Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

Üdvözöljük a KRÉTA Tudásbázison!

A KRÉTA Tudásbázis Portál célja, hogy a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer felhasználói (fenntartók, intézményvezetők, pedagógusok, tanulók, szülők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a KRÉTA rendszer használatához. A tudásbázisban megtalálhatók a KRÉTA különböző moduljainak felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, továbbá a fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók is.

Legfrissebb hírek és információk

Tipp
titleAz Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz.

2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:

  • osztálynapló;
  • csoportnapló;
  • egyéb foglalkozási napló;
  • órarend;
  • tantárgyfelosztás.

A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket.

Információ
titleKRÉTA tematikus konzultációk

Tisztelt Felhasználóink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a KRÉTA rendszerrel kapcsolatos, az e-KRÉTA Zrt. címén (1111 Budapest, Budafoki út 59.) intézménytípusonkénti tematikus konzultációs workshopokra az összes alkalomra minden hely betelt, további jelentkezéseket nem tudunk fogadni.

Szoftverfrissítések, újdonságok

Tipp
titleKréta 2.65 verzió újdonságai (2018.10.03.)
Bővebben
titleElőző óra megjelenítés pontosítása

A tanórák naplózási felületén megjelenő "Előző óra" rovat pontosításra került, hogy az órasorozatból kimaradt foglalkozás naplózása esetén is a dátum szerinti előző óra címét jelenítse meg a felirat.

Bővebben Bővebben Bővebben Tipp
titleKréta 2.64 verzió újdonságai (2018.09.26.)
Bővebben
titleIKT szándéknyilatkozat generálás módosítása

Az újonnan belépő kollégák esetében is generálhatóvá vált az IKT szándéknyilatkozat.

Bővebben
titleHelyettesítés szűrési feltételek pontosítása

A helyettesítés kiírása felület már figyelembe veszi nem csak az A-B hetes vagy Minden hetes órarendi foglalkozásokat, hanem az intézményben alkalmazott A-B-Minden hetes tanórákat is.

Bővebben
titleElőtag figyelmen kívül hagyása névsorba rendezésnél

A listákban az Alkalmazottak, Tanulók és Gondviselők esetében az előtag nem kerül figyelembe vételre, kizárólag a Vezetéknév alapján rendeznek sorba a felületek.

Image Removed

Bővebben
titleJogszabályi fogalomváltozások miatt elnevezések módosítása

A jogszabályokban módosított fogalmak, elnevezések változásainak átvezetése a felületekre.

Bővebben
titleHelyettesítések listájának módosítható generálási beállításai

A Helyettesítések listája dokumentum generálásakor kiválasztható, hogy Helyettesítendő pedagógusonként vagy Helyettesítő pedagógusonként rendezze a listát a dokumentum, illetve kiválasztható a dokumentum időtartama.

Image Removed

Bővebben
titleMeg nem tartott órák listájának szabadon rendezhetősége

A Haladási napló / Nem naplózott órák lista (vagy a pedagógus neve mellett található számra kattintva érhető még el) a fejléc bármelyik elemére kattintva annak tartalma szerint sorba rendezhető, akár több oszlop rendezettség egymás utáni figyelembe vételével. A fejléc elnevezésre való kattintással lehet növekvő sorrendbe / csökkenő sorrendbe / kikapcsolt állapotba állítani az oszlop rendezettségét.

Image Removed

Bővebben
titleÚj Központi Kréta dokumentumok a Dokumentumok menüpont Tanügyi ellenőrzés szekcióban

Az adminisztrátori felület Dokumentumok mappájának Tanügyi ellenőrzések szekciójában újabb Központi riportok érhetőek el az intézmények számára.

Image Removed

Bővebben
titleAz Agrárminisztérium intézményei számára munkaköri adatszótár módosítás

A fenntartó kérésének megfelelő munkakörök csillagos megjelölést kaptak.

Image Removed

Bővebben
titleKIR interface módosítása

KIR import esetén a KIR felületen szereplő legkésőbbi jogviszony kezdete dátum kerül a KRÉTA rendszerben tárolásra.

Tipp
titleKréta 2.63 verzió újdonságai (2018.09.21.)
Bővebben
titleDashboard üzenetek szűrésének frissítése

Az egyes e-napló dashboard üzenetek szűrési lehetőségének pontosítása.

Bővebben
titleKIR adattisztítás export xls bővítése

A Dashboard felületen az intézmények számára elérhető, KIR adattisztításban érintett rekordok letöltésére szolgáló Excel táblázat bővítése.

Image Removed

Bővebben
titleHelyettesítés felület lenyíló listáinak szűrésének pontosítása

A Helyettesítések kezelésénél elérhető, lenyíló listák tartalmának pontosítása.

Bővebben
titleBelépési adatok dokumentum adattartalmának módosítása

Amennyiben egy intézmény alternatív URL címet használ, akkor az kerül rá a generált hozzáférési kártyákra, valamint több kártya kerül elhelyezésre egy oldalon.

Bővebben
titleaSc órarend import átdolgozása

Az importálási folyamat gyorsítása és a különleges hét típus variációk kombinációnak kezelése

Bővebben
titleTanórák témája szülői felületen való megjelenése a Testreszabás menüben állítható

Image Removed

Bővebben
titleÚj Központi Kréta dokumentumok a Dokumentumok menüpont Tanügyi ellenőrzés szekcióban

Az adminisztrátori felület Dokumentumok mappájának Tanügyi ellenőrzések szekciójában újabb Központi riportok érhetőek el az intézmények számára.

Image Removed

Bővebben
titleTörzslapszám átvitele következő tanévre a tanévváltás során
Bővebben
titleTörzslap generálás során külön szabályozható, hogy a felmentések rákerüljenek e a törzslapra

Image Removed

Bővebben
titleFelhasználónév import esetén kis-nagybetű megkülönböztetés
Bővebben
titleFelugró súgó/leírás mezők létrehozás több felületen

Azon mezők elnevezésénél, ahol szerepel az információs ikon, felugró ablakban a mező bővebb tulajdonságai, leírása jelenik meg.

Image Removed

Bővebben
titleÚj ügyfélszolgálat bejelentési lehetőség

KRÉTA-Poseidon

Image Removed

Bővebben
titleBővített gondviselői jog Osztályfőnök általi kezelése

Az Osztályfőnöki feladatok / Tanulói Gondviselői adatlapon (az intézményi Testreszabás engedélyezést követően) módosítható a Gondviselők csökkentett hozzáférési joga Bővített jogra.

Az Osztályfőnöki adatkezelés engedélyezésekor a Tanulói listában, a tanulók sorában található "ceruza" ikonra kattintva a szerkesztő nézetbe jut a pedagógus.

Itt kiválasztva a Gondviselői fület, megadható a csökkentett gondviselői jogosultság bővítése.

Image Removed

Tipp
titleKréta 2.62 verzió újdonságai (2018.09.05.)
Bővebben
titleDashboard statisztikák módosítása

A tanév megkezdésével az aktuális statisztikai adatok jelennek meg a dashboard felületen, az eddig látható tervezett adatokhoz képest.

Bővebben
titleEgyéb foglalkozási napló tanulói névsor megjelenítése

A Dokumentumok/Naplók szekció Egyéb foglalkozási napló generálásánál az elkészült dokumentum elején listában megjelenik a csoportba járó tanulók összesítése, valamint a napló utolsó oldalán a tanulók névsora is.

