borderColor | #CCCCCC |
---|---|
borderWidth | 1 |
Widget csatlakozó | ||
---|---|---|
|
A KRÉTA TESZEK Modulban az eszközök kiosztásának adminisztálása ill. az eszköz visszavétel bemutatása
Ebben az oktatóvideóban az eszközök kiosztásának ill. visszavételének adminizstrációs folyamatát mutatjuk be a KRÉTA TESZEK Modul Intézményi rendszerben.
Ahhoz, hogy a TESZEK modulban elvégezhesse a tanuló, pedagógusok és az informatikai eszközök összerendelését, a KRÉTA Adminisztrátori rendszerben ki kell osztani az a TESZEK Eszköz-menedzser jogosultságot. A jogosultság kiosztásának műveletét ide kattintva, ezen az oldalon olvashatja el ill. megtekintheti a rövid oktatóvideót is a művelet végrehajtásáról!
Fontos tudni, hogy a TESZEK modulba csak nevesített felhasználók (alkalmazottak) léphetnek be, az alapértelmezet "admin" felhasználó nem tud belépni az eszközök ügyintézésébe!
Kérjük olvassák el az eszközök kiosztásának folyamatát bemutató Tudásbázis oldalunkat, ahol lépésről-lépésre leírjuk a végrehajtandó műveleteket ill. hasznos tanácsokat adunk a kiosztási és adminisztrációs feladatok végrehajtásához!YellowKRÉTA Tárgyi Eszköz Ellátási és Karbantartási Modul
A KRÉTA Tárgyi Eszköz Ellátási és Karbantartási (röviden TESZEK) Modul a "Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára" című projekt nyilvántartási és karbantartási folyamatainak informatikai támogatását biztosító - a köznevelésben használt KRÉTA rendszerekkel integráltan működő - szoftvermodul.
A "Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára" című projekt célja annak elősegítése, hogy a digitális oktatásba életkorának megfelelő évfolyamokon bekapcsolódó valamennyi tanuló korszerű, versenyképes oktatástechnológiai környezetben tanulhasson. További célja a köznevelési intézmények és pedagógusaik hordozható IKT eszközökkel való ellátása és a pedagógusok felkészítése a digitális eszközök mindennapi oktatási gyakorlatuk során történő alkalmazására.
A KRÉTA Tudásbázisban a TESZEK Modul szülői felületének bemutató oldalán ismertetjük a szülői regisztrációs folyamatot, ahol részletes leírásokkal mutatjuk be, hogy a szülők hogyan igényelhetnek eszközt a 9. évfolyamos gyermeküknek! A KRÉTA TESZEK Modul tanári felületének kezelését ide kattintva érhetik el a pedagógusok, ahol bemutatjuk a pedagógus munkakörben foglalkoztatott alkalmazottaknak, hogy a KRÉTA Elektronikus naplóba belépve, hogyan indíthatják el az eszközigénylésüket.
Ide kattintva lépésről-lépésre bemutatjuk, hogy a KRÉTA TESZEK Modulban milyen feladatokat kell végrehajtani az TESZEK - Eszköz-menedzser jogosultsággal rendelkező felhasználónak az eszközök kiosztásakor.
tanulói és pedagógus adatok betöltése és kezelése202209.
A KRÉTA adatok betöltése és kezeléseoldalon részletes leírásokat olvashat arról, hogy milyen módon lehet a KRÉTA rendszerbe feltölteni a tanulók, alkalmazottak adatait, hogyan hozhatja létre az osztályokat, adhatja meg a tanulók gondviselőit ill. állíthatja be a hozzáférési jogosultságokat!
A KRÉTA adatok ellenőrzése oldalunkon részletesen leírjuk, hogy milyen adatokat ellenőrizzenek a KRÉTA rendszerükben!
Ha még nem ismeri a KRÉTA rendszert, akkor célszerű első lépésként megismerkednie ezekkel a műveletekkel ill. kérjük nézze meg a KRÉTA adatok betöltéséről és kezeléséről szóló oktatóvideónkat,továbbá megnézheti aKRÉTA rendszert még nem használó intézményeknek tartott oktatás bemutatójátis, ahol sok hasznos tanácsot is adunk a rendszer kezeléséhez!
TESZEK - A szülői regisztráció bemutatása
A videókban bemutatásra kerül, hogy a KRÉTA Szülőknek mobil alkalmazásban ill. a böngészőprogrammal használható webes felületen hogyan lehet eszközregisztrációt indítani az arra jogosult tanulók szüleinek.
Fontos tudni, hogy a Tárgyi eszköz ügyintézés menüpontból elérhető regisztráció csak a nappali rendszerű iskolai (köznevelési) oktatásban részesülő, 9. évfolyamos tanulók, törvényes képviselőnek jelölt szülei, gondviselői számára elérhető.
borderColor | #CCCCCC |
---|---|
borderWidth | 1 |
KRÉTA TESZEK - Pedagógus regisztráció az Elektronikus naplóban
A videóban bemutatásra kerül, hogy az intézményi pedagógusként a KRÉTA Elektronikus naplóba belépve, hogyan tudja elindítani az eszközigénylési folyamatot.
Fontos tudni, hogy a KRÉTA Elekktronikus naplóban a Tárgyi eszköz ügyintézés menüpontból elérhető eszközigénylés és regisztráció az intézmény összes pedagógus munkakörben foglalkoztatott alkalmazottja számára elérhető.
KRÉTA adatok feltöltése és beállítása a TESZEK modulhoz
A 2022. február 1-én tartott oktatás bemutatója a KRÉTA rendszert még nem használó intézményeknek.
Az oktatóideóban lépésről-lépésre bemutatjuk a feladatellátási helyek, a tanulók, az osztályok kezelését, továbbá ismertetjük a KIR tanuló és alkalmazott importálási lehetőségeket és a tanulók osztályba sorolását, továbbá a TESZEK modul használatához szükséges beállításokat!
borderColor | #CCCCCC |
---|---|
borderWidth | 1 |
A KRÉTA v2.104 verzió újdonságai
A KRÉTA v2.104-es verziójának szoftverfrissítése a tegnapi napon kitelepítésre került az éles KRÉTA rendszerekre. A KRÉTA rendszer frissítéseinek újdonságairól ide kattanitva olvashat részleteket!
KRÉTA - Felhasználói útmutatók
A felhasználói útmutató segítséget nyújt az intézményeknek a pedagógiai szakszolgálatok alkalmazásában álló gyógytestnevelő tanárok helyes rögzítéséhez, a gyógytestnevelési csoportok megfelelő kialakításához az elektronikus naplóban, valamint a gyógytestnevelő pedagógusoknak a tevékenységük KRÉTA rendszerben történő adminisztrálásához
Állapot | ||||
---|---|---|---|---|
|
Panel | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||
KRÉTA IER - Mentett iskolai dokumentumok
A KRÉTA Iskolai Egészségügyi Rendszermodul (KRÉTA-IER) oktatóvideóban a Mentett iskolai dokumentumok menüt mutatjuk be a program felhasználóinak. A Mentett iskolai dokumentumok a tanulókhoz nem köthető, a felhasználók által feltöltött különféle dokumentumok, illetve az IER által generált jelentések, riportok.
|
borderColor | #CCCCCC |
---|---|
borderWidth | 1 |
KRÉTA MER - Gyakran Ismételt Kérdések
A KRÉTA Munkaerőpiaci Előrejelző Rendszer használatával kapcsolatos legfontosabb felhasználói kérdéseket és válaszokat ide kattintva olvashatják el! A Gyakran Ismételt Kérdések oldalunkon tematikus formában válaszoljuk meg a KRÉTA MER felhasználóktól beérkezett gyakori kérdéseket és észrevételeket.
IER - Lekérdezések funkció bemutatása
A KRÉTA Iskolai Egészségügyi Rendszermodul (KRÉTA-IER) újabb oktatóvideójában a Lekérdezések menü funkcióit ismertetjük részletesen a rendszer felhasználóinak.
Állapot | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
|
Panel | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||
KRÉTA IER - Csoportos egészségnevelés
A a KRÉTA Iskolai Egészségügyi Rendszermodul (KRÉTA-IER) oktatóvideóban a Csoportos egészségnevelés menüt ismertetjük a rendszer felhasználóinak.
|
Panel | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||
KRÉTA IER - Szakrendelések létrehozása
Az IER modul következő oktatóvideójában a Szakrendelések létrehozását ismertetjük a rendszer felhasználóinak a KRÉTA Iskolai Egészségügyi Rendszermodulban.
|
KRÉTA Negyedéves tájékoztató 8
Megjelent a KRÉTA negyedéves tájékoztatójának 8. száma, az elmúlt időszak KRÉTA, FKRÉTA, IFM és LEP rendszerrel kapcsolatos eseményeinek leírásával!
Állapot | ||||
---|---|---|---|---|
|
Állapot | ||||
---|---|---|---|---|
|
borderColor | #CCCCCC |
---|---|
borderWidth | 1 |
MER-Munkaerőpiaci Előrejelző Rendszer
Munkarőpiaci Előrejelző Rendszer
A KRÉTA Tudásbázisban elérhető a Munkarőpiaci Előrejelző Rendszer tudásbázis aloldala, ahol hasznos információkat olvashatnak a programról és annak használatáról.
borderColor | #CCCCCC |
---|---|
borderWidth | 1 |
Védőoltások feltöltése az EESZT rendszerbe
A KRÉTA Iskolai Egészségügyi Rendszermodul (IER) használatát bemutató újabb videóban ismertetjük a Védőoltások feltöltését az EESZT rendszerbe.GreenKRÉTA-IER
Klebelsberg Képzési Ösztöndíj Program 2021/2022 tanév - Pályázati felhívás és működési szabályzat
Működési szabályzat és pályázati felhívás 2021/2022. tanévre
|
Állapot | ||||
---|---|---|---|---|
|
borderColor | #CCCCCC |
---|---|
borderWidth | 1 |
Klebelsberg Képzési Ösztöndíj Program 2021/2022 tanév - Ösztöndíjas Szerződéstervezet minta
Ösztöndíjas szerződés minta a 2021/2022. tanévre
|
Tanulói ösztöndíj jogosultság beállítása
Tájékoztató a szakképző intézmények részére a tanulói ösztöndíj jogosultságát befolyásoló "Állam által ingyenesen biztosított képzésben résztvevő" opció beállításáról.
|
Állapot | ||
---|---|---|
|
Panel | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||
Ösztöndíj rendszer 2021/2022 tanév
Részletes tájékoztató és útmutató a szakképző intézmények részére a 2021/2022-es tanévben a szakképzési ösztöndíj szabályairól és kezeléséről a KRÉTA rendszerben.
|
Panel | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||
Az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz. 2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:
A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket. A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.
|
Panel | ||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||||||||
Szakmai útmutatók letöltéseA tudásbázisban ide kattintva elérhetők a köznevelési ill. a szakképzési intézmények részére készített legújabb szakmai útmutatók. Az archívumban a korábbi tanévek szakmai útmutatóit, leírásait is megtalálhatja ha szüksége van rá.
|
Panel | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||
Lázár Ervin Program modul
Az KRÉTA Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer rendszerekben elérhetővé vált a Lázár Ervin Program (LEP) modul! Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el. LEP modul, Intézményi adminisztrátori felület LEP modul, intézményi adminisztrátori felület - videó LEP modul, intézményi napló felület - videó LEP modul, intézményi elektronikus ellenőrző felület
|