Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

Üdvözöljük a KRÉTA Tudásbázison!

A KRÉTA Tudásbázis Portál célja, hogy a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer felhasználói (fenntartók, intézményvezetők, pedagógusok, tanulók, szülők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a KRÉTA valamint a KRÉTA rendszerhez kapcsolódó további szoftvermodulok használatához. A tudásbázisban megtalálhatók a KRÉTA rendszer valamennyi moduljának felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók, továbbá számos videó is segíti a felhasználókat.  

Gyakran Ismételt Kérdések és fontos tudnivalók a KRÉTA használatáról

HTML
<div class="fb-page fb_iframe_widget" data-href="https://www.facebook.com/neptunkreta" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true" data-show-posts="false" fb-xfbml-state="rendered" fb-iframe-plugin-query="adapt_container_width=true&app_id=&container_width=432&hide_cover=false&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fneptunkreta&locale=hu_HU&sdk=joey&show_facepile=true&show_posts=false&small_header=false"><span style="vertical-align: bottom; width: 340px; height: 214px;"><iframe name="f36c75282e4b4" width="1000px" height="1000px" frameborder="0" allowtransparency="true" allowfullscreen="true" scrolling="no" allow="encrypted-media" title="fb:page Facebook Social Plugin" src="https://www.facebook.com/v2.5/plugins/page.php?adapt_container_width=true&app_id=&channel=https%3A%2F%2Fstaticxx.facebook.com%2Fconnect%2Fxd_arbiter%2Fr%2Fd_vbiawPdxB.js%3Fversion%3D44%23cb%3Df32a020cf975ee%26domain%3Dtudasbazis.ekreta.hu%26origin%3Dhttps%253A%252F%252Ftudasbazis.ekreta.hu%252Ff1932489ca04018%26relation%3Dparent.parent&container_width=432&hide_cover=false&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fneptunkreta&locale=hu_HU&sdk=joey&show_facepile=true&show_posts=false&small_header=false" style="border: none; visibility: visible; width: 100%; height: 214px;" class=""></iframe></span></div>
Információ
iconfalse
titleKeresés

Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez! A kereséshez használhatja a csillag(*) karaktert is a keresőszavak végén. 

Livesearch
sizelarge
additionalpage excerpt
placeholderMegoldás keresése
typepage

Bővebben
titleKeresési tanácsok

Egyáltalán nem, vagy túl kevés keresési eredményt kapott?

Ha információk keresésekor az összes szó helyesírásának ellenőrzése után sem kap találatot, bővítse a keresést további eredményekért:

  • Használjon kevesebb keresési kifejezést. Használja például a „importálás” szót az „tanulók importálása” kifejezést helyett.
  • Használjon általánosabb keresési kifejezéseket. Használja például a „számítógép” vagy a „PC” szót a „laptop” helyett.

  • Használja a csillag (*) karaktert a keresőszavak végén. A óra* kifejezés például megtalálja a „órarend” és a „óralátogatás” szót is. A * használata a szavak elején vagy közepén nem működik.

Legfrissebb hírek és információk

Tipp
titleKRÉTA Kapcsolattartási funkciók

A KRÉTA rendszer lehetőségei az on-line tanulás támogatásában

Házi feladatok és otthoni munkák

A KRÉTA rendszerben a házi feladatok funkcióval az otthoni tanulás támogatásához feladatok, tananyagok juttathatók el a tanulókhoz és szüleikhez. A felületen lehetőség van a foglalkozásokról/tanórákról jegyzet készítésére, valamint weboldalak linkjeinek csatolására, melyekre rákattintva, a tanuló és/vagy a szülő – a mobil applikáció vagy internetes felület segítségével – meg tudja nézni az ismeret- és tananyagot.

A házi feladatok funkcióban a kapcsolattartás kétirányú is lehet, mivel a pedagógusok saját maguknak beállíthatják, hogy diákok is tölthessenek fel a házi feladathoz kiegészítéseket, és hozzászólásaikban akár kérdezhetnek is a tanártól a feladattal kapcsolatban. Ilyen értelemben, a KRÉTA házi feladatok funkciója, egy on-line kommunikációs fórumot biztosít az otthoni feladatok elvégzéséhez. A házi feladatok funkciót a KRÉTA elektronikus naplóban, a tanórák adminisztrálása integráltan tartalmazza, melyet a KRÉTA rendszert használó pedagógusok egyszerűen tudnak kezelni.

A házi feladatok funkció részletes leírását a KRÉTA Tudásbázis alábbi oldalai tartalmazzák:

Házi feladatok rögzítése és kezelése 

Házi feladat rögzítése, szaktanári felületen (YouTube videó)

Házi feladathoz rögzített tanulói hozzászólás törlése (YouTube videó)

Bővebben
titleHázi feladatok kiemelése külön kezdőikonra a tanulói/gondviselői felületeken

A jelen helyzetben gyakoribb használat megkönnyítésére kiemelésre került a tanulói/gondviselói felületen a fő menüsorba a Házi feladatok lista, amelyen külön jelölőnégyzettel szabályozható, hogy a már lejárt határideű Házi feladatokat is megjelenítse e a lista, vagy se.

Image Removed

Bővebben
titleHázi feladatok ikonnal jelzése az órarend felületen

Azok a tanórák, melyekre Házi feladat került rögzítésre, akár a múltban, akár a jövőben, kis "házacska" ikonnal kerülnek kiemelésre mind a pedagógusi, mind a tanulói/gondviselői felületeken.

Image Removed

Image Removed

Bővebben
titleHázi feladatok előre is rögzíthetőek még nem naplózott órákhoz is

A jövőbeni, "szürke" órákra is van lehetőség a jeln helyzetre tekintettel Házi feladat rögzítésére. A jövőbeni tanórát megnyitva, a bal oldali fülek között kiválasztható a Házi feladat fül, amin a kitöltött Határidő és Tartalom után az ablakban elérhető "HÁZI FELADAT MENTÉSE" gomb segítségével rögzíthetőek az értékek.

Image Removed

Bővebben
titleHázi feladatok listája admin felületen

Az admin felületen a menüpontban megtekinthető, hogy az intézményben milyen Házi feladatok kerültek rögzítésre.

A funkcióról bővebben itt olvashatnak.

Image Removed

Elektronikus kommunikációs felület — e-Ügyintézés Üzenetek funkció

Az e-Ügyintézés Üzenetek funkciója – a KRÉTA rendszerhez integráltan kapcsolódva – alkalmas az intézményen belüli felhasználók számára üzenetek egyéni és csoportos küldésére, továbbá kommunikációs csatornaként teljeskörűen használható fájl továbbítására is.

Az üzenetküldés során a pedagógusok – a KRÉTA rendszer adatai alapján – rendkívül egyszerűen választhatják ki az üzenetek címzettjeként, az általuk tanított osztályok, csoportok tanulóit, valamint a tanulók szüleit is.

Az üzenetkezelési rendszer nemcsak a pedagógus – tanuló/szülő relációban használható, ezen túlmenően lehetőség van arra is, hogy a tanárok egymásnak küldjenek üzeneteket, illetve az intézményvezetők ezen keresztül is tájékoztathatják a nevelőtestületet vagy pl. az osztályfőnököket.

Az üzenetküldési funkció közvetlen kommunikációs csatornát biztosít a pedagógusoknak és az általuk tanított tanulóknak, továbbá fájlok feltölthetőségével lehetőséget ad pl. házi feladatok beküldésére vagy tananyagok megosztására is.

Az üzenetekhez a tanárok csatolhatnak pl.:

  • tananyagokat (óravázlatok, leírások, ismertetők, munkafüzet-feladatok, mobiltelefonnal beszkennelt ábrák, képek, diagramok, stb.)
  • mobiltelefonnal vagy egyéb hangrögzítő eszközzel felvett hang- és (előre rögzített) videó anyagokat, előadásokat
  • a csatolmányok alkalmasak pl. podcast-ek küldésére és fogadására (tanár – tanuló – gondviselő körben, intézményvezetés – alkalmazottak körben, az üzenetküldési mátrixban beállítottaknak megfelelően)

Az Üzenetek funkció részletes leírását a KRÉTA Tudásbázis alábbi oldalai tartalmazzák:

e-Ügyintézés: Üzenetek kezelése

e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Üzenetküldés beállításai (YouTube videó)

e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Üzenetküldés (YouTube videó)

Szülői üzenetküldés (YouTube videó)

On-line tesztek és feladatsorok készítése — e-Ügyintézés Kérdőívek funkció

Az e-Ügyintézés Kérdőívek funkciója alkalmas bármilyen on-line számonkérés (esszé, szöveges dolgozat, teszt, numerikus, skálás, százalékos kiértékelésű házi feladat, stb.) pedagógus által történő elkészítésére, szerkesztésére, valamint ezek kiküldésére is. A visszajelzések letölthetők Excel-fájlba, melyben a kiértékelés automatizálható.

A kérdőívek segítségével a pedagógusoknak lehetőségük van arra, hogy a házi feladatokban szereplő otthoni feladatokat (pl. egy könyv elolvasása) egyszerűen visszaellenőrizhessék, továbbá készíthetnek olyan projekt vagy tematikus feladatsorokat, amelyeket a diákok otthon – akár az Internet segítségét felhasználva – válaszolhatnak meg. A kérdőívek egyaránt tartalmazhatnak feleletválasztós, illetve szabad szöveges mezőket is az adott, otthoni feladat jellegének megfelelően.

A kérdőíveket – hasonlóan az üzenetek funkcióhoz – a KRÉTA rendszerben szereplő adatok felhasználásával nagyon egyszerűen tudják eljuttatni az általuk tanított osztályok, csoportok tanulóihoz. A funkció ezen felül használható még - az intézményi alkalmazottak, dolgozók, tanulók, szülők egy-egy csoportjánál - helyzetfelmérésre, vélemények bekérésére, tájékoztatással kapcsolatos visszajelzések kiértékelésére, teljeskörű adatelemzésre is.

