A KRÉTA Tudásbázis Portál célja, hogy a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer felhasználói (fenntartók, intézményvezetők, pedagógusok, tanulók, szülők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a KRÉTA valamint a KRÉTA rendszerhez kapcsolódó további szoftvermodulok használatához. A tudásbázisban megtalálhatók a KRÉTA rendszer valamennyi moduljának felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók, továbbá számos videó is segíti a felhasználókat.
Gyakran Ismételt Kérdések és fontos tudnivalók a KRÉTA használatáról
Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez! A kereséshez használhatja a csillag(*) karaktert is a keresőszavak végén.
Livesearch
size
large
additional
page excerpt
placeholder
Megoldás keresése
type
page
Bővebben
title
Keresési tanácsok
Egyáltalán nem, vagy túl kevés keresési eredményt kapott?
Ha információk keresésekor az összes szó helyesírásának ellenőrzése után sem kap találatot, bővítse a keresést további eredményekért:
Használjon kevesebb keresési kifejezést. Használja például a „importálás” szót az „tanulók importálása” kifejezést helyett.
Használjon általánosabb keresési kifejezéseket. Használja például a „számítógép” vagy a „PC” szót a „laptop” helyett.
Használja a csillag (*) karaktert a keresőszavak végén. A óra* kifejezés például megtalálja a „órarend” és a „óralátogatás” szót is. A * használata a szavak elején vagy közepén nem működik.
Legfrissebb hírek és információk
Tipp
title
KRÉTA Kapcsolattartási funkciók
A KRÉTA rendszer lehetőségei az on-line tanulás támogatásában
Házi feladatok és otthoni munkák
A KRÉTA rendszerben a házi feladatok funkcióval az otthoni tanulás támogatásához feladatok, tananyagok juttathatók el a tanulókhoz és szüleikhez. A felületen lehetőség van a foglalkozásokról/tanórákról jegyzet készítésére, valamint weboldalak linkjeinek csatolására, melyekre rákattintva, a tanuló és/vagy a szülő – a mobil applikáció vagy internetes felület segítségével – meg tudja nézni az ismeret- és tananyagot.
A házi feladatok funkcióban a kapcsolattartás kétirányú is lehet, mivel a pedagógusok saját maguknak beállíthatják, hogy diákok is tölthessenek fel a házi feladathoz kiegészítéseket, és hozzászólásaikban akár kérdezhetnek is a tanártól a feladattal kapcsolatban. Ilyen értelemben, a KRÉTA házi feladatok funkciója, egy on-line kommunikációs fórumot biztosít az otthoni feladatok elvégzéséhez. A házi feladatok funkciót a KRÉTA elektronikus naplóban, a tanórák adminisztrálása integráltan tartalmazza, melyet a KRÉTA rendszert használó pedagógusok egyszerűen tudnak kezelni.
A házi feladatok funkció részletes leírását a KRÉTA Tudásbázis alábbi oldalai tartalmazzák:
Házi feladatok kiemelése külön kezdőikonra a tanulói/gondviselői felületeken
A jelen helyzetben gyakoribb használat megkönnyítésére kiemelésre került a tanulói/gondviselói felületen a fő menüsorba a Házi feladatok lista, amelyen külön jelölőnégyzettel szabályozható, hogy a már lejárt határideű Házi feladatokat is megjelenítse e a lista, vagy se.
Image Removed
Bővebben
title
Házi feladatok ikonnal jelzése az órarend felületen
Azok a tanórák, melyekre Házi feladat került rögzítésre, akár a múltban, akár a jövőben, kis "házacska" ikonnal kerülnek kiemelésre mind a pedagógusi, mind a tanulói/gondviselői felületeken.
Image Removed
Image Removed
Bővebben
title
Házi feladatok előre is rögzíthetőek még nem naplózott órákhoz is
A jövőbeni, "szürke" órákra is van lehetőség a jeln helyzetre tekintettel Házi feladat rögzítésére. A jövőbeni tanórát megnyitva, a bal oldali fülek között kiválasztható a Házi feladat fül, amin a kitöltött Határidő és Tartalom után az ablakban elérhető "HÁZI FELADAT MENTÉSE" gomb segítségével rögzíthetőek az értékek.
Image Removed
Bővebben
title
Házi feladatok listája admin felületen
Az admin felületen a menüpontban megtekinthető, hogy az intézményben milyen Házi feladatok kerültek rögzítésre.
Elektronikus kommunikációs felület — e-Ügyintézés Üzenetek funkció
Az e-Ügyintézés Üzenetek funkciója – a KRÉTA rendszerhez integráltan kapcsolódva – alkalmas az intézményen belüli felhasználók számára üzenetek egyéni és csoportos küldésére, továbbá kommunikációs csatornaként teljeskörűen használható fájl továbbítására is.
Az üzenetküldés során a pedagógusok – a KRÉTA rendszer adatai alapján – rendkívül egyszerűen választhatják ki az üzenetek címzettjeként, az általuk tanított osztályok, csoportok tanulóit, valamint a tanulók szüleit is.
Az üzenetkezelési rendszer nemcsak a pedagógus – tanuló/szülő relációban használható, ezen túlmenően lehetőség van arra is, hogy a tanárok egymásnak küldjenek üzeneteket, illetve az intézményvezetők ezen keresztül is tájékoztathatják a nevelőtestületet vagy pl. az osztályfőnököket.
Az üzenetküldési funkció közvetlen kommunikációs csatornát biztosít a pedagógusoknak és az általuk tanított tanulóknak, továbbá fájlok feltölthetőségével lehetőséget ad pl. házi feladatok beküldésére vagy tananyagok megosztására is.
On-line tesztek és feladatsorok készítése — e-Ügyintézés Kérdőívek funkció
Az e-Ügyintézés Kérdőívek funkciója alkalmas bármilyen on-line számonkérés (esszé, szöveges dolgozat, teszt, numerikus, skálás, százalékos kiértékelésű házi feladat, stb.) pedagógus által történő elkészítésére, szerkesztésére, valamint ezek kiküldésére is. A visszajelzések letölthetők Excel-fájlba, melyben a kiértékelés automatizálható.
A kérdőívek segítségével a pedagógusoknak lehetőségük van arra, hogy a házi feladatokban szereplő otthoni feladatokat (pl. egy könyv elolvasása) egyszerűen visszaellenőrizhessék, továbbá készíthetnek olyan projekt vagy tematikus feladatsorokat, amelyeket a diákok otthon – akár az Internet segítségét felhasználva – válaszolhatnak meg. A kérdőívek egyaránt tartalmazhatnak feleletválasztós, illetve szabad szöveges mezőket is az adott, otthoni feladat jellegének megfelelően.
A kérdőíveket – hasonlóan az üzenetek funkcióhoz – a KRÉTA rendszerben szereplő adatok felhasználásával nagyon egyszerűen tudják eljuttatni az általuk tanított osztályok, csoportok tanulóihoz. A funkció ezen felül használható még - az intézményi alkalmazottak, dolgozók, tanulók, szülők egy-egy csoportjánál - helyzetfelmérésre, vélemények bekérésére, tájékoztatással kapcsolatos visszajelzések kiértékelésére, teljeskörű adatelemzésre is.
A KRÉTA rendszerben lehetősége van az intézményvezetőknek ún. faliújság bejegyzéseket küldeni a tanulóknak. A funkcióban rendkívül egyszerűen be lehet állítani, hogy az üzenetet minden tanuló és szüleik is megkapják, ezzel gyorsan lehet tájékoztatni az összes diákot. Fontos tudni, hogy a faliújság üzenetre a tanulók/szülők nem tudnak válaszolni, abban az esetben ha választ várunk akkor az az e-Ügyintézés Üzenetek funkcióját kell használni.
Az RRF-1.2.1 projekt során személyes használatra kiosztott notebookokat a tanulóknak tanulói jogviszonyuk megszűnésével, működőképes állapotban, tartozékaival együtt (töltő, egér, laptoptáska) kell leadniuk az iskolájukban. A projekt keretében kiosztott tanulói notebookokat a diákok tanulói jogviszonyuk végéig jogosultak használni:
a 8. évfolyamos diákok a tanév utolsó hetéig,
az érettségiző diákok az érettségi vizsgaidőszak utolsó napjáig használhatják az eszközt..
A visszavétel időpontjáról és menetéről az iskola küld tájékoztatást!