Image Removed

Image Removed

Bővebben
titleTanulók nemének többes módosítási lehetősége

A Nyilvántartás/Tanulók felületen az összes, módosítandó tanulót ki kell jelölni, majd a táblázat felett található többes módosítás Image Removed gombot, melynek hatására a kijelölt tanulók közösen szerkeszthető adatai jelennek meg, amiket egységesen lehet beállítani az igényeknek megfelelően:

Image Removed

Bővebben
titleTestreszabás beállítás a tanóra témájának megjelenítésére az Ellenőrzőben

A Nyilvántartás/Testreszabás menüpont Az elektronikus napló korlátozásainak beállításai szekcióban szabályozhatja minden intézmény, hogy az e-Ellenörző felületen a Gondviselők/Tanulók számára látható legyen e a megtartott tanóra témája.

Image Removed

Az e-Ellenörző felületen kiválasztva az Órarend menüpontot megjelennek a tanuló tanórái:

Image Removed

A tanórákra kattintva, bekapcsolt állapot esetén megjelenik a tanóra témája adatsor is:

Image Removed

Bővebben
titleSNI és BTMN adatok elrejtése a felületről

Adatvédelmi okokból a KRÉTA rendszer 2018. szeptember 5-ei frissítésével a rendszer felületéről eltávolításra kerültek a tanulók SNI és BTMN adatai. A rendszer adatbázisából az adat nem kerül törlésre, csupán a felületen nem lehet ideiglenesen elérni azokat. A felületen a frissítést követően kizárólag jelölni lehet a tanulók SNI és/vagy BTMN jellemzőjét, valamint az SNI esetében meg lehet adni a létszámsúlyát (korábban megadott létszámsúly nem veszik el, azaz nem kell újra kitölteni ezt a mezőt).

Image Removed

Bővebben
titleGondviselői jogosultság igénylése (csökkentett és bővített jogosultság)

A funkció működésének leírása az alábbi aloldalon található.

Image Removed

Bővebben
titleAdatszótárak bővítése

A fenntartói és felhasználói igények, jogszabályi változások miatt több adatszótárban is módosításokra került sor.

Bővebben
titleMDSz interfész bővítése

A Diákolimpián résztvevő tanulók jelentkezését kezelő interfész program a köznevelési intézmények KRÉTA azonosítóját is kezeli/ellenőrzi.

Bővebben
titleOH-KIR adattisztítás – Dashboard üzenet és letölthető excel
Megjegyzés
titleKIR adattisztítás

A nyár folyamán a Köznevelés Információs Rendszere (KIR) megkezdte adatbázisának tisztítását Magyarország Belügyminisztériumának segítségével. Az adatok tisztítása során számos olyan módosításra kényszerült az Oktatási Hivatal, mely személyes adatokat érintett. A személyes adatokban bekövetkezett változások hatással vannak a KRÉTA rendszerre is, hiszen a KRÉTA és a KIR rendszer között elkészített, és jelenleg is működő interfész a felhasználók azonosítása során a személyes adatokat vizsgálja. Abban az esetben, ha az interfész nem találja meg a KRÉTA rendszerben a felhasználót, új felhasználóként létrehozza azt. A személyes adatokban bekövetkezett változások nagy számossága miatt a Fenntartó kérésének megfelelően frissítésre került a KRÉTA adatbázis is, elkerülve a felesleges KIR Importálásokat. Abban az esetben, ha az intézményben található felhasználók közül valakinek frissült a személyes adata, az a KIR rendszerben módosult felhasználói adatok miatt változott meg a KRÉTA rendszerben is.

A Dashboard üzenet alján található "LETÖLTÉS" feliratra kattintva generálódik az adminisztrátor számára egy olyan Excel táblázat, amelyben megtekinthető az érintett adatok/felhasználók köre.

Image Removed

Tipp
titleKréta 2.61 verzió újdonságai (2018.08.22.)
Bővebben
titleHelyettesítések kezelése felület átalakítása

A Helyettesítések funkció új működéséről bővebben a Tudásbázis ide vonatkozó oldalán olvashat.

Image Removed

Bővebben
titleTTF összevont óra jelölési lehetőség

A TTF elem felületén jelölni lehet, hogy egy adott óra összevont óra-e

Image Removed

Bővebben
titleKözponti KRÉTA riportok elérhetőek az intézményi KRÉTA rendszerben is

Az alábbi 5 riport elérhető az intézményi felületen az adminisztrátorok számára a Dokumentumok menüpont Tanügyi ellenőrzés szekcióján belül:

  • Tantárgyfelosztás formázott Excel
  • Osztályok száma riport
  • Csoportok száma riport
  • Feladatellátási helyek riport
  • Tanulók megoszlása évfolyamok és ágazatok szerint

Image Removed

Bővebben
titleTörzslap dokumentumban a feljegyzés szövege mellett megjelenik a rögzítés dátuma is

Image Removed

Bővebben
titleTelefonszámok egységesítése
Bővebben
titleHaladási napló export lehetőség pedagógusok számára

Az e-Napló felület Haladási napló menüpontban található Tanórák lista tetején található Export gomb segítségével a látható táblázat Excel táblázatba való kiexportálása valósítható meg.

Image Removed

Image Removed

Bővebben
titleTanóra témája a leütött karakterek alapján szűr a tanóra témákra

A Tanóra naplózási felületén a feltöltött Tanmenetből keres a rendszer a leütött karakterek alapján

Bővebben
titleGyógypedagógiai osztály jelölése az Osztályok adatlapján

Image Removed

Bővebben
titleMunkaügyi adatok egységes kezelése

A munkaügyi adatok felület minden fenntartó esetében azonosan jelenik meg

Bővebben
titleÁttanítás jelölése pedagógusok Munkaügyi adatainál

Image Removed

Bővebben
titleÖsszevont osztályok évfolyam jelölése változott

Kiválasztható vált az Évfolyam neve mezőnél az "Összevont osztály" típus

Image Removed

Bővebben
titleGDPR Saját adatlap felület

A GDPR előírásoknak megfelelően a felhasználó megtekintheti a rendszerben róla nyilvántartott személyes adatokat a Profil menüpont Saját adatlap pontjában.

Bővebben
titleTestreszabás beállítások "érvényesülés" hibájának javítása
Tipp
titleKréta 2.60 verzió újdonságai (2018.08.12.)
Bővebben
titleÓrarendek szerkeszthetősége a következő, még nem aktív tanévben

A fejlesztést követően a tanévváltást megelőzően is lehet szerkeszteni az e-Napló menüpontba belépve Tanári/Osztály/Terem irányból is a jövő évi órarendeket.

Image Removed

Bővebben
titleÉrtékelés nélküli tantárgyak megjelenítése az osztálynaplóban

Az Osztálynapló dokumentumban megjelennek azok a tárgyak is, amikből az adott tanulónak nincsenek értékelései

Image Removed

Bővebben
titleÓrarend export bővítése

Az Órarendek exportálásánál lehetőség van időintervallumot is kiválasztani az exportálás során.

Ezt az admin felület Importálások menüponton belül az Órarend importálása alpontban vagy az "Excel import" vagy az "Excel import érvényességi idővel" funkciókon belül található "Export" szekcióra váltva lehet elérni. Itt kezdő és befejező dátum kiválasztása között legalább egy napnak el kell telnie, tehát azonos kezdő és végdátumú órarend nem exportálható a felületről.