Kérdőívek készítése az e-Ügyintézésben 

e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Kérdőívek létrehozása (YouTube videó)

e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Kérdőívek kiértékelése (YouTube videó)

Kérdőívek kitöltése tanulói, szülői oldalon (YouTube videó)

Faliújság, elektronikus üzenet

A KRÉTA rendszerben lehetősége van az intézményvezetőknek ún. faliújság bejegyzéseket küldeni a tanulóknak. A funkcióban rendkívül egyszerűen be lehet állítani, hogy az üzenetet minden tanuló és szüleik is megkapják, ezzel gyorsan lehet tájékoztatni az összes diákot. Fontos tudni, hogy a faliújság üzenetre a tanulók/szülők nem tudnak válaszolni, abban az esetben ha választ várunk akkor az az e-Ügyintézés Üzenetek funkcióját kell használni. 

Faliújság üzenetek kiküldése a KRÉTA rendszerben

További információk érhetők el az Oktatási Hivatal weboldalán: 

Módszertani ajánlás az oktatás megszervezésére a koronavírus-járványban bevezetett, tantermen kívüli, digitális munkarendre

A KRÉTA rendszer lehetőségei az on-line tanulás támogatásában

Widget csatlakozó
width320
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=PMD-zDUNL4g
height170

A Digitális Témahét videócsatornáján 2020.03.19-én tartott "A KRÉTA rendszer lehetőségei az online tanulás támogatásában" című videós szeminárium

Widget csatlakozó
width320
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=ZqMrVRBAX1g
height170

A 2020. március 17-én tartott on-line workshopunk teljes videója a házi feladatok, üzenetek, kérdőívek, faliújság  funkciók bemutatásával.
Megjegyzés
titleTájékoztatás a mobil adatforgalom ingyenességéről
Tisztelt Felhasználóink!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Telekom, a Telenor és a Vodafone hálózatából is ingyenes adatforgalommal érhető el a KRÉTA rendszer. A kedvezmény kiterjed a MOL mobil, valamint a Blue mobil ügyfeleire is.
A díjmentesség hazai használatra vonatkozik és nem terjed ki a beágyazott/ linkelt tartalmakra.

Felhívjuk felhasználóink figyelmét, hogy a Tudásbázis oldalainkon található videók a YouTube videómegosztó szolgáltatásából vannak átlinkelve, a videók megtekintése a YouTube-on keresztül történik, amely nem része az ingyenes adatforgalom felajánlásnak!

Figyelem
titleKonferencia változás

Tisztelt Felhasználóink!

Sajnálattal értesítjük Önöket, hogy az egészségügyi helyzetre való tekintettel a Klebelsberg Központtal közösen, a tankerületi központok fenntartásában lévő köznevelési intézmények számára szervezett összes további KRÉTA konferencia elmarad!

A regisztrált felhasználókat a Klebelsberg Központ és a tankerületi központok munkatársai elektronikus levélben értesítik.

Figyelem
titleTájékoztatás Tankerület Igazgatók részére

Tisztelt Igazgató Asszony!
Tisztelt Igazgató Úr!
 
Ezúton tájékoztatom a kialakult Koronavírus  helyzettel összefüggő legfontosabb megelőző intézkedésekkel kapcsolatos feladatokról.

A Lázár Ervin Program (a továbbiakban: Program) keretében szervezett valamennyi program határozatlan ideig felfüggesztésre kerül. Ennek értelmében kérem, hogy a Programhoz tartozó összes előadást az 1-8. évfolyamon haladéktalanul mondja le, ez vonatkozik minden, Ön által menedzselt köznevelési intézményre, fenntartótól függetlenül. Továbbá kérem, hogy minden iskolai programot, ünnepséget, tábort, erdei iskolát, külföldi utazást – beleértve ebbe a Határtalanul! programot, az ERASMUS és ERASMUS+ programot, valamint a testvériskolai látogatásokat is –, szíveskedjen lemondani a tanulók, a pedagógusok és családjaik biztonsága érdekében. A jelen jelzés különösen vonatkozik a várhatóan a hét végén megrendezésre kerülő március 15-i Nemzeti Ünneppel kapcsolatos megemlékezésekre; kérem, hogy ilyen megemlékezésekre legfeljebb osztálytermi szinten, vagy rádióműsor formájában kerüljön sor.
 
Szeretném ismételten felhívni a figyelmét korábbi kérésünkre, hogy az Ön által fenntartott köznevelési intézményekben kiemelten figyeljen arra, hogy a szükséges fertőtlenítés és takarítás rendszeresen megtörténjen. Ezen felül ügyeljenek arra is, hogy kézmosószer és kézfertőtlenítő szer minden mosdóban folyamatosan biztosított legyen, illetve lehetőség szerint a közösségi terekben is helyezzenek el kézfertőtlenítő szert. Amennyiben nehézségbe ütközik a kézfertőtlenítők beszerzése, kérem, haladéktalanul jelezze ezt a vagyongazdalkodas@kk.gov.hu címen a Vagyongazdálkodási Főosztály munkatársainak, mivel bizonyos keretek között lehetőség van arra, hogy a probléma megoldása érdekében a Központ gyors segítséget igényeljen a Tankerületi Központ számára. Kiemelten felhívom a figyelmet arra, hogy a kézfertőtlenítő szerek elhelyezésekor figyeljenek arra is, hogy ne csak a pedagógusok, hanem a diákok mindegyike hozzáférhessen ezekhez. Amennyiben a kihelyezett kézfertőtlenítők használata során a diákok részéről a nem előírtak szerinti használat gyanúja vagy ténye merülne fel, akkor javasoljuk, hogy az iskola bejáratánál, a portánál kerüljön kihelyezésre közösségi területen elérhető fertőtlenítő, ahol a fertőtlenítő használatának folyamatos, felnőtt általi felügyelete biztosítható.
 
Felhívom a figyelmét arra is, hogy az indokolatlan pánik elkerülése érdekében hívja fel az intézményvezetők, és rajtuk keresztül a szülők és pedagógusok figyelmét arra, hogy csak a hivatalos forrásból származó információkat vegyék figyelembe, és az azokban megfogalmazott utasítások vagy javaslatok alapján járjanak el. A korábban már megküldött levelekben foglaltakat kiegészítve kérem, hogy azok, akik bármilyen módon kapcsolatba kerülhettek fertőzött személlyel itthon, vagy külföldi tartózkodásuk során, haladéktalanul jelentsék ezt, és a lappangási időszak alatt, illetve addig, amíg minden kétséget kizáróan nem bizonyosodtak meg arról, hogy nincs koronavírus fertőzése, ne menjenek be az iskolába, akár diákról, akár pedagógusról van szó.
 
Mindannyiunk elemi érdeke, hogy a fertőzést megelőzzük, éppen ezért folyamatos és nagyfokú odafigyelést várok el minden tankerületi központban dolgozó kollégától, valamint az intézményvezetőktől is. Amennyiben bármilyen további információval rendelkezünk, azt haladéktalanul továbbítom az Ön részére is. Felhívom a figyelmét, hogy a megelőzésről és a helyes kézmosásról szóló videókat https://koronavirus.gov.hu/megelozes linken érheti el.
 
Tájékoztatom, hogy az Oktatási Hivatal minden köznevelési intézmény számára hasonló tartalmú tájékoztatást küld ki. Figyelem
titleAz Oktatási Hivatal tájékoztatója az intézményvezetőknek

Tisztelt Igazgató Asszony!
Tisztelt Igazgató Úr!
 
Ezúton tájékoztatom a kialakult Koronavírus  helyzettel összefüggő legfontosabb megelőző intézkedésekkel kapcsolatos feladatokról.

Kérem, hogy minden iskolai programot, ünnepséget, tábort, erdei iskolát, külföldi utazást – beleértve ebbe a Határtalanul! programot, az ERASMUS és ERASMUS+ programot, valamint a testvériskolai látogatásokat is –, szíveskedjen lemondani a tanulók, a pedagógusok és családjaik biztonsága érdekében. A jelen jelzés különösen vonatkozik a várhatóan a hét végén megrendezésre kerülő március 15-i Nemzeti Ünneppel kapcsolatos megemlékezésekre. Javaslom, hogy ilyen megemlékezésekre legfeljebb osztálytermi szinten, vagy rádióműsor formájában kerüljön sor. A Lázár Ervin Program (továbbiakban: Program) keretében szervezett valamennyi esemény határozatlan ideig felfüggesztésre kerül. Ennek értelmében kérem, hogy az Ön intézményre vonatkozóan a Programhoz tartozó összes előadás lemondását kezdeményezze az illetékes tankerületi központnál.
 
Szeretném ismételten felhívni a figyelmét arra a korábbi kérésünkre, hogy a köznevelési intézményekben kiemelten figyelmet fordítson a szükséges fertőtlenítés és takarítás rendszeres elvégeztetésére. Ezen felül ügyeljen arra is, hogy kézmosószer és kézfertőtlenítő szer minden mosdóban folyamatosan biztosított legyen, illetve lehetőség szerint a közösségi terekben is legyen  kézfertőtlenítő szer. Amennyiben nehézségbe ütközik a kézfertőtlenítők beszerzése, kérem, haladéktalanul szerezze be, illetve jelezze a problémát a fenntartója részére. A kézfertőtlenítő szerek elhelyezésekor kiemelten figyelni kell arra, hogy ne csak a pedagógusok, hanem a diákok mindegyike is hozzáférhessen ezekhez. Amennyiben a kihelyezett kézfertőtlenítők használata során a diákok részéről a nem előírtak szerinti használat gyanúja vagy ténye merülne fel, akkor javasoljuk, hogy az iskola bejáratánál, a portánál kerüljön kihelyezésre közösségi területen elérhető fertőtlenítő, ahol a fertőtlenítő használatának folyamatos, felnőtt általi felügyelete biztosítható.
 
Kérem, hogy az indokolatlan pánik elkerülése érdekében hívja fel a szülők és pedagógusok figyelmét arra, hogy csak a hivatalos forrásból származó információkat vegyék figyelembe, és az azokban megfogalmazott utasítások vagy javaslatok alapján járjanak el. A korábban már megküldött levelekben foglaltakat kiegészítve kérem, hogy azok, akik bármilyen módon kapcsolatba kerülhettek fertőzött személlyel itthon, vagy külföldi tartózkodásuk során, haladéktalanul jelentsék ezt a területileg illetékes népegészségügyi szolgálatnak, és a lappangási időszak alatt, illetve addig, amíg minden kétséget kizáróan nem bizonyosodtak meg arról, hogy nincs koronavírus fertőzése, ne menjenek be az iskolába, akár diákról, akár pedagógusról van szó.
 