Nem kell leadniuk a rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotú notebookjaikat azoknak a 8. évfolyamos tanulóknak, akik tanulmányaikat az általános iskolájuk fenntartója által működtetett középfokú köznevelési intézményben folytatják. Ebben az esetben a törvényes képviselőnek be kell mutatnia a notebookot az általános iskolában, és a nyári szüneti használatról külön nyilatkozni, majd a szeptemberi iskolakezdést követően újból regisztrálni a „Tárgyi eszköz ügyintézés” menüben a tanuló új középiskolájának KRÉTA Rendszerében.
Letölthető a KRÉTA Szülőknek iOS mobil applikáció frissítése
Kedves Szülők!
Örömmel értesítjük Önöket, hogy a KRÉTA Szülőknek alkalmazás iOS-verziójának legújabb frissítése megjelent az Apple App Store-ban! Kérjük, frissítsék az alkalmazást az Apple Store áruházon keresztül, hogy a funkciókat és javításokat használhassák!
Az intézmények részére a KRÉTA eJogsi funkciók és vizsgaszervezés támogatására 2025. április 2-án 14.00 órától élő, on-line bemutatót tartunk. Az élő bemutató során áttekintjük az eJogsi rendszer legfontosabb funkcióit, valamint a vizsgaszervezés és lebonyolítás lépéseit. A KRÉTA Videotárban az alábbi linken lehet követni a bemutatót: https://www.youtube.com
/watch?v=ZqMrVRBAX1g
height
170
A 2020. március 17-én tartott on-line workshopunk teljes videója a házi feladatok, üzenetek, kérdőívek, faliújság funkciók bemutatásával.
Megjegyzés
title
Tájékoztatás a mobil adatforgalom ingyenességéről
Tisztelt Felhasználóink!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Telekom, a Telenor és a Vodafone hálózatából is ingyenes adatforgalommal érhető el a KRÉTA rendszer. A kedvezmény kiterjed a MOL mobil, valamint a Blue mobil ügyfeleire is.
A díjmentesség hazai használatra vonatkozik és nem terjed ki a beágyazott/ linkelt tartalmakra.
Felhívjuk felhasználóink figyelmét, hogy a Tudásbázis oldalainkon található videók a YouTube videómegosztó szolgáltatásából vannak átlinkelve, a videók megtekintése a YouTube-on keresztül történik, amely nem része az ingyenes adatforgalom felajánlásnak!
Figyelem
title
Tájékoztatás Tankerület Igazgatók részére
Tisztelt Igazgató Asszony! Tisztelt Igazgató Úr! Ezúton tájékoztatom a kialakult Koronavírus helyzettel összefüggő legfontosabb megelőző intézkedésekkel kapcsolatos feladatokról.
A Lázár Ervin Program (a továbbiakban: Program) keretében szervezett valamennyi program határozatlan ideig felfüggesztésre kerül. Ennek értelmében kérem, hogy a Programhoz tartozó összes előadást az 1-8. évfolyamon haladéktalanul mondja le, ez vonatkozik minden, Ön által menedzselt köznevelési intézményre, fenntartótól függetlenül. Továbbá kérem, hogy minden iskolai programot, ünnepséget, tábort, erdei iskolát, külföldi utazást – beleértve ebbe a Határtalanul! programot, az ERASMUS és ERASMUS+ programot, valamint a testvériskolai látogatásokat is –, szíveskedjen lemondani a tanulók, a pedagógusok és családjaik biztonsága érdekében. A jelen jelzés különösen vonatkozik a várhatóan a hét végén megrendezésre kerülő március 15-i Nemzeti Ünneppel kapcsolatos megemlékezésekre; kérem, hogy ilyen megemlékezésekre legfeljebb osztálytermi szinten, vagy rádióműsor formájában kerüljön sor. Szeretném ismételten felhívni a figyelmét korábbi kérésünkre, hogy az Ön által fenntartott köznevelési intézményekben kiemelten figyeljen arra, hogy a szükséges fertőtlenítés és takarítás rendszeresen megtörténjen. Ezen felül ügyeljenek arra is, hogy kézmosószer és kézfertőtlenítő szer minden mosdóban folyamatosan biztosított legyen, illetve lehetőség szerint a közösségi terekben is helyezzenek el kézfertőtlenítő szert. Amennyiben nehézségbe ütközik a kézfertőtlenítők beszerzése, kérem, haladéktalanul jelezze ezt a vagyongazdalkodas@kk.gov.hu címen a Vagyongazdálkodási Főosztály munkatársainak, mivel bizonyos keretek között lehetőség van arra, hogy a probléma megoldása érdekében a Központ gyors segítséget igényeljen a Tankerületi Központ számára. Kiemelten felhívom a figyelmet arra, hogy a kézfertőtlenítő szerek elhelyezésekor figyeljenek arra is, hogy ne csak a pedagógusok, hanem a diákok mindegyike hozzáférhessen ezekhez. Amennyiben a kihelyezett kézfertőtlenítők használata során a diákok részéről a nem előírtak szerinti használat gyanúja vagy ténye merülne fel, akkor javasoljuk, hogy az iskola bejáratánál, a portánál kerüljön kihelyezésre közösségi területen elérhető fertőtlenítő, ahol a fertőtlenítő használatának folyamatos, felnőtt általi felügyelete biztosítható. Felhívom a figyelmét arra is, hogy az indokolatlan pánik elkerülése érdekében hívja fel az intézményvezetők, és rajtuk keresztül a szülők és pedagógusok figyelmét arra, hogy csak a hivatalos forrásból származó információkat vegyék figyelembe, és az azokban megfogalmazott utasítások vagy javaslatok alapján járjanak el. A korábban már megküldött levelekben foglaltakat kiegészítve kérem, hogy azok, akik bármilyen módon kapcsolatba kerülhettek fertőzött személlyel itthon, vagy külföldi tartózkodásuk során, haladéktalanul jelentsék ezt, és a lappangási időszak alatt, illetve addig, amíg minden kétséget kizáróan nem bizonyosodtak meg arról, hogy nincs koronavírus fertőzése, ne menjenek be az iskolába, akár diákról, akár pedagógusról van szó. Mindannyiunk elemi érdeke, hogy a fertőzést megelőzzük, éppen ezért folyamatos és nagyfokú odafigyelést várok el minden tankerületi központban dolgozó kollégától, valamint az intézményvezetőktől is. Amennyiben bármilyen további információval rendelkezünk, azt haladéktalanul továbbítom az Ön részére is. Felhívom a figyelmét, hogy a megelőzésről és a helyes kézmosásról szóló videókat https://koronavirus.gov.hu/megelozes linken érheti el. Tájékoztatom, hogy az Oktatási Hivatal minden köznevelési intézmény számára hasonló tartalmú tájékoztatást küld ki.
Figyelem
title
Az Oktatási Hivatal tájékoztatója az intézményvezetőknek
Tisztelt Igazgató Asszony! Tisztelt Igazgató Úr! Ezúton tájékoztatom a kialakult Koronavírus helyzettel összefüggő legfontosabb megelőző intézkedésekkel kapcsolatos feladatokról.