Image Removed

Image Removed

Bővebben
titleTanévváltás engedélyezése

A Nyilvántartás menüpontban elérhető az "Aktív tanév váltása" funkció.

Figyelem
titleTanévváltás

Felhívjuk az Intézmények figyelmét a tanévváltással kapcsolatban, hogy nem visszavonható folyamat, a lezárt tanévben nincs lehetőség utólagos adatmódosításra (csak a Dokumentumok menüpont lesz elérhető, riportolási funkciókkal)!

Az összes tanuló következő tanévi osztályba való léptetése után javasoljuk csak megtenni, beleértve például:

  • a javító- és osztályozó vizsgán elért eredmények rögzítését,
  • az összefüggő szakmai gyakorlat eredményeinek záradékolását,
  • az esetlegesen nyáron intézményt váltó tanulók kezelését is!

Image Removed

A funkcióról bővebben az "Aktív tanév váltása" oldalon olvashat bővebben.

Bővebben
titleOsztály és Csoport jellemzőinek bővítése

A csoportoknál is beállítható a Tervezett létszám érték, valamint az osztályok esetében külön jelölőnégyzettel állítható be az Arany János programban való megjelenés.

Image Removed

Bővebben
titlePedagógusok figyelmének felhívása a nem naplózott órákra

A bejelentkezett pedagógus neve mellett megjelent egy új jelzőszám, mely megmutatja, hogy a felhasználónak mennyi, még le nem naplózott tanórája van.

Image Removed

A számra kattintva megnyílik a Haladási napló / Nem naplózott tanórák listája, ahonnan közvetlenül is van lehetőség a még nem könyvelt órák naplózására.

Image Removed

Bővebben
titleKülsős alkalmazott sablonizált rögzítési lehetősége

Az eddig elérhető sablonizált Alkalmazottak mellett megjelent az "Új külsős alkalmazott rögzítése" lehetőség is, az ilyen alkalmazottak egyszerűsített felvitelének érdekében.

Image Removed

Az így létrehozandó Alkalmazottaknál csak az Óraszám, a Munkakör (ezek alapértéket is kapnak), valamint a Feladatellátási hely (ezt mindenképpen a felvitel során kell megadni) beállítására van szükség a rendszerbe történő felvitelhez.

Image Removed

Bővebben
titleVisszairatkozás lehetősége a következő (nem aktív) tanévben

A következő, nem aktív tanévben is van már lehetőség a korábbi tanév(ek)ben kiiratkozott tanulók Visszaíratására.

Ezt a Tanulók besorolása menüpont Visszairatkozás pontjában lehet elérni, ahol a bal oldali listából kiválasztható, hogy melyik tanévben került kiíratásra az adott tanuló.

Image Removed

Image Removed

Bővebben
titleÖsszefüggő nyári szakmai gyakorlatok kezelése

Az Összefüggő nyári szakmai gyakorlat kezeléséről bővebben külön oldalon olvashat.

Bővebben
titleESL Adatszolgáltatás excel táblázat módosítása, bővítése
Bővebben
titleSNI – BTMN adatokkal kapcsolatos dashboard üzenet
Figyelem
titleSNI és BTMN adatok

Adatvédelmi okokból a KRÉTA rendszer 2018. szeptember 5-ei frissítésével a rendszer felületéről eltávolításra kerülnek a tanulók SNI és BTMN adatai. A rendszer adatbázisából az adat nem kerül törlésre, csupán a felületen nem lehet ideiglenesen elérni azokat. A felületen a frissítést követően kizárólag jelölni lehet a tanulók SNI és/vagy BTMN jellemzőjét, valamint az SNI esetében meg lehet adni a létszámsúlyát (korábban megadott létszámsúly nem veszik el, azaz nem kell újra kitölteni ezt a mezőt).

Tipp
titleKréta 2.59 verzió újdonságai (2018.06.27.)
Bővebben
titleÖsszefüggő szakmai gyakorlat kezelése

Az összefüggő szakmai gyakorlat kezeléséhez beállítható a Testreszabás menüpontban ennek időtartama, illetve, hogy a pedagógusok rögzíthessenek-e egyedileg foglalkozások ezen időszakban.

Image Removed

A megadott időintervallumban azon csoportok órái rögzíthetők és naplózhatók, melyek "Összefüggő szakmai gyakorlati csoport"-nak vannak jelölve.

Bővebben
titleESL adatszolgáltatás kiegészítése export funkcióval

Az ESL adatszolgáltatást export funkcióval bővítettük, melynek eredményeként létrejövő Excel állományban azon tanulók neve és osztálya található meg, aki az adatszolgáltatásban kimutatásra kerültek.

Image Removed

Bővebben
titleaSc XLS importálása a TTF-hoz

Idén lehetőség van a TTF importálására is az aSc órarendkészítő programból. Ehhez leírás is található a Szakmai útmutatók között.

Image Removed

Bővebben
titleCsoportnaplók kiegészítés (mulasztások összesítése, lezárás)

A Csoportnaplók esetében is összegzésre kerülnek, az adott csoportban keletkezett mulasztásai a tanulóknak, és az osztálynaplóban megszokott módon tekinthetjük át őket a tanulók adatai között, táblázatos formában.

A Csoportnaplók zárása is beállítható a paraméterezési felületen, melynek hatására egy plusz oldal kerül a napló végére, jelezve a csoportban megtartott órák számát.

Image Removed

Bővebben
titleOsztály és Csoport tervezett létszámának beállíthatósága

Az Osztályok és Csoportok menüpontban megadható az érintett osztály vagy csoport várható létszáma az előzetes TTF-hoz.

Image Removed

Bővebben
titleTörzslap kiegészítése BTMN blokkal

A törzslapon beállítható, hogy a BTMN-es tanulók adatai is megjelenjenek, az SNI-s adatokhoz hasonlóan.

Image Removed

Bővebben
titleTanulók törlésének lehetősége a következő tanévből

A következő tanévbe tévesen átsorolt, vagy az átsorolás után, a nyári szünet alatt távozott tanulók besorolási már törölhetők a következő tanévről.

Image Removed

Bővebben
titleÓrarendek a tanári felületen

Lehetősége van a pedagógusoknak, hogy a többi kolléga - illetve az osztályok és termek - órarendjét is megtekintse a saját órarendjénél megszokott formában

Image Removed

Bővebben
titleKorábbi frissítések megjelenítése
Oldal szerepeltetéseA KRÉTA rendszer frissítéseinek archívumA KRÉTA rendszer frissítéseinek archívum
Információ
iconfalse
titleKeresés

Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez!