Mindannyiunk elemi érdeke, hogy a fertőzést megelőzzük, éppen ezért folyamatos és nagyfokú odafigyelést várok el minden intézményvezetőtől. Felhívom a figyelmét, hogy a megelőzésről és a helyes kézmosásról szóló videókat https://koronavirus.gov.hu/megelozes linken érheti el. Kérem, hogy mindkét videó levetítésére minden osztályban lehetőleg minél hamarabb kerüljön sor.
Figyelem
titleTájékoztatás szülők részére

Tisztelt Szülők/Gondviselők!
 
A Klebelsberg Központ az új koronavírus kapcsán kialakult helyzetre való tekintettel az alábbiakról tájékoztatja Önöket. Jelenleg Magyarországon az Operatív Törzs tájékoztatása szerint egyelőre elkülönült, egyedi esetek vannak, így jelenleg is legfontosabb feladatunk a megelőzés, a járvány továbbterjedésének, a járványgócok kialakulásának megakadályozása. Ahhoz, hogy ilyen típusú járványgócok hazai közoktatási intézményekben ne alakulhassanak ki, kiemelten felkérjük Önöket az alábbiak betartására:
-          A megelőzés első és legfontosabb lépése a személyi higiéniás szabályok betartása. Ennek egyik legfontosabb eszköze – főleg kisgyerekek esetében – a rendszeres és hatékony kézmosás. Ennek módjáról a hivatalos kormányzati tájékoztató oldalon elérhetővé tettek egy tájékoztató videót, amelynek elérhetősége a következő:
https://www.facebook.com/koronavirus.gov.hu/videos/2848001001994029/
Kérjük, hogy a videót mutassa be kiskorú gyermekének, és az azon található mozdulatokat is gyakorolják be közösen a kiskorú gyermekkel. (A gyakori és helyes kézmosás fontosságára az iskolákban is felhívjuk a figyelmet, ez azonban nem pótolhatja az otthoni szülői iránymutatást.)
-          Kérjük, hogy a fennálló helyzettel kapcsolatban csak megbízható és hiteles forrásokból szerezzen információkat. Jelenleg Magyarország Kormánya hivatalos tájékoztató oldalt üzemeltet a https://koronavirus.gov.hu internetes oldalon, valamint a közösségi médiában (Facebook) létrehozásra került a hivatalos kormányzati tájékoztató oldal („Koronavírus tájékoztató oldal”, https://www.facebook.com/koronavirus.gov.hu).
-          Amennyiben akár Önnél, akár kiskorú gyermekénél a koronavírusra utaló tüneteket tapasztalnak (https://koronavirus.gov.hu/mit-tegyunk-tunetek-eseten), akkor kérjük, hogy telefonon konzultáljanak háziorvosukkal, aki szükség esetén a mentők értesítéséről, és az ezt követő protokoll szerinti intézkedések megtételéről gondoskodni fog. Ezt követően kérjük, amennyiben ilyen eset előfordul, akkor minden esetben értesítsék a köznevelési intézmény vezetőjét, vagy gyermekük osztályfőnökét is az eseményekről.
-          Amennyiben koronavírus fertőzés szempontjából kiemelt kockázatú területen jártak, esetleg bizonyítottan koronavírus fertőzéssel diagnosztizált személlyel kerültek kapcsolatba, kérjük, hogy minden esetben a tájékoztatóban foglaltak szerint eljárni szíveskedjenek, azaz:
o   konzultáljanak telefonon a háziorvosukkal,
o   a tünetek lappangási idejének megfelelő (14 nap) időtartamban lehetőleg otthonukat ne hagyják el,
o   amennyiben ezen időszak alatt tüneteket tapasztalnak, akkor szintén a háziorvosukat hívják telefonon, aki a fentiek szerinti eljárás megtételéről gondoskodni fog.
 
A Klebelsberg Központ folyamatosan nyomon követi a járványügyi helyzettel kapcsolatos fejleményeket, folyamatosan kapcsolatot tart mind az Emberi Erőforrások Minisztériumával, mint az Operatív Törzzsel. Amennyiben bármilyen, a hazai köznevelési intézményeket érintő intézkedés elrendelésre kerül, akkor arról soron kívül értesítjük mind a Tankerületi Központokat, mind a köznevelési intézmények vezetőit, akik a szükséges információkkal ellátják Önöket.

Szoftverfrissítések, újdonságok Tipp
titleKréta 2.83 verzió újdonságai (2020.03.25.)
Bővebben
titleAlapértelmezett "Üres" azaz jelen helyzetben "Digitális" tanulói jelenlét

Az eddigi alapértelmezett Tanulói "Jelenlét" állapot a korábban "Üres" most "Üres/Digitális" jelenléti állapotra került átálításra a rendszerben. Ennek következtében a tanulók jelenléténél minden tanuló a foglalkozás megnyitását követően "Üres/Digitális" jelenléti állapotban létható és naplózható automatikusan.

Image Removed

Bővebben
titleFaliújság üzenetek sorrendjének változtatása

A Faliújság üzenetek nem a határidő, hanem a rögzítés (a legfrissebb felül, korábbiak alatta) sorrendjében jelennek meg az e-Ellenörző felületen.

Image Removed

Bővebben
titlee-Ellenőrzőben látható marad az "Üres/Digitális" állapotra állított foglalkozás is a Tanulók és Gondviselők számára

Míg korábban azok a foglalkozások, melyeknél a Tanuló "Üres" jelenléti állapotban került mentésre, az e-Ellenőrző Órarendi felületén eltünt. Azonban mostantól ("Üres/Digitális" állapotban) ezek a foglalkozások ugyan úgy megmaradnak az Órarendi felületeken, megnyithatóak, és mind az Óra adatai, mind a Házi feladat fülre rögzített információk elérhetőek maradnak.

Bővebben
titleAz Osztályfőnök (és Helyettes osztályfőnök) is tudja a Tanulói belépési adatokat szerkeszteni

Az Osztályfőnökök és Osztályfőnök helyettesek számára az Osztályfőnöki feladatok / Osztály tanulói felületen a tanuló nevének sorában lévő "ceruza" ikonra kattintva elérhető a Tanuló Belépési adatai fül, ahol mind a Tanuló felhasznááló nevének, mind jelszavának megadására van lehetőség. A beállítások rögzítéséhez szükséges a "Mentés" gomb megnyomása is!

Image Removed

Image Removed

Image Removed

Bővebben
titleNapirendi azonos óráknál Házi feladat rögzíthető

Lehetséges a Napirendi nézetben rögzített, azonos Pedagógus által, azonos Osztály/csoportnak, azonos Tantárgyból tartott foglalkozások mindegyikére külön-külön is Házi feladatot rögzíteni.

Bővebben
titleAdmin felületen a Házi feladatok listája Szűrőpanel bővítésre került

Az Admin felület / e-Napló menüpontban elérhető Házi feladatok listája felületen a Szűrőpanel bővítésre került a részletesebb kereshetőségek érdekében.

Image Removed

Bővebben
titleOsztályfőnök és Csoportvezetők (valamint helyetteseik) eléri az osztályában kiosztott minden Házi feladatot

Az Osztályfőnökök és Osztályfőnök helyettesek számára az e-Napló menüpontban elérhető a Házi feladatok listája menüpont, ahol az Osztály/csoport szűrővel kiválasztva saját osztályukat megtekinthetik az összes Pedagógus által az osztályuknak rögzített minden Házi feladatot a többi Szűrési beállításnak megfelelően.

Image Removed

Figyelem
titleA bontott csoportos foglalkozások csak akkor jelennek meg, ha kiválasztja az Osztályfőnök az osztály szűrő alatt található, "Kapcsolódó csoportok" jelölőnégyzetet is.

Image Removed

Bővebben
titleHázi feladat felület és értékek megjelenítésének módosítása több esetben

Bizonyos esetekben, például a nem Órarendben lévő, hanem a Pedagógus által egyedileg felvett majd naplózott tanórához, vagy a Tanév rendjében létrehozott egyedi napokon nem Órarendben lévő, egyedileg felvitt foglalkozásokhoz rögzített Házi feladat láthatóságának javítása.

Az oszlopok és Szűrési értékek leírásának pontosítása.

A Helyettesített tanóránál rögzített Házi feladat listázásánál csak a Helyettesítő Pedagógus nevét jeleníti meg a rendszer. 

Tipp
titleKréta 2.83 verzió újdonságai (2020.03.17.)
Bővebben
titleHázi feladatok listája admin felületen

Az admin felületen a menüpontban megtekinthető, hogy az intézményben milyen Házi feladatok kerültek rögzítésre.

A funkcióról bővebben itt olvashatnak.

Image Removed

Bővebben
titleHázi feladatok előre is rögzíthetőek még nem naplózott órákhoz is

A jövőbeni, "szürke" órákra is van lehetőség a jeln helyzetre tekintettel Házi feladat rögzítésére. A jövőbeni tanórát megnyitva, a bal oldali fülek között kiválasztható a Házi feladat fül, amin a kitöltött Határidő és Tartalom után az ablakban elérhető "HÁZI FELADAT MENTÉSE" gomb segítségével rögzíthetőek az értékek.

Image Removed

Bővebben
titleHázi feladatok ikonnal jelzése az órarend felületen

Azok a tanórák, melyekre Házi feladat került rögzítésre, akár a múltban, akár a jövőben, kis "házacska" ikonnal kerülnek kiemelésre mind a pedagógusi, mind a tanulói/gondviselői felületeken.

Image Removed

Image Removed

Bővebben
titleHázi feladatok kiemelése külön kezdőikonra a tanulói/gondviselői felületeken

A jelen helyzetben gyakoribb használat megkönnyítésére kiemelésre került a fő menüsorba a Házi feladatok lista, amelyen külön jelölőnégyzettel szabályozható, hogy a már lejárt határideű Házi feladatokat is megjelenítse e a lista, vagy se.

Image Removed

Tipp
titleKréta 2.83 verzió újdonságai (2020.03.05.)
Bővebben
titleÓrasorszám összerendelés

Az admin felület e-Napló menüpontjában beállítható, amennyiben egyes tanórák óra sorszámait össze kívánjuk fűzni, folytatólagosan szeretnénk kezelni.