Kérem, hogy minden iskolai programot, ünnepséget, tábort, erdei iskolát, külföldi utazást – beleértve ebbe a Határtalanul! programot, az ERASMUS és ERASMUS+ programot, valamint a testvériskolai látogatásokat is –, szíveskedjen lemondani a tanulók, a pedagógusok és családjaik biztonsága érdekében. A jelen jelzés különösen vonatkozik a várhatóan a hét végén megrendezésre kerülő március 15-i Nemzeti Ünneppel kapcsolatos megemlékezésekre. Javaslom, hogy ilyen megemlékezésekre legfeljebb osztálytermi szinten, vagy rádióműsor formájában kerüljön sor. A Lázár Ervin Program (továbbiakban: Program) keretében szervezett valamennyi esemény határozatlan ideig felfüggesztésre kerül. Ennek értelmében kérem, hogy az Ön intézményre vonatkozóan a Programhoz tartozó összes előadás lemondását kezdeményezze az illetékes tankerületi központnál. Szeretném ismételten felhívni a figyelmét arra a korábbi kérésünkre, hogy a köznevelési intézményekben kiemelten figyelmet fordítson a szükséges fertőtlenítés és takarítás rendszeres elvégeztetésére. Ezen felül ügyeljen arra is, hogy kézmosószer és kézfertőtlenítő szer minden mosdóban folyamatosan biztosított legyen, illetve lehetőség szerint a közösségi terekben is legyen kézfertőtlenítő szer. Amennyiben nehézségbe ütközik a kézfertőtlenítők beszerzése, kérem, haladéktalanul szerezze be, illetve jelezze a problémát a fenntartója részére. A kézfertőtlenítő szerek elhelyezésekor kiemelten figyelni kell arra, hogy ne csak a pedagógusok, hanem a diákok mindegyike is hozzáférhessen ezekhez. Amennyiben a kihelyezett kézfertőtlenítők használata során a diákok részéről a nem előírtak szerinti használat gyanúja vagy ténye merülne fel, akkor javasoljuk, hogy az iskola bejáratánál, a portánál kerüljön kihelyezésre közösségi területen elérhető fertőtlenítő, ahol a fertőtlenítő használatának folyamatos, felnőtt általi felügyelete biztosítható. Kérem, hogy az indokolatlan pánik elkerülése érdekében hívja fel a szülők és pedagógusok figyelmét arra, hogy csak a hivatalos forrásból származó információkat vegyék figyelembe, és az azokban megfogalmazott utasítások vagy javaslatok alapján járjanak el. A korábban már megküldött levelekben foglaltakat kiegészítve kérem, hogy azok, akik bármilyen módon kapcsolatba kerülhettek fertőzött személlyel itthon, vagy külföldi tartózkodásuk során, haladéktalanul jelentsék ezt a területileg illetékes népegészségügyi szolgálatnak, és a lappangási időszak alatt, illetve addig, amíg minden kétséget kizáróan nem bizonyosodtak meg arról, hogy nincs koronavírus fertőzése, ne menjenek be az iskolába, akár diákról, akár pedagógusról van szó. Mindannyiunk elemi érdeke, hogy a fertőzést megelőzzük, éppen ezért folyamatos és nagyfokú odafigyelést várok el minden intézményvezetőtől. Felhívom a figyelmét, hogy a megelőzésről és a helyes kézmosásról szóló videókat https://koronavirus.gov.hu/megelozes linken érheti el. Kérem, hogy mindkét videó levetítésére minden osztályban lehetőleg minél hamarabb kerüljön sor.
Figyelem
title
Tájékoztatás szülők részére
Tisztelt Szülők/Gondviselők! A Klebelsberg Központ az új koronavírus kapcsán kialakult helyzetre való tekintettel az alábbiakról tájékoztatja Önöket. Jelenleg Magyarországon az Operatív Törzs tájékoztatása szerint egyelőre elkülönült, egyedi esetek vannak, így jelenleg is legfontosabb feladatunk a megelőzés, a járvány továbbterjedésének, a járványgócok kialakulásának megakadályozása. Ahhoz, hogy ilyen típusú járványgócok hazai közoktatási intézményekben ne alakulhassanak ki, kiemelten felkérjük Önöket az alábbiak betartására: - A megelőzés első és legfontosabb lépése a személyi higiéniás szabályok betartása. Ennek egyik legfontosabb eszköze – főleg kisgyerekek esetében – a rendszeres és hatékony kézmosás. Ennek módjáról a hivatalos kormányzati tájékoztató oldalon elérhetővé tettek egy tájékoztató videót, amelynek elérhetősége a következő: https://www.facebook.com/koronavirus.gov.hu/videos/2848001001994029/ Kérjük, hogy a videót mutassa be kiskorú gyermekének, és az azon található mozdulatokat is gyakorolják be közösen a kiskorú gyermekkel. (A gyakori és helyes kézmosás fontosságára az iskolákban is felhívjuk a figyelmet, ez azonban nem pótolhatja az otthoni szülői iránymutatást.) - Kérjük, hogy a fennálló helyzettel kapcsolatban csak megbízható és hiteles forrásokból szerezzen információkat. Jelenleg Magyarország Kormánya hivatalos tájékoztató oldalt üzemeltet a https://koronavirus.gov.hu internetes oldalon, valamint a közösségi médiában (Facebook) létrehozásra került a hivatalos kormányzati tájékoztató oldal („Koronavírus tájékoztató oldal”, https://www.facebook.com/koronavirus.gov.hu). - Amennyiben akár Önnél, akár kiskorú gyermekénél a koronavírusra utaló tüneteket tapasztalnak (https://koronavirus.gov.hu/mit-tegyunk-tunetek-eseten), akkor kérjük, hogy telefonon konzultáljanak háziorvosukkal, aki szükség esetén a mentők értesítéséről, és az ezt követő protokoll szerinti intézkedések megtételéről gondoskodni fog. Ezt követően kérjük, amennyiben ilyen eset előfordul, akkor minden esetben értesítsék a köznevelési intézmény vezetőjét, vagy gyermekük osztályfőnökét is az eseményekről. - Amennyiben koronavírus fertőzés szempontjából kiemelt kockázatú területen jártak, esetleg bizonyítottan koronavírus fertőzéssel diagnosztizált személlyel kerültek kapcsolatba, kérjük, hogy minden esetben a tájékoztatóban foglaltak szerint eljárni szíveskedjenek, azaz: o konzultáljanak telefonon a háziorvosukkal, o a tünetek lappangási idejének megfelelő (14 nap) időtartamban lehetőleg otthonukat ne hagyják el, o amennyiben ezen időszak alatt tüneteket tapasztalnak, akkor szintén a háziorvosukat hívják telefonon, aki a fentiek szerinti eljárás megtételéről gondoskodni fog. A Klebelsberg Központ folyamatosan nyomon követi a járványügyi helyzettel kapcsolatos fejleményeket, folyamatosan kapcsolatot tart mind az Emberi Erőforrások Minisztériumával, mint az Operatív Törzzsel. Amennyiben bármilyen, a hazai köznevelési intézményeket érintő intézkedés elrendelésre kerül, akkor arról soron kívül értesítjük mind a Tankerületi Központokat, mind a köznevelési intézmények vezetőit, akik a szükséges információkkal ellátják Önöket.
Szoftverfrissítések, újdonságok
Tipp
title
Kréta 2.83 verzió újdonságai (2020.03.25.)
Bővebben
title
Alapértelmezett "Üres" azaz jelen helyzetben "Digitális" tanulói jelenlét
Az eddigi alapértelmezett Tanulói "Jelenlét" állapot a korábban "Üres" most "Üres/Digitális" jelenléti állapotra került átálításra a rendszerben. Ennek következtében a tanulók jelenléténél minden tanuló a foglalkozás megnyitását követően "Üres/Digitális" jelenléti állapotban létható és naplózható automatikusan.
Image Removed
Bővebben
title
Faliújság üzenetek sorrendjének változtatása
A Faliújság üzenetek nem a határidő, hanem a rögzítés (a legfrissebb felül, korábbiak alatta) sorrendjében jelennek meg az e-Ellenörző felületen.
Image Removed
Bővebben
title
e-Ellenőrzőben látható marad az "Üres/Digitális" állapotra állított foglalkozás is a Tanulók és Gondviselők számára
Míg korábban azok a foglalkozások, melyeknél a Tanuló "Üres" jelenléti állapotban került mentésre, az e-Ellenőrző Órarendi felületén eltünt. Azonban mostantól ("Üres/Digitális" állapotban) ezek a foglalkozások ugyan úgy megmaradnak az Órarendi felületeken, megnyithatóak, és mind az Óra adatai, mind a Házi feladat fülre rögzített információk elérhetőek maradnak.
Bővebben
title
Az Osztályfőnök (és Helyettes osztályfőnök) is tudja a Tanulói belépési adatokat szerkeszteni
Az Osztályfőnökök és Osztályfőnök helyettesek számára az Osztályfőnöki feladatok / Osztály tanulói felületen a tanuló nevének sorában lévő "ceruza" ikonra kattintva elérhető a Tanuló Belépési adatai fül, ahol mind a Tanuló felhasznááló nevének, mind jelszavának megadására van lehetőség. A beállítások rögzítéséhez szükséges a "Mentés" gomb megnyomása is!
Image Removed
Image Removed
Image Removed
Bővebben
title
Napirendi azonos óráknál Házi feladat rögzíthető
Lehetséges a Napirendi nézetben rögzített, azonos Pedagógus által, azonos Osztály/csoportnak, azonos Tantárgyból tartott foglalkozások mindegyikére külön-külön is Házi feladatot rögzíteni.