Livesearch
sizelarge
additionalpage excerpt
placeholderMegoldás keresése
typepage

HTML
<div id="fb-root"></div>
	<script>
		(function(d, s, id) {
		var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
        if (d.getElementById(id)) return;
        js = d.createElement(s); js.id = id;
        js.src = "//connect.facebook.net/hu_HU/sdk.js#xfbml=1&version=v2.5";
        fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
        }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));
	</script>            
<div class="fb-page" data-href="https://www.facebook.com/neptunkreta" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true" data-show-posts="false">
	<div class="fb-xfbml-parse-ignore"><blockquote cite="https://www.facebook.com/neptunkreta"><a href="https://www.facebook.com/neptunkreta">KRÉTA Facebook</a></blockquote></div>
</div>

Sajtómegjelenések

Információ
titleKRÉTA sajtómegjelenések

Sikeres az iskolák digitális átállása
Az ORIGO cikke

KRÉTA-rendszer: vegyes az e-napló fogadtatása
A HIR-TV cikke (videóval)

Sikeres a digitális átállás
A Magyar Idők cikke a KRÉTA rendszerről

Olvasóink többsége hisz az elektronikus naplóban
Békés megyei hírportál cikke

Olvasóink hasznosnak tartják az elektronikus naplót
A nool.hu cikke

Dorogházán is tudják már: eltitkolhatatlanná válnak a rossz jegyek
A Nógrád megyei hírportál cikke

Mobil applikációk

Tipp
titleElérhető a Pedagógus Applikáció a Google Play áruházban

Az első, úgynevezett Publikus Béta verzióban ingyenesen elérhető a Google Play áruházban a Pedagógusok számára, telefonokra fejlesztett e-Napló alkalmazás. Az alkalmazás jelenleg Androidos rendszerekre letölthető és telepíthető (ennek bemutatója a Videótárban is megtekinthető), míg iOS rendszerekre való megjelenése későbbre várható. Az előző tanévben is már elérhető KRÉTA Ellenőrző Mobil Applikáció leírása, valamint a használatáról készült videók a Tudásbázisban megtekinthetők.

Image Removed

Szakmai útmutatók

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed aSc - órarend importálási segédlet Image Removed

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed TTF importálása az aSc programból Image Removed 

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Beiratkozás adatszolgáltatás

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Diákolimpiai jelentkezés segédlet

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Tanévváltás segédlet 

Image RemovedSzakmai útmutatók a Klebelsberg Központ intézményei számára

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Végzettségek kezelése 

Image Removed Szakmai útmutatók az NSZFH intézményei számára

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Tanévkezdési Segédlet Image Removed

Image Removed Szakmai útmutatók az Agrárminisztérium intézményei számára

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Tanévkezdési Segédlet Image Removed

Gyakran Ismételt Kérdések

Image Removed GYIK - Tanévváltással kapcsolatos kérdések Image Removed

Image Removed GYIK - Évzárással kapcsolatos kérdések 

Image Removed GYIK - Adminisztrációs rendszer

Image Removed GYIK - Elektronikus napló

Image Removed GYIK - KRÉTA Ellenőrző Mobil alkalmazás

Image Removed Tippek és trükkök a KRÉTA rendszer használatához

Gyors Áttekintő Segédletek

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed aSc órarend importálási útmutató Image Removed

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed KRÉTA e-napló bevezetésének első lépései Image Removed

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Adatszolgáltatás modul

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Pedagógus IKT kompetecia

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Elektronikus napló

e-Learning 

Image Removed"Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz" című akkreditált képzés

Image Removed"KRÉTA - Adminisztrációs rendszer" című képzés Image Removed

Bemutatók, iskolai segédletek

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report iconImage Removed Intézményi bemutató

KRÉTA Poszeidon Iratkezelő modul

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Intézményi Ügyiratkezelői segédlet

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Poszeidon webes felhasználói dokumentació

Sablonok, mintafájlok

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Tanmenet sablon

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Tantárgyfelosztás - Egyszerű sablon

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon, oszlopokban osztályokkal

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Órarend - Excel importáláshoz mintafájl

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Órarend - Excel importáláshoz mintafájl, érvényességi idővel

Felhasználói kézikönyvek

Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Adminisztrációs rendszer

Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Elektronikus napló

Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Elektronikus ellenőrző

Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Központi Rendszer

KRÉTA Konferencia 2018

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report iconImage Removed KRÉTA konferencia bevezető, áttekintés - Dr. Szabó Balázs előadása

GINOP 6.2.3

Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv GINOP 6.2.3 eszközspecifikáció 

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed IKT Segédlet 

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Eszköz specifikáció javaslat 

Archívum

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Előzetes Tantárgyfelosztás 2018 

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed KRÉTA Tantárgyfelosztás 2017 

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed KRÉTA Előzetes Tantárgyfelosztás 2017 

Livesearch
sizelarge
additionalpage excerpt
placeholderMegoldás keresése
typepage


Panel
Image Added

Tájékoztató a tanulói jogviszony megszűnésével az RRF-1.2.1-2021-2021-00001 projekt keretében kiosztott tanulói notebook visszaadása előtti teendőkről 

Az RRF-1.2.1 projekt során személyes használatra kiosztott notebookokat a tanulóknak tanulói jogviszonyuk megszűnésével, működőképes állapotban, tartozékaival együtt (töltő, egér, laptoptáska) kell leadniuk az iskolájukban. A projekt keretében kiosztott tanulói notebookokat a diákok tanulói jogviszonyuk végéig jogosultak használni:

  • a 8. évfolyamos diákok a tanév utolsó hetéig,
  • az érettségiző diákok az érettségi vizsgaidőszak utolsó napjáig használhatják az eszközt..

A visszavétel időpontjáról és menetéről az iskola küld tájékoztatást!

Nem kell leadniuk a rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotú notebookjaikat azoknak a 8. évfolyamos tanulóknak, akik tanulmányaikat az általános iskolájuk fenntartója által működtetett középfokú köznevelési intézményben folytatják. Ebben az esetben a törvényes képviselőnek be kell mutatnia a notebookot az általános iskolában, és a nyári szüneti használatról külön nyilatkozni, majd a szeptemberi iskolakezdést követően újból regisztrálni a „Tárgyi eszköz ügyintézés” menüben a tanuló új középiskolájának KRÉTA Rendszerében.

A teendőkrő szóló részletes útmutatót ide kattintva lehet letölteni!

Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák
 
Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

Image Added

A pedagógusok teljesítményértékelésének ismertetése az oviKRÉTA rendszerben

  

Tisztelt Felhasználóink!

A nagy sikerű, májusi online előadásunk – amely az új Csoportnaplót mutatta be – után folytatjuk az oviKRÉTA rendszerhez kapcsolódó videósorozatunkat. A 2025. június 11-i élő adásban az értékelési folyamatot és a kapcsolódó funkciókat ismertetjük. A résztvevők betekintést nyerhetnek a közreműködői és saját értékelések elkészítésének módjába, valamint a vezetői és fenntartói értékelések véglegesítésének lépéseibe.

Az élő adást ide kattintva érhetik el és a későbbiekben is visszanézhető lesz! 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Letölthető a KRÉTA Szülőknek iOS mobil applikáció frissítése

  

Kedves Szülők!

Örömmel értesítjük Önöket, hogy a KRÉTA Szülőknek alkalmazás iOS-verziójának legújabb frissítése megjelent az Apple App Store-ban! Kérjük, frissítsék az alkalmazást az Apple Store áruházon keresztül, hogy a funkciókat és javításokat használhassák!

Köszönjük türelmüket!

Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

KRÉTA eJogsi funkciók és vizsgaszervezés bemutatása

  

Az intézmények részére a  KRÉTA eJogsi funkciók és vizsgaszervezés támogatására 2025. április 2-án 14.00 órától élő, on-line bemutatót tartunkAz élő bemutató során áttekintjük az eJogsi rendszer legfontosabb funkcióit, valamint a vizsgaszervezés és lebonyolítás lépéseit.  A KRÉTA Videotárban az alábbi linken lehet követni a bemutatót: https://www.youtube.com/live/dRA6rMsrnYY


Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 
Állapot
colourGreen
titleTanár


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

KRÉTA-EESZT kapcsolat

A 2024/2025 tanévtől kezdve az orvosi igazolásokat az azt kiállító orvos egyből a Kréta-rendszerbe küldheti az EESZT rendszer és a KRÉTA összekapcsolásán keresztül. Fontos tudni, hogy a KRÉTA adminisztrátoroknak nincs további feladata az igazolások kezelésével, ugyanakkor az igazolás beküldése csak akkor lehetséges ha az iskola helyesen rögzítette a tanuló TAJ számát!

Az összekapcsolás eredményeként, amikor a háziorvos felviszi az igazolást, akkor a tanuló iskolájának az e-Ügyintézés rendszerében keletkezik egy "Tanulói Mulasztás Igazolása" (TMGI) kérelem, amit az osztályfőnöknek ugyanúgy kell feldolgoznia, mint korábban, amikor a szülő küldte be a mulasztás igazolására szóló kérelmet. A rendszerben a szülő is nyomon tudja követni, hogy hol tart az igazolási folyamat, mivel az e-Ügyintézésben is megjelenik a kérelem, a Folyamatban lévő ügyek menüpont alatt.

Az oviKRÉTA rendszermodulban is hamarosan elérhetővé válik az orvosi igazolások automatikus átvétele. Kérjük, addig is az orvosi igazolások digitalizálását és feltöltését az oviKRÉTA Jelenléti ív felületén megtenni szíveskedjenek.

Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 
Állapot
colourGreen
titleTanár


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

  

Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszer leírások, segédletek

A 18/2024. (IV. 4.) BM rendelet alapján a pedagógusok értékelésének adminisztrációját a KRÉTA Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszer TÉR menüpontjában szükséges végezni. A KRÉTA Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszerrel kapcsolatos leírásokat, ide kattintva lehet elérni, az alkalmazottak, az intézményvezetők ill. fenntartói szerepkörű felhasználók esetében.  A nem állami fenntartók esetében külön Tudásbázis oldalon mutatjuk be a modul használatát, a bejelentkezést a KRÉTA FEM moduljába és adatkezelési folyamatokat!

Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 
Állapot
colourRed
titlefenntartó


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

  

oviKRÉTA oktatások

Az új nevelési évben is folytatjuk az oviKRÉTA rendszer felhasználói képzéseket, melynek célja, hogy a felhasználók megismerjék a rendszer gyakorlati működését. A képzéseket szerepkörönként tartjuk, külön alkalommal lesznek igazgatói (intézményi adminisztrátori), óvodapedagógusi és fenntartói képzések, valamint augusztusban a Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszerről is tartunk előadásokat a fenntartóknak, intézményvezetőknek és óvodapedagógusoknak is. 

Képzési időpontok:

IdőpontCímYouTube link
2024.08.21. 10:00oviKRÉTA PED TÉR - Fenntartók részérehttps://www.youtube.com/live/rOvarCR3Ntw
2024.08.22. 10:00oviKRÉTA PED TÉR - Vezetők részérehttps://www.youtube.com/live/NgicUUdD6NY
2024.08.22. 13:00oviKRÉTA PED TÉR - Pedagógusok részérehttps://www.youtube.com/live/0eajH9LA3lI
2024.09.04. 10:00Általános képzés adminisztrátorok részérehttps://www.youtube.com/live/593s1d4ANII
2024.09.11. 13:00Általános képzés óvodapedagógusok részérehttps://www.youtube.com/live/fd2oxpLSlpc
2024.09.18. 10:00Általános képzés fenntartók részérehttps://www.youtube.com/live/qcfqRnaHdIY

Az oktatásokra nem szükséges előzetesen jelentkezni, egyszerűen csak kattintson az adott időpontban a megadott linkre, és csatlakozzon az előadáshoz. Az előadások visszanézhetőek lesznek, a felvételeket az oviKRÉTA Tudásbázis oldalán is elérhetővé tesszük, így bármikor hozzáférhet a videós képzési anyaghoz.Amennyiben még nem rendelkezik oviKRÉTA felhasználói fiókkal, kérjük írjon ügyfélszolgálatunkra az ugyfelszolgalat@edudev.hu e-mail címre, és mi megküldjük a regisztrációs levelet a KIR-ben megadott intézményekhez regisztrált igazgatói e-mail címre. Javasoljuk, hogy előzetesen a KIR-ben szereplő adatokat ellenőrizze, amennyiben szükséges, végezze el a módosításokat.Részvételére feltétlenül számítunk és reméljük, hogy hasznosnak találja majd az oktatásokat!

Állapot
colourGreen
titleOVIKRÉTA
 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

KRÉTA TESZEK modul gyakorlati bemutató fenntartók és intézmények részére

  

A KRÉTA TESZEK modul használatának támogatására élő videókban mutatjuk be az egyes funkciókat és adunk hasznos gyakorlati tanácsokat a Fenntartóknak ill. az Intézményeknek.  Az élő bemutató során végigvezetjük a felhasználókat a  KRÉTA TESZEK rendszermodul fontos funkcióin, folyamatain, a rendszer elérésétől, bejelentkezéstől, az igények és eszközök kezelésén át (beleértve az áthelyezést), a szervizesetek menedzselésén keresztül egészen a kontrolling funkciót biztosító riportokig bezárólag.

A Fenntartóknak szóló élő előadás 2024.06.19-én 14.00 órától lesz, melyet az alábbi linken lehet megtekinteni: 
https://www.youtube.com/live/Qby7zxgpYVI

Az Intézményeknek szóló élő  bemutatót 2024.06.20-án 14.00 órától tartjuk, melyet az alábbi linken nézhetnek meg:
https://www.youtube.com/live/AqZjME5jiY4

 

Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 
Állapot
colourRed
titlefenntartó


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

A kétfaktoros azonosítás bevezetése a KRÉTA rendszerben.

  

A KRÉTA rendszerekben bevezetésre kerül a kétfaktoros azonosítás kötelezősége az adminisztrátori jogkörrel rendelkező felhasználók részére. A kétfaktoros azonosítás egy biztonsági beállítás, amely segít a felhasználói fiók megóvásában azáltal, hogy a jelszó mellett még egy második védelmi vonal is védi a fiókot, amelyet egy telefonra letölthető hitelesítő alkalmazás biztosít.

A funkcióról részletes útmutatót ide kattintva olvashatnak ill. nézhetik meg a kétfaktoros azonosítás beállításáról szóló videónkat, valamint visszanézhetik a  KRÉTA kétfaktoros azonosítás (2FA) bekapcsolása és használatának bemutatása című élő adásunkat is. 

A KRÉTA rendszer használata során a kétfaktoros azonosítás (2FA) beállítása jelentősen megerősíti a felhasználói fiókok biztonságát. A kétfaktoros azonosítás egy további biztonsági réteget jelent, amely megköveteli a felhasználóktól, hogy az ismert jelszavuk mellett egy második faktort is használjanak a bejelentkezés során, például egy  autentikátor alkalmazás által generált kódot.

A KRÉTA rendszerekben az adminisztrátori jogkörrel rendelkező felhasználóknak kötelező, minden további jogkörrel rendelkező felhasználónak pedig javasolt, hogy - saját fiókjának biztonsága érdekében - kapcsolja be magának a kétfaktoros azonosítást, amely funkció minden KRÉTA felhasználónak elérhető. 

 

Állapot
colourRed
titlefenntartó
 
Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 
Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő
  
Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

Tájékoztató az oviKRÉTA rendszerről

Kedves Kollégák!

Ezúton is köszönjük, akik részt vettek az oviKRÉTA tájékoztatóján! Akiknek nem volt lehetőségük becsatlakozni az élő adásban, azok számára ide kattintva érhető el a KRÉTA Videótárba az oviKRÉTA alkalmazás júliusi intézményi bemutató videója. 

Az alábbiakban összefoglaljuk a leggyakrabban feltett kérdésekre adott válaszokat az oviKRÉTA rendszerrel kapcsolatosan.

  • Az oviKRÉTA alkalmazás az intézmények számára térítésmentesen vehető igénybe. A használatához szükséges internetelérést és eszközt (laptop vagy számítógép) a felhasználóknak kell biztosítania;

  • Gyermek- és csoportnaplók generálhatók, melyekhez dokumentumok csatolhatók;

  • Az oviKRÉTA alkalmazás bejelentkezéshez szükséges regisztrációról e-mailben fogunk tájékoztatást küldeni augusztus második felében. A regisztrációt részletes leírással és bemutató videóval támogatjuk;

  • A képzések pontos időpontjáról, jelentkezés módjáról augusztusban, e-mailben fogunk tájékoztatást küldeni;

  • Az oviKRÉTA szeptember hónaptól elérhető lesz az intézmények számára;

  • A szülői felületek később kerülnek bevezetésre, így induláskor a szülőknek nem lesz közvetlen oviKRÉTA hozzáférése;

  • Az oviKRÉTA alkalmazás folyamatos fejlesztés alatt áll, hogy a felhasználók igényeit minél szélesebb körben, magasszintű minőségben tudjuk kiszolgálni;

  • Az oviKRÉTA-val kapcsolatos legfrissebb információkat a KRÉTA Tudásbázis oldalunkon is megosztjuk: https://tudasbazis.ekreta.hu/ Kérjük kísérjék figyelemmel!

Kérjük, hogy a bemutató videó linkjét továbbítsák tagintézményeik számára is.

Üdvözlettel,

oviKRÉTA csapat

 

Állapot
colourGreen
titleOVIKRÉTA
 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

  

Tisztelt Felhasználóink!

A hétköznapi életben nagyon sok információbiztonsági kihívással találkozunk a XXI. században. Egyre komplexebb a rendszerek használata, egyre nagyobb odafigyelést igényelnek saját adataink védelme érdekében. Az elmúlt időszakban újra megjelentek az adathalász alkalmazások (szoftverek), melyeket e-mailben és más csatornákon terjesztenek az adathalászok. 

Mi is az adathalászat?

Amikor egy olyan program települ a felhasználó gépére – a felhasználó közreműködésével (pl. rákattint egy linkre, futtat egy „.exe” kiterjesztésű file-t) –, mely az aktuális vagy a böngészőben tárolt felhasználóneveket és jelszavakat, illetve a billentyűzeten begépelt karaktereket küldi el az adathalászoknak. Ez ellen egyféleképpen lehet hatékonyan védekezni, mégpedig úgy, hogy nem kattintunk rá semmilyen ismeretlen helyről származó linkre, nem telepítünk ismeretlen helyről származó alkalmazást. Fontos kiemelni, hogy sok esetben a linkek és a csatolt file-ok ismerőstől érkeznek. Ez azt jelenti, hogy az adathalászok bejutottak a küldő (felhasználó) fiókjába, valahogy megszerezték a felhasználó nevét és jelszavát, így az ő nevében küldenek üzenetet/levelet. Ezért a sokszor ismerőstől érkező üzenet/levél esetében is éljünk a gyanúval, hogy fertőzött link/állomány érkezett hozzánk üzenetben.

Melyek a tipikus árulkodó jelek?

Gyakran olyan a link, ami egy file-ra mutat, aminek a kiterjesztése „.exe”, vagy tömörített állományban található ez meg! Ugyan ez igaz, csatolt file esetében is! Többször a levél helyesírása, nyelvezete, megfogalmazása is utalhat akár külföldi támadó automatikusan gépi úton lefordított üzenetére.  Az elmúlt napokban az Ön iskolájában is feltűnhettek effajta adathalász üzenetek/levelek. Kérjük, minden ilyen esetben nagyon figyelmesen és nagy körültekintéssel járjon el az ilyen üzenetekben található link vagy csatolmány megnyitásával. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a „.doc”, „.docx”, … állományok a mai tudásunk szerint biztonságosak. Sok esetben úgy küldik a file nevét, „.doc.exe”. Ilyen esetekben a legutolsó tag a mérvadó, azaz az „”.exe” kiterjesztés.

Sajnálatos módon több felhasználó is felelőtlen módon tárolja a felhasználóneveit vagy jelszavait. Megadja on-line fórumokon, más web-es alkalmazások esetén ugyanazt a felhasználónevet és jelszót használja, mint a levelezésében, így az adathalászok, ha egy helyre bejutnak, akkor onnan kezdve végig tudnak menni az adott felhasználó összes belépésén. Augusztusban értesültünk róla egy szülői bejelentés alapján, hogy egy gyermek postafiókját feltörték illetéktelenek, így megszerezték a diák KRÉTA belépési adatait, oda beléptek és onnan üzeneteket küldtek – a KRÉTA-n keresztül – a pedagógusoknak.

Ez nem azt jelenti, hogy a KRÉTA rendszert feltörték, hanem azt jelenti, hogy a felhasználó nem volt elég gondos, és mások megszerezték a belépési adatait!

Mi a teendő?

A fentiek értelmében felhívjuk a figyelmét mindenkinek, aki az elmúlt napokban az előző bekezdésekben leírt üzenetet és linket kapott, és azt meg is nyitotta, a gépére nagy valószínűséggel ilyen kártékony program települt. Abban az esetben, ha a kártékony program települt, a felhasználói neve, illetve a jelszava korrumpálódott (gmail, facebook, stb, …). Így kérjük, amíg a gépéről nem távolították el a kártékony programot, addig ne használja azt a számítógépet! 

Legjobb tudásunk szerint a biztos megoldás ilyenkor a számítógép újra telepítése. Szeretnénk hangsúlyozni, amíg nem tisztítják meg a megfertőződött gépet, addig a KRÉTA rendszerben új jelszó generálása nem oldja meg a problémát, hiszen az adathalászok újra megszerzik a módosított jelszót, ha a korrumpálódott gépről jelentkezik be a rendszerbe. Megoldás, ha a felhasználó az új jelszóval csak más számítógépről lép be, mert így az adathalászok nem kapják meg a módosított jelszavát.

Hogyan tájékozódhatok az felhasználói fiókom további biztonságáról? 

Kérjük nézzék meg az Általános információbiztonság oldalunkon található tájékoztatóinkat, amelyben a felhasználói fiókok védelméről és az általános jelszóbiztonságról találhatnak hasznos információkat!  A jövőben az Educational Development Informatikai Zrt hozzáférhetővé fogja tenni az informatikai biztonsági alapismeretek eLearning tananyagát, mely reméljük segít az informatikai biztonsági tudatosság fejlesztésében.

Köszönjük együttműködésüket!

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást

  

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz. 

2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:

  • osztálynapló,

  • csoportnapló,

  • egyéb foglalkozási napló,

  • órarend,

  • tantárgyfelosztás,

  • ellenőrző.

A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket.

A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.

Ismerkedjen meg a KRÉTA  Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer különböző programjaival és szoftvermoduljaival!

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA



Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1


HTML
<div id="fb-root"></div>
<script async defer crossorigin="anonymous" src="https://connect.facebook.net/hu_HU/sdk.js#xfbml=1&version=v9.0" nonce="i5r1olzp"></script>
<div class="fb-page" data-href="https://www.facebook.com/neptunkreta/" data-tabs="" data-width="500px" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true"><blockquote cite="https://www.facebook.com/neptunkreta/" class="fb-xfbml-parse-ignore"><a href="https://www.facebook.com/neptunkreta/">KRÉTA Iskolai Alaprendszer</a></blockquote></div>



Panel

Tájékoztató a tanulói jogviszony megszűnésével a tanulói notebook visszaadása előtti teendőkről

Image Added

Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák
 
Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

Bejelentkezési segédlet a mobil alkalmazáshoz

Az Android alkalmazás frissítése után az első indításkor egy tájékoztató képernyő jelenik meg, amely arról informálja a felhasználót, hogy megváltozott a bejelentkezés módja és minden korábban bejelentkezett profilnál újra be kell jelentkezni a rendszerbe. 

Az innen letölthető reészletes útmutató segítséget nyújt a bejelentkezési folyamathoz. 

 

Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő
 
Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

Középfokú intézménybe történő beiratkozás
folyamata a 2025/2026. tanév


Letölthetők a 2025/2026-os középfokú intézményekbe történő beiratkozáshoz kapcsolódó tájékoztatók, útmutatók.

Tankerületi Központ fenntartásában működő intézmények számára:

A középiskolai beiratkozás folyamat leírása Tankerületi Központokhoz tartozó intézmények részére.

Felhasználói útmutató - Beiratkozás Tankerületi Központ fenntartásában működő középfokú intézménybe

Szakképzési Centrum részeként vagy egyéb fenntartásban működő intézmények számára:

Középiskolai beiratkozás folyamat leírása Szakképzési Centrum részeként vagy egyéb fenntartásban működő intézmények számára

Felhasználói útmutató - Beiratkozás Szakképzési Centrum részeként vagy egyéb fenntartásban működő középfokú intézménybe

 

Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=olqDcCb12K0

A mese, a mesélés fontossága az óvodában


Kövecsesné dr. habil. Gősi Viktória egyetemi docens, meseterapeuta tanácsai az óvodások szüleinek a meséknek és a mesélésnek a gyermekek egészséges fejlődésében betöltött fontos szerepéről.

 

Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

A KRÉTA IFM rendszerben elérhető a spanyol és francia nyelv is

Örömmel tájékoztatunk minden felhasználót, hogy az IFM nyelvi feladatok kínálata bővült! Az eddig elérhető angol és német nyelv mellett mostantól francia és spanyol nyelven is gyakorolhatók a feladatok.

Ez a fejlesztés újabb lehetőségeket kínál a nyelvtanulók számára, hogy még több idegen nyelven mélyíthessék el tudásukat, akár iskolai keretek között, akár önálló tanulás céljából.

  

Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő
 
Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=jlP2UZFT16w

Hogyan segítsük gyermekünket az érettségire való készülésben?

Gebauer Ferenc szakpszichológus előadása a szülőknek, az érettségi előtt álló tanuló felkészülésének a segítésére.

 

Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=MkDxMrcfaB0

A mozgás jelentősége és lehetősége óvodás korban - I. rész

Dr. Csányi Tamás testnevelő tanár, egyetemi docens tanácsai az óvodások szüleinek a sportnak, az aktív mozgásnak a gyermekek egészséges fejlődésére gyakorolt hatásairól.

 

Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=MjqlOGdQm0I

A mozgás jelentősége és lehetősége óvodás korban - II. rész

Dr. Csányi Tamás testnevelő tanár, egyetemi docens tanácsai az óvodások szüleinek a sportnak, az aktív mozgásnak a gyermekek egészséges fejlődésére gyakorolt hatásairól.

 

Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

eJogsi - Gyakorlati képzőszerv választása

A DKT-eJogsi modulban elérhetővé vált a Gyakorlati képzésre történő átjelentkezés lehetősége, illetve a kapcsolódó képzési igazolás letöltése. A sikeres elméleti vizsgát követő teendőkről a Gyakorlati képzőszerv választása című aloldalunkon olvashatnak részletes tájékoztatást.

  

Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Office Powerpoint
namePED TÉR Bemutató-TB.pptx

PED-Tér prezentáció

Letölthető a Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszer (PED TÉR) prezentációja az egyes funkciók részletes ismertetésével!

Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=pu8BD_wzb1I

eJogsi - Számítógépes Elméleti Vizsga vizsgáztatás folyamatának vizsgabiztosi oldalról történő bemutatása

A videóban a bemutatjuk a KRÉTA-eJogsi Számítógépes Elméleti Vizsga (SZEV) vizsgáztatás folyamatát a vizsgabiztosi szerepkörből.

 

Állapot
colourGreen
titleTanár
 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

eJogsi - Gyakorlati képzőszerv választása

A DKT-eJogsi modulban elérhetővé vált a Gyakorlati képzésre történő átjelentkezés lehetősége, illetve a kapcsolódó képzési igazolás letöltése. A sikeres elméleti vizsgát követő teendőkről a Gyakorlati képzőszerv választása című aloldalunkon olvashatnak részletes tájékoztatást.

  

Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Kiegészítő tájékoztatás a középiskolások jogosítványzserzésének egészségügyi alkalmassági vizsgálatának finanszírozásáról.

Tisztelt Háziorvosok!

Kérjük töltsék le és olvassák el a Kollegális Szakmai Vezető Háziorvosok jelzése szerint, a felmerült kérdések tisztázása érdekében a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) által 2025. január 8. napján megküldött tájékoztató kiegészítését tartalmazó dokumentumot

Fontos tudni, hogy azon köznevelésben vagy szakképzésben tanulmányokat folytató középiskolások számára, akik megkezdték a KRÉTA rendszerben a „B” kategóriás jogosítvány megszerzéséhez szükséges programot, az egészségügyi alkalmassági vizsgálat díját a NEAK fedezi annak az egészségügyi szolgáltatónak, aki az alkalmassági vizsgálatot elvégzi. A háziorvos a középiskolás gépjármű-vezetői alkalmassági vizsgálatért díjat nem kérhet a diákoktól!

A dokumentumot ide kattintva lehet letölteni!

  

Állapot
colourRed
titleHÁZIORVOS
 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

KRÉTA IFM továbbképzés

Vegyen részt a térítésmentes, 30 órás online akkreditált pedagógus-továbbképzésen, amely felkészít a KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modul (IFM) tanári és diák felületének hatékony használatára.

A képzés során elsajátíthatja, hogyan integráljon digitális segédanyagokat angol és német nyelvi óráira, valamint hogyan értékelje a diákok teljesítményét a KRÉTA rendszerben.

Jelentkezzen most a KRÉTA DKT rendszerén keresztül, és fejlessze digitális oktatási készségeit! További információkat ide kattintva olvashat!

  

Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 
Állapot
colourGreen
titleTanár


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=rXfFFdkkboA

eJogsi - Számítógépes Elméleti Vizsga vizsgázói felületének és kezelésének bemutatása

Ebben a videóban a KRÉTA eJogsi moduljának a Számítógépes Elméleti Vizsga vizsgázói felülete és kezelése kerül bemutatásra.

 

Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

KRÉTA eJogsi - Gyakran Ismételt Kérdések az Elsősegélynyújtás demonstrációról

A KRÉTA eJogsi Gyakran Ismételt Kérdések- Elsősegélynyújtás demonstráció című aloldalon az egészségügyi demonstráció szervezésével kapcsolatos kérdésekre válaszolunk, valamint letölthető a településeken kijelölt iskolák listája, ahol az elsősegélynyújtás demonstrációs oktatáson részt tudnak venni a diákok. 

  

Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=0xQzszlt62E

Az óvodások képernyőhasználatáról

Dr. Pécsi Rita neveléskutató szakértő tanácsai szülőknek az óvodások képernyőhasználatáról. 

 

Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
PDF
nameFéléves tájékoztató 2024 november.pdf

KRÉTA Féléves tájékoztató 2024/II

Letölthető KRÉTA Féléves tájékoztatója, melyben a KRÉTA új moduljairól illetve a fejlesztések újdonságairól tájékozódhatnak.  A tájékoztatóban - többek közt - olvashatnak az eJogsiról, a  Pedagógus Teljesítményértékelésről, a KRÉTA és oviKRÉTA újdonságairól, a Nemzeti Emlékezetpedagógiai Program ról, a KRÉTA IER modulról, valamint a „Online kortárs bántalmazás: Biztonságos  internethasználat, online veszélyek, a cyberbullying jelensége, megelőzése és esetkezelés” című digitális kompetenciafejlesztő képzésről is. 

  

Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő
  
Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=nTnDnYOd1Vs

Elsős lett a gyermekem

Dr. Jármi Éva szakpszichológus tanácsai arról, hogyan tudja megkönnyíteni a szülő az elsős gyermekének az iskolakezdést.

 

Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=21Pg_r7lAIM

Ötödikes lett a gyermekem

Dr. Jármi Éva szakpszichológus arról beszél, hogy milyen nehézségekkel szembesülnek a felső tagozatba lépő tanulók, milyen támogatást tudnak nyújtani a szülők ebben a helyzetben.

 

Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=cYYp9CRIC0k

Kilencedikes lett a gyermekem

Dr. Jármi Éva szakpszichológus tanácsai arról, milyensegítséget nyújthatnak a szülők a kilencedikes gyermeküknek az iskolaváltás során.

 

Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

KRÉTA eJogsi modul

  

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény és a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 2024. szeptember 1. napjával hatályba lépő módosítása értelmében az állam a középiskolában és a szakképző intézményben végzős tanulók részére ingyenesen biztosítja a „B” kategóriás közúti járművezetői engedély (a továbbiakban: jogosítvány) megszerzéséhez a közlekedési alapismeretek (a továbbiakban: KRESZ) és gyakorlati vizsga letételéhez szükséges ismeretek elsajátítását. 

Az adminisztrátorok számára 2024.09.03-tól elérhetők az adminisztrációs funkciók, a diákok részére 2024. szeptember 23-tól nyílt meg a jelentkezési felület a KRÉTA DKT rendszerből! Kérjük kövessék a KRÉTA Tudásbázist és a KRÉTA eJogsi modulról további információkat az eJogsi Tudásbázis oldalán olvashatnak!

Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 
Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

A KRÉTA használata VPN szolgáltatón keresztül

  

A KRÉTA rendszer jelenleg kizárólag magyarországi IP címről érhető el, ezért ide kattintva részletes leírást adunk arról, hogy magyarországi VPN szolgáltatón keresztül hogyan érhető el külföldről is a KRÉTA alkalmazás. 

Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő
 
 
Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
PDF
nameDiakjogi_tudor2021.pdf

Diákjogi tudor

Az Országos Diákparlament ajánlásának eleget téve, örömmel adjuk közre a hatályos jogszabályoknak megfelelően átdogozott Diákjogi Tudort, amely pedagógusok, diákok és jogászok bevonásával készült. 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1


HTML
 <iframe width="100%" height="220" src=https://ludovikawebinar.uni-nke.hu/recordings/embed/930?key=aVJVjEqRlEyN frameborder="0" allowfullscreen="true"></iframe>

Közigazgatási ismeretek tantárgy

Dr. Csóka Gabriella, Nemzeti Közszolgálati Egyetem, ÁNTK, mesteroktató előadása a  közigazgatási ismeretek választható tantárgy  bemutatásáról.


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

KRÉTA Duális Modul Tudásbázis

Elérhető a KRÉTA Duális Modul Tudásbázis, ahol az intézményi KRÉTA adminisztrátorok, a duális képzőhelyi adminisztrátorok ill. a duális oktatók kaphatnak segítséget a rendszer használatához.

A KRÉTA Duális Modul Tudásbázis oldalain hasznos, gyakorlati tanácsokat is olvashatnak a programfunkciók kezeléséről, a duális csoportok és oktatók felviteléről, az összerendelések és órarendek létrehozásáról is. 

 

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

KRÉTA TESZEK modul 

KRÉTA TESZEK Modul a "Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára" című projekt nyilvántartási és karbantartási folyamatainak informatikai támogatását biztosító szoftvermodul  bemutatása a fenntartók, intézmények, tanárok és szülők részére.

Állapot
colourRed
titlefenntartó
 
Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 
Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő
  


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Digitális Kollaborációs Tér

A KRÉTA Digitális Kollaborációs tér - rövidítve DKT - egy olyan digitális tanulástámogató komplex modul, amely segíti a tanárok és a diákok digitális együttműködését, kommunikációját és a feladatok kiadását, szükségtelenné téve egyéb oktatási szoftverek használatát. 

Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Idegennyelvi Felkészítő modul

A KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modul (KRÉTA-IFM) az angol nyelv fejlesztését teszi lehetővé, egyéni tanulásként támogató eszközként, mely egy innovatív felületen, játékos, érdekes feladatok segítségével biztosítja a tanulók nyelvi kompetenciájának hatékony fejlődését. 

Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák
 
Állapot
colourRed
titlefenntartó


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Szakmai útmutatók letöltése

A tudásbázisban ide kattintva elérhetők a köznevelési ill. a szakképzési intézmények részére készített legújabb szakmai útmutatók.

Az archívumban a korábbi tanévek szakmai útmutatóit, leírásait is megtalálhatja ha szüksége van rá. 

Állapot
colourGreen
titlee-ügyintézés
 
Állapot
colourBlue
titleKRÉTA
 
Állapot
subtletrue
colourYellow
titlePOSZEIDON


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Lázár Ervin Program modul

Az KRÉTA Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer rendszerekben elérhetővé vált a Lázár Ervin Program (LEP) modul! Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el.

LEP modul, Intézményi adminisztrátori felület

LEP modul, intézményi adminisztrátori felület - videó

LEP intézményi napló felület

LEP modul, intézményi napló felület - videó

LEP modul, intézményi elektronikus ellenőrző felület

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA