egyértelműbb felhasználás érdekében. A Fogadóóra listák felületeken szűrők kerültek elhelyezése. |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A Helyettesítésnél megadott, Megjegyzés mezőbe felvett szöveges adat megjelenik a Helyettesítési naplóban, felületi megtekintéseknél. |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Elérhető a "Bizonyítvány pótlap az 1. évfolyamon A.Tü. 800/gépi r.sz. kétoldalas nyomtatáshoz" PDF dokumentum, melynek oldalsorrendje 4-1-2-3. |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A Nyilvántartás/Tanulók menüpontban elérhető Export gomb alatt megjelent a Tanulók teljes KIR-STAT riport, mely nem csak a jelenleg, hanem a korábbi tanulókat is tartalmazza.
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A Haladási napló generálásánál választható, hogy az elkészült PDF file-t a rendszer A3-as vagy A4-es formátumra optimalizálja.
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Az admin belpési felületen (Dashboard) lévő üzenetek frissítése, módosítása, aktuaálizálása. |
title | Kréta 2.74 verzió újdonságai (2019.05.24.) |
---|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Az admin felületen elérhetővé vált a 2019/2020-as tanév, mint következő tanév.
A következő, 2019/2020-as tanévre váltva lehetővé vált az adminisztrációs rendszerben előkészíteni a következő tanévet. Átváltva a nem aktív tanévre a felület fejléce megváltozik, más színezést kap, hogy felhívja a figyelmet, hogy egy nem aktív tanévben dolgozik a felhasználó. Az egyes menüpontok bizonyos esetekben eltérhetnek az aktív tanévben megszokott menüelemektől, nem minden funkció érhető el természetesen a jövő évi felületeken.
Az "Altív tanév léptetés", azaz a tanév váltása a rendszerben a későbbiekben, augusztus során lesz majd elérhető. |
title | Kréta 2.74 verzió újdonságai (2019.05.08.) |
---|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Az intézményi KRÉTA rendszerekben - a 2019. májusi frissítéstől - az adminisztrátori felületen bekapcsolható a Számonkérés bejelentés funkció, mely segítségével a pedagógusok előre bejelenthetnek számonkéréseket a tanulók számára. A rendszerben az intézmény beállíthatja, hogy egy napra mennyi és milyen típusú számonkérés előrejelzésére van lehetőség az intézményi szabályoknak megfelelően. A számonkérés bejelentés funkcióinak részletes bemutatása: |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A Törzslap dokumentum generálásánál lehetőség van kiválasztani, hogy a rendszer az adatok elrendezésénél kötésmargó létrehozását is figyelembe vegye e. A választási lehetőségek:
Az így elkészült dokumentumok összehasonlítva:
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Abban az esetben, ha egy Összevont évfolyamú osztályban a tanulóknak egyedi évfolyamok kerültek beállításra, a tanulóknál megadott évfolyamokat fogja a rendszer a Törzslapokra generálni. |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Az Osztályok adatlapot megnyitva új felület jelent meg, ahol lehetőség nyílik az adott osztály Törzslap/Naplósorszám csoportos módosítására.
A Naplósorszámok a táblázat felett található gomb megnyomásával automatikusan kitöltésre kerülnek, vagy a tanulóknál egyesével beállíthatóak, majd menthetőek.
A Törzslapszámok a táblázat felett található gomb megnyomásával automatikusan kitöltésre kerülnek, mely művelet előtt egy figyelmeztető ablak jelenik meg, mely tartalma: "A törzslapszámok automatikus beállításával az idén osztályba sorolt tanulók alapján kerülnek kiosztásra a törzslapszámok, melyek formátuma és a korábbi években megadott adatok így felülírásra fognak kerülni. Így is végre kívánja hajtani az automatikus sorszámozást?" A felhasználó döntésétől függően felülíródnak a korábbi adatok, vagy a mégsem gomb segítségével változtatás nélkül kiléphet a felületről.
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A Mulasztási értesítő dokumentumok generálási felületei új, kiválasztható paraméterrel bővültek, mely során meghatározható, hogy a többi szempont szerint beállított dokumentumok generálásakor csak a beállított Igazolatlan óra értéket elérő tanulók számára készüljön el a dokumentum.
A kiválasztható értékek: 0, 1, 10, 20, 30, 50.
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A Napirendi felületen felvitt foglalkozások is megjelennek már a Haladási napló / Óralátogatások felületen, és rögzíthetők hozzájuk információk.
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A generálás során beállítható, hogy a lekért adatok minden kijelölt osztály nyomtatványra külön vagy egy dokumentumba kerüljenek-e.
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A Tanulók tanügyi adatai táblázatba bekerült az évfolyamjelölés, ami nem csak az osztály, hanem az Összevont osztályokba járó tanulók esetén a tanulók egyedi évfolyam megjelölését tartalmazza, azaz az egy osztályon belüli eltérő évfolyamok megjelennek a táblázatban.
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Az Értesítők, törzslapok, bizonyítvány pótlapok előállítási felülete egységesítésre került, mindegyik felületen elérhető minden funkció, ami az adott dokumentumtípus egyes verzióiban volt csak eddig használható. |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A fenntartó(k) kérésének és a folyamatban lévő fejlesztések érdekében több adatszótár módosításra került, új adatszótárak kerültek a rendszerbe. |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Az e-Napló menüpont Értékelések listája menüpontban megjelent egy újfajta beépített, előre definiált export típus, mely az Évközi jegyeket tartalmazza.
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A Nyilvántartás menüpont Csoportok felületen, az Exportálási lehetőségek között megjelenő Csoportba járó tanulók típus táblázata bővítésre került.
Az elkészülő Excel táblázat tartalmazza már a tanulók Osztályának megnevezését is.
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Több felületen javításra kerültek az elírások, elgépelések. |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A terem tulajdonságoknál megadott vizsga-befogadóképesség érték exportokban/riportokban való megjelenítésre/pontosításra kerültek. |
title | Kréta 2.73 verzió újdonságai (2019.04.03.) |
---|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A Nyilvántartás / Osztályok menüpontban elérhető Osztály adatlap bővítésre került. Az e-Ügyintézési folyamatok kialakítása során szükségessé váló információk rögzíthetőségének érdekében több új mező került be a beállítási lehetőségek közé:
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A Tanulói adatlapon található megjegyzés rovat 2000 karakterre történő bővítése felhasználói kérések alapján. |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Jelölőnégyzet segítségével van lehetőség egyedi nap esetén az adott napi órák helyett üres napi órarendet beállítani, és az egyedi órákat rögzíteni.
Az egyedi nap törlésének esetén van arra lehetőség, hogy a felhasználó szabályozza, hogy az egyedi napra külön felvett órarendi elemeket a rendszer törölje/ne törölje.
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A Dokumentum / Értesítők, törzslap, bizonyítvány szekcióban található Üzenőfüzet értékelőlap dokumentum generálásának kibővítése új választható lehetőségekkel:
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A Dokumentumok / Tanulók szekcióban található dokumentumok módosítása. |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Az e-Napló menüpont Értékelések listája pontjában elérhető Évközi jegyek export file oszlopainak bővítése felhasználó kéréseknek megfelelően
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A Dokumentum / Igazolások, mulasztási értesítők szekcióban található Mulasztási értesítő dokumentumok generálásának kibővítése új választható lehetőségekkel:
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A megjelenő új funkciók és modulok miatt átrendezésre került a felület fejléce. A felhasználó neve mellé felkerült az e-Learning menüpont:
Külön menüpontban érhető el az e-Ügyintézés menüpont:
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Nem csak Órarendi, hanem Napirendi vagy Minden foglalkozást tartalmazó órarend is generálható PDF dokumentumba a Dokumentumok / Órarendek szekcióban:
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
2019.05.30-án 16:00-tól online workshopot tartunk, amelyet a KRÉTA YouTube oldalán lehet majd követni. Az online workshopon egy élő videó közvetítés keretében járjuk körbe az év végével kapcsolatos adminisztrációs feladatokat és beállításokat, valamint az ezekkel kapcsolatosan felmerülő gyakori kérdéseket. A közvetítés eléréséhez szükséges hivatkozást a tudásbázis oldalunkon tesszük közzé.
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Fenntartói kérésre az Nyilvántartás / Intézmény menüpontban az OM kód és Intézmény név az intézményi KRÉTA felületről már nem szerkeszthető, annak módosítására a Központi KRÉTA felületről a fenntartónak van jogosultsága és lehetősége.
|
title | Korábbi frissítések megjelenítése |
---|
Oldal szerepeltetése | ||||
---|---|---|---|---|
|
Panel | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||
Tisztelt Felhasználóink! Minden tankerületi központ, illetve nem állami szervezet fenntartásában működő intézménybe járó tanuló, a hozzájuk a rendszerekbe rögzített gondviselők, valamint ezen intézmények pedagógusai számára elérhetővé vált a KRÉTA rendszer e-Learning menüpontjában a Közlekedő Kisokos e-Learning kurzus.
|
Panel | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||
Tisztelt Felhasználóink!
Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el: |
Panel | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||
Tisztelt Felhasználóink! A tavalyi tanévben megrendezésre került KRÉTA konferenciasorozat pozitív visszajelzéseire és hatékonyságára tekintettel a Klebelsberg Központ és az eKRÉTA Informatikai Zrt. a tankerületi központok fenntartásában működő intézmények részére a 2019/2020. tanévben is megszervezi a 2020. tavaszi KRÉTA konferenciasorozatot. A Konferenciákról szóló bővebb információk a Tudásbázis alábbi aloldalán találhatóak.
|
Tipp | ||
---|---|---|
| ||
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz. 2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:
A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket. A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer. |
HTML |
---|
<div class="fb-page fb_iframe_widget" data-href="https://www.facebook.com/neptunkreta" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true" data-show-posts="false" fb-xfbml-state="rendered" fb-iframe-plugin-query="adapt_container_width=true&app_id=&container_width=432&hide_cover=false&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fneptunkreta&locale=hu_HU&sdk=joey&show_facepile=true&show_posts=false&small_header=false"><span style="vertical-align: bottom; width: 340px; height: 214px;"><iframe name="f36c75282e4b4" width="1000px" height="1000px" frameborder="0" allowtransparency="true" allowfullscreen="true" scrolling="no" allow="encrypted-media" title="fb:page Facebook Social Plugin" src="https://www.facebook.com/v2.5/plugins/page.php?adapt_container_width=true&app_id=&channel=https%3A%2F%2Fstaticxx.facebook.com%2Fconnect%2Fxd_arbiter%2Fr%2Fd_vbiawPdxB.js%3Fversion%3D44%23cb%3Df32a020cf975ee%26domain%3Dtudasbazis.ekreta.hu%26origin%3Dhttps%253A%252F%252Ftudasbazis.ekreta.hu%252Ff1932489ca04018%26relation%3Dparent.parent&container_width=432&hide_cover=false&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fneptunkreta&locale=hu_HU&sdk=joey&show_facepile=true&show_posts=false&small_header=false" style="border: none; visibility: visible; width: 340px; height: 214px;" class=""></iframe></span></div> |
Negyedéves tájékoztató
Információ |
---|
Sajtómegjelenések
Szakmai útmutatók
Felhasználói útmutató az Alapfokú Művészetoktatási Intézmények (AMI) adminisztrációjának támogatására
aSc - órarend importálási segédlet
TTF importálása az aSc programból
Diákolimpiai jelentkezés segédlet
Szakmai útmutatók a Klebelsberg Központ intézményei számára
Szakmai útmutatók az NSZFH intézményei számára
Szakmai útmutatók az Agrárminisztérium intézményei számára
Gyakran Ismételt Kérdések
GYIK - Tanévváltással kapcsolatos kérdések
GYIK - Évzárással kapcsolatos kérdések
GYIK - Adminisztrációs rendszer
GYIK - KRÉTA Ellenőrző Mobil alkalmazás
Tippek és trükkök a KRÉTA rendszer használatához
Gyors Áttekintő Segédletek
aSc órarend importálási útmutató
KRÉTA e-napló bevezetésének első lépései
Tipp | ||
---|---|---|
| ||
Az első, úgynevezett Publikus Béta verzióban ingyenesen elérhető a Google Play áruházban és az App Storeban a Pedagógusok számára, telefonokra fejlesztett e-Napló alkalmazás. Az előző tanévben is már elérhető KRÉTA Ellenőrző Mobil Applikáció leírása, valamint a használatáról készült videók a Tanári alkalmazás leírásával és videójával bővültek a Tudásbázisban. |
e-Learning
"KRÉTA - Adminisztrációs rendszer" című képzés
Bemutatók, iskolai segédletek
KRÉTA Poszeidon Iratkezelő modul
Intézményi Ügyiratkezelői segédlet
Poszeidon webes felhasználói dokumentáció
Sablonok, mintafájlok
Tantárgyfelosztás - Egyszerű sablon
Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon
Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon, oszlopokban osztályokkal
Órarend mintafájl - Excel importáláshoz
Órarend mintafájl - Excel importáláshoz, érvényességi idővel
KRÉTA Konferencia 2019
Tankerületi Konferenciák 2019
KAFEE projekt áttekintése - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása
Minőségbiztosítás
A Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 2019.03.01-2019.07.30
Matematikaérettségire felkészítő e-learning kurzus, módszertani pedagógus-továbbképzés című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése
A Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 2018.09.01-2019.02.28
GINOP 6.2.3
GINOP 6.2.3 eszközspecifikáció
Archívum
KRÉTA Előzetes Tantárgyfelosztás 2017
KRÉTA konferencia 2018 bevezető, áttekintés - Dr. Szabó Balázs előadása