Bővebben
title
Admin felületen a Házi feladatok listája Szűrőpanel bővítésre került
Az Admin felület / e-Napló menüpontban elérhető Házi feladatok listája felületen a Szűrőpanel bővítésre került a részletesebb kereshetőségek érdekében.
Image Removed
Bővebben
title
Osztályfőnök és Csoportvezetők (valamint helyetteseik) eléri az osztályában kiosztott minden Házi feladatot
Az Osztályfőnökök és Osztályfőnök helyettesek számára az e-Napló menüpontban elérhető a Házi feladatok listája menüpont, ahol az Osztály/csoport szűrővel kiválasztva saját osztályukat megtekinthetik az összes Pedagógus által az osztályuknak rögzített minden Házi feladatot a többi Szűrési beállításnak megfelelően.
Image Removed
Figyelem
title
A bontott csoportos foglalkozások csak akkor jelennek meg, ha kiválasztja az Osztályfőnök az osztály szűrő alatt található, "Kapcsolódó csoportok" jelölőnégyzetet is.
Image Removed
Bővebben
title
Házi feladat felület és értékek megjelenítésének módosítása több esetben
Bizonyos esetekben, például a nem Órarendben lévő, hanem a Pedagógus által egyedileg felvett majd naplózott tanórához, vagy a Tanév rendjében létrehozott egyedi napokon nem Órarendben lévő, egyedileg felvitt foglalkozásokhoz rögzített Házi feladat láthatóságának javítása.
Az oszlopok és Szűrési értékek leírásának pontosítása.
A Helyettesített tanóránál rögzített Házi feladat listázásánál csak a Helyettesítő Pedagógus nevét jeleníti meg a rendszer.
Tipp
title
Kréta 2.83 verzió újdonságai (2020.03.17.)
Bővebben
title
Házi feladatok listája admin felületen
Az admin felületen a menüpontban megtekinthető, hogy az intézményben milyen Házi feladatok kerültek rögzítésre.
Házi feladatok előre is rögzíthetőek még nem naplózott órákhoz is
A jövőbeni, "szürke" órákra is van lehetőség a jeln helyzetre tekintettel Házi feladat rögzítésére. A jövőbeni tanórát megnyitva, a bal oldali fülek között kiválasztható a Házi feladat fül, amin a kitöltött Határidő és Tartalom után az ablakban elérhető "HÁZI FELADAT MENTÉSE" gomb segítségével rögzíthetőek az értékek.
Image Removed
Bővebben
title
Házi feladatok ikonnal jelzése az órarend felületen
Azok a tanórák, melyekre Házi feladat került rögzítésre, akár a múltban, akár a jövőben, kis "házacska" ikonnal kerülnek kiemelésre mind a pedagógusi, mind a tanulói/gondviselői felületeken.
Image Removed
Image Removed
Bővebben
title
Házi feladatok kiemelése külön kezdőikonra a tanulói/gondviselői felületeken
A jelen helyzetben gyakoribb használat megkönnyítésére kiemelésre került a fő menüsorba a Házi feladatok lista, amelyen külön jelölőnégyzettel szabályozható, hogy a már lejárt határideű Házi feladatokat is megjelenítse e a lista, vagy se.
Image Removed
Tipp
title
Kréta 2.83 verzió újdonságai (2020.03.05.)
Bővebben
title
Órasorszám összerendelés
Az admin felület e-Napló menüpontjában beállítható, amennyiben egyes tanórák óra sorszámait össze kívánjuk fűzni, folytatólagosan szeretnénk kezelni.
A KRÉTA rendszer frissítéséhez közeledve visszaszámláló üzenet tájékoztatja a felhasználókat, hogy legyen lehetőségük a munkájukat mentéssel befejezve lezárni.
A foglalkozás naplózása felületen új fül jelent meg, melyen megtekinthetőek az adott foglalkozásra járó tanulók számára rögzített feljegyzések.
Image Removed
Bővebben
title
Számonkérések átlaga menüpont funkciói kibővítésre kerültek
A Számonkérések átlaga funkcióban már minden értékelés megjelenik, amit a pedagógus adott a rendszerben, és a Szűrő panel segítségével tudja a megjelenő értékeket rendezni, szűkíteni.
A LEP felületek / táblázatok adatoszlopai bővítésre kerültek, hogy több infomráció legyen elérhető azonnal, a felületre ránézve.
Bővebben
title
SZTSZ azonosító hiányára figyelmeztető ablak
A Távollétbejelentő funkció használata során az esetlegesen hiányzó SZTSZ azonosítóra felhívja a rendszer a figyelmet.
Bővebben
title
Közmű adatszolgáltatás módosítás
A Közmű adatszolgáltatás / Mérőhelyek felület / Új mérőhely felvétele funkció módosítása.
Image Removed
Bővebben
title
Főintézmény szerinti távollét rögzítés
Az áttanító pedagógusoknál a Központi KRÉTA rendszerben a HR munkatársak számára jelölhető vált, hogy az adott pedagógus melyik intézményben (fő intézményében) kezelheti Távollétigényeit.
Bővebben
title
Órarend export funkció bővítése
Az Órarend Import felületen elérhető, jelenlegi Órarend Exportálási felülete bővítésre került egy jelölőnégyzettel: Időszakon kívüli elemek megjelenítése.
A jelölés hatása: Az opció kiválasztásával azok az órák is bekerülnek az export állományba, melyek érvényességének kezdő és/vagy befejező időpontja a megadott intervallumon kívülre esik, de legalább egy napig érvényes volt alatta. (Ha ezt az opciót nem jelölik be, akkor csak azok az órarendi órák fognak megjelenni az export fájlban, melyek teljes érvényességi időszaka a megadott dátumok közé esik.)
Image Removed
Bővebben
title
Törléskor az elemek kapcsolataira figyelmeztető ablak kiegészítése
További, új funkciók által létrehozott kapcsolatok pontosítás a törléskor megjelenő figyelmeztető ablakban.
Bővebben
title
Gondviselői import módosítása
A Gondviselők importálása során használható sablonban megjelenítésre került a Gondviselő rokonsági foka.
Image Removed
A második munkalap fül tartalmazza az elérhető és használható rokonsági fokokat a pontos adatfelvitel elősegítésére.
Image Removed
A rokonsági fok oszlopba akár bemásolható, akár a beépített legördülő menüből kiválasztható a kívánt érték.
Image Removed
Bővebben
title
Záradék felületek optimalizálása
A Záradékok rögzítésére szolgáló szövegdobozok kezdő méretének csökkentése a felület jobb helykihasználása érdekében.
Több felirat, leírás, felugró ablak magyarázó szövegének pontosítása történt meg.
Bővebben
title
Jogszabály követés
Több dokumentumban a változó Jogszabályi környezet követése történt meg a dokumentumok módosításával.
Bővebben
title
Szűrő panelek bővítése
Több felületre kikerültek Ellátott Köznevelési Feladat Kategória szűrési lehetőségek, amivel az egyes Modulos osztályok adatainak elérése válik könnyebbé.
Bővebben
title
Érettségi eredmények listája bővítésre került
Több, korábban rögzíthető, de a felületen meg nem jelenő érték kivezetésre került az Érettségi eredmények listája táblázatban.
Bővebben
title
Dokumentumok felület szekcióinak közös nyitása/zárása
A Dokumentumok felület tetejék egyben nyitható / zárható az összes Dokumentum panel.
Image Removed
Bővebben
title
Nemzetiségi dokumentumok elérése Napló felületen
Nem csak az admin, hanem a Napló felületen is elérhetővé vált a Dokumentumok menüpontban a Nemzetiségi dokumentumok szekció.
Image Removed
Bővebben
title
Mondatbank tömeges módosítása / törlése
A Testreszabás / Mondatbank felületen van lehetőség (a más felületeken már megszokott) a kijelölés utáni többes módosításra vagy a kijelölt elemek közös törlésére.
Image Removed
Bővebben
title
Oktatási azonosító megjelenítése Év végi értesítőben
Sok intézmény a 2011. évi CXC. törvény 81. § által előírt kötelezettségének az Év végi értesítő dokumentumok generálásával és kiküldésével tesz eleget, és az ezen intézményektől érkező kéréseknek megfelelően rákerült a tanuló oktatási azonosítója is ezen dokumentumokra.
Image Removed
Bővebben
Tipp
title
Kréta 2.82 verzió újdonságai (2020.02.05.)
Bővebben
title
e-Napló menüpont átrendezése
Az e-Napló menüpontban elérhető funkciók menyisége miatt a felület átrendezésre került egy újabb almenüpont bevezetésével. A szétbontott struktúrának megfelelően elérhető funkció leírások ITT érhetőek el.
Image Removed
Bővebben
title
Testreszabás menü átalakítása
A Testreszabás menüpont átalakításra került. Megjelentek új szekciók, illetve a szekciók mindig becsukott állapotban jelennek meg a felület megnyitásakor, az oldal tetején minden szekciót megnyitó és bezáró gombok kerültek elhelyezésre.
Image Removed
Bővebben
title
Adatszótár módosítás
Az e-Ügyintézés modullal történő egységesítés és a Fenntartó kérésének megfelelően módosítva lett a Szülői igazolás típus Gondviselői igazolás típusra.
A korábban "Összevont óra" nevű jelölőnégyzet és TTF elem tulajdonság átnevezeésre került a Fenntartó kérésére "TTF óraszám korrekció" névre. Az eddigi beállított értékeket a mező átnevezése nem módosította.
Image Removed
Bővebben
title
Új TTF elem tulajdonság: Felnőttoktatási szerződéssel ellátott óra
A TTF elem tulajdonságai között jelölhetővé vált a Felnőttoktatási szerződéssel ellátott óra tulajdonság.
Image Removed
Bővebben
title
Módosult a Túlóra jelölési lehetőség a TTF elemeknél
A TTF elemeknél már nem csak arra van lehetőség, hogy jelölőnégyzettel regisztrálva legyen, hogy az adott TTF elem Túlórában ellátottnak minősül, hanem megadható, hogy a TTF elem teljes óraszámából mennyi a Túlórában ellátott rész.
Image Removed
Bővebben
title
Fogadóóra felületi módosítás
A Pedagógus felületén korábban megjelent a jelentkezett Gondviselőhöz tartozó tanuló minden ossztálya, mely összetett intézmény (pl.: Általános iskola és AMI és Kollégium) esetén zavaró lehetett. Jelenleg már csak az az osztyál jelenik meg a tanuló osztályai közül, mely számára a Fogadóóra kiírásra került.
Bővebben
title
Több osztályból összeállított csoport besorolási felületen az osztályok megjelenítése
A több osztály tanulóiból összetevődő csoportok névsoraiban megjelenik az adott tanuló osztálya is a könnyebb beazonosítás érdekében.
Image Removed
Bővebben
title
Nemzetiségi dokumentumok elérhetősége
A rendszerben elérhetővé váltak bizonyos Nemzetiségi dokumentumok. A funkcióról bővebben a Nemzetiségi dokumentumok oldalon található információ.
Image Removed
Bővebben
title
Osztályfőnöki feladatok / Osztály tanulói adatok felület módosítása
Az Osztályfőnöki menüpont / Osztály tanulói adatok listájának tetejére felkerültek az összes panelt kinyitó / bezáró gombok.
Image Removed
Bővebben
title
Új ESL tantárgy-kategória és adatszótár került bevezetésre
Az OH ESL támogatásához szükséges új ESL-tantárgy-kategória (adatszótár) került a rendszerbe. Az adatszótár zárt, nem bővíthető, csak védett elemei vannak. Ezeket az elemeket kell/lehet megadni az egyes tantárgyak esetében, hogy melyik adatszolgáltatási sorhoz tartozzanak.
A tantárgyaknál eddig beállított statisztikai Tantárgy-kategória érték meg lettek feleltetve az ESL tantárgy-kategóriáknak, és az eddig már beállított értékek az új mezőben megjelentek autómatikusan.
Image Removed
Bővebben
title
Mondatbank rendezése
A Testreszabás / Mondatbank elemek fejlécében van lehetőség a többi felületen megszokottak szerint sorba rendezni a lista értékeit.
Image Removed
Bővebben
title
Tantárgy import módosítás
A rendszerbe importálással kerülő tantárgyak egységesen Főtárgyként kerülnek a rendzserben rögzítésre.
Image Removed
Bővebben
title
Hetesek megjelenítése Osztálynaplóban
Az Osztálynapló és a Haladási napló dokumentumokban az adott hetekre beállított hetesek megjelenítésre kerülnek a generált dokumentumokba.
Image Removed
Bővebben
title
Új Testreszabás beállítás a Távollét bejelentéssel kapcsolatban
Az intézményeknek van lehetőségük a Testreszabás / Távollét bejelentés beállításai szekcióban szabályoznia, hogy kinek jelenlen meg a funkció az intézmény felhasználói közül.
Image Removed
Távollét bejelentésre jogosult szerepkörök beállítással (A beállítás segítségével szabályozhatjuk, hogy az Adminisztrátorokon kívül, mely további szerepkörök rögzíthetnek távollétet) szabályozható, hogy az admin felületen kívül a napló felületen minden Napló joggal rendelkező felhasználó (Pedagógus), és/vagy minden Napló joggal nem rendelkező felhasználó (Alkalmazott) számára elérhető legyen a Távollétbejelentés funkció a rendszerben.
Image Removed
Bővebben
title
Fejléc/Lábléc kép minőség javítása
A dokumentum fejlécbe/láblécbe feltöltött képek minőségének javítása történt meg.
A KRÉTA rendszerben a Dokumentumok menüpontban elérhető dokumentumokban, illetve a Tanári DashBoard felületre hatással lévő beállítási lehetőség részletes leírása kiegészítésre került.
Az itt beállított értéknél rosszabb átlaggal rendelkezőket tekintjük bukással veszélyeztetett tanulóknak, melyről a tanulók szaktanárai és osztályfőnökei kapnak jelzést a tanári belépéssel elérhető információs felületen. Ezen érték módosításának nincs hatása az ESL modulban kapott értékekre, csak a Tanári dashboardon megjelenő adatokra!
A Bukás veszélyre figyelmeztetés határát minden intézmény a saját Testreszabás menüpontjában tudja szabályozni.Ennek a beállításnak nincs hatása az ESL modulban kapott értékekre!
Image Removed
Bővebben
title
Helyettesítések export táblázat módosítása
A generált export táblázatban a dátum mező módosításra került, hogy csak az év/hónap/nap adatokat tartalmazza.
Bővebben
title
Leírások pontosítása
Több felületi és felugró információs szöveg módosítása, pontosítása a funkciók változásának megfelelően.
Tipp
title
Kréta 2.81 verzió újdonságai (2020.01.28.)
Bővebben
title
Dokumentumok módosítása
Több, a rendszerben elérhető félévi dokumentum módosítása történt meg:
Iktatószám méretének csökkentése/áthelyezése
nagyon hosszú osztálynevekből adódó tördelési hiba javítása
mulasztási táblázat fejléc módosítás
az osztályzattal rögzített szorgalom értékelés megjelenítésének javítása
Bővebben
title
LEP modul Központi felület módosítása
A Lázár Ervin Program modul Központi KRÉTA rendszerben lévő felületének módosítása a Fenntartó kérésének megfelelően.
Bővebben
title
TTF importálás bővítése
Az egyes Tantárgyfelosztás elemek "nemzetiségi óra" tulajdonságának jelölése az import file segítségével is beállítható.
A Nyilvántartás / Intézményi adatok / Működési hely adatai között található Működési hely típusa mező értékétől függően két új mező jelenik meg a felületen.
Image Removed
Tagintézmény típus esetén megjelenik a Tagintézmény vezetőjének rögzítési lehetősége.
Image Removed
Telephely típus esetén megjelenik A telephely anyaintézménye rögzítési lehetőség.
Image Removed
Bővebben
title
Intézményi mondatbank importálás módosítása
Az intézményi mondatbank importálási folyamat módosítása.
A modulos tanulók/növendékek Gondviselői adatainak exportálási lehetőségei elérhetőek a modulos menükben.
Bővebben
title
SZTSZ azonosító intézményi exportba
Az Alkalmazottak menüpont Alkalmazottak munkaügyi adatainak exportált táblázatában elérhetőek az alkalmazottakhoz a rendszerbe rögzített SZTSZ azonosítók.
Image Removed
Image Removed
Bővebben
title
Eltérő Tanulói jogviszony igazolások a modulos tanulóknak
Azoknak a tanulóknak/növendékeknek, akik a KRÉTA rendszer több moduljában is szerepelnek, a Tanulói jogviszony igazolás dokumentum generálásakor kell kiválasztani, melyik jogviszonyukkal kapcsolatos adatokat szeretnék a dokumentumba generálni.
Az Admin felület / e-Napló menüpont Értékelések listájában a Szöveges értékelések megjelenítése módosításra került, hogy a szövegkiemeléssel történő szöveges értékelés jobban olvasható legyen.
Image Removed
Bővebben
title
Fogadóóra módosítás
Az üres és a Fogadóórára már rögzített Gondviselői jelentkezés esetén a Fogadóóra módosítási lehetőségeinek lehetővé tétele.
Bővebben
title
Tanuló KIR-STAT esportok bővítése
Felhasználói igényeknek megfelelően további adatok kerülnek exportálásra a Tanulók KIR-STAT (okt. 1-i állapot) és a Tanulók teljes KIR-STAT (minden, tanévben jogviszonnyal rendelkező tanuló adatai) funkciókkal az XLS táblázatokba.
Az e-Napló menüpont Tanórák listája felületen elérhető Szűrő panelek a Tanóra adatai/speciális adatai felületnek megfelelő sorrendben és tagolással jelennek meg.
Image RemovedImage Removed
Bővebben
title
Nemzetiségi óra jelölés TTF-ben
A Tantárgyfelosztásban lehetővé vált bejelölni, hogy az adott TTF sor nemzetiségi oktatásnak minősül e . A TTF sor létrehozásakor vagy módosításakor használható a jelölőnégyzet.
Image Removed
Az ilyen jelöléssel ellátott TTF sorból létrehozott foglalkozások megöröklődnek a beállított értéket, a tanóra Speciális adatainál beállításra kerül ez a jelölőnégyzet.
Image Removed
Bővebben
title
Vegyes csoportoknál a tanulók osztályba tartozásának megjelenítése
A Nyilvántartás/Csoportok menüpontban az egyes csoportokat a "nagyító" ikon segítségével megnyitva elérhető "Tanulók" fülön megjelenik, hogy az adott tanuló melyik osztályból lett a csoportba besorolva.
Image Removed
Bővebben
title
Tanulói záradékok kiemelése
Amennyiben az intézményben engedélyezve van az Osztályfőnöki záradékszerkesztés, az Osztályfőnöki feladatok menüpontban az Osztály tanulói listában az adott tanuló sorában lévő "ceruza" ikonnal szerkesztheti az osztályfőnök a tanuló záradékait.
Image Removed
A korábbi záradékok könnyebb megtekintése érdekében külön sorba kiemelésre kerültek a már rögzített záradékok.
Új beállítási lehetőség jelent meg a Testreszabás menüpont Értékelések és feljegyzések beállításai szekcióban (a Tanári Dashboard / Kezdőlap funkcióhoz kapcsolódóan.).
A Bukás veszélyre figyelmeztetés határát minden intézmény a saját Testreszabás menüpontjában tudja szabályozni.Ennek a beállításnak nincs hatása az ESL modulban kapott értékekre!
Image Removed
Bővebben
title
Csoportadatoknál Gyórgypedagógiai/Logopédiai tulajdonság jelölési lehetőség
A Csoportok adatlapján is elérhetővé vált a Gyórgypedagógiai/Logopédiai tulajdonság jelölési lehetőség.
Image Removed
Bővebben
title
Lázár Ervin Program funkciók módosítása
Az előadásra kísérők száma osztály jelentkezéseknél lehet 0 is, amennyiben több osztályhoz az intézményből 1 közös kísérő megy csak el.
Bővebben
title
Tanári Dashboard módosítás
A TTF-fel nem rendelkező felhasználók számára is elérhetővé váltak a Tanári Dashboard / Kezdőképernyő értékei.
Bővebben
title
Terembérbeadás modul módosítások
Új terem felvitelekor vagy meglévők módosításor ellenőrzési metódusok átírása.
Bővebben
title
Közmű adatszolgáltatás
A Közmű adatszolgáltatás funkcióban történt módosítások felületi megjelenítésre kerültek.
Image Removed
Bővebben
title
Szűrő felületek egységesítése
Az e-Napló menüpont több alpontjában is egységesítésre került a Szűrők sorrendje.
Bővebben
title
Távollétbejelentő modulban módosítások
A Távollétbejelentő modulban a fenntartó kérésére több változtatás történt az SAP kapcsolatban. Továbbá megjelenítésre kerül az alkalmazott SZTSZ azonosító is külön oszlopban.
Image Removed
Bővebben
title
Távollétbejelentő modulban új menüpont
A hátralévő szabadnapok elhasznált kerete számítása az új, Számfejtett távollétek menüponton keresztül, abból számolódik.
Bővebben
title
Adatszótár értékek módosítása
A fenntartó kérésének megfelelően.
Bővebben
title
Jogszabálykövetés
Több felületen módosítások történtek a jogszabálykövetés érdekében.
Bővebben
title
Korábbi frissítések megjelenítése
Oldal szerepeltetése
A KRÉTA rendszer frissítéseinek archívum
A KRÉTA rendszer frissítéseinek archívum
Panel
borderColor
#2FA8CA
bgColor
#FFFFFF
titleColor
#FFFFFF
borderWidth
1
titleBGColor
#2FA8CA
title
Közlekedő Kisokos e-Learning kurzus
Tisztelt Felhasználóink!
Minden tankerületi központ, illetve nem állami szervezetfenntartásábanműködőintézménybe járó tanuló, a hozzájuk a rendszerekbe rögzített gondviselők, valamint ezen intézmények pedagógusai számára elérhetővé vált a KRÉTA rendszer e-Learning menüpontjában a Közlekedő Kisokos e-Learning kurzus.
Bővebben
title
Felületi megjelenítések
Oldal szerepeltetése
FKKEELL:Közlekedő Kisokos e-Learning kurzus
FKKEELL:Közlekedő Kisokos e-Learning kurzus
Panel
borderColor
#10ac84
bgColor
#FFFFFF
titleColor
#FFFFFF
borderWidth
1
titleBGColor
#10ac84
title
KRÉTA Lázár Ervin Progam modul
Tisztelt Felhasználóink!
Az KRÉTA rendszerekben elérhetővé vált a Lázár Ervin Program (LEP) modul.
Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el:
Az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz.
2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:
osztálynapló;
csoportnapló;
egyéb foglalkozási napló;
órarend;
tantárgyfelosztás,
ellenőrző.
A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket. A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.
A 2024/2025 tanévtől kezdve az orvosi igazolásokat az azt kiállító orvos egyből a Kréta-rendszerbe küldheti az EESZT rendszer és a KRÉTA összekapcsolásán keresztül. Fontos tudni, hogy a KRÉTA adminisztrátoroknak nincs további feladata az igazolások kezelésével, ugyanakkor az igazolás beküldése csak akkor lehetséges ha az iskola helyesen rögzítette a tanuló TAJ számát!
Az összekapcsolás eredményeként, amikor a háziorvos felviszi az igazolást, akkor a tanuló iskolájának az e-Ügyintézés rendszerében keletkezik egy "Tanulói Mulasztás Igazolása" (TMGI) kérelem, amit az osztályfőnöknek ugyanúgy kell feldolgoznia, mint korábban, amikor a szülő küldte be a mulasztás igazolására szóló kérelmet. A rendszerben a szülő is nyomon tudja követni, hogy hol tart az igazolási folyamat, mivel az e-Ügyintézésben is megjelenik a kérelem, a Folyamatban lévő ügyek menüpont alatt.
Az oviKRÉTA rendszermodulban is hamarosan elérhetővé válik az orvosi igazolások automatikus átvétele. Kérjük, addig is az orvosi igazolások digitalizálását és feltöltését az oviKRÉTA Jelenléti ív felületén megtenni szíveskedjenek.
Az új nevelési évben is folytatjuk az oviKRÉTA rendszer felhasználói képzéseket, melynek célja, hogy a felhasználók megismerjék a rendszer gyakorlati működését. A képzéseket szerepkörönként tartjuk, külön alkalommal lesznek igazgatói (intézményi adminisztrátori), óvodapedagógusi és fenntartói képzések, valamint augusztusban a Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszerről is tartunk előadásokat a fenntartóknak, intézményvezetőknek és óvodapedagógusoknak is.
Az oktatásokra nem szükséges előzetesen jelentkezni, egyszerűen csak kattintson az adott időpontban a megadott linkre, és csatlakozzon az előadáshoz. Az előadások visszanézhetőek lesznek, a felvételeket az oviKRÉTA Tudásbázis oldalán is elérhetővé tesszük, így bármikor hozzáférhet a videós képzési anyaghoz.Amennyiben még nem rendelkezik oviKRÉTA felhasználói fiókkal, kérjük írjon ügyfélszolgálatunkra azugyfelszolgalat@edudev.hue-mail címre, és mi megküldjük a regisztrációs levelet a KIR-ben megadott intézményekhez regisztrált igazgatói e-mail címre. Javasoljuk, hogy előzetesen a KIR-ben szereplő adatokat ellenőrizze, amennyiben szükséges, végezze el a módosításokat.Részvételére feltétlenül számítunk és reméljük, hogy hasznosnak találja majd az oktatásokat!
Állapot
colour
Green
title
OVIKRÉTA
Panel
borderColor
#CCCCCC
borderWidth
1
Image Added
KRÉTA TESZEK modul gyakorlati bemutató fenntartók és intézmények részére
A KRÉTA TESZEK modul használatának támogatására élő videókban mutatjuk be az egyes funkciókat és adunk hasznos gyakorlati tanácsokat a Fenntartóknak ill. az Intézményeknek. Az élő bemutató során végigvezetjük a felhasználókat a KRÉTA TESZEK rendszermodul fontos funkcióin, folyamatain, a rendszer elérésétől, bejelentkezéstől, az igények és eszközök kezelésén át (beleértve az áthelyezést), a szervizesetek menedzselésén keresztül egészen a kontrolling funkciót biztosító riportokig bezárólag.
A kétfaktoros azonosítás bevezetése a KRÉTA rendszerben.
A KRÉTA rendszerekben bevezetésre kerül a kétfaktoros azonosítás kötelezősége az adminisztrátori jogkörrel rendelkező felhasználók részére. A kétfaktoros azonosítás egy biztonsági beállítás, amely segít a felhasználói fiók megóvásában azáltal, hogy a jelszó mellett még egy második védelmi vonal is védi a fiókot, amelyet egy telefonra letölthető hitelesítő alkalmazás biztosít.
A KRÉTA rendszer használata során a kétfaktoros azonosítás (2FA) beállítása jelentősen megerősíti a felhasználói fiókok biztonságát. A kétfaktoros azonosítás egy további biztonsági réteget jelent, amely megköveteli a felhasználóktól, hogy az ismert jelszavuk mellett egy második faktort is használjanak a bejelentkezés során, például egy autentikátor alkalmazás által generált kódot.
A KRÉTA rendszerekben az adminisztrátori jogkörrel rendelkező felhasználóknak kötelező, minden további jogkörrel rendelkező felhasználónak pedig javasolt, hogy - saját fiókjának biztonsága érdekében - kapcsolja be magának a kétfaktoros azonosítást, amely funkció minden KRÉTA felhasználónak elérhető.
Az alábbiakban összefoglaljuk a leggyakrabban feltett kérdésekre adott válaszokat az oviKRÉTA rendszerrel kapcsolatosan.
Az oviKRÉTA alkalmazás az intézmények számára térítésmentesen vehető igénybe. A használatához szükséges internetelérést és eszközt (laptop vagy számítógép) a felhasználóknak kell biztosítania;
Gyermek- és csoportnaplók generálhatók, melyekhez dokumentumok csatolhatók;
Az oviKRÉTA alkalmazás bejelentkezéshez szükséges regisztrációról e-mailben fogunk tájékoztatást küldeni augusztus második felében. A regisztrációt részletes leírással és bemutató videóval támogatjuk;
A képzések pontos időpontjáról, jelentkezés módjáról augusztusban, e-mailben fogunk tájékoztatást küldeni;
Az oviKRÉTA szeptember hónaptól elérhető lesz az intézmények számára;
A szülői felületek később kerülnek bevezetésre, így induláskor a szülőknek nem lesz közvetlen oviKRÉTA hozzáférése;
Az oviKRÉTA alkalmazás folyamatos fejlesztés alatt áll, hogy a felhasználók igényeit minél szélesebb körben, magasszintű minőségben tudjuk kiszolgálni;
Az oviKRÉTA-val kapcsolatos legfrissebb információkat a KRÉTA Tudásbázis oldalunkon is megosztjuk: https://tudasbazis.ekreta.hu/ Kérjük kísérjék figyelemmel!
Kérjük, hogy a bemutató videó linkjét továbbítsák tagintézményeik számára is.
Üdvözlettel,
oviKRÉTA csapat
Állapot
colour
Green
title
OVIKRÉTA
Panel
borderColor
#CCCCCC
borderWidth
1
Image Added
Tisztelt Felhasználóink!
A hétköznapi életben nagyon sok információbiztonsági kihívással találkozunk a XXI. században. Egyre komplexebb a rendszerek használata, egyre nagyobb odafigyelést igényelnek saját adataink védelme érdekében. Az elmúlt időszakban újra megjelentek az adathalász alkalmazások (szoftverek), melyeket e-mailben és más csatornákon terjesztenek az adathalászok.
Mi is az adathalászat?
Amikor egy olyan program települ a felhasználó gépére – a felhasználó közreműködésével (pl. rákattint egy linkre, futtat egy „.exe” kiterjesztésű file-t) –, mely az aktuális vagy a böngészőben tárolt felhasználóneveket és jelszavakat, illetve a billentyűzeten begépelt karaktereket küldi el az adathalászoknak. Ez ellen egyféleképpen lehet hatékonyan védekezni, mégpedig úgy, hogy nem kattintunk rá semmilyen ismeretlen helyről származó linkre, nem telepítünk ismeretlen helyről származó alkalmazást. Fontos kiemelni, hogy sok esetben a linkek és a csatolt file-ok ismerőstől érkeznek. Ez azt jelenti, hogy az adathalászok bejutottak a küldő (felhasználó) fiókjába, valahogy megszerezték a felhasználó nevét és jelszavát, így az ő nevében küldenek üzenetet/levelet. Ezért a sokszor ismerőstől érkező üzenet/levél esetében is éljünk a gyanúval, hogy fertőzött link/állomány érkezett hozzánk üzenetben.
Melyek a tipikus árulkodó jelek?
Gyakran olyan a link, ami egy file-ra mutat, aminek a kiterjesztése „.exe”, vagy tömörített állományban található ez meg! Ugyan ez igaz, csatolt file esetében is! Többször a levél helyesírása, nyelvezete, megfogalmazása is utalhat akár külföldi támadó automatikusan gépi úton lefordított üzenetére. Az elmúlt napokban az Ön iskolájában is feltűnhettek effajta adathalász üzenetek/levelek. Kérjük, minden ilyen esetben nagyon figyelmesen és nagy körültekintéssel járjon el az ilyen üzenetekben található link vagy csatolmány megnyitásával. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a „.doc”, „.docx”, … állományok a mai tudásunk szerint biztonságosak. Sok esetben úgy küldik a file nevét, „.doc.exe”. Ilyen esetekben a legutolsó tag a mérvadó, azaz az „”.exe” kiterjesztés.
Sajnálatos módon több felhasználó is felelőtlen módon tárolja a felhasználóneveit vagy jelszavait. Megadja on-line fórumokon, más web-es alkalmazások esetén ugyanazt a felhasználónevet és jelszót használja, mint a levelezésében, így az adathalászok, ha egy helyre bejutnak, akkor onnan kezdve végig tudnak menni az adott felhasználó összes belépésén. Augusztusban értesültünk róla egy szülői bejelentés alapján, hogy egy gyermek postafiókját feltörték illetéktelenek, így megszerezték a diák KRÉTA belépési adatait, oda beléptek és onnan üzeneteket küldtek – a KRÉTA-n keresztül – a pedagógusoknak.
Ez nem azt jelenti, hogy a KRÉTA rendszert feltörték, hanem azt jelenti, hogy a felhasználó nem volt elég gondos, és mások megszerezték a belépési adatait!
Mi a teendő?
A fentiek értelmében felhívjuk a figyelmét mindenkinek, aki az elmúlt napokban az előző bekezdésekben leírt üzenetet és linket kapott, és azt meg is nyitotta, a gépére nagy valószínűséggel ilyen kártékony program települt. Abban az esetben, ha a kártékony program települt, a felhasználói neve, illetve a jelszava korrumpálódott (gmail, facebook, stb, …). Így kérjük, amíg a gépéről nem távolították el a kártékony programot, addig ne használja azt a számítógépet!
Legjobb tudásunk szerint a biztos megoldás ilyenkor a számítógép újra telepítése. Szeretnénk hangsúlyozni, amíg nem tisztítják meg a megfertőződött gépet, addig a KRÉTA rendszerben új jelszó generálása nem oldja meg a problémát, hiszen az adathalászok újra megszerzik a módosított jelszót, ha a korrumpálódott gépről jelentkezik be a rendszerbe. Megoldás, ha a felhasználó az új jelszóval csak más számítógépről lép be, mert így az adathalászok nem kapják meg a módosított jelszavát.
Hogyan tájékozódhatok az felhasználói fiókom további biztonságáról?
Kérjük nézzék meg az Általános információbiztonság oldalunkon található tájékoztatóinkat, amelyben a felhasználói fiókok védelméről és az általános jelszóbiztonságról találhatnak hasznos információkat! A jövőben az Educational Development Informatikai Zrt hozzáférhetővé fogja tenni az informatikai biztonsági alapismeretek eLearning tananyagát, mely reméljük segít az informatikai biztonsági tudatosság fejlesztésében.
Az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz.
2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:
osztálynapló,
csoportnapló,
egyéb foglalkozási napló,
órarend,
tantárgyfelosztás,
ellenőrző.
A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket.
A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.
Köszönetünket fejezzük ki Pálffy Zoltánnak, a Veszprémi Lovassy László Gimnázium igazgatóhelyettesének, hogy idén is részletes útmutatójával támogatja az iskolák munkáját. Örömmel tesszük közzé az általa készített átfogó összefoglaló dokumentumot.
PDF
name
Következő tanév előkészítése_sillabusz Pálffy Zoltántól_2025.pdf
Az Android alkalmazás frissítése után az első indításkor egy tájékoztató képernyő jelenik meg, amely arról informálja a felhasználót, hogy megváltozott a bejelentkezés módja és minden korábban bejelentkezett profilnál újra be kell jelentkezni a rendszerbe.
Kövecsesné dr. habil. Gősi Viktória egyetemi docens, meseterapeuta tanácsai az óvodások szüleinek a meséknek és a mesélésnek a gyermekek egészséges fejlődésében betöltött fontos szerepéről.
Állapot
subtle
true
colour
Green
title
szülő
Panel
borderColor
#CCCCCC
borderWidth
1
Image Added
A KRÉTA IFM rendszerben elérhető a spanyol és francia nyelv is
Örömmel tájékoztatunk minden felhasználót, hogy az IFM nyelvi feladatok kínálata bővült! Az eddig elérhető angol és német nyelv mellett mostantól francia és spanyol nyelven is gyakorolhatók a feladatok.
Ez a fejlesztés újabb lehetőségeket kínál a nyelvtanulók számára, hogy még több idegen nyelven mélyíthessék el tudásukat, akár iskolai keretek között, akár önálló tanulás céljából.
Dr. Csányi Tamás testnevelő tanár, egyetemi docens tanácsai az óvodások szüleinek a sportnak, az aktív mozgásnak a gyermekek egészséges fejlődésére gyakorolt hatásairól.
Dr. Csányi Tamás testnevelő tanár, egyetemi docens tanácsai az óvodások szüleinek a sportnak, az aktív mozgásnak a gyermekek egészséges fejlődésére gyakorolt hatásairól.
A DKT-eJogsi modulban elérhetővé vált a Gyakorlati képzésre történő átjelentkezés lehetősége, illetve a kapcsolódó képzési igazolás letöltése. A sikeres elméleti vizsgát követő teendőkről a Gyakorlati képzőszerv választása című aloldalunkon olvashatnak részletes tájékoztatást.
A DKT-eJogsi modulban elérhetővé vált a Gyakorlati képzésre történő átjelentkezés lehetősége, illetve a kapcsolódó képzési igazolás letöltése. A sikeres elméleti vizsgát követő teendőkről a Gyakorlati képzőszerv választása című aloldalunkon olvashatnak részletes tájékoztatást.
Kérjük töltsék le és olvassák el a Kollegális Szakmai Vezető Háziorvosok jelzése szerint, a felmerült kérdések tisztázása érdekében a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) által 2025. január 8. napján megküldött tájékoztató kiegészítését tartalmazó dokumentumot.
Fontos tudni, hogy azon köznevelésben vagy szakképzésben tanulmányokat folytató középiskolások számára, akik megkezdték a KRÉTA rendszerben a „B” kategóriás jogosítvány megszerzéséhez szükséges programot, az egészségügyi alkalmassági vizsgálat díját a NEAK fedezi annak az egészségügyi szolgáltatónak, aki az alkalmassági vizsgálatot elvégzi. A háziorvos a középiskolás gépjármű-vezetői alkalmassági vizsgálatért díjat nem kérhet a diákoktól!
A képzés során elsajátíthatja, hogyan integráljon digitális segédanyagokat angol és német nyelvi óráira, valamint hogyan értékelje a diákok teljesítményét a KRÉTA rendszerben.
Letölthető KRÉTA Féléves tájékoztatója, melyben a KRÉTA új moduljairól illetve a fejlesztések újdonságairól tájékozódhatnak. A tájékoztatóban - többek közt - olvashatnak az eJogsiról, a Pedagógus Teljesítményértékelésről, a KRÉTA és oviKRÉTA újdonságairól, a Nemzeti Emlékezetpedagógiai Program ról, a KRÉTA IER modulról, valamint a „Online kortárs bántalmazás: Biztonságos internethasználat, online veszélyek, a cyberbullying jelensége, megelőzése és esetkezelés” című digitális kompetenciafejlesztő képzésről is.
Dr. Jármi Éva szakpszichológus arról beszél, hogy milyen nehézségekkel szembesülnek a felső tagozatba lépő tanulók, milyen támogatást tudnak nyújtani a szülők ebben a helyzetben.
Dr. Jármi Éva szakpszichológus tanácsai arról, milyensegítséget nyújthatnak a szülők a kilencedikes gyermeküknek az iskolaváltás során.
Állapot
subtle
true
colour
Green
title
szülő
Panel
borderColor
#CCCCCC
borderWidth
1
Image Added
KRÉTA eJogsi modul
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény és a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 2024. szeptember 1. napjával hatályba lépő módosítása értelmében az állam a középiskolában és a szakképző intézményben végzős tanulók részére ingyenesen biztosítja a „B” kategóriás közúti járművezetői engedély (a továbbiakban: jogosítvány) megszerzéséhez a közlekedési alapismeretek (a továbbiakban: KRESZ) és gyakorlati vizsga letételéhez szükséges ismeretek elsajátítását.
A KRÉTA rendszer jelenleg kizárólag magyarországi IP címről érhető el, ezért ide kattintva részletes leírást adunk arról, hogy magyarországi VPN szolgáltatón keresztül hogyan érhető el külföldről is a KRÉTA alkalmazás.
Az Országos Diákparlament ajánlásának eleget téve, örömmel adjuk közre a hatályos jogszabályoknak megfelelően átdogozott Diákjogi Tudort, amely pedagógusok, diákok és jogászok bevonásával készült.
A KRÉTA Duális Modul Tudásbázis oldalain hasznos, gyakorlati tanácsokat is olvashatnak a programfunkciók kezeléséről, a duális csoportok és oktatók felviteléről, az összerendelések és órarendek létrehozásáról is.
A KRÉTA TESZEK Modul a "Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára" című projekt nyilvántartási és karbantartási folyamatainak informatikai támogatását biztosító szoftvermodul bemutatása a fenntartók, intézmények, tanárok és szülők részére.
A KRÉTA Digitális Kollaborációs tér - rövidítve DKT - egy olyan digitális tanulástámogató komplex modul, amely segíti a tanárok és a diákok digitális együttműködését, kommunikációját és a feladatok kiadását, szükségtelenné téve egyéb oktatási szoftverek használatát.
A KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modul (KRÉTA-IFM) az angol nyelv fejlesztését teszi lehetővé, egyéni tanulásként támogató eszközként, mely egy innovatív felületen, játékos, érdekes feladatok segítségével biztosítja a tanulók nyelvi kompetenciájának hatékony fejlődését.
Az KRÉTA Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer rendszerekben elérhetővé vált a Lázár Ervin Program (LEP) modul! Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el.