A funkcióról bővebben itt olvashatnak.

Image Removed

Bővebben
titleFrissítési visszaszámláló

A KRÉTA rendszer frissítéséhez közeledve visszaszámláló üzenet tájékoztatja a felhasználókat, hogy legyen lehetőségük a munkájukat mentéssel befejezve lezárni.

A funkcióról bővebben itt olvashatnak.

Image Removed

Bővebben
titleTávollétbejelentő funkció aktiválása

A tankerületi központok fenntartásában működő intézmények KRÉTA rendszereiben aktiválásra került a Távollétigénylés modul.

A funkcióról bővebben itt olvashatnak.

A HR modult bemutató videók itt érhetőek el a Tudásbázis Videótárban.

Bővebben
titleÚj Tab fül a tanóra naplózásnál

A foglalkozás naplózása felületen új fül jelent meg, melyen megtekinthetőek az adott foglalkozásra járó tanulók számára rögzített feljegyzések.

Image Removed

Bővebben
titleSzámonkérések átlaga menüpont funkciói kibővítésre kerültek

A Számonkérések átlaga funkcióban már minden értékelés megjelenik, amit a pedagógus adott a rendszerben, és a Szűrő panel segítségével tudja a megjelenő értékeket rendezni, szűkíteni.

A funkcióról bővebben itt olvashatnak.

Image Removed

Bővebben
titleLEP felületek bővítése

A LEP felületek / táblázatok adatoszlopai bővítésre kerültek, hogy több infomráció legyen elérhető azonnal, a felületre ránézve.

Bővebben
titleSZTSZ azonosító hiányára figyelmeztető ablak

A Távollétbejelentő funkció használata során az esetlegesen hiányzó SZTSZ azonosítóra felhívja a rendszer a figyelmet.

Bővebben
titleKözmű adatszolgáltatás módosítás

A Közmű adatszolgáltatás / Mérőhelyek felület / Új mérőhely felvétele funkció módosítása.

Image Removed

Bővebben
titleFőintézmény szerinti távollét rögzítés

Az áttanító pedagógusoknál a Központi KRÉTA rendszerben a HR munkatársak számára jelölhető vált, hogy az adott pedagógus melyik intézményben (fő intézményében) kezelheti Távollétigényeit.

Bővebben
titleÓrarend export funkció bővítése

Az Órarend Import felületen elérhető, jelenlegi Órarend Exportálási felülete bővítésre került egy jelölőnégyzettel: Időszakon kívüli elemek megjelenítése.

A jelölés hatása: Az opció kiválasztásával azok az órák is bekerülnek az export állományba, melyek érvényességének kezdő és/vagy befejező időpontja a megadott intervallumon kívülre esik, de legalább egy napig érvényes volt alatta. (Ha ezt az opciót nem jelölik be, akkor csak azok az órarendi órák fognak megjelenni az export fájlban, melyek teljes érvényességi időszaka a megadott dátumok közé esik.)

Image Removed

Bővebben
titleTörléskor az elemek kapcsolataira figyelmeztető ablak kiegészítése

További, új funkciók által létrehozott kapcsolatok pontosítás a törléskor megjelenő figyelmeztető ablakban.

Bővebben
titleGondviselői import módosítása

A Gondviselők importálása során használható sablonban megjelenítésre került a Gondviselő rokonsági foka.

Image Removed

A második munkalap fül tartalmazza az elérhető és használható rokonsági fokokat a pontos adatfelvitel elősegítésére.

Image Removed

A rokonsági fok oszlopba akár bemásolható, akár a beépített legördülő menüből kiválasztható a kívánt érték.

Image Removed

Bővebben
titleZáradék felületek optimalizálása

A Záradékok rögzítésére szolgáló szövegdobozok kezdő méretének csökkentése a felület jobb helykihasználása érdekében.

Bővebben
titleLeírások, Felugró ablakok magyarázó szövegének pontosítása

Több felirat, leírás, felugró ablak magyarázó szövegének pontosítása történt meg.

Bővebben
titleJogszabály követés

Több dokumentumban a változó Jogszabályi környezet követése történt meg a dokumentumok módosításával.

Bővebben
titleSzűrő panelek bővítése

Több felületre kikerültek Ellátott Köznevelési Feladat Kategória szűrési lehetőségek, amivel az egyes Modulos osztályok adatainak elérése válik könnyebbé.

Bővebben
titleÉrettségi eredmények listája bővítésre került

Több, korábban rögzíthető, de a felületen meg nem jelenő érték kivezetésre került az Érettségi eredmények listája táblázatban.

Bővebben
titleDokumentumok felület szekcióinak közös nyitása/zárása

A Dokumentumok felület tetejék egyben nyitható / zárható az összes Dokumentum panel. 

Image Removed

Bővebben
titleNemzetiségi dokumentumok elérése Napló felületen

Nem csak az admin, hanem a Napló felületen is elérhetővé vált a Dokumentumok menüpontban a Nemzetiségi dokumentumok szekció.

Image Removed

Bővebben
titleMondatbank tömeges módosítása / törlése

A Testreszabás / Mondatbank felületen van lehetőség (a más felületeken már megszokott) a kijelölés utáni többes módosításra vagy a kijelölt elemek közös törlésére.

Image Removed

Bővebben
titleOktatási azonosító megjelenítése Év végi értesítőben

Sok intézmény a 2011. évi CXC. törvény 81. § által előírt kötelezettségének az Év végi értesítő dokumentumok generálásával és kiküldésével tesz eleget, és az ezen intézményektől érkező kéréseknek megfelelően rákerült a tanuló oktatási azonosítója is ezen dokumentumokra.

Image Removed

Bővebben Tipp
titleKréta 2.82 verzió újdonságai (2020.02.05.)
Bővebben
titlee-Napló menüpont átrendezése

Az e-Napló menüpontban elérhető funkciók menyisége miatt a felület átrendezésre került egy újabb almenüpont bevezetésével. A szétbontott struktúrának megfelelően elérhető funkció leírások ITT érhetőek el.

Image Removed

Bővebben
titleTestreszabás menü átalakítása

A Testreszabás menüpont átalakításra került. Megjelentek új szekciók, illetve a szekciók mindig becsukott állapotban jelennek meg a felület megnyitásakor, az oldal tetején minden szekciót megnyitó és bezáró gombok kerültek elhelyezésre.

Image Removed

Bővebben
titleAdatszótár módosítás

Az e-Ügyintézés modullal történő egységesítés és a Fenntartó kérésének megfelelően módosítva lett a Szülői igazolás típus Gondviselői igazolás típusra.

Image Removed 

Bővebben
title"Összevont óra" tulajdonság átnevezés "TTF óraszám korrekció"-ra

A korábban "Összevont óra" nevű jelölőnégyzet és TTF elem tulajdonság átnevezeésre került a Fenntartó kérésére "TTF óraszám korrekció" névre. Az eddigi beállított értékeket a mező átnevezése nem módosította.

Image Removed

Bővebben
titleÚj TTF elem tulajdonság: Felnőttoktatási szerződéssel ellátott óra

A TTF elem tulajdonságai között jelölhetővé vált a Felnőttoktatási szerződéssel ellátott óra tulajdonság.

Image Removed

Bővebben
titleMódosult a Túlóra jelölési lehetőség a TTF elemeknél

A TTF elemeknél már nem csak arra van lehetőség, hogy jelölőnégyzettel regisztrálva legyen, hogy az adott TTF elem Túlórában ellátottnak minősül, hanem megadható, hogy a TTF elem teljes óraszámából mennyi a Túlórában ellátott rész.

Image Removed

Bővebben
titleFogadóóra felületi módosítás

A Pedagógus felületén korábban megjelent a jelentkezett Gondviselőhöz tartozó tanuló minden ossztálya, mely összetett intézmény (pl.: Általános iskola és AMI és Kollégium) esetén zavaró lehetett. Jelenleg már csak az az osztyál jelenik meg a tanuló osztályai közül, mely számára a Fogadóóra kiírásra került.

Bővebben
titleTöbb osztályból összeállított csoport besorolási felületen az osztályok megjelenítése

A több osztály tanulóiból összetevődő csoportok névsoraiban megjelenik az adott tanuló osztálya is a könnyebb beazonosítás érdekében.

Image Removed

Bővebben
titleNemzetiségi dokumentumok elérhetősége

A rendszerben elérhetővé váltak bizonyos Nemzetiségi dokumentumok. A funkcióról bővebben a Nemzetiségi dokumentumok oldalon található információ.

Image Removed

Bővebben
titleOsztályfőnöki feladatok / Osztály tanulói adatok felület módosítása

Az Osztályfőnöki menüpont / Osztály tanulói adatok listájának tetejére felkerültek az összes panelt kinyitó / bezáró gombok.

Image Removed

Bővebben
titleÚj ESL tantárgy-kategória és adatszótár került bevezetésre

Az OH ESL támogatásához szükséges új ESL-tantárgy-kategória (adatszótár) került a rendszerbe. Az adatszótár zárt, nem bővíthető, csak védett elemei vannak. Ezeket az elemeket kell/lehet megadni az egyes tantárgyak esetében, hogy melyik adatszolgáltatási sorhoz tartozzanak.

A tantárgyaknál eddig beállított statisztikai Tantárgy-kategória érték meg lettek feleltetve az ESL tantárgy-kategóriáknak, és az eddig már beállított értékek az új mezőben megjelentek autómatikusan.

Image Removed 

Bővebben
titleMondatbank rendezése

A Testreszabás / Mondatbank elemek fejlécében van lehetőség a többi felületen megszokottak szerint sorba rendezni a lista értékeit.

Image Removed

Bővebben
titleTantárgy import módosítás

A rendszerbe importálással kerülő tantárgyak egységesen Főtárgyként kerülnek a rendzserben rögzítésre.

Image Removed

Bővebben
titleHetesek megjelenítése Osztálynaplóban

Az Osztálynapló és a Haladási napló dokumentumokban az adott hetekre beállított hetesek megjelenítésre kerülnek a generált dokumentumokba.

Image Removed

Bővebben
titleÚj Testreszabás beállítás a Távollét bejelentéssel kapcsolatban

Az intézményeknek van lehetőségük a Testreszabás / Távollét bejelentés beállításai szekcióban szabályoznia, hogy kinek jelenlen meg a funkció az intézmény felhasználói közül.

Image Removed

Távollét bejelentésre jogosult szerepkörök beállítással (A beállítás segítségével szabályozhatjuk, hogy az Adminisztrátorokon kívül, mely további szerepkörök rögzíthetnek távollétet) szabályozható, hogy az admin felületen kívül a napló felületen minden Napló joggal rendelkező felhasználó (Pedagógus), és/vagy minden Napló joggal nem rendelkező felhasználó (Alkalmazott) számára elérhető legyen a Távollétbejelentés funkció a rendszerben.

Image Removed

Bővebben
titleFejléc/Lábléc kép minőség javítása

A dokumentum fejlécbe/láblécbe feltöltött képek minőségének javítása történt meg.

Bővebben
titleBukás veszélyre figyelmeztetés határa - Testreszabás beállítás

A KRÉTA rendszerben a Dokumentumok menüpontban elérhető dokumentumokban, illetve a Tanári DashBoard felületre hatással lévő beállítási lehetőség részletes leírása kiegészítésre került.

Az itt beállított értéknél rosszabb átlaggal rendelkezőket tekintjük bukással veszélyeztetett tanulóknak, melyről a tanulók szaktanárai és osztályfőnökei kapnak jelzést a tanári belépéssel elérhető információs felületen. Ezen érték módosításának nincs hatása az ESL modulban kapott értékekre, csak a Tanári dashboardon megjelenő adatokra!

A Bukás veszélyre figyelmeztetés határát minden intézmény a saját Testreszabás menüpontjában tudja szabályozni. Ennek a beállításnak nincs hatása az ESL modulban kapott értékekre!

Image Removed

Bővebben
titleHelyettesítések export táblázat módosítása

A generált export táblázatban a dátum mező módosításra került, hogy csak az év/hónap/nap adatokat tartalmazza.

Bővebben
titleLeírások pontosítása

Több felületi és felugró információs szöveg módosítása, pontosítása a funkciók változásának megfelelően.

Tipp
titleKréta 2.81 verzió újdonságai (2020.01.28.)
Bővebben
titleDokumentumok módosítása

Több, a rendszerben elérhető félévi dokumentum módosítása történt meg:

  • Iktatószám méretének csökkentése/áthelyezése

  • nagyon hosszú osztálynevekből adódó tördelési hiba javítása

  • mulasztási táblázat fejléc módosítás

  • az osztályzattal rögzített szorgalom értékelés megjelenítésének javítása

Bővebben
titleLEP modul Központi felület módosítása

A Lázár Ervin Program modul Központi KRÉTA rendszerben lévő felületének módosítása a Fenntartó kérésének megfelelően.

Bővebben
titleTTF importálás bővítése

Az egyes Tantárgyfelosztás elemek "nemzetiségi óra" tulajdonságának jelölése az import file segítségével is beállítható.

Image Removed

Tipp
titleKréta 2.81 verzió újdonságai (2020.01.15.)
Bővebben
titleTömeges Gondviselői hozzáférés generálás kikapcsolása

A rendszerben korábban elérhető, "egygombos" Tömeges gondviselői hozzáférés generálás funkció megszűnt a felhasználói visszajelzések alapján.

Tömegesen Gondviselői jelszó létrehozására az Importálás menüponton keresztül van lehetőség. Bővebben a Tudásbázis alábbi felületén olvasható a funkcióról.

Egyenkénti Gondviselői hozzáférés létrehozására vagy jelszó cserére/új jelszó generálásra továbbra is van lehetőség a Tanulói adatlap / Gondviselők fülén keresztül. Bővebben a Tudásbázis alábbi felületén olvasható a funkcióról.

Bővebben
titleMűködési hely adatainak módosulása

A Nyilvántartás / Intézményi adatok / Működési hely adatai között található Működési hely típusa mező értékétől függően két új mező jelenik meg a felületen.

Image Removed

Tagintézmény típus esetén megjelenik a Tagintézmény vezetőjének rögzítési lehetősége.

Image Removed

Telephely típus esetén megjelenik A telephely anyaintézménye rögzítési lehetőség.

Image Removed

Bővebben
titleIntézményi mondatbank importálás módosítása

Az intézményi mondatbank importálási folyamat módosítása.

Az importálás folyamatának leírása a Tudásbázis alábbi aloldalán olvasható.

Image Removed Image Removed

Bővebben
titleModulos adatok exportálásának bővítése

A modulos tanulók/növendékek Gondviselői adatainak exportálási lehetőségei elérhetőek a modulos menükben.

Bővebben
titleSZTSZ azonosító intézményi exportba

Az Alkalmazottak menüpont Alkalmazottak munkaügyi adatainak exportált táblázatában elérhetőek az alkalmazottakhoz a rendszerbe rögzített SZTSZ azonosítók.

Image Removed

Image Removed

Bővebben
titleEltérő Tanulói jogviszony igazolások a modulos tanulóknak

Azoknak a tanulóknak/növendékeknek, akik a KRÉTA rendszer több moduljában is szerepelnek, a Tanulói jogviszony igazolás dokumentum generálásakor kell kiválasztani, melyik jogviszonyukkal kapcsolatos adatokat szeretnék a dokumentumba generálni.

Image Removed Image Removed Image Removed

Bővebben
titleSzöveges értékelés felületi megjelenésének módosítása

Az Admin felület / e-Napló menüpont Értékelések listájában a Szöveges értékelések megjelenítése módosításra került, hogy a szövegkiemeléssel történő szöveges értékelés jobban olvasható legyen.

Image Removed

Bővebben
titleFogadóóra módosítás

Az üres és a Fogadóórára már rögzített Gondviselői jelentkezés esetén a Fogadóóra módosítási lehetőségeinek lehetővé tétele.

Bővebben
titleTanuló KIR-STAT esportok bővítése

Felhasználói igényeknek megfelelően további adatok kerülnek exportálásra a Tanulók KIR-STAT (okt. 1-i állapot) és a Tanulók teljes KIR-STAT (minden, tanévben jogviszonnyal rendelkező tanuló adatai) funkciókkal az XLS táblázatokba.

Bővebben
titlee-Napló / Tanórák Szűrési listájának optimalizálása

Az e-Napló menüpont Tanórák listája felületen elérhető Szűrő panelek a Tanóra adatai/speciális adatai felületnek megfelelő sorrendben és tagolással jelennek meg.

Image Removed Image Removed

Bővebben
titleNemzetiségi óra jelölés TTF-ben

A Tantárgyfelosztásban lehetővé vált bejelölni, hogy az adott TTF sor nemzetiségi oktatásnak minősül e . A TTF sor létrehozásakor vagy módosításakor használható a jelölőnégyzet.

Image Removed

Az ilyen jelöléssel ellátott TTF sorból létrehozott foglalkozások megöröklődnek a beállított értéket, a tanóra Speciális adatainál beállításra kerül ez a jelölőnégyzet.

Image Removed

Bővebben
titleVegyes csoportoknál a tanulók osztályba tartozásának megjelenítése

A Nyilvántartás/Csoportok menüpontban az egyes csoportokat a "nagyító" ikon segítségével megnyitva elérhető "Tanulók" fülön megjelenik, hogy az adott tanuló melyik osztályból lett a csoportba besorolva.

Image Removed

Bővebben
titleTanulói záradékok kiemelése

Amennyiben az intézményben engedélyezve van az Osztályfőnöki záradékszerkesztés, az Osztályfőnöki feladatok menüpontban az Osztály tanulói listában az adott tanuló sorában lévő "ceruza" ikonnal szerkesztheti az osztályfőnök a tanuló záradékait.

Image Removed

A korábbi záradékok könnyebb megtekintése érdekében külön sorba kiemelésre kerültek a már rögzített záradékok.

Image Removed

Bővebben
titleBukás veszélyre figyelmeztetés határa - Testreszabás beállítás

Új beállítási lehetőség jelent meg a Testreszabás menüpont Értékelések és feljegyzések beállításai szekcióban (a Tanári Dashboard / Kezdőlap funkcióhoz kapcsolódóan.).

A Bukás veszélyre figyelmeztetés határát minden intézmény a saját Testreszabás menüpontjában tudja szabályozni. Ennek a beállításnak nincs hatása az ESL modulban kapott értékekre!

Image Removed

Bővebben
titleCsoportadatoknál Gyórgypedagógiai/Logopédiai tulajdonság jelölési lehetőség

A Csoportok adatlapján is elérhetővé vált a Gyórgypedagógiai/Logopédiai tulajdonság jelölési lehetőség.

Image Removed

Bővebben
titleLázár Ervin Program funkciók módosítása

Az előadásra kísérők száma osztály jelentkezéseknél lehet 0 is, amennyiben több osztályhoz az intézményből 1 közös kísérő megy csak el.

Bővebben
titleTanári Dashboard módosítás

A TTF-fel nem rendelkező felhasználók számára is elérhetővé váltak a Tanári Dashboard / Kezdőképernyő értékei.

Bővebben
titleTerembérbeadás modul módosítások

Új terem felvitelekor vagy meglévők módosításor ellenőrzési metódusok átírása.

Bővebben
titleKözmű adatszolgáltatás

A Közmű adatszolgáltatás funkcióban történt módosítások felületi megjelenítésre kerültek. 

Image Removed

Bővebben
titleSzűrő felületek egységesítése

Az e-Napló menüpont több alpontjában is egységesítésre került a Szűrők sorrendje.

Bővebben
titleTávollétbejelentő modulban módosítások

A Távollétbejelentő modulban a fenntartó kérésére több változtatás történt az SAP kapcsolatban. Továbbá megjelenítésre kerül az alkalmazott SZTSZ azonosító is külön oszlopban.

Image Removed

Bővebben
titleTávollétbejelentő modulban új menüpont

A hátralévő szabadnapok elhasznált kerete számítása az új, Számfejtett távollétek menüponton keresztül, abból számolódik. 

Bővebben
titleAdatszótár értékek módosítása

A fenntartó kérésének megfelelően.

Bővebben
titleJogszabálykövetés

Több felületen módosítások történtek a jogszabálykövetés érdekében.

Bővebben
titleKorábbi frissítések megjelenítése
Oldal szerepeltetéseA KRÉTA rendszer frissítéseinek archívumA KRÉTA rendszer frissítéseinek archívum Panel
borderColor#2FA8CA
bgColor#FFFFFF
titleColor#FFFFFF
borderWidth1
titleBGColor#2FA8CA
titleKözlekedő Kisokos e-Learning kurzus

Tisztelt Felhasználóink!

Minden tankerületi központ, illetve nem állami szervezet fenntartásában működő intézménybe járó tanuló, a hozzájuk a rendszerekbe rögzített gondviselők, valamint ezen intézmények pedagógusai számára elérhetővé vált a KRÉTA rendszer e-Learning menüpontjában a Közlekedő Kisokos e-Learning kurzus.

Bővebben
titleFelületi megjelenítések
Oldal szerepeltetéseFKKEELL:Közlekedő Kisokos e-Learning kurzusFKKEELL:Közlekedő Kisokos e-Learning kurzus Panel
borderColor#10ac84
bgColor#FFFFFF
titleColor#FFFFFF
borderWidth1
titleBGColor#10ac84
titleKRÉTA Lázár Ervin Progam modul

Tisztelt Felhasználóink!

Az KRÉTA rendszerekben elérhetővé vált a Lázár Ervin Program (LEP) modul.

Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el:

Tipp
titleAz Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz.

2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:

  • osztálynapló;

  • csoportnapló;

  • egyéb foglalkozási napló;

  • órarend;

  • tantárgyfelosztás,

  • ellenőrző.

A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket. A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.

Negyedéves tájékoztatók

Információ

2019. 3. szám - november

2019. 2. szám - július

2019. 1. szám - április

Sajtómegjelenések

Információ
iconfalse
titleKRÉTA sajtómegjelenések

Tavasszal tudáspróbán adnak számot a gyerekek a közlekedési ismeretekről
alfahír.hu

TECHNIKAI ÚJÍTÁS AZ ISKOLÁKBAN: FORRÓDRÓTON A TANÁROK ÉS A SZÜLŐK
tv2.hu

KRÉTA rendszer fejlesztése 16.55-től
Mediaklikk

Ügyfélkapun keresztül is intézhető lesz a beíratkozás a köznevelési intézményekbe
Magyar Hiírlap

Beíratkozás, felmentés, igazolás - tovább fejlesztik a KRÉTÁ
Vörösmarty Rádió

Informatikai fejlesztés a közoktatásban
IT cafe

Bővebben
titleTovábbi sajtómegjelenések

Újabb fejlesztések a Kréta rendszerben 19:06-tól
M1 Híradó

KRÉTA rendszer fejlesztése 17:52-től
M1 Híradó

Újabb fejlesztések a Kréta rendszerben 19:06-tól
Duna TV

KRÉTA rendezvény az Agrárminisztérium fenntartásában működő szakképző intézmények képviselőinek
KRÉTA tájékoztató nap a Herman Ottó Konferencia Központban.

Innováció
Az Ózdi Városi Televízió videója az e-Ügyintézésről a Bolyky Tamás Általános Iskolában

Elektronikus ügyintézés
Az ozd.hu cikke a KRÉTA Elektronikus Ügyintézésről

Előbb otthon van a jegy, mint a gyerek!
A gyorplusz.hu cikke az elektronikus naplóról

Sikeres az iskolák digitális átállása
Az ORIGO cikke

KRÉTA-rendszer: vegyes az e-napló fogadtatása
A HIR-TV cikke (videóval)

Sikeres a digitális átállás
A Magyar Idők cikke a KRÉTA rendszerről

Olvasóink többsége hisz az elektronikus naplóban
Békés megyei hírportál cikke

Olvasóink hasznosnak tartják az elektronikus naplót
A nool.hu cikke

Dorogházán is tudják már: eltitkolhatatlanná válnak a rossz jegyek
A Nógrád megyei hírportál cikke

Információ
iconfalse

Szakmai útmutatók

Image Removed Felhasználói útmutató az Alapfokú Művészetoktatási Intézmények (AMI) adminisztrációjának támogatására

Image Removed  aSc - órarend importálási segédlet

Image Removed  TTF importálása az aSc programból  

Image Removed  Diákolimpiai jelentkezés segédlet

Image Removed Összefoglaló leírások

Szakmai útmutatók a Klebelsberg Központ intézményei számára

Image Removed  Tanévváltási Segédlet

Image Removed  Végzettségek kezelése 

 Szakmai útmutatók az NSZFH intézményei számára

Image Removed  Tanévkezdési Segédlet 

 Szakmai útmutatók az Agrárminisztérium intézményei számára

Image Removed  Tanévkezdési Segédlet

Gyakran Ismételt Kérdések

Image Removed Tanévváltással kapcsolatos kérdések 

Image Removed Évzárással kapcsolatos kérdések 

Image Removed Adminisztrációs rendszer

Image Removed Elektronikus napló

Image Removed KRÉTA Ellenőrző Mobil alkalmazás

Image Removed Tippek és trükkök a KRÉTA rendszer használatához

Gyors Áttekintő Segédletek

Image Removed  aSc órarend importálási útmutató

Image Removed  KRÉTA e-napló bevezetésének első lépései 

Image Removed  Adatszolgáltatás modul

Image Removed  Pedagógus IKT kompetecia

Image Removed  Elektronikus napló

e-Learning 

Image Removed"Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz" című akkreditált képzés

Image Removed"KRÉTA - Adminisztrációs rendszer" című képzés 

Bemutatók, iskolai segédletek

Image Removed KRÉTA áttekintés

Image Removed  KRÉTA-ESL modul bemutatása

KRÉTA Poszeidon Iratkezelő modul

Image Removed  Intézményi Ügyiratkezelői segédlet

Image Removed  Poszeidon webes felhasználói dokumentáció

Sablonok, mintafájlok

Image Removed  Tanmenet sablon

Image Removed  Tantárgyfelosztás - Egyszerű sablon

Image Removed  Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon

Image Removed  Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon, oszlopokban osztályokkal

Image Removed  Órarend mintafájl - Excel importáláshoz

Image Removed  Órarend mintafájl - Excel importáláshoz, érvényességi idővel

Információ
iconfalse

KRÉTA Konferencia 2019

Image Removed  KRÉTA e-Ügyintézés moduljának bemutatása - Rabata József fejlesztési vezető (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

Image Removed  KRÉTA ESL modul szerepe a korai lemorzsolódás csökkentésében - Szabó László oktatási igazgató (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

Image Removed  KRÉTA OpenBoard kezelő bemutatása - Mécsei Dániel terméktámogatási menedzser (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

Image Removed  KRÉTA Poszeidon iktatási rendszer használata - Kazi Virág terméktámogatási menedzser (eKRÉTA Informatikai Zrt.) előadása

Tankerületi Konferenciák 2019 

Image Removed  KAFEE projekt áttekintése - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

Image Removed  A 2019-es általános iskolai beiratkozás a KRÉTA rendszerben  - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

Image Removed  Tantárgyfelosztás adatainak adminisztrálása - Óvári Márta tanügy igazgatási referens (Klebelsberg Központ) előadása 

Image Removed  Az e-Ügyintézés PILOT projekt tapasztalatai, intézményi szemmel - Dr. Neizer Zita intézményvezető-helyettes (Szinyei Merse Pál Gimnázium) előadása 

Image Removed  Az e-Ügyintézés gyakorlati tapasztalatai - Dobránszky Sándor  Intézményvezető-helyettes (Debreceni Ady Endre Gimnázium) előadása

Információ
iconfalse
titleMinőségbiztosítás

Image Removed A Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 2019.03.01-2019.07.30

Image Removed Matematikaérettségire felkészítő e-learning kurzus, módszertani pedagógus-továbbképzés című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 

Image Removed A Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz című akkreditált pedagógus-továbbképzés minőségbiztosításával kapcsolatos tevékenység tapasztalatainak összegzése 2018.09.01-2019.02.28 

Információ
titlePályázatok

GINOP 6.2.3

doc, document, file, filetypes, text, word icon, xls iconImage Removed GINOP 6.2.3 eszközspecifikáció 

Image Removed  IKT Segédlet 

Image Removed Eszköz specifikáció javaslat 

Információ
titleTájékoztatók

Távkorrepetálást indít a Magyar Máltai Szeretetszolgálat

Image Removed

Információ
iconfalse
titleArchívum

Image Removed KRÉTA Előzetes Tantárgyfelosztás 2017 

Image Removed Intézményi bemutató

Image Removed KRÉTA konferencia 2018 bevezető, áttekintés - Dr. Szabó Balázs előadása

Livesearch
sizelarge
additionalpage excerpt
placeholderMegoldás keresése
typepage


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

A kétfaktoros azonosítás bevezetése a KRÉTA rendszerben.

  

A KRÉTA rendszerekben bevezetésre kerül a kétfaktoros azonosítás kötelezősége az adminisztrátori jogkörrel rendelkező felhasználók részére. A kétfaktoros azonosítás egy biztonsági beállítás, amely segít a felhasználói fiók megóvásában azáltal, hogy a jelszó mellett még egy második védelmi vonal is védi a fiókot, amelyet egy telefonra letölthető hitelesítő alkalmazás biztosít.

A funkcióról részletes útmutatót ide kattintva olvashatnak ill. nézhetik meg a kétfaktoros azonosítás beállításáról szóló videónkat, valamint visszanézhetik a  KRÉTA kétfaktoros azonosítás (2FA) bekapcsolása és használatának bemutatása című élő adásunkat is. 

A KRÉTA rendszer használata során a kétfaktoros azonosítás (2FA) beállítása jelentősen megerősíti a felhasználói fiókok biztonságát. A kétfaktoros azonosítás egy további biztonsági réteget jelent, amely megköveteli a felhasználóktól, hogy az ismert jelszavuk mellett egy második faktort is használjanak a bejelentkezés során, például egy  autentikátor alkalmazás által generált kódot.

A KRÉTA rendszerekben az adminisztrátori jogkörrel rendelkező felhasználóknak kötelező, minden további jogkörrel rendelkező felhasználónak pedig javasolt, hogy - saját fiókjának biztonsága érdekében - kapcsolja be magának a kétfaktoros azonosítást, amely funkció minden KRÉTA felhasználónak elérhető. 

 

Állapot
colourRed
titlefenntartó
 
Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 
Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő
  
Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

fKRÉTA rendszer on-line bemutatói

Tisztelt Felhasználóink!

KRÉTA YouTube csatornáján keresztül visszanézhetők az fKRÉTA rendszerrel kapcsolatos általános bemutatónk, valamint az fKRÉTA honlap integráció és elektronikus jelentkezés című workshopjaink videófelvétele. 

Az fKRÉTA általános bemutató workshopja a rendszer átfogó bemutatója, kiterjed a Light és PRO verzió funkcionalitására is. Az élő bemutató tartalmazza a résztvevői kérdésekre adott válaszokat is.

Az fKRÉTA honlap integráció és elektronikus jelentkezés című workshop az fKRÉTA felnőttképzés menedzsment rendszer honlap integrációs és elektronikus jelentkezési funkcióit mutatjuk be. A bemutató előadásról készült videofelvétel itt is tartalmazza a résztvevői kérdéseket

Állapot
colourRed
titlefKRÉTA
 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

KRÉTA rendszer bevezető oktatások on-line bemutatói

Tisztelt Intézményvezetők, Pedagógusok!

A gördülékenyebb tanévkezdés érdekében - a korábbi évekhez hasonlóan - szeretnénk segíteni az intézmények felhasználóit, hogy minél jobban megismerhessék a KRÉTA rendszert, szoftvermoduljait és funkcióit. Ennek érdekében on-line előadásainkon ill. workshopokon mutatjuk be a KRÉTA rendszert és új moduljait, valamint részletesen megismerkedhetnek olyan funkciókkal, gyakorlati példákon keresztül bemutatva, amelyek megkönnyíthetik munkájukat. 

Az előadásokat a KRÉTA YouTube csatornáján keresztül lehet megtekinteni! A feliratkozáshoz ill. az előadás megtekintéséhez kattintson az előadás címére, továbbá a linkre kattintva lehetőségük van visszanézni a korábbi adásainkat is. 

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA
 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

Tájékoztató az oviKRÉTA rendszerről

Kedves Kollégák!

Ezúton is köszönjük, akik részt vettek az oviKRÉTA tájékoztatóján! Akiknek nem volt lehetőségük becsatlakozni az élő adásban, azok számára ide kattintva érhető el a KRÉTA Videótárba az oviKRÉTA alkalmazás júliusi intézményi bemutató videója. 

Az alábbiakban összefoglaljuk a leggyakrabban feltett kérdésekre adott válaszokat az oviKRÉTA rendszerrel kapcsolatosan.

  • Az oviKRÉTA alkalmazás az intézmények számára térítésmentesen vehető igénybe. A használatához szükséges internetelérést és eszközt (laptop vagy számítógép) a felhasználóknak kell biztosítania;

  • Gyermek- és csoportnaplók generálhatók, melyekhez dokumentumok csatolhatók;

  • Az oviKRÉTA alkalmazás bejelentkezéshez szükséges regisztrációról e-mailben fogunk tájékoztatást küldeni augusztus második felében. A regisztrációt részletes leírással és bemutató videóval támogatjuk;

  • A képzések pontos időpontjáról, jelentkezés módjáról augusztusban, e-mailben fogunk tájékoztatást küldeni;

  • Az oviKRÉTA szeptember hónaptól elérhető lesz az intézmények számára;

  • A szülői felületek később kerülnek bevezetésre, így induláskor a szülőknek nem lesz közvetlen oviKRÉTA hozzáférése;

  • Az oviKRÉTA alkalmazás folyamatos fejlesztés alatt áll, hogy a felhasználók igényeit minél szélesebb körben, magasszintű minőségben tudjuk kiszolgálni;

  • Az oviKRÉTA-val kapcsolatos legfrissebb információkat a KRÉTA Tudásbázis oldalunkon is megosztjuk: https://tudasbazis.ekreta.hu/ Kérjük kísérjék figyelemmel!

Kérjük, hogy a bemutató videó linkjét továbbítsák tagintézményeik számára is.

Üdvözlettel,

oviKRÉTA csapat

 

Állapot
colourGreen
titleOVIKRÉTA
 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

KRÉTA modulok és funkciók on-line bemutatói

Tisztelt Pedagógusok!

A tanév vége felé közeledve szeretnénk, hogy minél jobban megismerhessék a KRÉTA rendszer újdonságait, az új szoftvermodulokat és funkciókat. Ennek érdekében májustól kezdve heti rendszerességű on-line előadásainkon ill. workshopokon bemutatjuk a KRÉTA rendszer új moduljait, valamint részletesen megismerkedhetnek olyan funkciókkal, amelyek megkönnyíthetik munkájukat és gyakorlati példákon keresztül mutatjuk be a használatukat.

A bemutatók az alábbi linkre kattintva visszanézhetők: 

2023. május 3. 14:00 óra: Az IFM modul bemutatása, a nyelvi feladatok kiadása, kezelése és értékelése az IFM DKT felületén 

2023. május 17. 14.00 óra: A szakképzésben és a köznevelésben használható e-learning feladatok bemutatása, a feladatok kiadása és értékelése

2023. május 24. 14.00 óra: A KRÉTA használata során felmerülő leggyakoribb kérdések és válaszok

2023. május 31. 14.00 óra: A Duális modullal kapcsolatos kérdések és jó gyakorlatok bemutatása a szakképző intézményeknek

2023. június 7. 14.00 óra: Az év végi teendők a KRÉTA Adminisztrációs rendszerben

2023. június 14. 14.00 óra: A DKT Tananyagtár bemutatása, a KRÉTA rendszerbe importálható tanmenetek és egyéb segédletek ismertetése

2023. június 21. 14.00 óra: A KRÉTA kétfaktoros azonosítás (2FA) bekapcsolása és használatának bemutatása

Az előadásokat a KRÉTA YouTube csatornáján keresztül lehet majd élőben követni! A feliratkozáshoz ill. az élő adás megtekintéséhez kattintson az előadás címére, továbbá a linkre kattintva lehetőségük van visszanézni a korábbi adásainkat is. 

 

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA
 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

KRÉTA TESZEK modul 

KRÉTA TESZEK Modul a "Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára" című projekt nyilvántartási és karbantartási folyamatainak informatikai támogatását biztosító szoftvermodul  bemutatása a fenntartók, intézmények, tanárok és szülők részére.

Állapot
colourRed
titlefenntartó
 
Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 
Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő
  


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

  

Tisztelt Felhasználóink!

A hétköznapi életben nagyon sok információbiztonsági kihívással találkozunk a XXI. században. Egyre komplexebb a rendszerek használata, egyre nagyobb odafigyelést igényelnek saját adataink védelme érdekében. Az elmúlt időszakban újra megjelentek az adathalász alkalmazások (szoftverek), melyeket e-mailben és más csatornákon terjesztenek az adathalászok. 

Mi is az adathalászat?

Amikor egy olyan program települ a felhasználó gépére – a felhasználó közreműködésével (pl. rákattint egy linkre, futtat egy „.exe” kiterjesztésű file-t) –, mely az aktuális vagy a böngészőben tárolt felhasználóneveket és jelszavakat, illetve a billentyűzeten begépelt karaktereket küldi el az adathalászoknak. Ez ellen egyféleképpen lehet hatékonyan védekezni, mégpedig úgy, hogy nem kattintunk rá semmilyen ismeretlen helyről származó linkre, nem telepítünk ismeretlen helyről származó alkalmazást. Fontos kiemelni, hogy sok esetben a linkek és a csatolt file-ok ismerőstől érkeznek. Ez azt jelenti, hogy az adathalászok bejutottak a küldő (felhasználó) fiókjába, valahogy megszerezték a felhasználó nevét és jelszavát, így az ő nevében küldenek üzenetet/levelet. Ezért a sokszor ismerőstől érkező üzenet/levél esetében is éljünk a gyanúval, hogy fertőzött link/állomány érkezett hozzánk üzenetben.

Melyek a tipikus árulkodó jelek?

Gyakran olyan a link, ami egy file-ra mutat, aminek a kiterjesztése „.exe”, vagy tömörített állományban található ez meg! Ugyan ez igaz, csatolt file esetében is! Többször a levél helyesírása, nyelvezete, megfogalmazása is utalhat akár külföldi támadó automatikusan gépi úton lefordított üzenetére.  Az elmúlt napokban az Ön iskolájában is feltűnhettek effajta adathalász üzenetek/levelek. Kérjük, minden ilyen esetben nagyon figyelmesen és nagy körültekintéssel járjon el az ilyen üzenetekben található link vagy csatolmány megnyitásával. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a „.doc”, „.docx”, … állományok a mai tudásunk szerint biztonságosak. Sok esetben úgy küldik a file nevét, „.doc.exe”. Ilyen esetekben a legutolsó tag a mérvadó, azaz az „”.exe” kiterjesztés.

Sajnálatos módon több felhasználó is felelőtlen módon tárolja a felhasználóneveit vagy jelszavait. Megadja on-line fórumokon, más web-es alkalmazások esetén ugyanazt a felhasználónevet és jelszót használja, mint a levelezésében, így az adathalászok, ha egy helyre bejutnak, akkor onnan kezdve végig tudnak menni az adott felhasználó összes belépésén. Augusztusban értesültünk róla egy szülői bejelentés alapján, hogy egy gyermek postafiókját feltörték illetéktelenek, így megszerezték a diák KRÉTA belépési adatait, oda beléptek és onnan üzeneteket küldtek – a KRÉTA-n keresztül – a pedagógusoknak.

Ez nem azt jelenti, hogy a KRÉTA rendszert feltörték, hanem azt jelenti, hogy a felhasználó nem volt elég gondos, és mások megszerezték a belépési adatait!

Mi a teendő?

A fentiek értelmében felhívjuk a figyelmét mindenkinek, aki az elmúlt napokban az előző bekezdésekben leírt üzenetet és linket kapott, és azt meg is nyitotta, a gépére nagy valószínűséggel ilyen kártékony program települt. Abban az esetben, ha a kártékony program települt, a felhasználói neve, illetve a jelszava korrumpálódott (gmail, facebook, stb, …). Így kérjük, amíg a gépéről nem távolították el a kártékony programot, addig ne használja azt a számítógépet! 

Legjobb tudásunk szerint a biztos megoldás ilyenkor a számítógép újra telepítése. Szeretnénk hangsúlyozni, amíg nem tisztítják meg a megfertőződött gépet, addig a KRÉTA rendszerben új jelszó generálása nem oldja meg a problémát, hiszen az adathalászok újra megszerzik a módosított jelszót, ha a korrumpálódott gépről jelentkezik be a rendszerbe. Megoldás, ha a felhasználó az új jelszóval csak más számítógépről lép be, mert így az adathalászok nem kapják meg a módosított jelszavát.

Hogyan tájékozódhatok az felhasználói fiókom további biztonságáról? 

Kérjük nézzék meg az Általános információbiztonság oldalunkon található tájékoztatóinkat, amelyben a felhasználói fiókok védelméről és az általános jelszóbiztonságról találhatnak hasznos információkat!  A jövőben az Educational Development Informatikai Zrt hozzáférhetővé fogja tenni az informatikai biztonsági alapismeretek eLearning tananyagát, mely reméljük segít az informatikai biztonsági tudatosság fejlesztésében.

Köszönjük együttműködésüket!

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA



Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást

  

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz. 

2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:

  • osztálynapló,

  • csoportnapló,

  • egyéb foglalkozási napló,

  • órarend,

  • tantárgyfelosztás,

  • ellenőrző.

A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket.

A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.

Ismerkedjen meg a KRÉTA  Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer különböző programjaival és szoftvermoduljaival!

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA



Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1


HTML
<div id="fb-root"></div>
<script async defer crossorigin="anonymous" src="https://connect.facebook.net/hu_HU/sdk.js#xfbml=1&version=v9.0" nonce="i5r1olzp"></script>
<div class="fb-page" data-href="https://www.facebook.com/neptunkreta/" data-tabs="" data-width="500px" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true"><blockquote cite="https://www.facebook.com/neptunkreta/" class="fb-xfbml-parse-ignore"><a href="https://www.facebook.com/neptunkreta/">KRÉTA Iskolai Alaprendszer</a></blockquote></div>



Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
PDF
nameKRÉTA-Tájékoztató-2024-1.pdf

KRÉTA Féléves tájékoztató

Letölthető a KRÉTA Féléves tájékoztató legújabb száma, a KRÉTA rendszer újdonságaival és híreivel.


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=WP9C7UkgE-A

Általános Iskolai Beiratkozás

  

A KRÉTA (Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer) e-Ügyintézés moduljában a 2024-es tanévű általános iskolai beiratkozás folyamatát bemutató oktatóvideó.

 Beiratkozás Általános Iskolába / Szülői tájékoztató 2024

KRÉTA / Beiskolázás Modul Felhasználói útmutató 2024

Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
PDF
nameDuális modul alkalmazása útmutató_1201.pdf

KRÉTA Duális Modul segédlet

Letölthető a KRÉTA Duális Modul áttekintő segédlete, amely összefoglalja azokat a feladatokat és funkciókat amelyek a duális képzés adminisztrálásához szükségesek az intézmények és a vállalkozások részére. 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

Közigazgatási ismeretek tantárgy

Dr. Csóka Gabriella, Nemzeti Közszolgálati Egyetem, ÁNTK, mesteroktató előadása a  közigazgatási ismeretek választható tantárgy  bemutatásáról.

HTML
 <iframe width="100%" height="220" src=https://ludovikawebinar.uni-nke.hu/recordings/embed/930?key=aVJVjEqRlEyN frameborder="0" allowfullscreen="true"></iframe>



Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

A KRÉTA naptár 2023/2024

Letölthető a KRÉTA 2023/2024-es tanévű naptár, és háttérkép digitális formátumban. 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=-eubhxWlzak

A KRÉTA POSZEIDON modul bemutatása

  

A 2023. november 15-én, 14.00 órakor kezdődő online előadáson megismerkedhetnek a KRÉTA POSZEIDON iktatórendszer használatával, a KRÉTÁ-ból történő automatikus iktatási lehetőségekkel, továbbá a papír alapú iktatás elektronizálásának lehetőségeivel is. 

Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

A KRÉTA használata VPN szolgáltatón keresztül

  

A KRÉTA rendszer jelenleg kizárólag magyarországi IP címről érhető el, ezért ide kattintva részletes leírást adunk arról, hogy magyarországi VPN szolgáltatón keresztül hogyan érhető el külföldről is a KRÉTA alkalmazás. 

Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő
  
Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=2aUJbtgcHzM

Az IFM tanári használatának gyakorlati módszerei

  

A 2023. október 25-én, 14.00 órakor kezdődő online előadás első részében megmutatjuk, hogy a nem nyelvtanárok miként tanulhatnak angolul és németül az IFM-ben, majd bemutatásra kerül az erre a tanévre kialakított új szűrési lehetőség, melynek segítségével az angoltanárok a Nemzeti Alaptanterv által évfolyamonként meghatározott témakörök szerint (is) tudnak válogatni az IFM leckecsomagjai között.

Állapot
colourGreen
titleTanár
 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
PDF
nameDiakjogi_tudor2021.pdf

Diákjogi tudor

Az Országos Diákparlament ajánlásának eleget téve, örömmel adjuk közre a hatályos jogszabályoknak megfelelően átdogozott Diákjogi Tudort, amely pedagógusok, diákok és jogászok bevonásával készült. 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
PDF
nameUtmutato_szakkepzesi_osztondij2023.pdf

Tájékoztató szakképző intézmények részére az
ösztöndíj rendszer használatához

  

A szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény (a továbbiakban: Szkt.) 59. § (1) bekezdése alapján a tanuló ahhoz a szakmai oktatáshoz kapcsolódóan, amelyben ingyenes vesz részt a) az első szakmai megszerzésével összefüggésben aa)- a szakirányú oktatásban szakképzési munkaszerződéssel részt vevő tanuló kivételével – ösztöndíjra jogosult. 

Az ösztöndíj rendszer 2023/2024 tanévű szabályairól a fenti útmutató ad részletes tájékoztatást. 

 

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
PDF
nameTanév rendjétől eltérő képzések.pdf

A tanév rendjétől eltérő képzések kezelése a KRÉTA rendszerben

  

A KRÉTA rendszerben - néhány korlátozás figyelembevételével - az intézményeknek lehetőségük van a tanév rendjétől eltérő képzések kezelésére is. 

A letölthető Gyors Áttekintő Segédletünkben (GYÁS) bemutatjuk, hogy milyen alapvető műveleteket kell végrehajtania a felhasználóknak, ha a tanév rendjétől eltérő módon akarja kezelni a képzéseit.

 

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
PDF
nameKRETA_Negyedeves tajekoztato_23_május_v2.1.pdf

Megjelent a KRÉTA Negyedéves tájékoztató 10. száma 

  

Letölthető a KRÉTA Negyedéves Tájékoztató legújabb száma, amelyben ismét tájékoztatjuk felhasználóinkat a KRÉTA rendszer újdonságairól. 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

KRÉTA Duális Modul Tudásbázis

  

Elérhető a KRÉTA Duális Modul Tudásbázis, ahol az intézményi KRÉTA adminisztrátorok, a duális képzőhelyi adminisztrátorok ill. a duális oktatók kaphatnak segítséget a rendszer használatához.

A KRÉTA Duális Modul Tudásbázis oldalain hasznos, gyakorlati tanácsokat is olvashatnak a programfunkciók kezeléséről, a duális csoportok és oktatók felviteléről, az összerendelések és órarendek létrehozásáról is. 

 

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Digitális Kollaborációs Tér

A KRÉTA Digitális Kollaborációs tér - rövidítve DKT - egy olyan digitális tanulástámogató komplex modul, amely segíti a tanárok és a diákok digitális együttműködését, kommunikációját és a feladatok kiadását, szükségtelenné téve egyéb oktatási szoftverek használatát. 

Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Idegennyelvi Felkészítő modul

A KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modul (KRÉTA-IFM) az angol nyelv fejlesztését teszi lehetővé, egyéni tanulásként támogató eszközként, mely egy innovatív felületen, játékos, érdekes feladatok segítségével biztosítja a tanulók nyelvi kompetenciájának hatékony fejlődését. 

Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák
 
Állapot
colourRed
titlefenntartó


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Szakmai útmutatók letöltése

A tudásbázisban ide kattintva elérhetők a köznevelési ill. a szakképzési intézmények részére készített legújabb szakmai útmutatók.

Az archívumban a korábbi tanévek szakmai útmutatóit, leírásait is megtalálhatja ha szüksége van rá. 

Állapot
colourGreen
titlee-ügyintézés
 
Állapot
colourBlue
titleKRÉTA
 
Állapot
subtletrue
colourYellow
titlePOSZEIDON


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Lázár Ervin Program modul

  

Az KRÉTA Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer rendszerekben elérhetővé vált a Lázár Ervin Program (LEP) modul! Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el.

LEP modul, Intézményi adminisztrátori felület

LEP modul, intézményi adminisztrátori felület - videó

LEP intézményi napló felület

LEP modul, intézményi napló felület - videó

LEP modul, intézményi elektronikus ellenőrző felület

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=FokaSal_tn4

A KRÉTA online nevelőtestületi oktatás

  

Az elő videóban bemutatásra kerül a KRÉTA Elektronikus napló tanári, osztályfőnöki funkciói az újonnan csatlakozott intézmények nevelőtestületei részére.

Az adásban megmutatjuk, hogy hogyan lehet a tanórákat, foglalkozásokat beírni az e-naplóba, jegyeket, szöveges vagy százalékos értékeléseket rögzíteni, továbbá kitérünk az osztályfőnöki és egyéb feladatok bemutatására is. 

Állapot
colourGreen
titleTanár


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=VOZL_0FAq4Q

KRÉTA online adminisztrátori oktatás 

  

Az élő közvetítésben a KRÉTA rendszerhez újonnan csatlakozott intézmények részére bemutatjuk azokat a funkciókat, amelyekkel kezelhetők a KRÉTA rendszer adminisztrációs feladatai.

Az adásban ismertetésre kerülnek az osztályok, csoportok létrehozása, a diákok és alkalmazottak felvitele, a tanulmányi rendszer adatainak szerkesztése, továbbá a tantárgyfelosztás, órarend, helyettesítések elkészítése, valamint a dokumentumok előállítása is.  

Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés